Geforce 290.53 Beta ger upp till 25 procent bättre prestanda i Skyrim

Permalänk
Medlem

Har dom fixat upplösnings problemet i bf3? där 1920x1200 är typ 900x1200 istället?

Permalänk

medans crossfire i skyrim är helt och hållet ospelbart...

Permalänk
Medlem

Tackar för denna. Märkte av lite bättre fps i BF3 med

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen som skulle förbättra prestandan för Skyrim gav min dator en käftsmäll och sen var det bara att återställa skiten. Hoppas ni andra lyckas få ordning på det.

Ni som kan det här.. Gtx 470 har sagts ha prestanda som 560. Är detta sant eller?

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Avstängd

får nåt skumt ljud och flashning när jag går efter uppdateringen :/ får dock 5-10fps mer utomhus nu men kan inte säga om det var värt det

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Fattar inte er som klagar på att det bara är indoor som höjs. Om det nu är giltiga siffror så har t.ex ett GTX 570 gått från 60 till 61 fps Outdoor (dvs spelar ingen större roll), men typ från 45 till 54 Indoor. Så det blir jämnare prestanda över hela spelupplevelsen

Att det är en "utvald" indoor scene gör ju inget heller... Det skulle vara rätt ointressant om dom hade kollat hur mycket skillnad man fick på en av inomhusscenerna där man har typ 300 fps ^^

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk

Skulle vatt 25% bättre prestanda i BF3 istället

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

denna updatering gjorde samma som den förra (290.36 tror jag den hette), så fort jag instalera den och starta om datorn så fick jag BSOD förstår att de inte kan va fel på updateringen för den funkar ju för alla andra

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk

är nog ingen ide att en tänka tanken på att bli av med alla drivrutinen slutade svara och har nu återställts. drivercleaner och felsäkert läge. man har testat det mesta nu. hoppas nvidia någongång får ut en stabil drivrutin som man kan stanna vid. =(

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

är nog ingen ide att en tänka tanken på att bli av med alla drivrutinen slutade svara och har nu återställts. drivercleaner och felsäkert läge. man har testat det mesta nu. hoppas nvidia någongång får ut en stabil drivrutin som man kan stanna vid. =(

Det skulle kunna vara något annat än drivrutinen. Typ trasigt kort eller instabil överklockning. Fabriksöverklockning är ju allt som ofta också instabil har vi ju märkt.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisp_86:

Ni som kan det här.. Gtx 470 har sagts ha prestanda som 560. Är detta sant eller?

Som ett 560Ti ungefär, men då menar jag Ti-modellen. (Källa Anandtech bench. )

"Vanliga" 560 är nog inte riktigt uppe och nosar där, är ju i praktiken ett överklockat 460

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Hmm. Väljer man att ställa in filtret på GTX 470 med 64-bit W7 så säger den att 290.36 är senaste drivern för nämnda setup. Slarvfel hos Nvidia eller stödjer faktiskt inte drivern GTX 470 i 64-bitrs W7? (om man kollar på 32-bit så är 290.53 senaste, som det antagligen borde vara)

Visa signatur

ASUS Strix B550-F | AMD Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB 3200MHz RAM | ASUS Dual RTX 4070 | Corsair MP600 2TB | Corsair HX650W PSU | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Blir nog svårt få ur mer, även om de säkert kommer bli nån procent bättre med tiden. För att få markant bättre prestanda är det nog ny hårdvara som gäller (inte så långt till 7000/600-seriena).

Jo, men så är det ju nästan alltid. Åh, önsketänkande.

Sen är det ju tvek om det är värt pengarna att gå från 580 till nya motsvarigheterna... Om de inte fördubblar prestandan såklart... Nackelen är ju då att jag inte får några pengar för det gamla kortet då... Jaja, den som lever får se.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Avstängd

Funkar det för er andra? Inga blue screens eller liknande ?

Permalänk
Medlem

Funkade i BF3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Vill inte ha flera beta.

GE MIG WHQL!!!!

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Det skulle kunna vara något annat än drivrutinen. Typ trasigt kort eller instabil överklockning. Fabriksöverklockning är ju allt som ofta också instabil har vi ju märkt.

intressant tanke. modellen jag kör nu är en gigabyte med windforce kylare som idlar mellan 27-32 grader vid vanlig surf utan klock (ja 725mhz från fabrik). det händer alltid i skrivbords miljö och aldrig när den pressas på något sätt. man tycker ju att om det borde krasha så borde den göra det vid lite klock och under rejäl press, men icke. 2-3 gånger i veckan händer det iaf.

vilka fler här på forumet har liknande problem och med vilka kort?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Går inte ladda ner drivrutinen för Windows 7 64-bit. Den är kanske stoppad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

medans crossfire i skyrim är helt och hållet ospelbart...

vad har crossfire att göra med denna tråden _överhuvud taget_?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NicRose:

Går inte ladda ner drivrutinen för Windows 7 64-bit. Den är kanske stoppad?

fungerar bra för mig, prova igen!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av DuNdErPuFfRaN:

denna updatering gjorde samma som den förra (290.36 tror jag den hette), så fort jag instalera den och starta om datorn så fick jag BSOD förstår att de inte kan va fel på updateringen för den funkar ju för alla andra

Du måste ha ett kort från Nvidia för att det ska funka.

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Skrivet av scarface1999:

Du måste ha ett kort från Nvidia för att det ska funka.

jo det är ju klart. men jag har ett Asus 570 Direct Cu II

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Jag trodde att jag hade ett bra grafikkort. Sedan installerade jag Skyrim och fick en pil i knät. :'(

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk

"Trying is the first step to failure."

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisp_86:

Senaste uppdateringen som skulle förbättra prestandan för Skyrim gav min dator en käftsmäll och sen var det bara att återställa skiten. Hoppas ni andra lyckas få ordning på det.

Ni som kan det här.. Gtx 470 har sagts ha prestanda som 560. Är detta sant eller?

Vet inte om jämförelsen med 560 men mitt 470 fick sig en rejääääl boost av detta iallafall. 4 Gb-patchen löste krascherna och detta gav mig ett riktigt bra flyt, även utomhus. + 15 fps på sina ställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ford Prefect:

Jag trodde att jag hade ett bra grafikkort. Sedan installerade jag Skyrim och fick en pil i knät. :'(

Man får vad man förtjänar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

25% mer prestanda på en utvald "indoor scene" och upp till 1% mer prestanda på outdoor scene. Grattis Nvidia!

För min del så är det just i vissa indoor-scenes som jag upplever väldigt dålig FPS jämfört med överallt annars i spelet. T.ex. sådana med mycket is på väggarna.

Så är detta en fix för just sådana indoor-ställen så är det perfekt för min del och bra av Nvidia att ordna till det.

Med det sagt så kan man ju visst ha synpunkter på att de presenterar det som en stor prestanda-optimering generellt. Jag har mest tyckt att den bitvis markant dåliga indoor-prestandan känts som felaktig kodning från början, från endera speltillverkaren eller Nvidia, vilket gör detta till mer av en buggfix isåfall.

Man kan väl i vilket fall konstatera att Nvidia har en aktiv marknadsavdelning och kommunikation mot sina befintliga kunder. Gränsen mellan prestanda-optimering och buggfix är nog svårdefinierad men det är smart av dom marknadsföringsmässigt att hela tiden lansera nya drivare som prestanda-förbättringar.

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Indoor prestanda är helt irrelevant för både spelupplevelsen och grafik/benchmarknördar.
1% extra prestanda är ju aldrig fel men att marknadsföra den som 25% är väl att ta i?

För oss som har extremt ologiskt låg framerate inomhus är detta fock mycket välkommet. Jag antar att det är primärt för sådana som mig som denna gjorts.

55-60 fps utomhus, ibland under 30 inomhus.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av hårdnackad:

intressant tanke. modellen jag kör nu är en gigabyte med windforce kylare som idlar mellan 27-32 grader vid vanlig surf utan klock (ja 725mhz från fabrik). det händer alltid i skrivbords miljö och aldrig när den pressas på något sätt. man tycker ju att om det borde krasha så borde den göra det vid lite klock och under rejäl press, men icke. 2-3 gånger i veckan händer det iaf.

vilka fler här på forumet har liknande problem och med vilka kort?

Firefoxbuggen?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Har dom fixat upplösnings problemet i bf3? där 1920x1200 är typ 900x1200 istället?

Vänta nu, va...? Jag kör i 1920x1200, har jag då egentligen 900x1200?