Permalänk
Medlem

Behöver spel köpråd!

Hej,
Då ska man köpa sig ett PS3 för första gången, är väl lite sent ute men men, och då tänkte jag beställa till ett spel och jag är ute efter något med långt äventyr, rollspel med stats/skills/equipments/experience i third person view. Ska gärna finnas med lite pvp så man har något att göra när man är klar med storyn.

Gärna detaljerad & verklighetsbaserad grafik.

Vad rekommenderar du?
Tipsa gärna!

tack tack~

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

God of War, väldigt bra, men endast single player.
Uncharted, väldigt bra, med multiplayer.
Dragon Age
Skyrim
etc

Permalänk
Medlem

Heavy rain får du inte missa! Deamon souls ska vara bra

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RTX 4070, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Skrivet av Haku:

Hej,
Då ska man köpa sig ett PS3 för första gången, är väl lite sent ute men men, och då tänkte jag beställa till ett spel och jag är ute efter något med långt äventyr, rollspel med stats/skills/equipments/experience i third person view. Ska gärna finnas med lite pvp så man har något att göra när man är klar med storyn.

Gärna detaljerad & verklighetsbaserad grafik.

Vad rekommenderar du?
Tipsa gärna!

tack tack~

Uncharted 3, helt klart bästa alternativet! Storyn är grymt bra aventyr vart du än vänder dig! Finns också "PVP" Deathmatch. Riktigt kul!

Permalänk
Medlem

SKYRIM!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Dark Souls eller Skyrim.
Uncharted och God if War är inga rollspel i den traditionella bemärkelsen som du verkar söka.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Skyrim och Dragon Age (Har inte spelat Dragon Age 2, tycker att det första verkar bättre)

Visa signatur

| i5 3570k | Gigabyte Z77X-D3H | 16GB Ram | MSI GTX660 | WD Caviar Black 500GB 7200RPM 32MB | XFX Core 550w | Bitfenix Shinobi USB 3.0 | Lenovo X220i | CM Storm Novatouch | Zowie FK1 | Steelseries QCK+ | Sennheiser PC 360 |
Citera för svar!

Permalänk

Fallout 3 och Fallout New Vegas är spel som inte borde bortses ifrån...
Sen är som dom andra säger Uncharted spelen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact White TG | Moderkort: MSI MAG B550 TomaHawk | CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz | Minne: Corsair Vengeace 32GB DDR4 3600MHz RGB Pro | GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB Vision OC | SSD/M2: WD Blue SN550 1TB NVMe SSD | Hårddisk Lagring: Seagate BarraCuda Compute 2TB | PSU: Corsair RM850 850W (2019)

Permalänk

- Metal Gear Solid 4 är ca 20 timmar och har multiplayer. Har även lite av en RPG aspekt där du köper vapen för pengar och uppgraderar dem etc. Väldigt bra spel förövrigt

- Uncharted spelen är bra fast undvik 3an, 1an och 2an är bättre. Cirka 10 timmar styck.

- Deamon souls och Dark souls ska vara väldigt bra men är rätt svåra spel, vilket kan ses som både negativt och positivt.

- God of War spelen tycker jag personligen är överskattade men vet att jag är en minoritet så även dom kan vara värt att kolla in på.

- Gran Turismo 5 är ett bilspel men nämner det för att det är långt och är lite av ett RPG med alla bilar och uppgraderingar.

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att ingen nämnde LOTR war in the north , det ser väldigt intressant ut men frågan är om pvp finns..

Men är Skyrim endast singleplayer?

Jag glömde nog skriva att jag är ute efter online så man kan spela med andra och särskilt pvpa då man är klar med spelet.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming