Har SWTOR fortfarande väntningstider för att spela?

Permalänk

Har SWTOR fortfarande väntningstider för att spela?

Hej!

Jag funderar på att införskaffa Star Wars: The Old Republic (MMO:et) men undrar om spelet fortfarande har långa väntningstider för att komma in på servrarna? Jag vill helt enkelt inte betala 449 kr. för att sedan stå i kö

Edit: Finns det förövrigt PvE-servrar eller är det enbart PvP? Jag avskyr PvP p.g.a. anledningen att jag oftast föredrar att spela solo och då alltid får stryk av större grupper.

/Tack på förhand!

-BloodyVikings!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk
Medlem

Kör du på en normal server kommer du inte få vänta i kö, det har jag aldrig gjort iaf. Men dom som det står full på kan det säkert vara kö på kvällarna eller liknande.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt få servrar som fortfarande har köer.

Det finns alla möjliga serverinställningar, inklusive vanliga PvE-servrar.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Jag kör på den mest befolkade servern, och bioware har definitivt höjt server cap, sällan det är kö nu och om det är, är det inte mera än 15 minuter.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Ah, okej! Trevligt, då lär jag nog införskaffa spelet någon gång snart:)

Tackar för svaren!

Edit: Förresten, hur lång tid tar det att nå max level om man planerar att spela solo ca. 6-8 timmar om dagen?

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodyVikings:

Ah, okej! Trevligt, då lär jag nog införskaffa spelet någon gång snart:)

Tackar för svaren!

Edit: Förresten, hur lång tid tar det att nå max level om man planerar att spela solo ca. 6-8 timmar om dagen?

Tog 2.5 vecka för mig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

När jag blev 50 hade jag en /played på rätt exakt 4 dagar så räkna med cirka 2 veckor om du spelar 6-8h om dagen varje dag och är någorlunda snabb.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk

Förresten, enligt denna butik så ingår det 30 dagar gratis speltid vid köpet. Måste jag ha ett konto-/kreditkort för att kunna aktivera mitt konto eller kan jag använda det i slutet av månaden? Jag har nämligen inte ett konto-/kreditkort av den simpla anledningen att jag aldrig har behövt ett förut.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodyVikings:

Förresten, enligt denna butik så ingår det 30 dagar gratis speltid vid köpet. Måste jag ha ett konto-/kreditkort för att kunna aktivera mitt konto eller kan jag använda det i slutet av månaden? Jag har nämligen inte ett konto-/kreditkort av den simpla anledningen att jag aldrig har behövt ett förut.

Ja, du MÅSTE registrera någon form av prenumeration, sen kommer de pengarna inte att dras förrän dina 30 speldagar gått ut. Om du inte har något kreditkort får du vackert köpa ett playcard eller låna någons. Direkt efter du fått registreringen godkänd kan du avbryta prenumerationen och spela i 30 dagar.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Tog mig ca 8 dagar played för att nå lvl 50 men då höll jag på med rätt mycket crafting också samt körde solo hela vägen till lvl 50.

Permalänk
Skrivet av Wolfclaw:

Ja, du MÅSTE registrera någon form av prenumeration, sen kommer de pengarna inte att dras förrän dina 30 speldagar gått ut. Om du inte har något kreditkort får du vackert köpa ett playcard eller låna någons. Direkt efter du fått registreringen godkänd kan du avbryta prenumerationen och spela i 30 dagar.

Usch! Då blir det 700Kr för ett spel! :S Nej tack!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk
Inaktiv

tror att servrana kommer att bli lite lättare efter idag. många konton går ut och så. har inte varit nån väntetid den senaste 2 veckerna på min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

tror att servrana kommer att bli lite lättare efter idag. många konton går ut och så. har inte varit nån väntetid den senaste 2 veckerna på min

Hejsan ALLA

Jag aktiverade mitt kontot för 3 dagar sedan. Inga vänt tider alls.
Går väldigt fort att logga in och ingen lagg alls (ljudet lagar i pvp).
Helt nöjd med spelet, och jag tycker att spelet är värt 700kr.
Så kostade också WOW när den kom ut. (400kr för spel och 250kr för 60 dagar game card).

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB