Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Så ett forum ska alltså bestå av att säga positiva saker HELA tiden om saker och ting? Nej du har nog kommit fel.
Man får ju inte "gnälla" eller "kritisera" eller nämna NÅÅÅÅGOT negativt om NÅÅÅÅGONTING på Svenska forum för annars är man ju ett TROOOOLL!!

Man ska vara kritisk. Men ge konstruktiv kritik eller kritik så att dem som läser förstår!

Ett litet test till dig, ser du skillnad i följande 2 meningar?

"Bioware är dumma i huvudet. Släpper ett spel som inte fungerar. Bara massa buggar överallt!"

vs

"Bioware kunde definitivt lagt ner mer tid på att designa grafikmotorn. Det har en del problem, som visserligen fixas allt eftersom att tiden går, men dem är oavsett jobbiga att stöta på!"

Dold text

Dessutom är du den enda som använt ordet troll. Men om det är fel på svenska forum nu kanske du ska söka dig till dem engelska eller amerikanska. 4chan lär vara populärt. Det som gör att det du säger blir gnäll och inte kritik är att du inte lägger några bra argument för det du säger.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Avstängd
Citat:

Just like the last time they released something questionable, bioware is up to defend their decisions that made people bitch about this game.
"It's been a little bit of an unfair characterisation," SWTOR game director James Ohlen remarked to Eurogamer. "Because if you look at other game genres, if you look at a Battlefield or a Call of Duty or a Gears of War or even a Half-Life - those games use the same tried and true interface and the same tried and true game mechanics of the first-person shooter genre that's been around for 20 years.

"If you look at real-time strategy games, they kept the same tried and true interface and the same tried and true mechanics that existed for 20 years. Same with adventure games, same with platformers, same with fighting games, sports games.

"I don't know why the MMORPG genre is not considered to be a genre," Ohlen shrugged. "It could be that World of Warcraft has dominated for so long that people just think of it as just a single game genre.

"But it is a genre, and we wanted to appeal to fans of that genre - we don't want to turn them away by making something that's radically different. And we wanted to take the lessons that have been developed in that genre over years and years and years and basically refine them, much like other companies do with other genres.

"So, I don't know, it's just the way it is, but I don't see us as not being innovative. We're actually a lot more innovative within the MMO space than comparable games in other spaces like the first-person genre, the action genre - games like that."

Ohlen said the reception to Star Wars: The Old Republic, which touched down in December, had been "a little bit better" in the US than in Europe. "Star Wars [the brand] is a little bit stronger in North America than in Europe," Ohlen informed us.

Eurogamer awarded Star Wars: The Old Republic 8/10.

"We're very happy in the review scores; we've been getting basically 90s and 80s - the lowest score we have is an 80, on average we have a 90. It's been coming in about where we expected," Ohlen said.

"The expectations on what the game was going to be for a lot of people was kind of different to what we were building. We were building essentially a classic MMO with BioWare storytelling set in the Star Wars universe. And there were a lot of people out there who wanted us to reinvent the universe and come up with a game system that had never been done before. And that was something we weren't doing, so it was going to be disappointing for those people.

"We did succeed in creating a game that's very fun and addictive, and I think that's what's going to make this successful.

"The people who are playing the game, the reception we're getting right now - the desire to resubscribe is exceptionally high, higher than we thought it would be. We thought it was going to be high, but it's very very good. So we're quite pleased."

Was BioWare expecting 10/10s?
"I don't know. The thing about a massively-multiplayer game is even World of Warcraft doesn't get 10s hardly at all," Ohlen replied, evidently not referring to Eurogamer's WOW coverage.

"The thing about an online game is it's made up of so many systems, it's a combination of so many different gameplay mechanics, unlike a single-player game that can be very, very focused in the experience.

"It's different in an MMO where there's hundreds of hours of play, and I think that plays against getting tons of reviews that are 10s. But still we have got some 95s, we have got some perfect scores, some 5/5s. We have got them, it's just that it's not all over the place like you may see with Mass Effect 2."

Ohlen was lead designer on Dragon Age, Knights of the Old Republic and Baldur's Gate, so is used to high Metacritic averages. He's hoping SWTOR's average may creep up as more reviews tumble in.

The user rating of Star Wars: The Old Republic on Metacritic is lower, however - but Ohlen was quick to explain why he thinks that is.

"Oh that's easy," he retorted. "Several of the designers were watching the Metacritic page when it finally came up and what happened was there is a community out there, and we don't know who they are - it could be a bunch of different people - who aren't really playing the game but have a vested interest in hating the game. And we saw literally hundreds of 0/10s come up within the first couple of hours of Metacritic coming on. So it was people who weren't even playing the game basically putting on that they hated it.

"There's nothing we can do about that, right?" Ohlen added."We're a big target, we're a huge game, we have a lot of hype - we've been building up the hype for years. It's just kind of expected.

"We knew that there was going to be people who wanted us to fail. But that's just the nature of the game. If you're going to build a huge game and try to go out to a lot of people, you're going to have people who just react poorly."
Star Wars: The Old Republic is apparently the fastest ever growing subscription MMO, and had 1 million registered users after one week.

"I can't say specific numbers," Ohlen explained, "but we hit a million almost immediately and we've been growing since then. We've sold out in a lot of stores. We've obviously been having to put more copies into the channel.

"I'd say we're still rocketing right now. Every day the numbers continue to grow - we have more people going into the game."

http://www.eurogamer.net/articles/2012-01-12-bioware-swtor-po...

De ska nog göra om spelet till ett Singleplayer spel med coop upp till 8 spelare. Vore grymt! Och så lite expansioner hit och dit.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Ingen dum idé. 8 mot 8 är perfekt

Jäklar vad tid det tar att få tag i champion gear. Harvat loss i 3 dagar nu och fått 2 ynkliga implants.
Frågan är hur länge man orkar harva samma 3 warzones för lite gear som man ska ha till vad egentligen? Finns ingen mening med att köra operations och flashpoints när man får lika bra eller bättre gear genom att grinda warzones/ilum.

Permalänk
Medlem

Vad kostar det i månaden? har alldrig spelat MMO men vill testa detta när jag skaffar mig en dator, hur betalar man?

Permalänk
Medlem

Beror på. Gamecard kostar 200-250 beroende på var man köper dem och de är på 60 dagar. Tror det är dyrare som man betalar med kort månadsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Beror på. Gamecard kostar 200-250 beroende på var man köper dem och de är på 60 dagar. Tror det är dyrare som man betalar med kort månadsvis.

Är det typ som microsoft points kort till xbox 360?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av schitzo:

De ska nog göra om spelet till ett Singleplayer spel med coop upp till 8 spelare. Vore grymt! Och så lite expansioner hit och dit.

Du menar att spelet inte är en succé?

För det är precis det dem säger i den artikeln...

Citat:

Star Wars: The Old Republic is apparently the fastest ever growing subscription MMO, and had 1 million registered users after one week.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rasmus117:

Är det typ som microsoft points kort till xbox 360?

Du köper ett gamecard i butik, skrapar fram en kod som du skriver in på hemsidan, och då får du 60 dagars speltid inlagt på ditt konto.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Du menar att spelet inte är en succé?

För det är precis det dem säger i den artikeln...

Det sa dom om Lotro, Aion, Warhammer, Age of Conan, Pirates of the Burning Sea, Darkfall m.fl. titta vad som hänt med dom.
Vi får se nu i slutet av januari hur många som fortsätter spela efter sin gratismånad, kan säga direkt att det inte kommer vara särskilt många kvar.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av schitzo:

Det sa dom om Lotro, Aion, Warhammer, Age of Conan, Pirates of the Burning Sea, Darkfall m.fl. titta vad som hänt med dom.

Det går väl bra för både Aion och Lotro?
Warhammer förstördes totalt av Mythic, men har fortfarande en trogen spelarskara kvar.
Dem andra har jag ingen aning om, men om dem fortfarande lever så har dem ju inte direkt misslyckats.

§1
Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Vad kostar det i månaden? har alldrig spelat MMO men vill testa detta när jag skaffar mig en dator, hur betalar man?

Eller så betalar man med VISA eller dylikt.
30 dagar - 119kr
90 dagar - 329 kr
180 dagar - 599kr

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Det går väl bra för både Aion och Lotro?
Warhammer förstördes totalt av Mythic, men har fortfarande en trogen spelarskara kvar.
Dem andra har jag ingen aning om, men om dem fortfarande lever så har dem ju inte direkt misslyckats.

Sist jag kollade så blev Lotro f2p.
Aion kommer bli f2p.
Warhammer blev f2p, inte pga mythic(isåfall hade spelet levt vidare i USA med Games Workshop)
De andra spelen är rätt nära döden/har knappt några subscribers/på gränsen till f2p.

Att ett p2p MMo blir f2p = failure. Inget annat. Kan de inte behålla sin p2p (och då tjäna pengar på spelet) så är det ju inget annat än dåligt för utvecklaren.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av schitzo:

Sist jag kollade så blev Lotro f2p.
Aion kommer bli f2p.
Warhammer blev f2p, inte pga mythic(isåfall hade spelet levt vidare i USA med Games Workshop)
De andra spelen är rätt nära döden/har knappt några subscribers/på gränsen till f2p.

Att ett p2p MMo blir f2p = failure. Inget annat. Kan de inte behålla sin p2p (och då tjäna pengar på spelet) så är det ju inget annat än dåligt för utvecklaren.

Att ett spel går över till f2p betyder inte att dem tjänar mindre pengar, många spel tjänar mycket mer pengar genom en f2p-metod där man istället använder sig av mikrotransaktioner. Kolla bara på Lotro.

Och jo, Warhammer blev förstört pga mythic och deras totala ignorans av hur spelet i verkligheten såg ut. Jag var där från början till slut och irritationen över hur saker ignorerades blev alldeles för stor för att fortsätta betala för det.

Sen är Warhammer Online inte alls f2p.
Det är deras spinoff, wrath of heroes, som är en f2p variant där man endast spelar i lag i arenor, inte det riktiga spelet alltså.

§1
Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

alla mmog har dippar efter första månaden. 30% eller så lär försvinna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Helt otroligt vad trångsynt du är

Att ett spel går över till f2p betyder inte att dem tjänar mindre pengar, många spel tjänar mycket mer pengar genom en f2p-metod där man istället använder sig av mikrotransaktioner. Kolla bara på Lotro.

Och jo, Warhammer blev förstört pga mythic och deras totala ignorans av hur spelet i verkligheten såg ut. Jag var där från början till slut och irritationen över hur saker ignorerades blev alldeles för stor för att fortsätta betala för det.

Sen är Warhammer Online inte alls f2p.
Det är deras spinoff, wrath of heroes, som är en f2p variant där man endast spelar i lag i arenor, inte det riktiga spelet alltså.

Mythic var väl de som tog hand om EU?
Warhammer Online, aha de har iaf Endless Trial likt Wow. Men deras spelarbas är väl ruggigt liten.

Och då Bioware/EA har lagt ~300milj på spelet så vill de nog ha minst 1miljoner spelare i minst 2 år för att tjäna tillbaka allt.

Ho ho ho!

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Keeper of Traditions

Denna diskussion spelar egentligen ingen som helst roll, då ingen vet hur det kommer bli.

Framtiden får helt enkelt utvisa hur det går. Jag har själv avaktiverat min subscription för att kunna vänta nån månad och se vad som händer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Mythic var väl de som tog hand om EU?
Warhammer Online, aha de har iaf Endless Trial likt Wow. Men deras spelarbas är väl ruggigt liten.

Och då Bioware/EA har lagt ~300milj på spelet så vill de nog ha minst 1miljoner spelare i minst 2 år för att tjäna tillbaka allt.

Ho ho ho!

http://img24.imageshack.us/img24/1517/fuckyourgame.jpg

Snälla använda [spoiler] [/spoiler ] för dina extremt stora bilder, det är extremt jobbigt när dem tar upp så mycket plats, samma sak med din saxning från gametrailers ovanför!

Skrivet av Newklear:

Denna diskussion spelar egentligen ingen som helst roll, då ingen vet hur det kommer bli.

Framtiden får helt enkelt utvisa hur det går. Jag har själv avaktiverat min subscription för att kunna vänta nån månad och se vad som händer.

Jag kommer köra vidare, tycker det är roligt med alts och att själva levlandet är skoj! Sen får vi se hur första kontentpatchen blir den 17!

Ser ingen idé att driva denna diskussion med schitzo längre eftersom att han redan bestämt sig för att det är ett skitspel.

Schitzo, du kan väl skapa en egen tråd här i swtor forumet där du tar upp alla svagheter du tycker spelet har. Säg dem inte till mig i den här tråden men gör en egen.

ps. tycker synd om dig då du uppenbarligen endast ser problem och inte kan njuta av spelet.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tycker att ladd-tiderna i spelet är horribelt långa? Tog tid idag och det tog mig dryga 6 minuter att ladda Voss...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Nån mer än jag som tycker att ladd-tiderna i spelet är horribelt långa? Tog tid idag och det tog mig dryga 6 minuter att ladda Voss...

Riktigt så långa är dom inte för mig, men lång tid tar det. Tycker det gick fortare förut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Nån mer än jag som tycker att ladd-tiderna i spelet är horribelt långa? Tog tid idag och det tog mig dryga 6 minuter att ladda Voss...

Jo sjukt långa laddningstider här med...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Kan säga nu efter lite spelande att jag själv tycker det är grymt tråkigt, spelet känns så stelt och slött på något sätt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Vilket är synd, hade hoppats på att jag skulle gilla det här spelet.

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Vart har jag sagt att spelet i grunden är dåligt? Men ja, ni är så inbitna i erat spel (likt BF3 fanboysen i BF3 trådarna) så fort något negativt kommer fram så blir det HÖRREDUDU NU JÄVLAR HÅLLER DU MUN! XD

Citat:

Att köpa en motor som är långt ifrån färdig är inte särskilt smart. Speciellt när den presterar (i SWTOR) likt skit. Väldigt dålig prestanda på många highend datorer. Och har väldigt mkt buggar.

Men spelet känns långt ifrån klart.
Motorn är sjukt ostabil och lider av avsaknaden av optimeringar.

Vi får se nu i slutet av januari hur många som fortsätter spela efter sin gratismånad, kan säga direkt att det inte kommer vara särskilt många kvar.

Du har inte sagt rakt ut men man förstår vad du menar. Och du är en av dem som alltid ska komma och bråka med bf3 fanboysen.

Vill du "diskutera" mer så kan nå mig på PM.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Vart har jag sagt att spelet i grunden är dåligt? Men ja, ni är så inbitna i erat spel (likt BF3 fanboysen i BF3 trådarna) så fort något negativt kommer fram så blir det HÖRREDUDU NU JÄVLAR HÅLLER DU MUN! XD

Jag gissar att folk kan bli lite less då det känns som om 99% av alla dina poster om SWTOR är negativa (vet ej exakt då jag inte gått igenom alla dina inlägg och fört statistik). Då får du samma trovärdighet som en fanboy som bara skriver 99% positiva saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Nån mer än jag som tycker att ladd-tiderna i spelet är horribelt långa? Tog tid idag och det tog mig dryga 6 minuter att ladda Voss...

oj. tar max en halvminut för mig

Permalänk
Medlem

Experimental Serum samt Smart Cells för Biochem crafting, vart får man tag på den?
Är det bara via Diplomacy eller?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Experimental Serum samt Smart Cells för Biochem crafting, vart får man tag på den?
Är det bara via Diplomacy eller?

Ifall det är medical supply så är det via diplomacy. Annars är det antagligen via bioanalysis

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathMetal:

Ifall det är medical supply så är det via diplomacy. Annars är det antagligen via bioanalysis

Jo det är medical supplies och jag får den inte via Bionalysis.
Så det blir att byta ut en skill mot Diplomacy då. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

mer än jag som är trött på att endgame är ett enda lotteri? krävs ingen skill utan bara tur om man får ngn bra utrustning. har nu öppnat 12 champion bags och har fått 2 implants. smått frustrerande

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gascogne:

Jo det är medical supplies och jag får den inte via Bionalysis.
Så det blir att byta ut en skill mot Diplomacy då. >_<

Du ser ju vilken sort du får från varje uppdrag, medical supplies är från diplmacy, biochemical samples och compounds är från bioanalysis

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Du kan inte köpa det från Crew skill vendor då?