Permalänk

dator bygge nov 2011

mitt första datorbygge på många år.
jag är inte så dator kunnig så har haft några kompisar till hjälp. med att välja delar.
och monterat ihop den.

dator bygge nov 2011

Permalänk
Medlem

Gillar att du sprayade all plåt! Det blåa går riktigt bra ihop med det svarta.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Gillar att du sprayade all plåt! Det blåa går riktigt bra ihop med det svarta.

tack så mycket. ja jag gillar det skarpt. man ser mer utav chassit nu när allt nät är blått

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

skit snyggt så klockrent att modda chassiet så fort den anländer

hehe ja jo nästan ialla fall tog ju någon dag eller två innan jag tog tag i saken =D

Permalänk

Hur kommer det sig att du valde ett 460? Känns lite konstigt med tanke på resten av komponenterna.

Permalänk
Medlem

verkligen snygg blå färg! 5p

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av TentacleSpam:

Hur kommer det sig att du valde ett 460? Känns lite konstigt med tanke på resten av komponenterna.

detta hade fått bra omdommen.
valde först ett annat tror det va något i stil med 560? men va många som haft problem med det.

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

verkligen snygg blå färg! 5p

tack =D

Permalänk
Medlem

Snyggt med blått!

Permalänk
Skrivet av westerbrand:

detta hade fått bra omdommen.
valde först ett annat tror det va något i stil med 560? men va många som haft problem med det.

Okej.. Jag vet inte vad du gör vid datorn men om du spelar mycket så hade ett bättre grafikkort varit bra. Kändes lite konstigt att du köpte en av de bästa prollarna på marknaden och sen köpte ett grafikkort som är en generation gammalt. Det är fortfarande relativt bra, men inte i närheten av den nya generationens lite dyrare grafikkort. Men som sagt så vet jag inte var dina prioriteringar ligger, och du kanske inte spelar så många krävande spel, då gör det ju liksom ingenting.

Permalänk
Skrivet av TentacleSpam:

Okej.. Jag vet inte vad du gör vid datorn men om du spelar mycket så hade ett bättre grafikkort varit bra. Kändes lite konstigt att du köpte en av de bästa prollarna på marknaden och sen köpte ett grafikkort som är en generation gammalt. Det är fortfarande relativt bra, men inte i närheten av den nya generationens lite dyrare grafikkort. Men som sagt så vet jag inte var dina prioriteringar ligger, och du kanske inte spelar så många krävande spel, då gör det ju liksom ingenting.

som jag nämnde i början så är jag inte dator kunnig. så har fått hjälp med o sätta ihop delarna.
och hade inte så mycket att lägga på detta bygge. så skulle inte grafikkortet duga för spelen jag ska börja spela. om jag nu kommer börja spela. lirar mest spel på xbox.
syftet med dator bygget va att få en stabil dator som inte laggar ihop så fort man använder den.
och det jag använder den till nu är att titta på full hd filmer och klipper ihop lite egna filmer.

Permalänk
Skrivet av westerbrand:

som jag nämnde i början så är jag inte dator kunnig. så har fått hjälp med o sätta ihop delarna.
och hade inte så mycket att lägga på detta bygge. så skulle inte grafikkortet duga för spelen jag ska börja spela. om jag nu kommer börja spela. lirar mest spel på xbox.
syftet med dator bygget va att få en stabil dator som inte laggar ihop så fort man använder den.
och det jag använder den till nu är att titta på full hd filmer och klipper ihop lite egna filmer.

Ja men dåså, då är det ju inga problem

Permalänk

hur mycket kostade alltihopa? och säger väll som alla andra, gryymt snyggt med den blåa färgen!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3, PSU: Antec Truepower New series 650w 80+bronze,GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 OC,Moderkort: MSI Z77A-s01 ATX,CPU Intelcore I5 3570K @4,2 Ghz,RAM: Crosair vegnance 8GB CL9 LP,CPU kylare: Noctuna NH-U12P,HDD: 2TB SEagate Barracua 7200rpm, SSD: 60GB Intel 330, Hyper X kingston 120 GB Skärm: BenQ TFT 24" GL2450x2, Kringutrustning: Qpad MK-85, Steel Series Rival,Hyper X Cloud v1, Logitech Speaker Z523

Permalänk
Skrivet av billsaysrawr:

hur mycket kostade alltihopa? och säger väll som alla andra, gryymt snyggt med den blåa färgen!!

chassit och det som sitter i landade på 10 410 kr
yttligare 2 321 kr för cpu kylning och ssd disken som jag bestälde nu i kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TentacleSpam:

Okej.. Jag vet inte vad du gör vid datorn men om du spelar mycket så hade ett bättre grafikkort varit bra. Kändes lite konstigt att du köpte en av de bästa prollarna på marknaden och sen köpte ett grafikkort som är en generation gammalt. Det är fortfarande relativt bra, men inte i närheten av den nya generationens lite dyrare grafikkort. Men som sagt så vet jag inte var dina prioriteringar ligger, och du kanske inte spelar så många krävande spel, då gör det ju liksom ingenting.

Uhm... 560 Ti släpptes efter 570 och 580, det ända du kan köpa som är nyare än 560 Ti på Nvidias sida är 590, hur i skogsmjöl är 560 Ti "en generation gammalt"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Uhm... 560 Ti släpptes efter 570 och 580, det ända du kan köpa som är nyare än 560 Ti på Nvidias sida är 590, hur i skogsmjöl är 560 Ti "en generation gammalt"?

han syftade på gtx 460:p

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Varför kör du med molex adaptrar?!?! Byt... nu!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av onYYx:

Varför kör du med molex adaptrar?!?! Byt... nu!

vad ska jag byta till då=)
dom sladdarna som jag fick med agrigatet vet jag inte om dom passar riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av westerbrand:

vad ska jag byta till då=)
dom sladdarna som jag fick med agrigatet vet jag inte om dom passar riktigt

Självklart gör dom det! Prova dig fram, dom går bara in på ett håll

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av onYYx:

Självklart gör dom det! Prova dig fram, dom går bara in på ett håll

ja jo men det sitter ju sex stift i dom som följde med nätagget. men bara fem i dom som sitter där nu?
vet inte hur jag ska förklara men det sitter ju 6 pinnar uppdelade på två rader (.)( )(.)
(.)(.)(.)
om du förstår hur jag menar. som ni förstår e jag så gott som nybörjare =D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TentacleSpam:

Okej.. Jag vet inte vad du gör vid datorn men om du spelar mycket så hade ett bättre grafikkort varit bra. Kändes lite konstigt att du köpte en av de bästa prollarna på marknaden och sen köpte ett grafikkort som är en generation gammalt. Det är fortfarande relativt bra, men inte i närheten av den nya generationens lite dyrare grafikkort. Men som sagt så vet jag inte var dina prioriteringar ligger, och du kanske inte spelar så många krävande spel, då gör det ju liksom ingenting.

Du klarar dig MER en väl med detta grafikort , vill man betala 600kr mer för ett grafikort som kanske presterar lite bättre ja då gör man det.

jag har ett gtx 460 exakt samma kort som han har det är bättre en mitt andra (den sk nyare generationen) 550ti.

Till trådskaparen så säger jag bara det vänta tills 7XX serien kommer istället för att lysna på det här inlägget

Permalänk

Najs!
Hur är det med ditt grafikkort? Jag har exakt likadant, men mitt låter rätt mycket. Låter ditt oxå?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 Black Edition|Gigabyte Radeon HD 6870 Windforce OC|Corsair 4GB RAM (2x2048)|Fractal Design 500W|Coolermaster Elite 430|Noctua NH-U9B SE2 PnP|Scythe 120mm Gentle Typhoon|AsRock N68 S3 UCC|

Permalänk
Skrivet av snikodell:

Najs!
Hur är det med ditt grafikkort? Jag har exakt likadant, men mitt låter rätt mycket. Låter ditt oxå?

jag vet ej då cpu fläkten varvar som en galning och överröstar tillomed fläktarna som sitter i chassit så hör jag inte dessa små

Permalänk

Jag gillade inte chassit från början men efter lackeringen ser det riktigt snyggt ut

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Skrivet av SchwuntaN:

Jag gillade inte chassit från början men efter lackeringen ser det riktigt snyggt ut

smaken e som baken =D
ville ha ett rymligt chassi med stora fläktar och tyckte dena passade bra.
men va alldeles för svart ;D

Permalänk
Medlem

Riktig fin mus, älska låga möss, behöver en ny mus nu, fågeln har bittit av kabeln funderar på r.a.t 7, rekommenderas den?

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

Riktig fin mus, älska låga möss, behöver en ny mus nu, fågeln har bittit av kabeln funderar på r.a.t 7, rekommenderas den?

ingen aning men kan säga att det tar nog tid att vänja sig vid denna då jag kört med en liten laptop mus i snart 2 år

Permalänk

måste bara fråga, vars får du/ni tag i belysningen som du har bakom tv'n?

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Skrivet av tjackkurt:

måste bara fråga, vars får du/ni tag i belysningen som du har bakom tv'n?

IKEA : Diodlist