Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Nee men i dom högtalarna du skickade länk på finns ju knappast bas som i z623 ?..

Har själv inte länkat till något system i den här tråden. Men de flesta aktiva monitorer från bättre märken (finns bl.a. från m-audio och kurzweil i den prisklassen) är betydligt bättre. Hade de haft "bas som i z623" hade jag ju självklart inte tyckt att man skulle satsa på dom. Sådan oföljsam monoton skit från knarrande låda är inget ideal att eftersträva.
Visserligen kanske basen låter lite mindre än i logitech-systemet men lägg en valfri högtalare i en kastrull på ett vingligt bord fyllt med glas och porslin så låter det som hela huset skakar oavsett vad du har för högtalare

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=UvwNPJqv2F4
Spela lite sån där musik på Logitech, allt kommer att låta likadant och basen kommer troligen bottna och dista ganska snabbt.

Men som mudde säger, krävs inga värstinggrejor för att få saker att skaka. Mina 4" element får ju som sagt magneterna på tavlan i andra sidan av rummet att skallra...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

http://www.youtube.com/watch?v=UvwNPJqv2F4
Spela lite sån där musik på Logitech, allt kommer att låta likadant och basen kommer troligen bottna och dista ganska snabbt.

Men som mudde säger, krävs inga värstinggrejor för att få saker att skaka. Mina 4" element får ju som sagt magneterna på tavlan i andra sidan av rummet att skallra...

Att ni orkar...

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av mudde:

Har själv inte länkat till något system i den här tråden. Men de flesta aktiva monitorer från bättre märken (finns bl.a. från m-audio och kurzweil i den prisklassen) är betydligt bättre. Hade de haft "bas som i z623" hade jag ju självklart inte tyckt att man skulle satsa på dom. Sådan oföljsam monoton skit från knarrande låda är inget ideal att eftersträva.
Visserligen kanske basen låter lite mindre än i logitech-systemet men lägg en valfri högtalare i en kastrull på ett vingligt bord fyllt med glas och porslin så låter det som hela huset skakar oavsett vad du har för högtalare

jaja skit samma nu men kan ni svara på detta? Jag hitta en baslåda som har bara en utgång(3.5mm) en vit. hur ska ja kunna koppla den så den funkar?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Att ni orkar...

Annars kan du ju alltid satsa på "mega power speakers" http://www.lelong.com.my/mega-power-6-5-75w-rms-2-super-slim-... Låter nog lika bra som Logitech

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LTsm:

Ja, jag pratar om hur det låter på minsta möjliga bas vilket är dubbelt så mycket bas som det ska vara

Då har du ställt fel i Ljudkorts inställningarna lille vän

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Då har du ställt fel i Ljudkorts inställningarna lille vän

Man ska inte behöva pilla något i mjukvara alls. Möjligtvis rumskorrektion men det är inget som medelsvensson sitter och gör med förinställd EQ på datorn direkt...

BÄST ljud får du av ett par studiomonitorer. Mest brum får du av logitech, men inte lika mycket musik tyvärr. Men lyssnar du bara på elektroniska basslingor som alla låter ganska likadant (tänker då på typ hardstyle osv) så kan du lika gärna köpa logitech...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Kan ingen svara på min fråga?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Mest brum får du av logitech, men inte lika mycket musik tyvärr. Men lyssnar du bara på elektroniska basslingor som alla låter ganska likadant (tänker då på typ hardstyle osv) så kan du lika gärna köpa logitech...

Håller inte riktigt med. Hardstyle och liknande kräver en ganska rapp bas och en tung baslåda som inte ger för mycket resonans. Dubstep är nog rätt stil för logitech - långsam elektronisk basslinga.

Edit:

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mina Z-2300, de låter som de kostar. Bra för pengarna, inget audiofilljud men inte alls så dåligt som alla haters påstår.
Klart prisvärda.
Pumpar väldigt många olika genres, hardstyle, dubstep, electro-industrial, black metal, progressive psytrance blablabla. Låter bra till allt.
Mycket handlar om hur man placerar suben också.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Man ska inte behöva pilla något i mjukvara alls. Möjligtvis rumskorrektion men det är inget som medelsvensson sitter och gör med förinställd EQ på datorn direkt...

BÄST ljud får du av ett par studiomonitorer. Mest brum får du av logitech, men inte lika mycket musik tyvärr. Men lyssnar du bara på elektroniska basslingor som alla låter ganska likadant (tänker då på typ hardstyle osv) så kan du lika gärna köpa logitech...

Jasså? så du tror faktiskt att folk med studiomonitorer INTE pillar på EQ?! Nä, om man har helt fel inställningar på EQ låter alla högtalare åt helvete...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Jag har Logitech z623 och jag är grymt nöjd!
Väldigt stark bas (kolla på youtube så får du se) väggen skakar!
Man kan spela högt på dessa, dessutom är det mycket bra pris för detta ljud.
Jag har aldrig hört nån som inte är nöjd med dessa högtalare!
Och det är inte lika torr bas som många basar utan det är djup och saftig bas!!

Permalänk
Medlem

har sett att folk inte gillat z-906 jag kör dom med ett SB X-Fi titanium Fatal1ty.
ställbar bas via fjärr till och med. Dom räcker mer än väl för min del och jag kan spela ganska högt utan att det låter dåligt. har inte fått upp i volymer där det låter kasst heller så, kör mitt både till dator och TV via Toslink kabel. Bästa högtalarna jag haft nånsin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Då har du ställt fel i Ljudkorts inställningarna lille vän

Men lilla gubben, jag har alla inställningar på 0(alltså inga typer av EQ eftersom det fuckar ljudet). Så lyssna på oss stora killar som egentligen kan något istället för att försvara logitechs ljudsystem

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doskrille:

har sett att folk inte gillat z-906 jag kör dom med ett SB X-Fi titanium Fatal1ty.
ställbar bas via fjärr till och med. Dom räcker mer än väl för min del och jag kan spela ganska högt utan att det låter dåligt. har inte fått upp i volymer där det låter kasst heller så, kör mitt både till dator och TV via Toslink kabel. Bästa högtalarna jag haft nånsin

Man tycker det bästa man hört är bäst, sen om man inte prövar andra högtalare så är det väl så.

F.ö så märker du förmodligen ingen skillnad i ljudkvalité på så billiga högtalare med ett ljudkort mot integrerat, antagandes att ditt integrerade inte saknar optisk utgång eller bara har riktigt dåligt integrerat.

Tillbaka till resterade posts i tråden, man kan inte debattera mot de som har lyssnat på båda typer av ljudsystem 2.0/2.1 och faktiskt kan uttala sig i frågan, har ni t.ex lyssnat på de studiohögtalarna som länkade tidigast eller ö.h.t några studiohögtalare?

Edit: formulering.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Jag är nöjd med mina Z-2300, de låter som de kostar. Bra för pengarna, inget audiofilljud men inte alls så dåligt som alla haters påstår.
Klart prisvärda.
Pumpar väldigt många olika genres, hardstyle, dubstep, electro-industrial, black metal, progressive psytrance blablabla. Låter bra till allt.
Mycket handlar om hur man placerar suben också.

Jag har med z2300 och corsair sp1200 heter dem väll? ligger runt 2000kr. Dem är klart bättre är logitechs saknar lite mer bas bara men mina logitech skramla när man vred på ordentligt.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Jag har med z2300 och corsair sp1200 heter dem väll? ligger runt 2000kr. Dem är klart bättre är logitechs saknar lite mer bas bara men mina logitech skramla när man vred på ordentligt.

Tror du menar Corsair SP2500 som jag själv tycker låter jäkligt bra för en billig penning.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Tillbaka till resterade posts i tråden, man kan inte debattera mot de som har lyssnat på båda typer av ljudsystem 2.0/2.1 och faktiskt kan uttala sig i frågan, har ni t.ex lyssnat på de studiohögtalarna som länkade tidigast eller ö.h.t några studiohögtalare?

Edit: formulering.

Har ägt ett par JBL Studiomonitorer nypris ca 40.000:- Ruskigt stelt tråkigt ljud men förmodligen helt korrekt ljud. Men jag gillade dom inte alls. Men jag säger inte heller att Logitech Z623 2.1 låter bra eftersom jag inte har nån erfarenhet av just dom. Jag kör Corsair SP2500 till datorn som jag ändå tycker låter helt ok.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Tror du menar Corsair SP2500 som jag själv tycker låter jäkligt bra för en billig penning.

Jo stämmer bra det Jo dem låter bra dock kanske inte lika bra bas men klarar ljud och tål att vridas på. Men sägs att z623. 2.1 ska vara en förbättrad version av z2300. Är man inte jätte kräsen så lär dem duga det är när man vider på över hälften så låter mina i alla fall inte bra.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jasså? så du tror faktiskt att folk med studiomonitorer INTE pillar på EQ?! Nä, om man har helt fel inställningar på EQ låter alla högtalare åt helvete...

EQ ska inte användas av icke-proffs i hemmabruk. I PA så är EQ väldigt viktigt, senast igår höll jag faktiskt på med det på en konsert i en kyrka. Det går inte att EQa till en högtalare som är urdålig från grunden. Det går inte att med EQ få logitech att låta dom ett par studiomonitorer. Det går inte att använda EQ för att få mer och bättre bas. Sedan att många använder EQn helt fel är ju en annan sak. På en EQ sänker man bara toppar, man höjer aldrig något.

För bäst och ärligast resultat låt EQ vara på 0.

Angående ljudkort till logitechhögtalare så är det inte värt det, skillnaden blir otroligt liten med tanke på dom pengar du spenderat.
Angående logitech eller studiomonitorer så kan man säga som så att ska man lyssna på musik så välj studiomonitorer. Ska man lyssna på elektroniska basslingor så kör på logitech.

Z-2300, är inte det i stort sett samma som Z-4? Har hört många säga att Z-4 har tung och fet bas, men skruvar man upp lådan så är det ett 4" element i den, alltså inte så tung och fet bas...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

EQ ska inte användas av icke-proffs i hemmabruk. I PA så är EQ väldigt viktigt, senast igår höll jag faktiskt på med det på en konsert i en kyrka. Det går inte att EQa till en högtalare som är urdålig från grunden. Det går inte att med EQ få logitech att låta dom ett par studiomonitorer. Det går inte att använda EQ för att få mer och bättre bas. Sedan att många använder EQn helt fel är ju en annan sak. På en EQ sänker man bara toppar, man höjer aldrig något.

För bäst och ärligast resultat låt EQ vara på 0.

Angående ljudkort till logitechhögtalare så är det inte värt det, skillnaden blir otroligt liten med tanke på dom pengar du spenderat.
Angående logitech eller studiomonitorer så kan man säga som så att ska man lyssna på musik så välj studiomonitorer. Ska man lyssna på elektroniska basslingor så kör på logitech.

Z-2300, är inte det i stort sett samma som Z-4? Har hört många säga att Z-4 har tung och fet bas, men skruvar man upp lådan så är det ett 4" element i den, alltså inte så tung och fet bas...

Så du säjer liksom att man inte får pilla i EQ för att det är fusk? Det är bara en ren skär lögn...om man pillar lite i EQ får man fint ljud som passar musiken man lyssnar på, t.ex jag som lyssnar på mycket Heavy och sånt gillar den starka basen grymt mycket! Om du inte gillar den får du väll sänka basen till noll och sänka den till noll på EQ också...Lätt som en plätt Dessutom hur skiljer sig studiomonitorer från vanliga högtalare? Är det inte samma teknik? eller är det resonansen som spökar?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Så du säjer liksom att man inte får pilla i EQ för att det är fusk? Det är bara en ren skär lögn...om man pillar lite i EQ får man fint ljud som passar musiken man lyssnar på, t.ex jag som lyssnar på mycket Heavy och sånt gillar den starka basen grymt mycket! Om du inte gillar den får du väll sänka basen till noll och sänka den till noll på EQ också...Lätt som en plätt Dessutom hur skiljer sig studiomonitorer från vanliga högtalare? Är det inte samma teknik? eller är det resonansen som spökar?

EQ är inget fusk. Om man lyssnar på musik som redan innehåller mycket bas, varför vill du då höja basen ännu mer? Varför inte låta EQn vara och höra musiken som den var tänkt att låta?
Sedan så kan du aldrig med EQ eller annan mjukvara få en högtalare att spela mer bas än den klarar. Det är själva högtalaren som sätter gränsen och för bäst ljud låter man EQn stå på noll. Högtalarutvecklare gör inte en högtalare som t.ex är jättesänkt i basen just för att man ska använda en EQ och dra upp basen. Det man kan använda EQ till är att dämpa toppar, t.ex så har jag en ganska skaplig topp vid ca 53Hz i mitt rum vid lyssningsposition och när jag byggt klart mina basar så kommer jag med EQ dra ner där och med hjälp av öra och tongenerator försöka få till det någorlunda platt.

Gillar man stark, kraftig, tung, fet, grym bas så är logitech faktiskt inte den rätta vägen för det är små element i alldeles för små lådor som pressas alldeles för hårt. Bygg något eget istället, med ett bättre element och framför allt i en tillräckligt stor låda.

Det går att spela djupt och högt i små lådor, men det krävs speciella filter för det och massor av effekt (och då ett element som klarar det)...

Hur skiljer sig studiomonitorer från vanliga högtalare? Vad är vanliga högtalare? Studiomonitorer har inbyggda förstärkare, alltså aktiva. Målet man har när man gör en studiomonitor är en så platt frekvensåtergivning som möjligt. Inte för att det ska låta "tråkigt" utan för att det ska låta korrekt.
En hi-fi högtalare (i humana prisklasser) designas oftast till att inte vara helt frekvensneutral, därför det kan skilja så otroligt mycket klangmässigt mellan just detta.
Men i övrigt så är det samma teknik, högtalarelementen är samma teknik och förstärkarna i grund och botten ganska lika...

Resonansen spökar? Vad menar du med det? Vilken resonans? Vart uppstår den resonansen?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Dessutom hur skiljer sig studiomonitorer från vanliga högtalare? Är det inte samma teknik? eller är det resonansen som spökar?

Utöver vad Kalium nämnt så kan man grovt sett säga att studiomonitorer och hifi-högtalare ofta byggs för att passa folk som gillar bra ljud och på så sätt sälja bra till den målgruppen. Många (inte alla) datorhögtalare byggs för att passa den stora massan av datoranvändare som vill ha ett system som ser snyggt/tufft ut och ofta anger höga watt-tal. Ljudkvalitet är mycket mindre viktigt då målgruppen ändå kommer att tycka att de låter bättre än de 99-kronorshögtalare som följde med datorn.
Datorhögtalare har ofta väldigt lätta lådor som börjar vibrera ibland vid vissa resonansfrekvenser (likt alldeles för billiga/lätta datorlådor). Studiomonitorer och hifi-högtalare är oftast mycket stabilare byggda.

Håller inte heller helt med Kalium om EQ. Den används alldeles för mycket av många för att överdriva basen (gjorde det själv mycket när jag var fjortis för ganska länge sen) men med många med lite sämre system kan lite petande på den faktiskt förbättra en hel del. Har själv riktigt kassa golvhögtalare till recievern (temporära högtalare som är på väg att ersättas) med stora men värdelösa baselement. Där kan det behövas lite mer bas på lägre volymer för då försvinner den helt samtidigt som jag måste sänka basen en hel del på högre volymer för annars dominerar den alldeles för mycket.

Sen måste man inte tycka heller att den som skapade musiken träffade rätt i hur det skall låta för att vara som bäst. Då är det fritt att peta i EQ tills man tycker det låter optimalt. Är dock inget jag brukar göra.

Bra system behöver sällan något petande i EQ dock mer än att minska någon störande topp.

Permalänk

De var någon som tyckte att ja skulle köpa dom här?

Creative Gigaworks T40 Series II

Dom verkar rätt nice men skulle vilja ha en baslåda till endå. har en baslåda men det går väll inte koppla in i dom där va?

För har en sån här baslåda med 1 utgång 3.5mm och strömsladd.

http://imageshack.us/photo/my-images/835/38043010150441088609...

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av Kalium:

http://www.youtube.com/watch?v=UvwNPJqv2F4
Spela lite sån där musik på Logitech, allt kommer att låta likadant och basen kommer troligen bottna och dista ganska snabbt.

Ingen som lyssnar på sån skit music

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

De var någon som tyckte att ja skulle köpa dom här?

Creative Gigaworks T40 Series II

Dom verkar rätt nice men skulle vilja ha en baslåda till endå. har en baslåda men det går väll inte koppla in i dom där va?

För har en sån här baslåda med 1 utgång 3.5mm och strömsladd.

http://imageshack.us/photo/my-images/835/38043010150441088609...

Hade lillbrorsan till Creative Gigaworks T40 Series II. Alltså T20. Visst dom låter väl ok men mina Corsair SP2500 låter ju ljusår bättre. Visst det är lite mera pengar men jag tycker du i alla fall ska fundera på dom.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Köpte Z906 häromdagen och jag tycker dem är helt underbara för priset ^^

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Jag har med z2300 och corsair sp1200 heter dem väll? ligger runt 2000kr. Dem är klart bättre är logitechs saknar lite mer bas bara men mina logitech skramla när man vred på ordentligt.

Mina har körts på över halvfull många gånger, jag har dock ställt baslådan på en madrass så här skramlas det inte. På de nivåerna är det alla andra saker i rummet som rör sig istället.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730