Vad gör jag fel när ja kopplar in förstärkarn?

Permalänk

Vad gör jag fel när ja kopplar in förstärkarn?

Hej köpte en förstärkare idag och tänkte ha den till datorn. och har en RCA kabel med 3.5mm

jag har kopplat in på audio IN (CD) se bild men vill inte komma något ljud? och har inställt CD på förstärkarn.

har bara 2 högtalare inkopplade nu för att se om de funkar !

http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc06150mn.jpg/

Tack i förhand.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Inaktiv

Har du valt rätt utgång där bak på moderkortet (den ljusgröna) och ställt in det rätt i Uppspelningsenheter i Windows (förutsatt att du nu kör det)?

Permalänk
Skrivet av anon150287:

Har du valt rätt utgång där bak på moderkortet (den ljusgröna) och ställt in det rätt i Uppspelningsenheter i Windows (förutsatt att du nu kör det)?

Japp sitter i gröna. Uppspelningsenheter? vars går man in då?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Den heter Sony STR-DE435.

Någon som vet nå bra svar?

Har kopplat in 2 högtalare i Front på analog.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Har provat alla IN gångar men ingen funkar. någon inställning eller liknande?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Koppla in sladden till stereon i SAMMA uttag som högtalarna som du fått ljud ur så ska det fungera, utgången på baksidan kan stänga av sig när du kopplar in något fram.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Har provat alla IN gångar men ingen funkar. någon inställning eller liknande?

Har du nåt ljud från datorn?
Inputkälla skall vara den du har valt på stärkaren och att signalen skall vara analog,kolla vad som står på displayen.

Permalänk
Skrivet av foppson:

Koppla in sladden till stereon i SAMMA uttag som högtalarna som du fått ljud ur så ska det fungera, utgången på baksidan kan stänga av sig när du kopplar in något fram.

Vaddå samma? kolla denna bild.

Vilken av dom ska ja koppla in i då?

http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc06150mn.jpg/

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Vaddå samma? kolla denna bild.

Vilken av dom ska ja koppla in i då?

http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc06150mn.jpg/

Vilken ljudingång som helst ,CD,aux,line in etc.

Permalänk
Skrivet av foppson:

Koppla in sladden till stereon i SAMMA uttag som högtalarna som du fått ljud ur så ska det fungera, utgången på baksidan kan stänga av sig när du kopplar in något fram.

Skrivet av oyegie:

Vilken ljudingång som helst ,CD,aux,line in etc.

Har gjort de men funkar inte :S

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

På min gamla förstärkare har jag nått som heter Tape 1 och Tape 2. Trycker jag in nån av dom, kommer inte ihåg vilken så funkar inget till min heller, så testa å tryck på dom lite med för du har säkert tryckt in nått sånt!

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Har gjort de men funkar inte :S

Ja men då är det nån inställning.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Ja men då är det nån inställning.

om jag her den i CD IN då borde det vara knappen CD men inget händer. Kommer ljud när ja her på radion men ikket från datorn.

Va tror du de är för inställning?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

om jag her den i CD IN då borde det vara knappen CD men inget händer. Kommer ljud när ja her på radion men ikket från datorn.

Va tror du de är för inställning?

Du är säker på att du har ljud från datorn då?
Mute på?
Volymen nersänkt?

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

om jag her den i CD IN då borde det vara knappen CD men inget händer. Kommer ljud när ja her på radion men ikket från datorn.

Va tror du de är för inställning?

Vet inte jag just nu
Men har du nåt ljud från datorn som jag frågande innan?

Permalänk
Skrivet av Meckley:

Du är säker på att du har ljud från datorn då?
Mute på?
Volymen nersänkt?

Skrivet av oyegie:

Vet inte jag just nu
Men har du nåt ljud från datorn som jag frågande innan?

Jag har volym på och mute är inte av !!!

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Jag har volym på och mute är inte av !!!

Koppla in ett par lurar i samma utgång på datorn och se om det kommer ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Jag har volym på och mute är inte av !!!

Om mute inte är av så kommer det ju inget ljud, men jag antar att du menar att det inte är på!

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem

Om du har ett par högtalare/hörlurar som du får ljud i från datorn, DRA ut den kontakten (3,5mm) till högtalarna/lurarna, stoppa in din kamel med 3,5mm stereohane i detta hål, andra änden med 2x RCA/Phono kontakterna på sätter du i CD in på förstärkaren.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Om du har ett par högtalare/hörlurar som du får ljud i från datorn, DRA ut den kontakten (3,5mm) till högtalarna/lurarna, stoppa in din kamel med 3,5mm stereohane i detta hål, andra änden med 2x RCA/Phono kontakterna på sätter du i CD in på förstärkaren.

Vilken kamel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Vilken kamel?

Ja sån här, http://tusenskona.files.wordpress.com/2007/12/kamel.jpg fast det är nog lättare med en kabel...

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Skrivet av foppson:

Om du har ett par högtalare/hörlurar som du får ljud i från datorn, DRA ut den kontakten (3,5mm) till högtalarna/lurarna, stoppa in din kamel med 3,5mm stereohane i detta hål, andra änden med 2x RCA/Phono kontakterna på sätter du i CD in på förstärkaren.

Jaa jag ska prova ska ladda ner senaste ljud drivers också kommer med svar.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Ser ut att finnas utgångar för två par fronthögtalare.
Kolla att du verkligen anslutit högtalarna till front A (lämpligen) samt att du på framsidan har valt rätt högtalarpar. Speaker A om du kopplat högtalarna till Front A.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Ser ut att finnas utgångar för två par fronthögtalare.
Kolla att du verkligen anslutit högtalarna till front A (lämpligen) samt att du på framsidan har valt rätt högtalarpar. Speaker A om du kopplat högtalarna till Front A.

Funkar att koppla till det analoga utgångarna. men inte dom digitala (rca) ? varför?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Funkar att koppla till det analoga utgångarna. men inte dom digitala (rca) ? varför?

Lr är det Rca som är analoga? xD

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Du har ingen digital ingång på förstärkaren, vill du ha riktigt 5.1 ljud, dvs DTS eller liknande så får du skaffa tre stycken 3,5mm hane till 2xRCA kablar och låta datorn sköta decodningen av ljudet, detta klarar de flesta moderna ljudkort/moderkort, de brukar idag vara minst 6-kanaliga, annars får du bara dolby surround.

Kolla på sidan 100 i denna manual http://pdf.crse.com/manuals/3866247421.pdf

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Skrivet av foppson:

Du har ingen digital ingång på förstärkaren, vill du ha riktigt 5.1 ljud, dvs DTS eller liknande så får du skaffa tre stycken 3,5mm hane till 2xRCA kablar och låta datorn sköta decodningen av ljudet, detta klarar de flesta moderna ljudkort/moderkort, de brukar idag vara minst 6-kanaliga, annars får du bara dolby surround.

Kolla på sidan 100 i denna manual http://pdf.crse.com/manuals/3866247421.pdf

Jag ska ba ha typ 2 högtalare men vill få rca ingångarna att funka ? sen blire en bas också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Funkar att koppla till det analoga utgångarna. men inte dom digitala (rca) ? varför?

Nu hänger jag inte alls med. RCA är det fysiska formatet på en anslutning av koaxial kabel. Kan vara analogt ljud (vanligtvis röd och vit), analog video (vanligtvis gul) eller digital (vanligtvis orange).

Vad har du kopplat till analoga utgångar? Av dina tidigare beskrivningar av vad du vill uppnå är de enda analoga ut som skall användas de från datorn, som kopplas till analog in (röd/vit märkt CD) på förstärkaren.

Missade att du fick ljud från radion, så högtalarna är vara kopplade korrekt.

Förstärkaren ska kopplas in i samma utgång på datorn där du haft datorhögtalare eller hörlurar inkopplat.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Nu hänger jag inte alls med. RCA är det fysiska formatet på en anslutning av koaxial kabel. Kan vara analogt ljud (vanligtvis röd och vit), analog video (vanligtvis gul) eller digital (vanligtvis orange).

Vad har du kopplat till analoga utgångar? Av dina tidigare beskrivningar av vad du vill uppnå är de enda analoga ut som skall användas de från datorn, som kopplas till analog in (röd/vit märkt CD) på förstärkaren.

Missade att du fick ljud från radion, så högtalarna är vara kopplade korrekt.

Förstärkaren ska kopplas in i samma utgång på datorn där du haft datorhögtalare eller hörlurar inkopplat.

Vill använda där det står 5.1. kolla bilden ja har högtalare som har Rca hanar som ja vill trycka in där men funkar inte?

http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc06150mn.jpg/

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Vill använda där det står 5.1. kolla bilden ja har högtalare som har Rca hanar som ja vill trycka in där men funkar inte?

http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc06150mn.jpg/

Du får ju ställa in stärkaren på multich input,vet inte hur du gör det på din,brukar finnas en knapp på fronten eller så väljer du det som inputkälla,du kan inte bara stoppa i sladden och tror att det funkar direkt.

Edit: Ser inga högtalare med rca-hanar på bilden.