Corsairs eller XFXs 750w's nätdel?

Permalänk

Corsairs eller XFXs 750w's nätdel?

Jag funderar på att byta upp min nätdel någon gång efter jul. Jag har kikat runt lite på olika och kommit fram till att dessa är dem mest intressanta, då dem är 750w silver och modulära! Men till min fråga, vilket bör jag välja? Eller är det så att det skulle vara skit samma? Ni får gärna komma med förslag på andra nätaggregat som uppfyller dem två kraven jag nämnde innan.

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_750w_black_edition_psu_p1-75...

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_power_supply_750w_hx_atx...

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

Om du är över 15 år så hade jag köpt Corsair, XFXn ser ju ut som ett jävla rymdskepp
I övrigt har jag inget konstruktivt att komma med

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

Bilden på CDON's hemsida är missvisande, det finns inte längre några XFX agg med gröna detaljer. De är numera helsvarta från och med i år.

Båda aggen är likvärdiga funktions och kvalitetsmässigt. Dock är XFX aggen kända för sina stela kablar. Jag tror att Corsair är snäppet bättre på den punkten.

Men det är som sagt ingen större skillnad, båda är bra högkvalitativa agg.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av Mechanix:

Om du är över 15 år så hade jag köpt Corsair, XFXn ser ju ut som ett jävla rymdskepp
I övrigt har jag inget konstruktivt att komma med

Skrivet av Joakim Ågren:

Bilden på CDON's hemsida är missvisande, det finns inte längre några XFX agg med gröna detaljer. De är numera helsvarta från och med i år.

Båda aggen är likvärdiga funktions och kvalitetsmässigt. Dock är XFX aggen kända för sina stela kablar. Jag tror att Corsair är snäppet bättre på den punkten.

Men det är som sagt ingen större skillnad, båda är bra högkvalitativa agg.

Tack för svar, jo jag har läst det på recensionerna på Inet angående dem gröna detaljerna att dem inte finns kvar ..
Ja jag är ju över 15år , tycker dock själv inte att det ser ut som något rymdskepp men hade det verkligen gjort det hade det ju vart de självklara valet höhö^^

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

Jag har alltid kört på Corsairs nätagg. Bra kvalitet och bra support och allting är toppen.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Jag har alltid kört på Corsairs nätagg. Bra kvalitet och bra support och allting är toppen.

Okej , tack för svar

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Jag har alltid kört på Corsairs nätagg. Bra kvalitet och bra support och allting är toppen.

Gäller inte fullt ut längre, på sistone har även Corsair släppt skräp-produkter tex deras gamer serie. Även deras CX serie är skit. Man måste upp på HX serien för att få samma goda kvalitet som i de äldre TX aggen generation 1. (Jag kör förövrigt ett TX 650 Watt i min nya dator, mycket nöjd med det)

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Gäller inte fullt ut längre, på sistone har även Corsair släppt skräp-produkter tex deras gamer serie. Även deras CX serie är skit. Man måste upp på HX serien för att få samma goda kvalitet som i de äldre TX aggen generation 1. (Jag kör förövrigt ett TX 650 Watt i min nya dator, mycket nöjd med det)

Ok ska kolla upp den serien

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|