Permalänk
Medlem

steelseries 6g v2 rengöring

ok haft detta tangentbord ett tag nu och äter vardags vid datorn och sånt e dålig på att städa så det blir en del smutsigt samt trögare tangenter, men hur ska jag gå tillväga att rengöra mitt tangentbord, Har inte öppnat upp det innan. Vill göra nått i stil med "full spolning". Kan jag köra ner det i vatten som det är bara och sen lägga det i ett torkskåp i nån dag eller kan man lossa alla switchar på nått enkelt sätt eller så ?

Permalänk
Medlem

Rengjorde mina filco tangentbord inatt.
Kollade den här guiden innan:
http://www.dirtystylus.com/blog/2011/04/18/under-the-keys/

Det lär vara samma princip för ditt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

vill regöra i switcharna också eftersom de börjar bli tröga

Permalänk

Ta ur tangenterna,in i diskmaskinen 20min. Ta ur och montera tbx. Ser ut som helt nya. Gjorde så på mitt logitech g15

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

rengöra lösa tangenter e också inte vad jag vill göra, vill ha rent i switcharna eftersom d e tröga också

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt ett SteelSeries 6G v2. Efter bara ett par timmars användning konstaterade jag att vissa av tangenterna redan har börjat bli skitiga så att de vita bokstäverna ser rejält grå och trista ut. Är det nån annan som har gjort liknande erfarenhet med detta tangentbord? Hur tusan kan det komma sig? Det är mitt första lite dyrare tangentbord, tidigare har jag bara haft mer eller mindre enkla saker, men jag har aldrig varit med om nåt liknande. För ett lite mer påkostat tangentbord som detta hade jag definitivt väntat mig bättre kvalitet.

Har också försökt få bort det grå men inte lyckats. Vad bör man använda när varken tvål eller diskmedel funkar?

(Nej, jag har inte skitiga händer och fingrar...!)

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kineto:

Jag har precis köpt ett SteelSeries 6G v2. Efter bara ett par timmars användning konstaterade jag att vissa av tangenterna redan har börjat bli skitiga så att de vita bokstäverna ser rejält grå och trista ut. Är det nån annan som har gjort liknande erfarenhet med detta tangentbord? Hur tusan kan det komma sig? Det är mitt första lite dyrare tangentbord, tidigare har jag bara haft mer eller mindre enkla saker, men jag har aldrig varit med om nåt liknande. För ett lite mer påkostat tangentbord som detta hade jag definitivt väntat mig bättre kvalitet.

Har också försökt få bort det grå men inte lyckats. Vad bör man använda när varken tvål eller diskmedel funkar?

(Nej, jag har inte skitiga händer och fingrar...!)

Är det som du beksriver det och du inte har skitiga fingarar har du antagligen fått ett måndags exemplar. Kontakta butiken och se vad dom säger.
Om du inte tyckte dom var helt kritvita fast dom var så vita dom brukar vara och du tvättade bort färgen då du trodde att dom var skitiga?

Är lite nyfiken, kan du ta en bild på ditt tangentbord på nära håll så man kan få se hur gråa dom är?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av kineto:

Jag har precis köpt ett SteelSeries 6G v2. Efter bara ett par timmars användning konstaterade jag att vissa av tangenterna redan har börjat bli skitiga så att de vita bokstäverna ser rejält grå och trista ut. Är det nån annan som har gjort liknande erfarenhet med detta tangentbord? Hur tusan kan det komma sig? Det är mitt första lite dyrare tangentbord, tidigare har jag bara haft mer eller mindre enkla saker, men jag har aldrig varit med om nåt liknande. För ett lite mer påkostat tangentbord som detta hade jag definitivt väntat mig bättre kvalitet.

Har också försökt få bort det grå men inte lyckats. Vad bör man använda när varken tvål eller diskmedel funkar?

(Nej, jag har inte skitiga händer och fingrar...!)

Samma här, spelat kanske 2 timmar Bf3, wasd börjar redan mattas av..
Köpte du ditt på inet-sweclockersrean nu i samband med "årets datorubutik" som mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Är lite nyfiken, kan du ta en bild på ditt tangentbord på nära håll så man kan få se hur gråa dom är?

Inte mig du citerade tidigare men jag tog en bild på mitt iaf. Taget med iphone i mörker så kanske svårt att se, men syns ändå ett klart slitage efter bara nån timmes användande.
http://imageshack.us/photo/my-images/248/bild1fl.jpg/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Är det som du beksriver det och du inte har skitiga fingarar har du antagligen fått ett måndags exemplar. Kontakta butiken och se vad dom säger.
Om du inte tyckte dom var helt kritvita fast dom var så vita dom brukar vara och du tvättade bort färgen då du trodde att dom var skitiga?

Är lite nyfiken, kan du ta en bild på ditt tangentbord på nära håll så man kan få se hur gråa dom är?

Så här ser det ut:

Ganska sunkigt, och verkligen inte den kvalitet jag väntat mig av ett tangentbord som detta, oavsett om det är smuts eller om det skulle visa sig vara att färgen har börjat skavas av.

Skrivet av laasek:

Samma här, spelat kanske 2 timmar Bf3, wasd börjar redan mattas av..
Köpte du ditt på inet-sweclockersrean nu i samband med "årets datorubutik" som mig?

Japp, men de borde väl inte vara av sämre kvalitet?!

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Skrivet av kineto:

Så här ser det ut:

http://img155.imageshack.us/img155/6449/img0333uh.th.jpg

Ganska sunkigt, och verkligen inte den kvalitet jag väntat mig av ett tangentbord som detta, oavsett om det är smuts eller om det skulle visa sig vara att färgen har börjat skavas av.

Japp, men de borde väl inte vara av sämre kvalitet?!

sådär ska det inte vara, tror du får snacka med inet för det exet måste missat något "dust repellent" stadie i sin produktion

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kineto:

Japp, men de borde väl inte vara av sämre kvalitet?!

2:a sorteringen vetja
Får la kolla med inet imorrn.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma sak, har bara haft mitt över helgen, de tangeter som används mest har redan börjat mattas av.. skumt, köpte också mitt från inet.. dock för 599 efter rean från inet.

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har haft detta tangentbord under en längre tid där detta INTE har hänt?

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Skrivet av kineto:

Är det någon som har haft detta tangentbord under en längre tid där detta INTE har hänt?

Har samma problem även jag. Köpte mitt under Dreamhack i Webhallens Dreamstore. Och har kontaktat Webhallen och frågat om ett nytt tangentbord verkligen ska se ut som att det har varit använt i flera år. Det mörka går heller inte att rengöra, måste vara ett måndagsex.

Han som svarade på mitt mail påpekade att han själv hade ett sådant tangentbord hemma och det hade han använt i ett halvår och tangenterna var fortfarande vita och fina.

Visa signatur

Asus P8P67 PRO | Intel Core i5 2500K | Antec Kuhler H2O 620 Scythe GT 1450 PnP | MSI GTX 560Ti Twin Frozr II 1GB OC | Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9 | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Green 2TB | Auzentech X-Fi Forte 7.1 | Corsair HX650W | Corsair Carbide 500R | Samsung 24" SA350H LED 1920x1080

Permalänk
Medlem

WSAD är nästan helt borta på mitt tangentbord nu. Men bekväm som jag är ovh billigt som det var så pallar jag inte returner, jag vet ju var de sitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laasek:

Inte mig du citerade tidigare men jag tog en bild på mitt iaf. Taget med iphone i mörker så kanske svårt att se, men syns ändå ett klart slitage efter bara nån timmes användande.
http://imageshack.us/photo/my-images/248/bild1fl.jpg/

Dålig kvalite, att man kan ta 600:- för sån skit förvånar mig, du skulle köpt ett Corsair istället.

Permalänk
Medlem

Har 6g men inte det problemet med tangenterna som 3-4 andra med rena händer har

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av kineto:

Jag har precis köpt ett SteelSeries 6G v2. Efter bara ett par timmars användning konstaterade jag att vissa av tangenterna redan har börjat bli skitiga så att de vita bokstäverna ser rejält grå och trista ut. Är det nån annan som har gjort liknande erfarenhet med detta tangentbord? Hur tusan kan det komma sig? Det är mitt första lite dyrare tangentbord, tidigare har jag bara haft mer eller mindre enkla saker, men jag har aldrig varit med om nåt liknande. För ett lite mer påkostat tangentbord som detta hade jag definitivt väntat mig bättre kvalitet.

Har också försökt få bort det grå men inte lyckats. Vad bör man använda när varken tvål eller diskmedel funkar?

(Nej, jag har inte skitiga händer och fingrar...!)

Vill bara säga att detta är fallet även för mig. Fick mitt tangentbord för 2 dagar sedan och har spelat 3-4 h max. W, A, S, D samt Left Ctrl har alla börjat blekna och bli grådaskiga. Ska kontakta CDON imorgon för reklamation. Det kan ju inte vara rimligt att knapparna ska börja blekna bort efter några timmars normalt slitage?

Permalänk
Medlem

Haft min en dag nu och lite bf3 spelande så är wasd o shift grååa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H0NKEN:

Vill bara säga att detta är fallet även för mig. Fick mitt tangentbord för 2 dagar sedan och har spelat 3-4 h max. W, A, S, D samt Left Ctrl har alla börjat blekna och bli grådaskiga. Ska kontakta CDON imorgon för reklamation. Det kan ju inte vara rimligt att knapparna ska börja blekna bort efter några timmars normalt slitage?

Hej hur gick det för dig? Vad sa CDON? Jag har haft mitt 6GV2 i tre dagar och wasd är gråa redan -.- Även köpt från cdon.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Inaktiv

Har själv detta tangentbord och har delvis samma problem. Alla tangenter som jag vilat mina fingrar på under längre stunder såsom wsad, piltangenterna etc. har börjar bli gråa och tråkiga. Detta har kommit gradvis för min del men å andra sidan så har jag använt tangentbordet i ungefär ett halvår. Förövrigt är det ett känt problem med detta tangentbord att färgen på tangenterna är av dålig kvalité och håller inte så länge - allra värst var det i början men blivit lite bättre efter att de bytte färgen - kanske har ni fått gamla hyllvärmare eller så har de sänkt kvalitén igen för att kunna konkurrera med pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Setesh:

Har själv detta tangentbord och har delvis samma problem. Alla tangenter som jag vilat mina fingrar på under längre stunder såsom wsad, piltangenterna etc. har börjar bli gråa och tråkiga. Detta har kommit gradvis för min del men å andra sidan så har jag använt tangentbordet i ungefär ett halvår. Förövrigt är det ett känt problem med detta tangentbord att färgen på tangenterna är av dålig kvalité och håller inte så länge - allra värst var det i början men blivit lite bättre efter att de bytte färgen - kanske har ni fått gamla hyllvärmare eller så har de sänkt kvalitén igen för att kunna konkurrera med pris?

För mig är det högst troligt en gammal hyllvärmare som Inet reade ut. Inte mycket färg kvar på dem nu....
Dock hittar jag tangenterna trots grånad text och känner inte det är värt basslet med att skicka tillbaka det.

Permalänk
Medlem

Ni med tangenter som har bleknat. Ta kontakt med Steelseries, och förklara problemet.
Jag hade exakt samma problem, och jag fick en ny uppsättning tangenter
Tog ca en vecka att få hem dom.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har samma problem

Skrivet av kineto:

Jag har precis köpt ett SteelSeries 6G v2. Efter bara ett par timmars användning konstaterade jag att vissa av tangenterna redan har börjat bli skitiga så att de vita bokstäverna ser rejält grå och trista ut. Är det nån annan som har gjort liknande erfarenhet med detta tangentbord? Hur tusan kan det komma sig? Det är mitt första lite dyrare tangentbord, tidigare har jag bara haft mer eller mindre enkla saker, men jag har aldrig varit med om nåt liknande. För ett lite mer påkostat tangentbord som detta hade jag definitivt väntat mig bättre kvalitet.

Har också försökt få bort det grå men inte lyckats. Vad bör man använda när varken tvål eller diskmedel funkar?

(Nej, jag har inte skitiga händer och fingrar...!)

Jag köpte mitt keyboard bara för några dagar sedan och W,A,S,D,shift och Ctrl har blivit gråa på mitt också. Konstigt, jag hoppas att man kan rengöra dom på något sätt.