Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Skrivet av TouchOfRed:

Okej förstår.
Hur vet jag att dom har lasrat fordonen?
Har ändå 41h speltimmar, borde fan ha blivit bättre. :/

Yea, men spelar inte laget som ett lag så kan det gå åt h#lvete!

Här är en liten video på hur det funkar! http://www.youtube.com/watch?v=0oVr5uQsifo

Sen har stridsvagnar en 3e position där man gör samma sak!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det som helt klart stör mig mest är dessa ruskigt kassa jävla fallskärmarna som konstant ska röra sig framåt o gör det närmst till möjligt att sikta in såg på någonting för att man vänder sig också segare än en sköldpadda på torraland.

Permalänk
Medlem

OCh att man inte kan söka INGAME

Permalänk
Skrivet av The Sweeper x:

Yea, men spelar inte laget som ett lag så kan det gå åt h#lvete!

Här är en liten video på hur det funkar! http://www.youtube.com/watch?v=0oVr5uQsifo

Sen har stridsvagnar en 3e position där man gör samma sak!

Okej tack.
Jag har märkt att det går bra ibland, men ibland går det riktigt skit ! Det kanske är när alla bara försöker fin sin fina K/D Ratio...

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Det som helt klart stör mig mest är dessa ruskigt kassa jävla fallskärmarna som konstant ska röra sig framåt o gör det närmst till möjligt att sikta in såg på någonting för att man vänder sig också segare än en sköldpadda på torraland.

"BaseJump" lite längre innan du fäller ut skärmen! Fick själv det tipset och det funkar jättebra.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av TouchOfRed:

Okej tack.
Jag har märkt att det går bra ibland, men ibland går det riktigt skit ! Det kanske är när alla bara försöker fin sin fina K/D Ratio...

Yea, det gäller att man är uppdelad i squads och samarbetar!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

"BaseJump" lite längre innan du fäller ut skärmen! Fick själv det tipset och det funkar jättebra.

Problemet är när man använder sig av beacon...

Permalänk

Stör mig på att man måste spela visa modes som tex sdm för att låsa upp ett vapen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

Fortfarande 45sekunders väntetid ala cod.

Amen fyyy, kan inte servrar ställa in detta?

Permalänk

Det värsta jag vet är när man är på wake island och är ryss. Man tar ett flygplan, och sen är den en i*iot på startbanan med en AA gun och du kan inte flyga. Tillslut så blir du sniprad eller så dör på ett eller annat sätt.

Allt annat kan jag leva med, men just det får mig att gå av! xD

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Hmm ok Vad är soflam? :$

Permalänk
Medlem

En annan störande grej är det här med alla unlocks. Det är inget mmorpg man spelar. Nu måste jag spela upp vissa klasser för att få grejer som jag inte vet om jag vill ha eller inte för att göra spelet roligare. I bf2 fanns det förvisso några unlocks men det var ju vapen det handlade om. Du kunde fortfarande spela spelet "fullt" ut redan som ny i spelet.

//C

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever att Operating Firestorm hackar till några sekunder när man är uppe i luften och flyger? Är perfekt på andra banor.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Fuskare börjar driva mig till vansinne!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av conio:

En annan störande grej är det här med alla unlocks. Det är inget mmorpg man spelar. Nu måste jag spela upp vissa klasser för att få grejer som jag inte vet om jag vill ha eller inte för att göra spelet roligare. I bf2 fanns det förvisso några unlocks men det var ju vapen det handlade om. Du kunde fortfarande spela spelet "fullt" ut redan som ny i spelet.

//C

+1

Tycker verkligen att unlocksen har gått helt överstyr.
Känns verkligen segt eftersom jag till skillnad från när BF2 kom ut har en heltidsanställning och en unge på G vilket gör att man inte har så mycket tid på sig att spela ^^

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Varför varför varför använder det andra laget SOFLAM samt Javelin när jag kör jet?

Mitt lag däremot springer rundor och tror att de kan träffa flygplan med SMAW/RPG...

Permalänk
Medlem

När man sitter i ett fordon tex tank och blir attackerad av en heli, så äre precis att man inte når den med siktet eller vad man ska säga...jäääääääävligt störande..

Visa signatur

Intel i7 4790k | Gigabyte Z97 HD3 | GeForce GTX STRiX 980 | 16 GB G.Skill RipJaws 2133 MHZ | Corsair Hydro H90 | NXZT h440 | SSD: OCZ Trion 500GB | BenQ TFT 24'' XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av saouma:

När man sitter i ett fordon tex tank och blir attackerad av en heli, så äre precis att man inte når den med siktet eller vad man ska säga...jäääääääävligt störande..

Då är det bara att backa undan snabbt som tusan och hoppas du lyckas få sikte på dom.
Jag som te x kör med canister shells gör en helsikes massa skada om jag bara lyckas få skottet hyfsat rakt på fronten på helikoptern.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Då är det bara att backa undan snabbt som tusan och hoppas du lyckas få sikte på dom.
Jag som te x kör med canister shells gör en helsikes massa skada om jag bara lyckas få skottet hyfsat rakt på fronten på helikoptern.

No shit

Visa signatur

Intel i7 4790k | Gigabyte Z97 HD3 | GeForce GTX STRiX 980 | 16 GB G.Skill RipJaws 2133 MHZ | Corsair Hydro H90 | NXZT h440 | SSD: OCZ Trion 500GB | BenQ TFT 24'' XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radook:

Att jag är sämre än andra och dör hela tiden är det ända problem jag ser med detta underbara spel.

känner igen mig i det där!

eller när man som ny (har själv spelat drygt 5 rundor) möter ett gäng campers, som dessutom arbetar i team, vafan!

tacticallight är efterblivet förövrigt.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Det värsta är inte att vara sämre utan att dom som är sämre måste fuska för att kunna spela. Efter snart 160 timmars speltid och rank 48 känns sånna här http://www.youtube.com/watch?v=dAOvNRA3G7c&feature=player_emb... helt förjävliga. Då dom bara struntar i alla regler. Då får folk köra i team hur mycket dom vill, eftersom det är ju som det spelet går ut på.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Fuskare börjar driva mig till vansinne!

Precis. Det är löjligt hur många det är som fuskar, uppenbarligen helt utan konsekvenser.

Permalänk
Hedersmedlem

Lamphelvetet som gör att man blir bländad. Alltså vafan? Funderar ständigt över hur de kan driva dessa 3000W-lampor från helvetet.. Ryggsäcken full av batterier..?

Även lasersikte stör mig något så otroligt. Säg att jag använder scope, och tittar i det. Tänk vilket pytteliten yta lasersiktet måste träffa för att jag ska bli bländad då, ändå blir man bländad konstant med lasersikten från enorma avstånd. Löjligt är det.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Lamphelvetet som gör att man blir bländad. Alltså vafan? Funderar ständigt över hur de kan driva dessa 3000W-lampor från helvetet.. Ryggsäcken full av batterier..?

Även lasersikte stör mig något så otroligt. Säg att jag använder scope, och tittar i det. Tänk vilket pytteliten yta lasersiktet måste träffa för att jag ska bli bländad då, ändå blir man bländad konstant med lasersikten från enorma avstånd. Löjligt är det.

Håller med dig fullständigt, skulle inte DICE släppa en patch där lampan skulle blända mindre? Framförallt i dagljus är det ju rent av löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokrax:

Håller med dig fullständigt, skulle inte DICE släppa en patch där lampan skulle blända mindre? Framförallt i dagljus är det ju rent av löjligt.

http://bf3blog.com/2011/12/upcoming-battlefield-3-pc-patch-ch...
Balance Tweaks punkt 2, den som kom sist antar jag. Det var ju mycket värre i början, eller så använder folk mindre Tactical Light nu.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

BF3 borde fan i mig spara stats live. Var nyss i ett game på en server med fleratusen tickets där jag hade fått 20k+ points. Servern crashar och ingenting sparats. Så jävla fattigt

edit: Ok, verkar som jag fått exp'n nu iaf

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

BF3 borde fan i mig spara stats live. Var nyss i ett game på en server med fleratusen tickets där jag hade fått 20k+ points. Servern crashar och ingenting sparats. Så jävla fattigt

Fucked up varje gång!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stör mig fortfarande på dom där små blå/gröna mini trianglarna som svävar ovanför huvet på sina egna spelare.. Dom skulle sitta i magen istället för sväva ovanför huvet. Jag får många TK pga att dom är ovanför gubben och inte i magen, speciellt på nära håll. Springer man runt ett hörn eller upp/ner för en trappa så ser man inte triangeln när man möter någon riktigt nära.. åsså är det så dunkelt att alla figurer är som svarta skuggor så ingen chans avgöra vilket lag dom spelar för (US/RUS).. Ja, så pang pang, bättre skjuta först än å bli dödad själv.. Oj, en TK till!
Sen misstänker jag att dom (mini-trianglarna asså) laggar lite, för ibland kommer den efter gubben runt hörn eller i tunnlar.. Inte mkt lagg men tillräckligt mkt för att man ska hinna få en TK till..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jag vill se hur lång tid det är kvar av en runda innan jag joinar! Jag vill spela banan och spelsättet jag har valt, inte banan och spelsättet som kommer efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Jag vill se hur lång tid det är kvar av en runda innan jag joinar! Jag vill spela banan och spelsättet jag har valt, inte banan och spelsättet som kommer efter.

What he said!
Är ofta jag sökt på specifik bana och spelsätt och kommit in i matcher med typ under 20 tics kvar. Sedan banbyte.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360