Support samtal, kostnad?

Permalänk
Medlem

Support samtal, kostnad?

Någon som har någon koll på va det kostar att ringa support numret som börjar med +44? Smart som man är glömde man kolla och satt sammanlagt 4 timmar i kö igår utan att ens få någon hjälp och har abbonemang så kommer ju inte ens se vad det kostar innan räkningen kommer i slutet av månadeN!!gaaah

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Någon som har någon koll på va det kostar att ringa support numret som börjar med +44? Smart som man är glömde man kolla och satt sammanlagt 4 timmar i kö igår utan att ens få någon hjälp och har abbonemang så kommer ju inte ens se vad det kostar innan räkningen kommer i slutet av månadeN!!gaaah

Jag gissar att det räknas som ett vanligt utlandssamtal. Så kolla med din operatör vad de tar för betalt för samtal till England.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag gissar att det räknas som ett vanligt utlandssamtal. Så kolla med din operatör vad de tar för betalt för samtal till England.

Fick precis fixat så jag kom in på telenors hemsida och kolla.. Räknas som vanligt samtal... 4 timmar är dock mycket pengar ändå.. brukar ligga runt 600 total summa / månad.. redan uppe i 1300 denna månad.. sjukt kul för nått man betalat för redan, bara för att man glömde svaret på en security question.. faaaan.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Fick precis fixat så jag kom in på telenors hemsida och kolla.. Räknas som vanligt samtal... 4 timmar är dock mycket pengar ändå.. brukar ligga runt 600 total summa / månad.. redan uppe i 1300 denna månad.. sjukt kul för nått man betalat för redan, bara för att man glömde svaret på en security question.. faaaan.

Går mycket bra att maila dem, svarar inom 12 timmar.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Skrivet av RedFLip:

Går mycket bra att maila dem, svarar inom 12 timmar.

Afaik så måste man ringa dom om man har problem med sin Secret Question

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen att dom tänker över det beslutet dock.
så jävla sämst att man måste ringa och få betala som fan :P.

man kan ju tycka att det borde räcka med bild på ID+CDKEY xd

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med min security question. Gllömde nämligen bort svaret lol ( Glömde en bokstav ) . Jag ringde och fick vänta i 30min. La på och försökte maila dem. Gick inte. Systemet sa hela tiden min e-mail va invalid. Så inget av det funka, Ett tag övervägde jag att skicka in mitt id-kort med min cd key till dem. MEN!! Det finns nästan alltid ett men Jag läste online om hur man kan komma in på kontot utan att ringa/maila dem och hittade en kille som kunde återställa lösenordet och därigenom secret question.

1. Starta spelet

2. Klicka på forgot my password länken brevid password fältet .

3. Du kommer nu få ett mail till din e-mail du använde när du skapade kontot.

4. Gör en password reset och nu kan du logga in på kontot.

5. När du väl loggar in kommer dem be dig att skriva svaret på din secret question.
-------

Med denna metoden så har du fler chanser att svara på din secret question.

Hoppas det hjälper. Peace!

Ps. Har du totalt glömt bort svaret så kommer detta tyvärr inte hjälpa.. DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av eltotow:

Jag hade samma problem med min security question. Gllömde nämligen bort svaret lol ( Glömde en bokstav ) . Jag ringde och fick vänta i 30min. La på och försökte maila dem. Gick inte. Systemet sa hela tiden min e-mail va invalid. Så inget av det funka, Ett tag övervägde jag att skicka in mitt id-kort med min cd key till dem. MEN!! Det finns nästan alltid ett men Jag läste online om hur man kan komma in på kontot utan att ringa/maila dem och hittade en kille som kunde återställa lösenordet och därigenom secret question.

1. Starta spelet

2. Klicka på forgot my password länken brevid password fältet .

3. Du kommer nu få ett mail till din e-mail du använde när du skapade kontot.

4. Gör en password reset och nu kan du logga in på kontot.

5. När du väl loggar in kommer dem be dig att skriva svaret på din secret question.
-------

Med denna metoden så har du fler chanser att svara på din secret question.

Hoppas det hjälper. Peace!

Ps. Har du totalt glömt bort svaret så kommer detta tyvärr inte hjälpa.. DS

Tack, fick dock löst det igår. Problemet var att jag hade en 3ords kombination, varav bara 1sta och 3e order hade stor bokstav i början, grattis... Men fick som tur var en annan fråga igår och löste det så fick ändrat mina andra svar.. Kollade saldot, har kostat ca 500-600kr bara att siitta i kö till support, känns inte så kul, men nu funkar det i alla fall

Om någon annan får samma problem så vänta 1 dag och ta forgott password , byt lösen och då har du chansen att få en annan fråga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man kan också prova att göra ett nytt konto på samma dator som man reggade sitt första.
Då när du frågas att skriva i SQA så kommer kanske dina svar ploppa upp i textrutan.
Så gjorde jag för att lösa det.
1h i kö med vanlig telefon. ~60kr

Permalänk

tror det blir billigare om man laddar på pengar hos skype eller nått, kanske kan vara värt att kolla upp

Permalänk
Skrivet av Lynxen215:

tror det blir billigare om man laddar på pengar hos skype eller nått, kanske kan vara värt att kolla upp

Jag kommer mörda någon på BWs jävla Customer Service snart, har ringt via vanlig telefon för 800kr till deras skitsupport o nu har jag laddat skype med 100kr som jag ringt upp för och inte fan kommer man fram. Säkert 10+ timmar över de 3 senaste dagarna i telefonkö för o nå deras support...... har redan betalt dubbelt så mkt för telefonkö som jag betalade för spelet. Överväger starkt att strunta i alltihop o bara avboka spelet :/ Fan va less man blir på sånt här

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBHErazor:

Jag kommer mörda någon på BWs jävla Customer Service snart, har ringt via vanlig telefon för 800kr till deras skitsupport o nu har jag laddat skype med 100kr som jag ringt upp för och inte fan kommer man fram. Säkert 10+ timmar över de 3 senaste dagarna i telefonkö för o nå deras support...... har redan betalt dubbelt så mkt för telefonkö som jag betalade för spelet. Överväger starkt att strunta i alltihop o bara avboka spelet :/ Fan va less man blir på sånt här

Nja, de har jävligt många kunder.

Dessutom är det "peak time" innan release och då får man förvänta sig en lång kötid.

Men det är även ditt egna fel om du har lagt in Secret Questions på kontot och sedan glömt bort svaren. Därför kan du inte klaga på att Bioware har en lång telefonkö.

Permalänk
Medlem

Men man kan klaga på att dom inte har ett svenskt 020-nummer som dom flesta har

Permalänk
Medlem

Deras support är kaoz atm. Kommer fram till en telefonsvarare som säger samma ohörbara meddelande på 5 språk, och sen avbryts samtalet.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vandroy:

Man kan också prova att göra ett nytt konto på samma dator som man reggade sitt första.
Då när du frågas att skriva i SQA så kommer kanske dina svar ploppa upp i textrutan.
Så gjorde jag för att lösa det.
1h i kö med vanlig telefon. ~60kr

Tack för tipset din gamla sletna grek! <3

Suttit och slösat någon hundralapp nu på deras värdelösa telesupport så funkade detta.

Mitt problem var att jag var full när jag reggade mig för betan, så jag var alltså inte i toppskick när jag svarade på frågorna.

Det som kom upp var:

"What was the location of your honeymoon?"

Mitt svar?

"Det ska dy väl skita i bögjävle"

haha Ibland tror man att man fortfarande är 16 bast.

Tack som fan för tipset i alla fall!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

hört om folk som spenderat hundra tals kronor för att köa och få igång logins etc. Själv har jag fått svar av costumer support runt 48 timmar efter att jag skickat dem.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Antar att det är biowaresupport numret går till men det är ju lite roligt att det släpps genom EA och de har ju svenskt supportnummer, skulle vara fint om folk kunde ringa det istället.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk