Permalänk
Avstängd

Den hamnade visst i din bil senare antar jag

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

,

Permalänk
Medlem

,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gublo:

Självklart! Nej men man blev väldigt sugen att ringa chefen och lägga in ett personalköp, dock så är jag (läs "den bättre hälften") inte så överdrivet förtjust i obetald hyra pga Gpu-köp.

Nej jag läste det jag ;P
Fast det hade ju inte vart fel att plocka hem ett sprillans nytt grafikkort som inte ens kommit ut än!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

att dom e så pass dyra i vårat land :S ser ju att priserna i staterna ligger kring 550 dollar det är ju fan halva priset ! (liten överdrift)

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

,

Permalänk

Blärghzhh... Vad är det för fel på 3000kr?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Blärghzhh... Vad är det för fel på 3000kr?

Vet inte om det börjar bli lite sent för mig men HAHA^^

Permalänk
Avstängd

för dyrt här med

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Det där är åt helvette för dyrt, tycker det hade varit ett smart drag av amd att sätta ett lite lägre pris så de får sälja ordentligt mycket. De behöver all positiv publicitet de kan få med tanke på bulldozer...

Permalänk
Avstängd

Korten vänder sig till folk som uppskattar världens snabbaste singel core kort.
premium kostar.
kommer mer prisvänliga men med sämre prestanda längre fram för de som inte har råd.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Det där är åt helvette för dyrt, tycker det hade varit ett smart drag av amd att sätta ett lite lägre pris så de får sälja ordentligt mycket. De behöver all positiv publicitet de kan få med tanke på bulldozer...

De får ju positiv publicitet. Hade korten kostat 3k och varit jävligt dåliga, skulle man kunna klaga.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt detta. Bra jobbat.

Permalänk
Avstängd

entusiast kort, överklockar bra och kostar premium.
korten lär sälja som smör i småland.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

Korten vänder sig till folk som uppskattar världens snabbaste singel core kort.
premium kostar.
kommer mer prisvänliga men med sämre prestanda längre fram för de som inte har råd.

Japp, tills kepler kommer. Amd har senaste generationerna lagt sig under i prestanda, men högre i pris/prestanda.

Tror inte ett dugg på att AMD satsade på att detta kortet skulle bli den nya generationens prestandakung.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Eftersom att de inte har något direkt motstånd mot deras 7970 så tror jag inte att de kommer backa ner i pris.
Däremot när Nvidia kommer ut med något som kan konkurrera med det blodtörstiga kortet så kommer vi att få se priset droppa en del.
Men så ska det ju alltid kosta att ligga på topp, det vet vi alla!

Är man en person som prioriterar leksaker till datorn framför mycket annat så är det inte en sån hemsk summa

Längtar efter resterande kort i 7xxx-serien, möjligtvis en bantad variant av 7970 som sedan går att låsa upp. Sånt är ju alltid spännande : >

Skrivet av Albinfiskare:

Japp, tills kepler kommer. Amd har senaste generationerna lagt sig under i prestanda, men högre i pris/prestanda.

Tror inte ett dugg på att AMD satsade på att detta kortet skulle bli den nya generationens prestandakung.

Hur kan du säga så?
Kortet presterar nära 50% bättre än HD6970. Och ca 30% bättre än GTX580.

Skulle vilja säga att de har satt ribban ganska högt för kommande kort!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Eftersom att de inte har något direkt motstånd mot deras 7970 så tror jag inte att de kommer backa ner i pris.
Däremot när Nvidia kommer ut med något som kan konkurrera med det blodtörstiga kortet så kommer vi att få se priset droppa en del.
Men så ska det ju alltid kosta att ligga på topp, det vet vi alla!

Är man en person som prioriterar leksaker till datorn framför mycket annat så är det inte en sån hemsk summa

Längtar efter resterande kort i 7xxx-serien, möjligtvis en bantad variant av 7970 som sedan går att låsa upp. Sånt är ju alltid spännande : >

Ja självklart kostar det att ligga på topp! Man får ju alltid slanga upp väldigt mkt pengar för de där sista procenten vad det än gäller. Menade mest att det är åt helvette för dyrt prestanda per krona, iaf till det jag hade spelat (Bf 3). Möjligt att amd kommer ut med prestandafixar i form utav bättre
programvara men just nu känns det inte inte prisvärt att betala de extra pengarna för att få ett par fps extra i just det spelet. Haha man kanske skulle köpt ett GTX 580 för 3.3k på rean istället, det är prestanda per krona det! Skall bli intressant och se vad de andra korten i 7xxx serien kommer prestera, måste nog dessvärre köpa ett graffe i januari.

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Hur kan du säga så?
Kortet presterar nära 50% bättre än HD6970. Och ca 30% bättre än GTX580.

Skulle vilja säga att de har satt ribban ganska högt för kommande kort!

Absolut så har de ju satt ribban för nästa generation. Men jag tror säkert att de hade kunnat lägga den ännu högre om du förstår vad jag menar. De siktar på att lägga sig lite under nvidia i prestanda helt medvetet.

Frågan är väl bara hur lång tid det tar för nvidia att få ut sina kort, har läst antydningar att det inte skall låta sig väntas på länge.

Vilket är bra för mig, för jag vill ha ett 7970, men inte betala extra bara för att det råkar vara det snabbaste kortet på marknaden:P

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Snuskig prislapp Hade hoppats på 4500 kr (önsketanke) men insåg att okej, 5000 kr är väl rimligt.. Men 5500 ?

tack för infon hur som helst!

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Skalar dock för jädrigt bra i CF...

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18356981

OCUK har tydligen över 100+ kort i lager just nu.

Well as promised here is some insight to some of the early benchmarks we've managed with the new ATI 7970's (Yes OcUK has 100+ in stock).

Permalänk
Medlem

$549 för 7970 och $849 för 7990 (rykten) så verkar dom kräva ett riktigt pris för att vara AMD/ATI, men så är dom ju snabbast nu ett tag...

Permalänk
Medlem

,

Permalänk
Medlem

Kommer det gå att köra Crossfire 7970+6970? Eller blir det liknande 6970+6950 att det bättre kortet lägger sig på det sämre kortets nivå?

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem

fick ett dåligt svar från polare som känner en på inet om att jag skulle sitta och misshandla F5 i några dagar. så fråga inte om ni får förhandsboka ett kort som inte finns med på sidan!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Kommer det gå att köra Crossfire 7970+6970? Eller blir det liknande 6970+6950 att det bättre kortet lägger sig på det sämre kortets nivå?

Nix, det kommer tyvärr inte funka. 7970 + 7950 kan ev. funka Är dock inte 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Absolut så har de ju satt ribban för nästa generation. Men jag tror säkert att de hade kunnat lägga den ännu högre om du förstår vad jag menar. De siktar på att lägga sig lite under nvidia i prestanda helt medvetet.

Frågan är väl bara hur lång tid det tar för nvidia att få ut sina kort, har läst antydningar att det inte skall låta sig väntas på länge.

Vilket är bra för mig, för jag vill ha ett 7970, men inte betala extra bara för att det råkar vara det snabbaste kortet på marknaden:P

Jag kan verkligen inte förstå hur du resonerar här. Kortet fullkomligt springer om sina konkurrenter flera gånger om, och du tror att dom medvetet att dom inte har satsat på att göra kortet så bra som möjligt. Att ett kort är 50% ^^ än föregående generation är imponerande, oerhört faktiskt. Vad för slags prestanda vill du ha egentligen? Själv tror jag inte Nvidia kommer toppa det, men det är vad jag tror det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlert90:

fick ett dåligt svar från polare som känner en på inet om att jag skulle sitta och misshandla F5 i några dagar. så fråga inte om ni får förhandsboka ett kort som inte finns med på sidan!

Men svenska priserna kommer det inte vara speciell rusning att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Men svenska priserna kommer det inte vara speciell rusning att köpa.

kan nog nästan lova dig att varenda 7970 i Sverige är upp köpt på under 24 timmar!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

entusiast kort, överklockar bra och kostar premium.
korten lär sälja som smör i småland.

Som smör i Norge*

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

Måste fixa ~15k för tre st!

Trifire med 2560x1600pixlar med allt ULTRA samt max i AA m.m
Min 82 fps
Max 136 fps
Avg 104.767 fps