Permalänk
Medlem

har internet men ändå inte

sitter just nu inne på sweclockers hemsida å skriver detta så jag har ju helt klart internet, men det är bara vissa sidor som jag kan besöka, facebook och youtube funkar alltid men memebase m.f fungerar typ aldrig.

jag kan inte logga in på minecraft men kan snacka på skype och logga in på steam.

personligen tror jag det kan vara våran ISP som har problem, för ibland står det att det är något fel på DNS servern, kan detta vara fallet nu också?

har redan testat flush dns som inte gjorde någonting. kan dock ladda ner via p2p så vad är det som gör att vissa hemsidor inte kan visas?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Testa att byt till Google DNSer, 8.8.8.8. resp 8.8.4.4

Permalänk
Medlem

fungerade inte :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det känns som om jag har internet som fungerar perfekt i kanske 15-20 sek, sedan kan jag bara gå in på youtube eller facebook, sedan efter 30 sek kan jag surfa vart jag vill igen, testade koppla direkt från boxen i väggen till min bärbara och fick samma resultat.

betyder detta att det är ISP som krånglar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

det känns som om jag har internet som fungerar perfekt i kanske 15-20 sek, sedan kan jag bara gå in på youtube eller facebook, sedan efter 30 sek kan jag surfa vart jag vill igen, testade koppla direkt från boxen i väggen till min bärbara och fick samma resultat.

betyder detta att det är ISP som krånglar?

Bor också i Östersund och har samma problem som du, vilken ISP har du, jag har bredband2 som ISP...

/Ulf

Permalänk
Medlem

jag har bahnhof, betyder det att problemet ligger hos jämtkraft?

jag ska se om det är fixat tills imorn, om inte kommer jag nog ringa dit. bara för att bekräfta om det är ett problem dom käner till.

Visa signatur