Hur många har avslutat sin prenumation?

Permalänk

Kommer självklart att fortsätta spela.
Är ännu bara lvl 31 med min main char och ser fram emot att fortsätta utveckla min Dark Jedi Knight

Får titt som tätt ögonblick när jag tycker spelet är helt fantastiskt. T.ex i vissa klassuppdrag då de är så j-a bra gjorda.
Visst småbuggar, men inget som jag hakar upp mig nåt särskilt på utan det flyter på helt ok.

Kommer från 6 år med WoW och i jämförelse så känns SWTOR oerhört fräscht och skoj.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Kommer självklart att fortsätta spela.
Är ännu bara lvl 31 med min main char och ser fram emot att fortsätta utveckla min Dark Jedi Knight

Får titt som tätt ögonblick när jag tycker spelet är helt fantastiskt. T.ex i vissa klassuppdrag då de är så j-a bra gjorda.
Visst småbuggar, men inget som jag hakar upp mig nåt särskilt på utan det flyter på helt ok.

Kommer från 6 år med WoW och i jämförelse så känns SWTOR oerhört fräscht och skoj.

Empire har mycket bättre story. Tyckte Jedi Knight storyn var aningen mer spännande än ätt titta på målarfärg torka.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem

Har avslutat min subscription.
Viktigaste orsak: Spelet kändes som en "korridor" att spela igenom - ej den frihet som ska finnas i ett MMO. Vidare alltför stor betoning på singleplayer. Jag spelar inte ett MMO för att spela solo. Då kan jag lika gärna spela KOTOR. Nu går jag tillbaka till Lotro för MMO och Skyrim för singleplayer istället som (inte kostar mig 120 kronor i månaden).
För mig som gammal Star Wars Galaxies spelare så är detta ej i närheten av det spelet när det var som bäst. Minns när man i spelet stod vid Coronet och lätt kunde hoppa på en grupp som skulle ut och jaga mobs tillsammans - DET var ett MMO det!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Inaktiv

Jag läggerner pga att det inte finns så mycket att göra vid 50. Och att pvp är dårligt planerad och obalans. Sen så blir det lite besvikelse när man ser att dom inte fixar en enda sak som många vill utan fixar crash buggar som inte jag hadde fören dom var där o pilla

Permalänk
Medlem

Kommer nog spela tills Guild Wars 2 kommer ut.

Permalänk
Sötast

36% är en rätt galen siffra måste jag säga

Permalänk
Medlem

Vill ni ha kul PvP i en icke instansvärld så ska ni ju självklart lira Lineage2, blev precis f2p efter en herrans massa år på marknaden. Känns som många missade den titeln då det fanns före WoW och endast blev stort i USA och i Asien.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Empire har mycket bättre story. Tyckte Jedi Knight storyn var aningen mer spännande än ätt titta på målarfärg torka.

Spelde själv en Sith Warrior upp till lvl 16 och kan hålla med om att den var kanske lite bättre men jag tycker inte Republics Jedi Knight är dålig bara för den skull.
Så himla stor skillnad var det ändå inte.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Har avslutat min subscription.
Viktigaste orsak: Spelet kändes som en "korridor" att spela igenom - ej den frihet som ska finnas i ett MMO. Vidare alltför stor betoning på singleplayer. Jag spelar inte ett MMO för att spela solo. Då kan jag lika gärna spela KOTOR. Nu går jag tillbaka till Lotro för MMO och Skyrim för singleplayer istället som (inte kostar mig 120 kronor i månaden).
För mig som gammal Star Wars Galaxies spelare så är detta ej i närheten av det spelet när det var som bäst. Minns när man i spelet stod vid Coronet och lätt kunde hoppa på en grupp som skulle ut och jaga mobs tillsammans - DET var ett MMO det!

Det var gamla goda tider det. Kommer ihåg när jag varje morgon efter server reset satte mig med min Doc. i Coronet plaza och buffade alla som skulle åka ut och jaga Sharnaffs eller Rancors Osså craftingen, ojoj blir tårögd bara jag tänker på den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Vill ni ha kul PvP i en icke instansvärld så ska ni ju självklart lira Lineage2, blev precis f2p efter en herrans massa år på marknaden. Känns som många missade den titeln då det fanns före WoW och endast blev stort i USA och i Asien.

Spelar folk fortfarande Lineage2? Trodde större delen slutade när det blev gratis ^^

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Jag slutade efter att jag kommit till level 38. fyfan va segt och tråkigt spelet är.

gillar mina extremt långa laddningstider också, med tanke på att jag har en ssd.

Det jag hatar mest med spelet är troligtvis...

"Jag måste till planet X" instance'ar för att komma till sitt skepp*loadingscreen*
loading screen för att komma in i skeppet.
i skeppet, hoppar ut, loading screen.
nu springer man en bit. loading screen igen. NU är man på planeten, wuuuh!

usch.

Storyn var okej, men blev för mycket story.
hittade en del buggar här o där också.

Permalänk
Hedersmedlem

Om ni tycker att Swtor har mycket buggar så förstår jag att ni inte spelat många andra mmo från dag 1. Bottennappet var väl Conan som hade så mycket buggar att det var löjligt. Conan höll inte ens betakvalitet vid släppet. Swtor håller ju kvalitet helt i klass med tex Wow där det fortfarande idag finns buggade quests som inte har funkat ordentligt någonsin.

Bioware har profilerat swtor som ett storrydrivet mmo och på den punkten levererar de. Nu har jag inte spelat alla åtta klasser, men som jag förstår det så ska det vara åtta olika storrys. Därmed kan man ju också ta bort argumentet att det skulle vara linjärt. Trodde man att det inte skulle vara linjärt så har man inte förstått vad man köpt.

Men jag håller med om att det finns saker som Bioware måste fixa för att spelet ska hålla mig intresserad på sikt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

36% är en rätt galen siffra måste jag säga

Nej. Ganska normalt att 30-40% lägger av efter första månaden. Så var det för Wow också.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Nej. Ganska normalt att 30-40% lägger av efter första månaden. Så var det för Wow också.

Med tanke på deras uttalanden, tror jag dock att Bioware inte tänkt sig att upprepa den trenden.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan förvänta sig att få samma känsla som när de började spela WoW och det var det första mmo de kört.

Den känslan kommer nog aldrig tillbaka.

Man får ta det för vad det är; det bästa MMO:et ute just nu om man gillar Star Wars, levla alts och CO-OP questande.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasp:

Stängde av ganska direkt efter att jag dingat 50. Har bara gått mer och mer utför sedan dess. Fick senast redan på att man får kring 30 commendations afk i bgs av en loss och 75 av en vinst. Aka att faktiskt sitter och spelar ger i princip inte ett jävla skit...

Om man inte tycker det är kul att köra Warzones då, vilket jag gillar att göra. Strax rank 58 så jag har ju kört en del med,. Tycker folk nu för tiden är för bortskämmda och ska ha allt utan något arbete, bättre var det i MMO där man körde PvP för att det var kul o inte för att få gear. Anarchy Online hade ett bra pvp system enligt min mening, där bettyde ens PvPande något för hela ens faction.

Tycker detta spelet verkar mycket lovande, mer content än dom flesta MMO´s haft vid release och när det kommer till endgame så tycker jag det bjuder på lika mycket som wow,.. om man nu inte ska räkna alla low lvl raids som ingen gör längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Japp, och WoW var det första MMO'et

Han sa inte att WoW var det första MMO'et han sa att star wars var en copy paste. Wow är ett stort spel. Därför så märker oftast inte folk när Wow copy paste från andra spel. Men Blizzard är duktiga på det de gör. Jag kom ihåg att jag tycker att Star Wars snabbt blir tråkigt. Jag har aldrig gillat att lvla och vill snabbt upp till 50.

När jag kommer till 50 så finns det inget där att göra, förutom att spamma trade dagarna långa för att hitta en flashpoint grupp. Göra mina dailys och sen logga. I wow hade jag LFR jag hade LFG och jag hade mina dailys. Jag kan göra LFR hur många gånger jag vill så det finns ändå alltid något att göra. Varför byta från wow till SW frågar jag mig själv. Slutade med att jag tog bort mitt SW gamecard.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Det behövs förbättringar om jag inte ska sluta efter mina 2.5 månader har gått ut, men att levla upp har varit rätt så kul. Bra storyline som håller sig till lev 50, men endgame är jag väldigt orolig för om det inte görs förbättringar innan jag kommer dit. Testade 4 klasser till 20+ innan jag vart nöjd det var lite dåligt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar på trial på detta spelet så man kan pröva om det är värt att köpa.. men den kommer ju aldrig!!

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MuLLvaD3n:

Han sa inte att WoW var det första MMO'et

Nej, det var inte riktigt det jag menade heller, jag var sarkastisk.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Han sa inte att WoW var det första MMO'et han sa att star wars var en copy paste. Wow är ett stort spel. Därför så märker oftast inte folk när Wow copy paste från andra spel. Men Blizzard är duktiga på det de gör. Jag kom ihåg att jag tycker att Star Wars snabbt blir tråkigt. Jag har aldrig gillat att lvla och vill snabbt upp till 50.

När jag kommer till 50 så finns det inget där att göra, förutom att spamma trade dagarna långa för att hitta en flashpoint grupp. Göra mina dailys och sen logga. I wow hade jag LFR jag hade LFG och jag hade mina dailys. Jag kan göra LFR hur många gånger jag vill så det finns ändå alltid något att göra. Varför byta från wow till SW frågar jag mig själv. Slutade med att jag tog bort mitt SW gamecard.

LFG och LFR kommer komma till SWTOR med. Bioware la inte in det från start för att dom vill bygga upp en community på servrarna först, vilket jag låter helt förståligt.
WoW funkade utan LFG och LFR i flera år utan problem. Skillnaden var att man själv fick söka aktivt efter grupper och joina en guild för att raida. Jag anser att det är det är LFG och LFR som till stor del förstört WoW idag. Man hamnar i skitgrupper, ingen bryr sig om att verkligen försöka. Det finns ingen aktivitet på ventrilo osv. Jag la ner WoW för att det blivit en enda stor farmarlåda där alla inom 2-3 veckor kunde få i stort sett vad dom ville med bara att trycka på LFG eller LFR knappen.

Så länge SWTOR inte lägger in dessa 2 funktioner kommer communityn att leva i SWTOR,

Jag klickade äntligen i mitt svar i pollen nu. jag förlänger. Det beror på att jag bytte guild igår och VIPS öppnade sig ett helt nytt spel för mig. 5 worldbossar och 3 Heroic flashpoints + en massa taktiksnack i g-chatten Kändes faktiskt som WoW för 3-4 år sen, vilket skall läsas positivt

EDIT: Måste säga att bristen än så länge på en jäkla massa addons känns väldigt befriande. Inga DBM krav, inget spam av Damage done o skit i chatten. Riktigt bra!!!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Går du på bio utan popcorn!!

Man gör ju en bokning på nätet innan. Betalar och hämtar ut biljetterna i bioautomaten. Då får man ju mellanmenyn gratis. Så 100kr kostar det

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Om man inte tycker det är kul att köra Warzones då, vilket jag gillar att göra. Strax rank 58 så jag har ju kört en del med,. Tycker folk nu för tiden är för bortskämmda och ska ha allt utan något arbete, bättre var det i MMO där man körde PvP för att det var kul o inte för att få gear. Anarchy Online hade ett bra pvp system enligt min mening, där bettyde ens PvPande något för hela ens faction.

Tycker detta spelet verkar mycket lovande, mer content än dom flesta MMO´s haft vid release och när det kommer till endgame så tycker jag det bjuder på lika mycket som wow,.. om man nu inte ska räkna alla low lvl raids som ingen gör längre.

Poängen är att jag vill att folk som faktiskt gör nytta och spelar bör få avsevärt mycket mer "belöning" än någon som hoppar in och bara står stilla och rör lite på sig ibland för att inte bli kickad. Sen att det är extremt obalanserat mellan klasserna, buggat cc system, osv. hjälper inte det heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Han sa inte att WoW var det första MMO'et han sa att star wars var en copy paste. Wow är ett stort spel. Därför så märker oftast inte folk när Wow copy paste från andra spel. Men Blizzard är duktiga på det de gör. Jag kom ihåg att jag tycker att Star Wars snabbt blir tråkigt. Jag har aldrig gillat att lvla och vill snabbt upp till 50.

När jag kommer till 50 så finns det inget där att göra, förutom att spamma trade dagarna långa för att hitta en flashpoint grupp. Göra mina dailys och sen logga. I wow hade jag LFR jag hade LFG och jag hade mina dailys. Jag kan göra LFR hur många gånger jag vill så det finns ändå alltid något att göra. Varför byta från wow till SW frågar jag mig själv. Slutade med att jag tog bort mitt SW gamecard.

Hoppas dom aldrig någonsin tar in någon sån skit som LFG o LFR i star wars, och håll gärna allt vad cross realms/server heter borta med. Spelet blir så opersonligt med sådanna verktyg. Minns innan den skiten dök upp, då adda man bra spelare på sin friendslist för o köra ihop med igen. Nu klickar man bara på en knapp o får gratis loot i wow. Var bättre när hardcore spelarna var dom som påverkade spelen och inte casual spelarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasp:

Poängen är att jag vill att folk som faktiskt gör nytta och spelar bör få avsevärt mycket mer "belöning" än någon som hoppar in och bara står stilla och rör lite på sig ibland för att inte bli kickad. Sen att det är extremt obalanserat mellan klasserna, buggat cc system, osv. hjälper inte det heller...

Det som igentligen spelar roll är ju valor, och dom som bara står AFK får inga medaljer, o varje medalj är värd 50 valor, osäker på hur många commendations dom är värda, men som det ser ut nu på rank 58 så är det valor man vill ha o commendations just nu går åt till o köpa bags man inte behöver något ifrån.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Hur är Star Wars Galaxies mot swtor?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

jag antar att du intehar ett jobb? 120 spänn i månaden är tokbilligt nöje. man gör av med mer på ett biobesök

Pengar är inget problem, men 120 kr/månaden är dyrt anser jag. Lägre pris/månaden då kan vi börja snacka.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Pengar är inget problem, men 120 kr/månaden är dyrt anser jag. Lägre pris/månaden då kan vi börja snacka.

då får du vänta tills det blir gratis om det nu ngnsin blir dt. ngn prissänkning kommer du inte se. standardpris för mmog

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Hur är Star Wars Galaxies mot swtor?

Galaxies är det bästa MMO:et jag spelat i många avseenden (Innan de började göra om det för att fånga nya spelare när många lämnade det för WoW). SWTOR med samma stora frihet i form av spelarstäder och all crafting och annat som fanns i Galaxies hade varit oslagbart. Tyvärr är SWTOR inte alls speciellt likt Galaxies.

För övrigt så är Galaxies nedlagt nu, servrarna har stängt så spelet är bokstavligt talat dött.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem

2 helt olika saker. SWTOR är ett theme park MMO och Galaxies var ett sandbox MMO. Går inte att jämföra dem.