[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Ja, jag använde odin när jag testade olika modem.

Hur stor risk är det att telefonen blir brickad?

Risken är nog ungefär lika stor som när du testade olika modem med odin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Risken är nog ungefär lika stor som när du testade olika modem med odin.

Haha, ok.

Har två frågor till, sen slutar jag att besvära dig.

Kommer även 3-loggan att försvinna? (Den som kommer fram när man startar telefonen)

Kan du rekommendera någon särskild ROM?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Haha, ok.

Kommer även 3-loggan att försvinna? (Den som kommer fram när man startar telefonen)

Ja 3 loggan ska försvinna om du inte flashar en 3 brandad rom.

Njae.. Jag fastnade för checkrom, i väntan på ICS..
Testade cyanogenmod då jag gillar dem skarpt men den var lite buggig. Skall dock va mycket bättre nu vad jag läst.

Smaken är ju olika så kika runt lite..

Tips: kolla md5sum på filerna i telefonen innan du flashar med cwm.
Finns i es filmanager eller som egen app. t.ex AFV. (market)

O gör en backup i clockworkmod recovery innan så du kan återställa.

Permalänk
Skrivet av Gwanto:

Haha, ok.

Kan rekommendera Hyperdroid, klart bästa rommen jag provat hittils.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1288850

Permalänk
Avstängd

är det nån som vet varför S2an har så jävla dålig GPS?
är den lika snålt tilltagen som micken så förstår man problemet.

ibland stämmer GPSen och ibland är den helt off
kör med Endomondo träningsprogram och det är ju löjligt att se hur illa GPSen funkar

ändå har jag laddat hem GPS status och rensat gammal data
låst 9 av 12 sateliter och laddat hem ny GPS data ,men ändå lyckas skiten inte hålla koll på vart man är.

har ni nåt bättre förslag på mobil med bättre GPS?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

är det nån som vet varför S2an har så jävla dålig GPS?
är den lika snålt tilltagen som micken så förstår man problemet.

ibland stämmer GPSen och ibland är den helt off
kör med Endomondo träningsprogram och det är ju löjligt att se hur illa GPSen funkar

ändå har jag laddat hem GPS status och rensat gammal data
låst 9 av 12 sateliter och laddat hem ny GPS data ,men ändå lyckas skiten inte hålla koll på vart man är.

har ni nåt bättre förslag på mobil med bättre GPS?

Tycker gps'en i min är klockren och har nästan exakt samma precision som den jag har inbyggd i bilen.
Enda som den kan slå lite fel ibland är när man är inne i tex malmö eller växjö innerstad då den tar mycket hjälp av mobila masterna, den tar dock fortfarande bara fel på vilken sida om vägen jag är på.
Som jag kännt hittintils så är nog nogranheten på inom 20meter kanske något mindre.
Vet inte om det kan ha med saken att göra men jag har inte kört gps originalrom.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Tycker gps'en i min är klockren och har nästan exakt samma precision som den jag har inbyggd i bilen.
Enda som den kan slå lite fel ibland är när man är inne i tex malmö eller växjö innerstad då den tar mycket hjälp av mobila masterna, den tar dock fortfarande bara fel på vilken sida om vägen jag är på.
Som jag kännt hittintils så är nog nogranheten på inom 20meter kanske något mindre.
Vet inte om det kan ha med saken att göra men jag har inte kört gps originalrom.

Tycker också gps funkar skitbra. Jag jämför med min iphone som var hopplöst seg att låsa samt tappade titt som tätt.

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp med min galaxy s2.

Ibland när jag ska använda den så är skärmen bara helt svart. Helt död. Jag måste då återställa den genom att hålla intryckt "home" knappen och "on-off" knappen i typ 10 sekunder så att den återställs..

Varför blir det såhär? Det händer med jämna mellanrum.. Hände före och även efter jag har uppdaterat till nya versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MMystery:

Jag behöver hjälp med min galaxy s2.

Ibland när jag ska använda den så är skärmen bara helt svart. Helt död. Jag måste då återställa den genom att hålla intryckt "home" knappen och "on-off" knappen i typ 10 sekunder så att den återställs..

Varför blir det såhär? Det händer med jämna mellanrum.. Hände före och även efter jag har uppdaterat till nya versionen.

Flasha om telefon eller lämna in den.
Kan ju vara något som är glapp o då är risken att du bryter garantin genom att flasha den. (flashräknaren går dock att återställa med en usbjig)

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem:
Jag har 3 som operatör och alla som ringer mig hör sig själva prata hela tiden så det är sjukt jobbigt att ringa mig. Fungerar dock bra över datanätet när man kör typ Viber och Skype men inte när man ringer. Skulle det kunna vara något problem med telefonen eller är det 3s nät som spökar?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av anemic:

Har ett litet problem:
Jag har 3 som operatör och alla som ringer mig hör sig själva prata hela tiden så det är sjukt jobbigt att ringa mig. Fungerar dock bra över datanätet när man kör typ Viber och Skype men inte när man ringer. Skulle det kunna vara något problem med telefonen eller är det 3s nät som spökar?

Prova simkortet i en annan telefon så får du svar på den frågan.

Permalänk
Medlem

Har precis köpt mig en Galaxy SII.
Ledsnade så hårt på iPhone och valde att prova på något nytt, vilket jag inte tror att jag kommer ångra i längden.

Sitter dock och funderar på en sak.
Då jag aldrig någonsin har ägt en Androidlur så undrar jag som noob, hur jag går tillväga för att roota luren.
Har sökt på nätet och hittar bara äldre guider.
Då min lur har Androidversio 2.3.5 så kanske det finns nyare guider?
Samt vad allt det här med roms är för något.

Ni kan tänka er hur måste kännas för någon som de senaste fyra åren bara jobbat med iPhone, och känt sig inlåst, för att helt plötsligt släppas fri och få testa/pilla hur mkt man vill och med precis vad man vill.

Finns det någon nybörjarinfo till oss som aldrig använt oss av Android förut? Hur man kan roota sin lur och vad man ska pilla med om man vill konfigurera sin telefon utseendemässigt så som man själv vill?

Skulle vara enormt tacksam och ber om ursäkt om jag drog upp något som kanske inte är tillåtet.

Edit: Min Basbandsversion är följande: I9100XXK14

Har sökt men enbart hittat rootguider till äldre versioner av basbandsversionen, vilket tydligen skall vara viktigt. Några tips?

Permalänk
Medlem

Kolla chainfires cf root
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

största utseende förändringen är att byta launcher. detta kräver inte root.
Jag gillar go launcher.

T.ex Checkrom revo hd v4 är en trevligt (buggfri) mod på samsungs rom i väntan på ics/cm9. som dessutom kommer med kitchen pro vilket förenklar nedladdning av teman, kernels m.m.
Custom roms flashas oftast med clockworkmod recovery (följer med i cfroot kerneln)
Cwm tillåter dig även göra en total backup/snapshot av luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Kolla chainfires cf root
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

största utseende förändringen är att byta launcher. detta kräver inte root.
Jag gillar go launcher.

T.ex Checkrom revo hd v4 är en trevligt (buggfri) mod på samsungs rom i väntan på ics/cm9. som dessutom kommer med kitchen pro vilket förenklar nedladdning av teman, kernels m.m.
Custom roms flashas oftast med clockworkmod recovery (följer med i cfroot kerneln)
Cwm tillåter dig även göra en total backup/snapshot av luren.

Fick precis samma tips angående Chainfires CF Root på ett annat forum, kikade igenom det och rootade telefonen utan problem.
Nu startar telefonen med en gul varningstriangel och den ska då tydligen vara rootad.
Så thats done.

Angående det här med teman. För det är mest utseendet jag vill ändra.
Hur gör man detta enklast? Har sökt som en dåre men det är rena rama grekiskan även för mig som är grek =P

Edit: Det är nåt liknande jag vill få fram.
http://androidguiden.blogspot.com/2011_09_01_archive.html
Som detta "nuke" temat.

Permalänk
Medlem

För att kunna ändra utseende på allt så tror jag du behöver en deodexed rom.

Men det finns ju ett gäng launchers på market.

Permalänk
Avstängd

jag gjorde ju en guide tidigare hur man fick bättre ljud och högre bitrate vid filmning med en ny camrera.apk fil
nu behövs inte det
det räcker att ladda ner LGCamera från Android Market
där kan man öka bitraten på ljudet och även videon

https://market.android.com/details?id=rubberbigpepper.lgCamer...

rekomenderas!
(det är jag som skrivit det översta omdömmet)

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Fick precis samma tips angående Chainfires CF Root på ett annat forum, kikade igenom det och rootade telefonen utan problem.
Nu startar telefonen med en gul varningstriangel och den ska då tydligen vara rootad.
Så thats done.

Hur gör man detta enklast? Har sökt som en dåre men det är rena rama grekiskan även för mig som är grek =P

Som detta "nuke" temat.

Kan rekommendera denna rommen, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1288850

Klart den bästa/snabbaste jag provat, och det finns en bunt teman till den.

EDIT: För att ändra utseendet på hemskärmar/ikoner som i din länk behöver du inte root eller annan rom. Det räcker med bakgrund, en annan launcher med stöd för teman och ikoner. Finns länkar på sidan du länkade.

Om man ska ändra färger/ikoner i menyer etc. behövs det dock. Men börja med tema/ikoner du

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Så thats done.

Som detta "nuke" temat.

Hej hopp, ville bara slänga in att det gula utropstecknet endast beror på att batteriet är för dåligt laddat för att slå på luren. Det försvinner när S2an fått lite mer kräm. God jul!

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Så thats done.

Som detta "nuke" temat.

Om man bortser från notifikationslisten längst upp så kan du göra det "skrivbordet" med ett knippe ikoner(.png) samt go launcher.
edit: du har t.o.m nedladdningslänkar.

Citat:

Hej hopp, ville bara slänga in att det gula utropstecknet endast beror på att batteriet är för dåligt laddat för att slå på luren. Det försvinner när S2an fått lite mer kräm. God jul!

Det är nog att han använder en cf-root kernel/ insecure kernel.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Det är nog att han använder en cf-root kernel/ insecure kernel.

Stämmer bra, den har inget med batteriet att göra.

Har haft den sedan jag bytte kernel.

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon aning om när vi får ICS? Och vet någon en bra guide för att gå tillbaka till original-rom (bara undrar för framtida referens).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ingen som har någon aning om när vi får ICS? Och vet någon en bra guide för att gå tillbaka till original-rom (bara undrar för framtida referens).

Mitten på januari ryktas det väl om.
För att gå tillbaka till stock så laddar du väl hem en stock samsung (vet inte exakt vilka som funkar med kies/ota)från t.ex samfirmware o flashar med odin. Har du en brandad lur så finns brandade firmwares på xda.
(Har ej testat själv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Har ett litet problem:

Har du köpt ett skal/silikoncase till telefonen i efterhand?
Dom medför eko, jag har ett själv så jag vet. Dock går det att justera genom att dra ner på samtalsvolymen, men med min dåliga hörsel så funderar jag starkt på att kasta bort silikoncaset. Trist dock, då baksidan på telefonen är hal som en ål.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Läste att vi snart får ICS till SGS2, hur fungerar det med uppdateringen då jag just installerat Go Launcher EX? Jag menar, utseendemässigt? GÅr telefonen tillbaks till TouchWiz igen, eller är det bara att köra på?

Och btw, någon som vet om det finns en tråd för Go Launcher Ex här? Provade söka, men kom upp tusen andra svar.. haha.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Har du köpt ett skal/silikoncase till telefonen i efterhand?
Dom medför eko, jag har ett själv så jag vet. Dock går det att justera genom att dra ner på samtalsvolymen, men med min dåliga hörsel så funderar jag starkt på att kasta bort silikoncaset. Trist dock, då baksidan på telefonen är hal som en ål.

Jag har ett budget skal bara men har även provat att ta bort det. Nollställt telefonen också och provat simkortet i en annan telefon men utan lycka. Nu skall jag lämna in den på reparation så jag hoppas de löser problemet...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av arvidh:

Läste att vi snart får ICS till SGS2, hur fungerar det med uppdateringen då jag just installerat Go Launcher EX? Jag menar, utseendemässigt? GÅr telefonen tillbaks till TouchWiz igen, eller är det bara att köra på?

Och btw, någon som vet om det finns en tråd för Go Launcher Ex här? Provade söka, men kom upp tusen andra svar.. haha.

borde väll hålla samma som du eller så går den över till nya TW just vid update eftersom det blur ett helt nytt GUI, sitter just nu med CM9 alphan och älskar det redan

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Okej, nåja.. ska bli spännande vilket som
Tycker jag fått ett riktigt snyggt tema med Go Launcher, vill som inte förlora det

Visa signatur

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2

Permalänk
Avstängd

det går tydligen att installera ICS på S2an nu som är semi officiell från samsung
nån som har koll på det och har testat?

vågar man bråka med en ny firmware eller ska man vänta?

info
http://www.technetinfo.in/mobile/mobile-software/i9100xxkp8-a...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

det går tydligen att installera ICS på S2an nu som är semi officiell från samsung
nån som har koll på det och har testat?

vågar man bråka med en ny firmware eller ska man vänta?

info
http://www.technetinfo.in/mobile/mobile-software/i9100xxkp8-a...

Drog in den igår samt flashade nytt modem och det flyter på bra.

Gör bara en backup på din nuvarande rom så kan du gå tillbaka till den på bara någon minut om du inte skulle trivas.

Permalänk
Medlem

Vilket skal/gummi skydd rekomenderar ni som har den?, har tänkt inköpa displayskydd från netonnet till att börja med. Jag har den vita modellen.