Permalänk
Medlem

Fel på¨ny HDD?

I fredags fick jag lite prylar jag beställt till min dator:
An AMD Athlon 1800+
ASUS S73SSS (eller ngt)
POV Geforce 4Ti 128mb DDR
512 DDR RAM
Western Digital Caviar 80gb

Vad jag behöll på min gamla burk var ett kasst ljudkort soundcard, cdn, nätverkskortet och ett 230W agg

När jag försöker installera WinXP får jag bara massa bluescreens

Oftast så är det:
"A problem has been detected and Windows have been shut down to prevent damage to your computer"

Ibland också:
"page_fault_in_nonpaged_area"

Och även ngt om IRQ error

Jag tror jag har försökt installer XP 15 ggr nu... och varje gång så är det ngt som fuckar sig

---

När jag sätter på datorn hade jag inte hella några problem, ända tills jag upptäckte att floppy driven inte var inkopplad.
Efter att jag kopplade in det fick jag följande felmeddelande varje gång jag startar datorn;
"SMART failure predicted on primary master: WDC WD800JB-00CRA1
WARNING: Immediately replace you disk drive.
A failure may be imminent"

Men när jag kopplar ur diskettenheten så kommer inte detta felmeddelandet upp, konstigt va?

Så min fråga är: Det senare felmeddelandet måste bero på min HD, men de andra när jag försöker installera XP, beror de också på HD'n?
Eller kan några av dem bero på mitt agg?
Jag har också försökt genom att byta ut mitt strömslukande GF4 mot ett gammalt ATI kort, men problemen kvarstår

HJÄLP!
Jag har försökt hela helgen att få det att funka =(

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror inte ditt nätagg pallar den där hårdvaran..

Om det är det som är problemet vet jag inte, men 230W är på tok för lite för dina prylar.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Men vad beror "SMART failure" på då? =(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RADd0X
Men vad beror "SMART failure" på då? =(

Vad jag förstår så är det din Western Digital disk som strular.
Jag kör med en WD 120Gb och jag får också upp SMART failure predicted, och den disken mår inte alls bra.
Kollat runt både här på forumet och lite andra forum på nätet. Alla svar ang. SMART-meddelandet tyder på att det bara är att reklamera disken om den är relativt ny, annars skrotar man den själv.

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Medlem

fixade ett 300w agg nyss, ingen skillnad...
men vad betyder "page_fault_in_nonpaged_area"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RADd0X
fixade ett 300w agg nyss, ingen skillnad...
men vad betyder "page_fault_in_nonpaged_area"?

Är inte det ramminnet för i XP är väl ramminnets cachefil på hårddisken pagefile.sys.

Men det skulle åxå kunna vara hårddisken som inte klarar att skriva den filen på en viss sektor.
Jag tycker du skall koppla in en gammal hårddisk och försöka installera XP på den.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,