Permalänk
Medlem

Är detta extremt varmt eller?

Hej

Tänkte kolla kör nåt program som heter prime95 vettefan vad de gör men tror de ska pressa cpun till att bli varm.

Har kört de i 20 min och såhär ligger tempen på, är det bra eller rent utav skit?

http://yeyfiles.net/senap/2KgG3q.png

Har stängt av Qfan i bios läste att man skulle göra de då ja körde ett antec a620 system o de började låta kosntigt..
Ska ja kanske sätta på den så att graderna sänks eller:o?

Ska väl tillägga att jag INTE klockat något allt är i originellt skick

Permalänk
Medlem

Temperaturerna är inte på något sätt farliga om det är vad du undrar, allt under 95 är ok enligt Intel och allt under 80 skulle jag vara nöjd med. Sen vet jag inte vad som är normalt för din kylare.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghoti:

Temperaturerna är inte på något sätt farliga om det är vad du undrar, allt under 95 är ok enligt Intel och allt under 80 skulle jag vara nöjd med. Sen vet jag inte vad som är normalt för din kylare.

Okej, får väl hoppas med att de inte är farligt eller överstiger 80 då efter ca 1 timme..

Permalänk

inte alls farligt eller speciellt högt, vilken kylare btw?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Sötast

Eum, vad är det för processor vi snackar om här?

Skumt att ghoti kan ge ett så konkret svar utan att ens veta vad det är för någon vi pratar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Eum, vad är det för processor vi snackar om här?

Skumt att ghoti kan ge ett så konkret svar utan att ens veta vad det är för någon vi pratar om?

Kolla noga på den länkade bilden så förstår du kanske bättre...

Visa signatur

//lordcom

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Eum, vad är det för processor vi snackar om här?

Skumt att ghoti kan ge ett så konkret svar utan att ens veta vad det är för någon vi pratar om?

Satt själv ett tag och funderade på den

Förövrigt undrar jag om TS överhuvudtaget har sökt för att finna ett svar på frågan. Nu är jag väl lite elak, men kan man inte använda google 2011 så undrar jag vad man gör på internet överhuvudtaget.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Eum, vad är det för processor vi snackar om här?

Skumt att ghoti kan ge ett så konkret svar utan att ens veta vad det är för någon vi pratar om?

Om du kollar screenshoten som TS bifogade så ser du att han har en i7 2600k.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Eum, vad är det för processor vi snackar om här?

Skumt att ghoti kan ge ett så konkret svar utan att ens veta vad det är för någon vi pratar om?

Skumt att du kan kommentera utan att ha läst första inlägget?

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

inte alls farligt eller speciellt högt, vilken kylare btw?

Antec kuhler 620!

Permalänk
Skrivet av jhn14:

Antec kuhler 620!

då är det precis som det ska vara

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

då är det precis som det ska vara

Okej skönt, tog bort antec fläkten o satt en noctau istället för den lät så hemskt.

Dock är de fortf nån fläkt som låter men antar att de nätagget eller grafikkortet