Permalänk
Medlem

Grillad fläskfilé med potatisgratäng, aioli som tillbehör och en kall öl/cola. Grillat slår allt!

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem

Lasagne,biff,stek o annat kött med grillad potatis klyftor o bearnaisesås eller svamp sås eller bearnaisesås blandat med American BBQ Sauce Original,med någon bra dricka, eventuellt öl,

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Jag älskar persisk mat. Brukar alltid grilla med farsan sent på vinterkvällar. Chelo kabab alltid. Det är ju mat som jag växte upp med. Jag älskar dock riktig svensk husmanskost också som sjömansbiff (öl i mat är fint) och pytt i panna.

En annan favorit är grekisk mat. Man får oftast så mycket mat och det smakar mycket, med mycket vitlök. Jag gillar att doppa kolgrillad kyckligfilé i tzatziki med olivolja, vitlök, gurka och citron.

Starka korvar är en favorit, speciellt från typ serbien och så. Det ska vara starkt! Indisk mat är fantastiskt också! Jag har också skapat en kärlek till rökt mat från Texas. Åt en tjock bit filet mignon som hade blivit rökt i 8 timmar i låg temperatur. Det var så svinigt gott.

Blir fan hungrig av denna tråden!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Farsans Oxfilé provencale.

My god så gott. Längesedan jag åt det dock.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

Husmanskost alla dagar i veckan!

För att nämna några av favoriterna:

Riktigt välkokt kalops med kokt potatis och morötter
Skånsk "äggakaga" med mycket fläsk.
Sjömansbiff gjord med en riktigt mörk porter.

Permalänk
Medlem

Wallenbergare med potatismos.

Morsans Kött&Potatis.

Min egna makaroner med köttfärsås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Husmanskost alla dagar i veckan!

Mjölkstuvade makaroner och falukorv, en klassiker som alltid går hem.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Oj vad svårt!

Just nu är jag i en amerikansk junkfood fas där jag gör mycket burgare själv, ceasar rätter.
så länge det görs i det egna köket så är jag nöjd

Annars är jag väldigt svag för thaimat
medans hederliga husmans alltid fungerar

men absolut bäst och ständigt vinner: mammas mat.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Entrecôte eller Oxfilé.

Permalänk
Avstängd

Mjölkstuvade makaroner och falukorv, pizza!

Permalänk
Medlem

Ett stor Taco buffé kan var de godaste som finns ! Annars tycker jag om kryddstark mat, så de flesta Mexikanska rätterna går hem.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Har min favorit jag gör själv Klyftpotatis, Bea sås med fetaost fylld fläskfilé i färsk basilika och vitlöks marinad gärna en fin sallad till

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Själv har jag fin oxfiléplanka som favorit,medium ska den va:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Riktigt fin Röding eller Gösfilé är nog min favorit men aldrig att jag skulle få för mig att laga det själv, fisk är fan det svåraste som finns. Entrecote eller Oxfilé är i alla fall möjligt att klara själv.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Riktigt fin Röding eller Gödfilé är nog min favorit men aldrig att jag skulle få för mig att laga det själv, fisk är fan det svåraste som finns. Entrecote eller Oxfilé är i alla fall möjligt att klara själv.

Har fått till lax en gång på grillen och gissa om man vart glad sen står man hemma och steker en bit och smaken är så långt ifrån den grillade man kan komma

Jag har hittat en ny favorit nu, köpte en Bentolåda med Yakiniku, Tereyaki och några bitar sushi och jag vart positivt överraskad utav bläckfisk sashimin och det är alltså min nya favorit.

Permalänk
Medlem

Fan va alla kör på finmat
Själv föredrar jag nog tacos med extra mycket av den starkaste såsen
Även kebabpizza med ett lass cayennepeppar och 2 kalla cocacola

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Har fått till lax en gång på grillen och gissa om man vart glad sen står man hemma och steker en bit och smaken är så långt ifrån den grillade man kan komma

Gör man det en gång så kommer man garanterat inte ihåg vad man gjorde för att det skulle lyckas =P. Grillad lax är jävla gott dock om den inte körs för hårt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Gör man det en gång så kommer man garanterat inte ihåg vad man gjorde för att det skulle lyckas =P. Grillad lax är jävla gott dock om den inte körs för hårt.

Ingen aning om hur vi gjorde men vi körde i en stor webergrill där kolet ligger på sidan så den får ligga och bli genomstekt i mitten av grillgallret.

Permalänk
Medlem

Svårt, finns mycket gott!

Något jag är väl svag för är renskav med kokt potatis och svartvinbärsgelé! Mumma

Permalänk
Medlem

Era favoriträtt?
Har mer och mer fått upp ögonen för lax. Ugnsbakad lax är då mat för gudarna. Så synd att man inte äter mer utav det vad man gör.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Piskfinnar!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Pasta med tzay och jordnötssås inget klår det för mig.

Pizza Azteka fast utan skinka och istället färska championer.

Förövrigt inte hittat direkt många bra restauranger som tillhandahåller bra vegetarisk mat att säga att man har sallad är ingen komplett måltid.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Min far gör den mest gudomliga rätten!

Blodig entrecôte med hemmagjorda potatisklyftor, ruccolasallad och hemmagjord aioli!

Permalänk
Medlem

Kroppkakor med smält smör och lingonsylt!
Och ska då helst vara mors hemmalagade såklart. Smakar grymt gott!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Man blir rätt gött hungrig samt sugen på att laga mat när man läser den här tråden! Ska sanera köket ikväll samt laga nått gött

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Kyckling med parmaskinka och balsamsås

Detta är en helt fantastisk rätt som är både snabb och lätt och göra. Krydda gärna lite extra och servera med Couscous till

http://arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14474

Permalänk
Medlem

(Min egen hemlagade) Kålpudding, kokt potatis, gräddsås & lingonsylt. Mums!

Permalänk
Medlem

Stekt fläsk och bruna bönor.

Fläskpannkaka.

Stekt fläsk med potatis och löksås.

Blodpudding och fläsk.

Äggakaka med fläsk.

Indisk mat.

Stekt strömming med potatismos.

Permalänk
Medlem

Blodpudding med ståbacon och lingonsylt!

Eller rårakor med rom, rödlök och creme fraiche

Permalänk

Skånsk äggakaka med fläsk, pasta carbonara, kycklinggryta med pasta, stuvade makaroner med falukorv, äggröra med bacon samt valfri panerad fisk med pommes e mina favoriter.

edit