Tangetsbords språk ändrar sig

Permalänk

Tangetsbords språk ändrar sig

hejsan

vill ha språket på svenska men stupikvarten ändrar sig språket till engelska vilket gör att alla knappar blir hel omvända.

någon som vet hur jag fixae de ?

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem

alt + shift

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Skrivet av Mattiiss:

alt + shift

OH tack !

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem

Du kan även ta bort engelska layouten under kontroll panelen / datum tid språk region.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Pröva lägg till den och ta bort igen. Kanske behöver starta om datorn också.

Permalänk
Medlem

GaMeR2K5:
Är du verkligen säker på att du kollar på rätt ställe för det borde var omöjligt.

I så fall kan du stänger du av knapp kombinationen på samma ställe så att du inte byter språk av misstag.

Permalänk
Medlem

Där du ställer in språken, gå till sista fliken istället. Sen trycker du "Ändra sekvens" och sen "Inte tilldelad"(på båda "sidorna") tryck OK på allt så ska det vara fixat.

Har engelskt W7 så översättningen stämmer inte riktigt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Det går ej avinstallera Engelska "/

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem

sandbergoskar:
Då kollar du på fel ställe eller klickar inte ordentligt för det går vist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandbergoskar:

Det går ej avinstallera Engelska "/

har du engelskspråkigt OS? det går afaik inte att avinstallera standardlayouten för det valda skärmspråket.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen