Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk

Är helt ny i BF-serien nu med BF3, så kan inte jämföra med tidigare spel, men är det bara jag som finner det sinnessjukt irriterande varje jävla gång man spawnas i base (hälften av alla dårar spelar ju utan squad) och måste ibland springa upp emot 1 minut för att ens ta sig till närmaste action? Det är fan i mig överlägset det sämsta med detta spel... I början, innan jag lärt mig leva med, det pressade jag istället TDM, där har vi action! Och jag är grymt tacksam över det, för där lär man sig vapnen/aim/grunder otroligt mycket snabbare än på framförallt "Conquest Large" så nu har man ju en brutal edge mot alla stackare som aldrig fått chansen att lära sig döda. Kan dom inte bara se till att placera ut en buggy eller nåt varje gång nån tvingas spawna i base? Suck.

I övrigt tycker jag som många andra att spelets svaghet är instabiliteten med krasher/discs etc, men utöver det måste jag säga att spelet är otroligt bra. Balansen kan kanske diskuteras, men tycker över lag den är bra. I början störde jag mig mycket på att man kunde förlora en 1v1-duell på 30-50m med Assault Rifle/Carbine vs en stackare med UMP eller motsvarande... Ett skämt att det ska vara möjligt givet att båda spelarna aimar lika väl. En annan sak som är lite småkonstig är hur lätt man med assault rifle och health box kan plocka en positionerad sniper på långt avstånd, något som också borde vara omöjligt.

Som någon annan skrev tycker jag tanksen är lite för svåra att döda som engineer. visst, är man ett par stycken går det väl hyffsat... Blev glad den dag jag fick Javelin och tänkte att "nu jävlar ska jag kötta tanks", men oj så besviken jag blev när jag efter min första träff insåg att det krävdes mer än ett skott........ man har ju bara 1... oj oj så fel det blivit.

Men annars ett riktigt fint spel!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Kan hålla med att det är sjukt tråkigt att banorna är mindre, speciellt B2K(back to karkand) banorna, dom är typ en bråkdel de dom borde va. Skäms på dom! Dock är dom mycket större än vanliga banor och det är bra.

Skillnaden är att endast två flaggor tagits bort på Karkand. Flaggor som bara fanns tillgängliga i största läget (BF2) som nästan alltid laggade ändå med max antal spelare. Och som ofta resulterade i att lagen utbytte flaggor mer än stred.
Man springer snabbare, fordonen är mycket snabbare och det finns ingen dimma vilket skapar en illusion av att kartorna är mycket mindre. Man kan städa bort staket, väggar osv för genvägar och man kan klättra upp i hus och skapa oreda även därifrån på ett helt annat sätt.
Sharqi blir lite väl annorlunda med bara en (?) spawnpunkt som US dock och Oman känns mest stökig, men om jag hade fått möjlighet skulle jag nog också gjort något mer än bara porta det rakt över. Även om inte alla uppskattar det så märker man ju att Dice har någon form av yrkesstolthet, eller intresse för det dom gör.
Det är en väldigt liten skillnad storleksmässigt helt enkelt. Jag hade gärna sett fler stora kartor av klassisk stil.

Permalänk
Medlem

Med tanke på TS tilläggsfrågor tänket jag meddela att BF3 blivit betydligt stabilare för mig sedan senaste uppdateringen. Inga systemkrascher på en, två veckor? Och endast en CTD hittils.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

"Vad retar ni er mest på i BF3? "

Att B2K är i stort sett ospelbart på 64 banor. Man klarar sig i typ 10sek innan nån jävel hinner skjuta en.

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

Det som retar mig mest just nu är en del låga hinder på B2K banorna.. Löjligt att man ska fastna bakom en liten sten eller kant i terrängen. Hoppas DICE kan fixa detta, men jag tror inte det kommer nån fix för det på ganska länge.
Sen hittade jag en ny osynlig skottsäker barriär på Sharqi.. vid en högre avsats bakom "look out" (i mitten av kartan ovanför hotellet). Längs med denna avsats så löper ett räcke. Jag var nedanför och sköt på en nisse som kuta längs med avsatsen.. tömde nästan ett helt magg. Jag såg kulorna träffa räcket men inte nissen.. Nissen upptäckte att jag sköt och vände sig mot mig och sköt ner mig på studs. Finns lite sånna här skottsäkra barriärer lite varstans.. Finns ett skyltfönster som inte går att skjuta genom med stridsvagnskanon på Oman, mitt innen i "staden" t.ex.
Sen för att inte tala om default spawningen om den spawn man valt inte är tillgänglig efter man valt och tryckt "deploy"..

Men överlag är jag mkt nöjd med BF3. Har ju bara gått ca 2 månader sen release den 25:e Oktober.. Dom har släppt 3 patchar va, sen dess? Inte illa, en patch i månaden.. Tänk om dom kan hålla det tempot i några månader till så kommer BF3 bli ännu stabilare och bug-fixad

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roof:

Efter senaste patchen är det allt för enkelt att få ner jets och helikoptrar med stingers. Vet inte om det är annat på konsol men på pc tar facklorna väldigt lång tid att ladda om. Dessutom tycker jag inte att alla som spelar ska kunna plocka ner jets helt själv, det ska ta några stycken som samarbetar eller någon som använder AA-tanksen.

Nej, nej där har du rätt. För att kunna ta ner helis och jets så ska man samarbeta, typ 2 pers. Det bästa är en sniper med soflam och en engineer med javelin. Men problemet är att det rä så få som använde soflam. Men igår när jag körde så såg jag att helis också har nån typ av rök som den kan skjuta ut. Jag körde engineer med stinger för jag var så trött på att dör av den där vipern hela tiden. Men jag sköt runt 4 stingers till han såg mig. Och varje gång så kunde han skjuta ut rök för att överleva. Det är sjuuuukt störande. Det spelar ju ingen roll om facklorna/röken tar lång tid att ladda om, skjuter man dom försent (ur IRL synpunkt) så klarar man sig. Även om man skjuter dom för tidigt.

Det känns som att man verkligen måste va 3 st för att kunna ta ner en heli. En snubbe med stinger skjuter så att gunner få skjuta ut sina facklor, sen får nästa person skjuta sin stinger för att få piloten att skjuta sina. Sen kommer problemet, när den tredje personen ska skjuta sin stinger så har gunner redan lyckats att ladda om sina och kan skjuta igen. Total omöjligt att få ner helis, bara en skillad AA skytt kan få ner helis med kulsprutan men på vissa mapar som wake island så kan ju enemy ta den flaggan som har AA och då kan helis härja fritt. Skjut drygt.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Brukar tabba ur när den ladda ny bana, då passar spelet på att hänga sig/stänga ned sig själv -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av huzko:

Håller med till 100% var en helt annat respons i BFBC2

Va har ni för fps i snitt (render.drawfps 1)? tycker man behöver ligga ganska högt för att känslan ska va rätt.

Permalänk
Medlem

haha igår så var det 15 winstreak idag 2vinster på 15 matcher battlefield i ett nötskal .. att dem för fan inte kan se till att fixa någon typ av balanserings tjosan till detta spel! får se om man ids damma av cod4 eller black ops annars vete fan vad man skall hitta för spel iof fifa 12 och nhl 11 på xbox

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Den här personen, han var rätt jobbig på sista servern jag var inne på han tog fan död på alla hur lätt som helst med en 3-4 kulor.... rätt bra kille som spelar 14 timmar och fått ihop 1700 kills

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/URFINJU1CE/stats...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Är helt ny i BF-serien nu med BF3, så kan inte jämföra med tidigare spel, men är det bara jag som finner det sinnessjukt irriterande varje jävla gång man spawnas i base (hälften av alla dårar spelar ju utan squad) och måste ibland springa upp emot 1 minut för att ens ta sig till närmaste action? Det är fan i mig överlägset det sämsta med detta spel... I början, innan jag lärt mig leva med, det pressade jag istället TDM, där har vi action! Och jag är grymt tacksam över det, för där lär man sig vapnen/aim/grunder otroligt mycket snabbare än på framförallt "Conquest Large" så nu har man ju en brutal edge mot alla stackare som aldrig fått chansen att lära sig döda. Kan dom inte bara se till att placera ut en buggy eller nåt varje gång nån tvingas spawna i base? S

Jo, det kan kännas så ibland. Själv hatar jag allt vad DM heter i BF.

Det här är säkert något du redan listat ut, men "Conquest Large" är i huvudsak fordonskartor. Infanteriet bör (läs ska ) åka trupptransport till fronten. Sen så finns det rätt många som inte fattar detta och tar dessa fordon och kör iväg utan att invänta de som vill åka med. Men det kan man inte beskylla spelet för.

Sedan finns det ju många mindre kartor som passar sig mycket bättre för infanteri. Själv kör jag rätt mycket på infantry only kartor när jag är på det humöret. Kort sagt, det mesta av det du klagar på i det jag citerade går att undvika genom att välja rätt servrar. Sen kan man tyvärr inte välja merparten av dem man spelar med.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

haha igår så var det 15 winstreak idag 2vinster på 15 matcher battlefield i ett nötskal .. att dem för fan inte kan se till att fixa någon typ av balanserings tjosan till detta spel! får se om man ids damma av cod4 eller black ops annars vete fan vad man skall hitta för spel iof fifa 12 och nhl 11 på xbox

Det finns balansering, den som äger servern väljer om de vill använda det eller inte. De flesta väljer att inte ha det. Kan ha att göra med att nästan varje gång jag spelat på en server som har det så lämnar 50-80% av alla spelare varje gång det inträffar. Jag och mina kompisar lämnar nästan alltid då det händer pga att vi blir uppdelade mellan lagen. Vi vill spela tillsammans...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Jo, det kan kännas så ibland. Själv hatar jag allt vad DM heter i BF.

Det här är säkert något du redan listat ut, men "Conquest Large" är i huvudsak fordonskartor. Infanteriet bör (läs ska ) åka trupptransport till fronten. Sen så finns det rätt många som inte fattar detta och tar dessa fordon och kör iväg utan att invänta de som vill åka med. Men det kan man inte beskylla spelet för.

Sedan finns det ju många mindre kartor som passar sig mycket bättre för infanteri. Själv kör jag rätt mycket på infantry only kartor när jag är på det humöret. Kort sagt, det mesta av det du klagar på i det jag citerade går att undvika genom att välja rätt servrar. Sen kan man tyvärr inte välja merparten av dem man spelar med.

Är som sagt ny och har inte testat allt i spelet, men blir det inte ännu mer springande på en server med infantery only? Gillar många "Icke-Mega-Large-Conquest"-maps, men en del måste man väl springa rätt friskt på även där? Man borde fixa något som gör att alla som inte joinat squad efter 3 deaths automatiskt placeras in en

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Dice måste göra f35 snabbare och mer svängbar eftersom den har inte en chans mot de ryska flygen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Dice måste göra f35 snabbare och mer svängbar eftersom den har inte en chans mot de ryska flygen.

Skickades från m.sweclockers.com

tyckte den var ännu sämre i bf2.

Permalänk
Medlem

Semi och autoshotguns, speciellt med frag rounds. Hatar skiten.

Permalänk
Medlem

Hatar att behöva genomlida timmar i SQDM och Rush för att kunna låsa upp vapen som inte skulle sitta helt fel. Kunde de inte kommit med Back to Karkand UTAN att man ska behöva "låsa upp dom".

Har försökt komma upp i 5 vinster i SQDM ikväll, men klarar tydligen bara 4. Det är en enda fjuttig vinst som saknas för att låsa upp L85:an. Nu, efter typ 8 raka förluster på diverse servrar ger jag upp skiten. Det är så helvetes tråkigt så jag vet inte vad jag ska säga om det. Hamnar alltid i en efterbliven squad, eller en squad med 1-3 spelare, aldrig fyra.

Armera 10 MCOMs är inte heller det lättaste, bara varannan runda man får spela attacker dessutom. Och man kan ju bara förundras över hur EXTREMT dåligt balanserade kartorna är. Katastrofalt. Har kört Rush på B2K-kartorna och det är det värsta jag varit med om. Nej fy, vill inte genomlida mer rush-omgångar, vill bara ha vapnen och lira lite Karkand CONQUEST.

Verkar som om de gjort sådär med upplåsningarna för att få folk att överhuvudtaget spela de andra undermåliga spelformerna.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag hatar att dom inte läser vårt feedback brev helt och fixar allting där!

Solen, Lampor lyser fortfarande för starkt, när fixar dom det???

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag hatar att dom inte läser vårt feedback brev helt och fixar allting där!

Solen, Lampor lyser fortfarande för starkt, när fixar dom det???

Aldrig..det är utvecklarens "konstnärliga stil" like it or leave it. Blir dock lite bättre om man stänger av HBAO helt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

orkar inte riktigt att läsa igenom 25sidor just nu och vet då inte om detta tagits upp, men just nu är mitt största irritationsmoment i detta spel att ljudet funkar noll, du hör aldrig ifall någon sprintar upp bakom dig vare sig om du är på ett enslit berg ensam eller inne i stads miljö, och att man hör helikoptrar bakom sig medans dom faktiskt är framför dig då man helt enkelt tittar bak men inte fan är det en chopper där, fix till detta så skulle jag blivit riktigt glad

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

Att jag är så jävla bra på att C4 alla

Permalänk
Medlem

Jag retar mig endast på att det är så få spelare som verkligen har fattar vad som skiljer Battlefield från alla andra FPS-spel; LAGSPEL!

För att vara mer exakt, detta är vad folk missar:

*Bilda squads.
*Fylla fordonen helt innan man drar iväg.
*Spawna på squad leader
*Squad leader sätter inte attackmål.
*Kastar inte ut ammo pack / health box - trots att man skriker sig hes, hoppar upp och ner framför och till slut TK:ar bara för att få byta kit, kasta ut ammo box och sedan byta tillbaka.
*Riktar inte helikopterns mingun mot fienden.
*Och så vidare.

Någon som har tips på en bra publik server förresten? Ibland funkar det faktiskt riktigt bra och då är det RIKTIGT roligt!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

LAggar som fan

De senaste dagarna har jag haft ett sånt jävla lagg!! Gubben går inte å röra å man kan skjuta hur mkt som helst...i högra hörnet är lyser de då en orange symbol som ser ut som en utdragen kontakt! Nån som vet vad detta betyder?! När jag gör tp-test så har jag 8mbit, borde ju räcka!

Permalänk
Skrivet av kaya:

* Den extrema lagen, när jag spelar märker jag inte av mycket lag förutan när nån skjuter på mig, jag har tom hunnit hoppa in i en tank och vridit tornet 90 gradar innan jag blev dödad av en ak, sjuk lag.
* Ficklampa som bländar en i dagsljus.
* Lag
* Man måste hoppa över skräp som är 5 cm högt.
* Ficklampor
* Lag
* Folk som inte byter lag när det är 10 v 5.
* Ficklampor
* Lag
* Hur jävla svårt kan det egentligen vara för spelet att komma ihåg vilken set up jag har på mina vapen?
* Ficklampor
* Lag
* När man blir dödad precis efter spawn, man hinner inte göra nått.
* Ficklampor
* Lag
* Att Dice ljög om att dom skulle göra ett spel för PC

Ganska sjukt ändå att du lyckats stava fel på lagg 9 ggr på en så kort text -.- ett lag på svenska är ett så kallat team på engelska dvs i chattar lag=lagg i svenska lag=team

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Va har ni för fps i snitt (render.drawfps 1)? tycker man behöver ligga ganska högt för att känslan ska va rätt.

Minst 60, kör med två 6970

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter en dag av bf3:

1. Man kan inte ändra loudout i battlelog

2. Det borde vara en 30min timer på TDM. Om man är i en TDM sedan lämnar nästan alla så det blir 1v2/1v1 tar det ju 5000 år innan man är klar med matchen

3. Fundamentalt lagg. Det har hänt minst 10 gånger idag att jag dödat någon som dödat mig samtidigt och vice versa. Hur fan kan vi t.ex HSa varandra samtidigt? Sedan varje gång man dödar någon tar det spelet typ 200ms (en evighet i shooters) för spelet att visa att en fiende är död

4. SOLEN. Nästan drygast av allt, denna förbannade sol borde gå att disablea. Jag märkte att man t.o.m blir lite bländad av gnistor 30 meter bort på vissa banor. En skylt hade skjutits sönder och de blåa gnistorna som kom ur skylten var som minisolar

5. Prestanda. Min dator står i signaturen, jag kör allt på fulaste med 50 average fps. Tycker jag borde kunna få bättre än så

6. Man borde kunna kolla på och ändra sina loudouts efter en att match är över

7. Minimapen är kass och alldelles för blå BF minimaps genom tiderna. Jämför och se hur dålig den egentligen är

8. Vad är det för muppar som aldrig joinar en squad? Spelet borde autofylla spelare i squads om de inte gjort det efter 5min eller så

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Efter en dag av bf3:

1. Man kan inte ändra loudout i battlelog

2. Det borde vara en 30min timer på TDM. Om man är i en TDM sedan lämnar nästan alla så det blir 1v2/1v1 tar det ju 5000 år innan man är klar med matchen

3. Fundamentalt lagg. Det har hänt minst 10 gånger idag att jag dödat någon som dödat mig samtidigt och vice versa. Hur fan kan vi t.ex HSa varandra samtidigt? Sedan varje gång man dödar någon tar det spelet typ 200ms (en evighet i shooters) för spelet att visa att en fiende är död

4. SOLEN. Nästan drygast av allt, denna förbannade sol borde gå att disablea. Jag märkte att man t.o.m blir lite bländad av gnistor 30 meter bort på vissa banor. En skylt hade skjutits sönder och de blåa gnistorna som kom ur skylten var som minisolar

5. Prestanda. Min dator står i signaturen, jag kör allt på fulaste med 50 average fps. Tycker jag borde kunna få bättre än så

6. Man borde kunna kolla på och ändra sina loudouts efter en att match är över

7. Minimapen är kass och alldelles för blå BF minimaps genom tiderna. Jämför och se hur dålig den egentligen är

8. Vad är det för muppar som aldrig joinar en squad? Spelet borde autofylla spelare i squads om de inte gjort det efter 5min eller så

Vill du ha bättre Fps så ska du nog dra ner till lite lägre, typ blanda medium/High. Battlefield är väldigt tungdrivet!

BF3 ställer in sig väldigt bra själv så så länge du inte rör några inställningar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Vill du ha bättre Fps så ska du nog dra ner till lite lägre, typ blanda medium/High. Battlefield är väldigt tungdrivet!

BF3 ställer in sig väldigt bra själv så så länge du inte rör några inställningar.

Alla inställningar är på lägsta

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag spelar endast banorna man kan ta ett jetplan, så värdelösa dom andra banorna, man bara springer runt och skjuter, hur jävla tråkigt är inte det? sen alla jävla campers som tror dom är så skitduktiga på att ligga gömma sig på ett tak.

Hände en skum sak igår näg jag spelade, hela datorn bara låste sig och monitorn började blinka, starta om eländet och då svara BIOS att Overclocking has failed....vad då failed? jag har inte ens rört skiten.

Permalänk

Nu har jag inte läst alla inlägg. Men det jag stör mig som mest på är alla som på något sätt fuskar i spelet!

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz