Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk

Helikoptrarna är för overpower....

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

Att det går så jäääääääääääääääääävla långsamt att gå upp och GÅ från platsen efter att man blir revivad. Samma sak när man ligger i prone och ska upp och springa därifrån så tar det sån tid tills gubben reagerar, som om han stod upp i en vägg av lera och SEN börjar springa - DET retar jag mig mest på i BF3!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

3. Helikoptrarna är alldeles för bra om piloten har hög level. Vet inte hur många gånger jag spelat en runda som helt avgjorts pga att det ena laget har bättre helikopterspelare än det andra.

2. Att mortar ens finns med. Helt meningslöst och jävligt lamt.

1. Helt överlägset mest irriterande är ju hitboxbuggen. Helt sanslöst vad trött man är på att dö bakom skydd, samt att solklara träffar inte registreras...

Permalänk
Avstängd

Tycker de bör ha satsat på en clean look istället för en grumlig look som får hela spelet att se fult ut. (Colorgrading.. seriöst DICE!?)

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Att folk kör för lite teamwork. Helikoptrar OP? Det kan verka så, men oftast beror det ju på att det är alldeles för lite Engineers som utmanar heli med AA alt. Snipers med SOFLAM, Main battle tanks med CITV kombinerat med alla typer av missiler som kan låsa mål Javelin för engie, ATGM missilerna i IFV, ATGM i helikopter, ATGM i flygplan, samt ATGM i MBT.

Sen finns det ju en hel del konstiga saker.
Fallskärmar som inte bromsar fall så man slår ihjäl sig
Bad luck när man springer/hoppar/står still
Sprint på tank/ifv/aa gör att dom väldigt lätt spinner runt sin egen axel när man åker på ojämn terräng
tank/ifv/aa som fastnar på saker trots att man har full kontakt med larvföttererna
Att det ALDRIG är mitt på dagen på nån jävla bana! Det stör jag mig nästan mest på, alltid har man solen i ögonen. Här skulle det vara ashäftigt om man kunde ställa tid på dygnet alternativt ha en tidscykel tycker jag

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av maj0r:

1. Att man kan lägga sig prone intill väggar så att överkroppen sticker ut ur betongen.
2. När man får intrcket att man cappar en flagga (blå snurra som tickar) men cappen går till fienden.
3. Att spelet defaultar till spawn i hemmabas om man förlorar spawnen man valde i samma ögonblick som man trycker.

Som ovan och allt alla andra sagt "typ".

OCH det absolut värsta när man kör jets eller helikoptrar. När man flyger ner i havet, varför i helskotta hoppar man ur det man flyger??? MAN DÖR VÄL?. Det är så random, när detta händer tar man ju suicide iallafall för vem vill simma 1 timma in till land??? :<

Permalänk
Medlem

Har skrivit innan här i tråden, och passar på att göra det igen då det blev ett litet glapp i nyårsfirandet

Det jag retar mig mest på, är samma sak som innan! Att det tar upp så mycket tid av mitt liv!

Själv så tar jag spelet som det är, istället för att reta mig så försöker jag anpassa mig själv istället! Och jag tror att jag sparar mycket energi på det!

Gott nytt är alla Sweclockers

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på folk som t.ex spawnar på en flagga som vi håller på att ta över, och då dyker upp mitt framför mina ögon. Då skjuter jag ju självklart honom, och han skriver i då i chatten: "OMG FckiNG SPAWNKILLER!!!1"..
Ska vi då snällt sitta där och vänta medan han skjuter ner oss?

Permalänk
Medlem

Finns ju en rad saker jag stör mig på men de flesta kan placeras under dåligt lagarbete. Alla rambo typer oavsett klass som aldrig går med i en squad. Recon som aldrig märker mål, support som man i princip får bitch slappa för att få ammo av osv. Personer som låser squads när de är solo i den. Jag antar att de väntar på polare men de verkar aldrig dyka upp.

Alla som står halva rundan och väntar på att få en tank/helli eller vad det nu är istället för att hjälpa till. Dessa spelare är också extra bra på att köra låt oss säga tanken rambo-style rakt in för att ta ett område helt utan support. På så vis är det ju extra svårt för andra sidan att slå ut dom...

Hur viktiga bra jet/helli piloter är och den totala oviljan på vissa servrar att få till jämna lag.

Nu när jag tittar igenom det jag stör mig på verkar det mesta kunna lösas med att hitta en bra server, kanske är tid att leta upp sweclockers egen?

Tack sweclockers för att jag fick gnälla av mig lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Efter en dag av bf3:
5. Prestanda. Min dator står i signaturen, jag kör allt på fulaste med 50 average fps. Tycker jag borde kunna få bättre än så

Jag har en liknande config och kan säga att det sitter i din CPU. Testa att överklocka processorn eller byt till en snabbare, det kommer att ge en märkbar skillnad. Jag fick en boost på 10 fps genom att byta CPU, och snittar nu på 65+ fps med de flesta relevanta inställningar i Medium. I övrigt, se över dina grafikinställningar utifrån denna guide: Ultimate Battlefield 3 Guide

Permalänk
Medlem

Alla ikoner som flyter omkring i banorna, och det här +100 som kommer upp när man dödat någon..

BF2 är fortfarande det roligaste spelet.. föredrar det framför bf3

håller med en tidigare som sa att bf3 = bc2 2.0

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Tycker de bör ha satsat på en clean look istället för en grumlig look som får hela spelet att se fult ut. (Colorgrading.. seriöst DICE!?)

Håller med men det hjälper lite om man stänger av antialiasing post i grafikinställningarna som verkar smeta ut grafiken en del

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon tagit upp detta ännu, men när man hoppar ur jets dör ja. Man får bad luck, för av någon anledning så hoppar gubben ut framför planet så planet kör igenom en. Ibland klarar ja att baila ut, ibland inte. Jag har försökt att hoppa ur i full hastighet, lägsta å den vanliga hastigheten, till å me på sidan å upp och ner, men de går inte. 50/50 att man klarar sig.

Är det någon som vet hur man hoppar ur en jet utan att dö? X)

Visa signatur

ASUS P6T DELUXE V2 X58 | XEON X5670 @ 4,03GHz | 24GB DDR3 | RX5700 | OCZ AGILITY 3 240GB | SAMSUNG 850 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av VTxx:

Vet inte om någon tagit upp detta ännu, men när man hoppar ur jets dör ja. Man får bad luck, för av någon anledning så hoppar gubben ut framför planet så planet kör igenom en. Ibland klarar ja att baila ut, ibland inte. Jag har försökt att hoppa ur i full hastighet, lägsta å den vanliga hastigheten, till å me på sidan å upp och ner, men de går inte. 50/50 att man klarar sig.

Tycker dessa buggar visar sig mest i hardcore mode. Bad luck titt som tätt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VTxx:

Samma med helikopter när man ska hoppa ner på marken och reparera. Ofta ligger man på 9% och snabbt sjunkande (brinnande) och då har man inte tid att landa helikoptern helt och hållet utan man hoppar ur när man är en liten bit ovan mark, men då dör man om helikoptern är i minsta rörelse åt fel håll! Och då tycker jag att jag ändå gör rätt så bra landningar, så pass skonsamma att jag inte gör helikoptern någon mer skada. Ytterst störande när man känner sig som värsta hjälten efter att just ha kommit mirakulöst levande ur en tuff fight och snyggt ska reparera helikoptern med nästa fara tätt intill.

Permalänk

nåt som retar mig är alla som väntar vid en CP (checkpoint/spawn point)och skjuter med tanks eller bara skjuter när man precis kommit in på arenan. Och inget görs åt dessa sedan så kan man köra väldans fort med en jeep och gupppigt men ändå lyckad e träffa en i huvvet med ett skott, super gevär eller det är ganska jobbigt sen så är det väl så att dessa mera buggy aktiga, jeepar kanske bara spräng puff av ett rpg skott vad vet jag men det händer också

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av 3xTra:

jag retar mej på alla som är bättre än mej

+1
famas jämfört med alla andra vapen utan extra sikten och dylikt är omöjlig at sikta och hitta nån fi innan de gjort slarvsylta av mig

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jag förstår mig inte på folk som t.ex spawnar på en flagga som vi håller på att ta över, och då dyker upp mitt framför mina ögon. Då skjuter jag ju självklart honom, och han skriver i då i chatten: "OMG FckiNG SPAWNKILLER!!!1"..
Ska vi då snällt sitta där och vänta medan han skjuter ner oss?

Kan inte mer än hålla med dig. Blev själv kallad för spawnkiller när jag höll på att ta en flaga, frågade då honom vad jag skulle göra, vänta eller?.
Då sa han du är så jävla gay, hmm...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Att folk envisas med att försöka spela utan att överhuvudtaget ens försöka förstå spelet. De flesta tycks vara rent av efterblivna?!?! Ett helt lag som konsekvent sitter kvar i basen??? Dårar.... Har kommit på mig själv flera ggr. med att ägna mer tid åt att hitta en server med fungerande medspelare än jag faktiskt spelar!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

är jag assualt försöker jag kuta efter nån för att ge han medpac eller revive, en plats som är bra att revive på är ju grand basaar i en av gränderna där dör folk som flugor

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Det är härligt när man blir lurad av spelets HUD. Man ser en fiende framför sig som har en blå markör precis ovanför sitt huvud som om han vore på mitt lag sedan blir man skjuten

Skrivet av Nameless:

Jag har en liknande config och kan säga att det sitter i din CPU. Testa att överklocka processorn eller byt till en snabbare, det kommer att ge en märkbar skillnad. Jag fick en boost på 10 fps genom att byta CPU, och snittar nu på 65+ fps med de flesta relevanta inställningar i Medium. I övrigt, se över dina grafikinställningar utifrån denna guide: Ultimate Battlefield 3 Guide

Ska testa klocka cpun, har standardkylaren dock

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Stör mig på att man inte kan få fram menyn precis efter att man dött. Man måste vänta tills man får upp spawnskärmen innan man kan få upp den. Sjukt jobbigt om man vill in och ändra någon inställning snabbt innan man spawnar.

Sen blir jag så jävla trött på folk som åker omkring i Mobile AA på gatan och går in för att döda infanteri. Tycker DICE borde fixa så att man ej kan sikta lägre än en viss höjd.

Och ja, en sak till... Origin.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Det är härligt när man blir lurad av spelets HUD. Man ser en fiende framför sig som har en blå markör precis ovanför sitt huvud som om han vore på mitt lag sedan blir man skjuten

Det suger, borde vara mer som i bf2, bort med alla jä**a ikoner...

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

Håller med! speciellt på hardcore! sen tänker man att det kanske inte egen o skjuter ner o då är det teamkill

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Tycker det är sjukt störande med detta alltid återkommande BF delay, klassikern är när man blir skjuten fast hörnet är passerat=) Tar för långt tid efter man har dödat en till det kommer upp "enemy killed".

Även att det är lite väl långt mellan det man dör till rutan där deploy finns, den kan lika väl vara "suddad" fast en längre stund så man tex kan börja andra loadout mm

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Antingen har jag en förbannelse över mig eller så är bf3 laggigt. Det händer _VÄLDIGT_ ofta att jag dödar den som jag skjuter på och han dödar mig samtidigt, 1/3 kills vissa games, det är helt overkligt.

edit: jag vet att bf3 har bullet travel, detta borde endå inte inträffa 20 gånger per dag

Händer sjukt ofta att jag dör bakom hörn och stenar också, jag är bakom cover men spelet håller inte riktigt med

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Att man blir skjuten i ryggen varje gång man är på väg att göra något helt episkt.

Du springer fram för att lägga C4 på en tank med 4 personer som tar skydd bakom den, du är en meter ifrån. Ingen i närheten har sett dig. Musiken från Triss-reklamen "Plötsligt händer det" går på volym 11 i skallen. HEADSHOT - M98B.

Du smyger runt halva banan med din USAS för att ta dig bakom fiendens linjer. Smyger in i den trånga gränden där 5-6 personer är i strid med ditt lag. Hoppar fram bakom hörnet och skriker NU JÄVL- HEADSHOT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Händer sjukt ofta att jag dör bakom hörn och stenar också, jag är bakom cover men spelet håller inte riktigt med

Troligtvis samma problem som orsakar att man inte lyckas döda fiender trots att man sätter ett par tre skott i ansiktet på dem på en armlängs avstånd, utan istället hinner de spraya ihjäl dig i fötterna. Och i killcam har de 100% HP kvar. -.-

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Nån som haft problem att det inte går o trycka på nån knapp med musen när man ska spawna om? man måste navigera sig med tangenterna istället! hänt mer än 5ggr nu vid olika tillfällen.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

För lite förstörelse jämt emot BC2.
RPG-skott som går upp i rök om du dör sekunden efter du har avfyrat dem.
Har förlorat massor med kills på detta sätt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025