För er som spelar QuakeLive så har jag skapat en grupp som ni gärna får vara med i!

Permalänk
Medlem

För er som spelar QuakeLive så har jag skapat en grupp som ni gärna får vara med i!

Tjena alla sweclockare

Tänkte att det kunde vara kul om vi alla som lirar quakelive hade en grupp (även kallat klan i QL, men bör inte ses som någon klan) där vi alla kan vara med så vi kan se vart vi är inne och lirar Ja ni förstår nog vart jag vill komma med detta!

Sen om man vill lira tillsammans mot någon klan så är det helt okej det med, men tänkte att det kan vara en bra start för att ha lite kul tillsammans!

Klanen heter Sweclockers och min användare på QL är Skillz, så vill ni vara med där så lägg till mig som vän på QL och fråga om invite eller säg till här så kan jag bjuda in er!

Även om ni inte vill bli inbjudna så kan ni ju skriva här så vet vi vilka vi är som lirar QL _aktivt_!

Vi är ca 40 stycken med i denna 'klan' just nu, vilket är kul att se! Många av spelarna är det riktigt hög klass på också.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

gäller det mig som är totalt noob med? spelat 2ggr är nog inte helt seriös, gillar bara gamla goa quake ska testa lite turboboozed men nu ska jag krama kudden en stund

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Absolut!

Har bjudit in dig nu!

För er som är sugna på att testa lite quake online så är quakelive helt gratis utan några nackdelar, förutom tja att man får glo på reklam i 10sec innan man går in på en server.. Jag hatar sånt så jag köpte 1års premium för 161:- Så får man tillgång till lite fler saker också..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jag tog emot din invite. Men kommer fortfarande spela under mitt klan-namn in-game.
Sett att du lirar på för lågt Tier för att jag ska kunna joina dig så jobba dig uppåt

Så fort svenska servrarna kommit upp igen så får vi spela lite, tål inte spela på tyska servrarna osv. Funkar inte.
Senaste rapport är att problemet tydligen ligger att de hade problem med någon hårddisk och måste få dit en ny. Servrarna ska upp inom kort i alla fall. Får se vad som sker.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Gött! Karma_3750

Är också sugen på att fixa en klan, betalar för premium i minst ett halvår till så om ett par är på så kan jag fixa.

såkan ska det ju inte vara :P
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karma_3750:

Gött! Karma_3750

Är också sugen på att fixa en klan, betalar för premium i minst ett halvår till så om ett par är på så kan jag fixa.

Premium? Tycker fan de med Q3 Arena bör ha det gratis!

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Premium? Tycker fan de med Q3 Arena bör ha det gratis!

Varför det? Räcker väll att du har Q3 gratis? Spelet körs fortfarande online vet du.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eptk:

Varför det? Räcker väll att du har Q3 gratis? Spelet körs fortfarande online vet du.

Om bara Q3 fungerade i Win7 med mitt kort, vilket det inte gör.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Om bara Q3 fungerade i Win7 med mitt kort, vilket det inte gör.

Önskar det också. Funderar på om det är värt att bygga ihop en liten nostalgidator för lite äldre spel som Q3 och Ground Control.

Permalänk
Medlem

jag har inga problem att köra q3 i win7. i övrigt finns jag under nicket menjoy i quakelive om du vill bjuda in mig i gruppen ^^

Permalänk
Medlem

Roligt, jag brukar spela en hel del faktiskt.
Ql nick: xXeff11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av menlivet:

jag har inga problem att köra q3 i win7.

Får grova grafikbuggar så kan inte se någonting i menyn förutom röda knappar.
Ingen text, ingenting, flimrande bakgrund.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Jag tog emot din invite. Men kommer fortfarande spela under mitt klan-namn in-game.
Sett att du lirar på för lågt Tier för att jag ska kunna joina dig så jobba dig uppåt

Så fort svenska servrarna kommit upp igen så får vi spela lite, tål inte spela på tyska servrarna osv. Funkar inte.
Senaste rapport är att problemet tydligen ligger att de hade problem med någon hårddisk och måste få dit en ny. Servrarna ska upp inom kort i alla fall. Får se vad som sker.

Självklart, som jag skrev så är detta bara för att vi ska ha en egen grupp att ha tillsammans, inget som bör ses som en klan!

Hehe, det där med tier åker upp snart, annars kan jag alltid joina någon server du lirar på! Om jag håller min "stats" konstant som det är nu så är det nemas problemas EDIT: Såg iofs nu att min tier är på 4 redan Tyckte väl att det var konstigt att den inte var det då jag joinar högre "skill level" matcher när jag spelat.

Hehe, jag och nVIDIA (ITTech) spelade igår på tyska servrar och även fast man föredrar 10ping så handlar det väl mer om att det är kul att spela! Tar man det för seriöst så blir det lätt ännu ett spel man står och grämmer sig över Vi lyckades båda hålla konstant LG på runt 30% trots den högre pingen! (runt 40-50 ping för han och 50-60 för mig), lite mer utmaning att få det att lira också

Men absolut kul att lira med 10ping. då är det som klistrat!

Skrivet av schitzo:

Om bara Q3 fungerade i Win7 med mitt kort, vilket det inte gör.

Det bör funka kalas med de flesta, jag menar jag får quake3 att lira på det integrerade intel x3100 grafikkortet och det ger ändå 125fps konstant.. i quakelive så får jag nöjja mig med 63fps konstant..

Skrivet av xXeff:

Roligt, jag brukar spela en hel del faktiskt.
Ql nick: xXeff11

Härligt! Kul att se!

Skrivet av schitzo:

Får grova grafikbuggar så kan inte se någonting i menyn förutom röda knappar.
Ingen text, ingenting, flimrande bakgrund.

Prova ta bort alla .cfg filer i alla undermappar i Q3A och prova igen. Kanske är någon cfg-inställning som skapar detta problem.

Har skickat ibjudan till er alla nu i alla fall, förvånad att de är en del som spelar ändå

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

För er som inte har koll på hur man accepterar inbjudan så tryck på "community" -> "my clans" -> "invite inbox"

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

jag spelar en hel del, men har bara gratisversionen av quake live, är det ok att "joina" ändå?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Låter kul, nickar BesteN lirar nästintill bara CA i tier 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

jag spelar en hel del, men har bara gratisversionen av quake live, är det ok att "joina" ändå?

Självklart Ge mig bara ditt användarnamn så skall jag bjuda in dig!

Har ingen betydelse om du inte har gratis, premium eller pro, den största skillnaden mellan det är att du har reklam på gratisversionen innan du går in på en server och lite annat som man kanske värdesätter, men det är inga problem

Skrivet av BesteN:

Låter kul, nickar BesteN lirar nästintill bara CA i tier 3

Härligt!

Tror jag sett dig på någon server förut fast med mitt andra nick AllSkillz

Ni är inbjudna!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Helt ny men tänkte man skulle börja spela lita har spelat quake innan riktigt gott spel

Du får gärna bjuda in mig om man får Nick:M1ck3h

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Självklart, som jag skrev så är detta bara för att vi ska ha en egen grupp att ha tillsammans, inget som bör ses som en klan!

Hehe, det där med tier åker upp snart, annars kan jag alltid joina någon server du lirar på! Om jag håller min "stats" konstant som det är nu så är det nemas problemas EDIT: Såg iofs nu att min tier är på 4 redan Tyckte väl att det var konstigt att den inte var det då jag joinar högre "skill level" matcher när jag spelat.

Hehe, jag och nVIDIA (ITTech) spelade igår på tyska servrar och även fast man föredrar 10ping så handlar det väl mer om att det är kul att spela! Tar man det för seriöst så blir det lätt ännu ett spel man står och grämmer sig över Vi lyckades båda hålla konstant LG på runt 30% trots den högre pingen! (runt 40-50 ping för han och 50-60 för mig), lite mer utmaning att få det att lira också

Men absolut kul att lira med 10ping. då är det som klistrat!

Problemet på tyska servrar osv är att railsen ibland inte registreras vilket blir sjukt störande efter en stund :p. Men klart de går att lira just for fun.

Skrivet av BesteN:

Låter kul, nickar BesteN lirar nästintill bara CA i tier 3

Vi har ju lirat en del ihop. Trodde du var tier 4 dock men vi kanske har hamnat på servrar ihop då jag droppat till Tier 3 ibland.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

Helt ny men tänkte man skulle börja spela lita har spelat quake innan riktigt gott spel

Du får gärna bjuda in mig om man får Nick:M1ck3h

Självklart får du vara med i gänget!

Skrivet av Eptk:

Problemet på tyska servrar osv är att railsen ibland inte registreras vilket blir sjukt störande efter en stund :p. Men klart de går att lira just for fun.

Vi har ju lirat en del ihop. Trodde du var tier 4 dock men vi kanske har hamnat på servrar ihop då jag droppat till Tier 3 ibland.

Aha, jag har tamefan tyckt flera gånger att jag träffat och t.om hört skotten träffa men inte fått några poäng för det och inte heller verkar ha gjrot någon skada, kommer ihåg här om dagen, satte 2rails irad, så tänkte att nu är det bara att köra LG på gubbjäveln men han verkade ha hur mycket health som helst... Inte första gången jag fått för mig det, men inte varit helt säker! Skönt att få det bekräftat så man inte tror att man är galen här hehe..

Att dom inte fixat den buggen då!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jag lirar QuakeLive varje dag men är inte intresserad av en klan/grupp direkt.
Lirar highend CTF på Team Arena-banor så ofta jag kan.

http://www.quakelive.com/#!profile/summary/Leedow

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag lirar QuakeLive varje dag men är inte intresserad av en klan/grupp direkt.
Lirar highend CTF på Team Arena-banor så ofta jag kan.

http://www.quakelive.com/#!profile/summary/Leedow

Har inget med en klan att göra övht, om det var det du tänkte! Utan bara ett sätt för oss som lirar QL att ha någon grupp att se över om vi vill lira tillsammans mot varandra!

Vad kul att se en till CTF-spelare på hög nivå! Har som jag nämnt i tidigare tråd lirat med DOOMer, fox, gopher, panicore (från iCE cLIMBERS) osv i CTF för ett par år sedan i WC (wolfclaw) som är min ursrungsklan sedan 2000/2001 och är fortfarande med i än idag! Dock varit inaktiv i flera år

http://clanbase.ggl.com/claninfo.php?cid=12096

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Aha, jag har tamefan tyckt flera gånger att jag träffat och t.om hört skotten träffa men inte fått några poäng för det och inte heller verkar ha gjrot någon skada, kommer ihåg här om dagen, satte 2rails irad, så tänkte att nu är det bara att köra LG på gubbjäveln men han verkade ha hur mycket health som helst... Inte första gången jag fått för mig det, men inte varit helt säker! Skönt att få det bekräftat så man inte tror att man är galen här hehe..

Att dom inte fixat den buggen då!

Mja. Alltså. Det är pingen som strular till det där. När du spelar på svenska servrar sen så kommer du inte råka ut för det alls. Därför många är upprörda angående de svenska servrarna

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Mja. Alltså. Det är pingen som strular till det där. När du spelar på svenska servrar sen så kommer du inte råka ut för det alls. Därför många är upprörda angående de svenska servrarna

Aha! Då förstår jag varför

Btw, skön spellista i signatur!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Har inget med en klan att göra övht, om det var det du tänkte! Utan bara ett sätt för oss som lirar QL att ha någon grupp att se över om vi vill lira tillsammans mot varandra!

Vad kul att se en till CTF-spelare på hög nivå! Har som jag nämnt i tidigare tråd lirat med DOOMer, fox, gopher, panicore (från iCE cLIMBERS) osv i CTF för ett par år sedan i WC (wolfclaw) som är min ursrungsklan sedan 2000/2001 och är fortfarande med i än idag! Dock varit inaktiv i flera år

http://clanbase.ggl.com/claninfo.php?cid=12096

Jag har inget emot att lägga till folk i friend list som vill lira när man är ett gäng online.
Men återigen, jag lirar 99% Team Arena banor. Det är en helt annan spelstil skulle jag säga. Jag har troligtvis inte en chans mot en som lirar högt upp gällandes "vanlig" CTF eller annan game mode. Jag spelar inte professionellt eller för att bli så bra att jag kan medverka i turneringar. Jag har bara nött spelet länge.
Med det sagt så lirar jag gärna vanlig CTF, TDM, CA eller annat bara för att det är kul.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag har inget emot att lägga till folk i friend list som vill lira när man är ett gäng online.
Men återigen, jag lirar 99% Team Arena banor. Det är en helt annan spelstil skulle jag säga. Jag har troligtvis inte en chans mot en som lirar högt upp gällandes "vanlig" CTF eller annan game mode. Jag spelar inte professionellt eller för att bli så bra att jag kan medverka i turneringar. Jag har bara nött spelet länge.
Med det sagt så lirar jag gärna vanlig CTF, TDM, CA eller annat bara för att det är kul.

Jag förstår

Var så längesen jag lirade Team Arena att jag glömt bort den modden!

Du borde lira "på riktigt", ser ut som om du har stort potential om man skall gå efter statsen

Låter trevligt! Får köra något sådant sen då!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jag förstår

Var så längesen jag lirade Team Arena att jag glömt bort den modden!

Du borde lira "på riktigt", ser ut som om du har stort potential om man skall gå efter statsen

Låter trevligt! Får köra något sådant sen då!

Med Team Arena så menar jag banor som Scornforge (favorit), Rebound, Vortex Portal. Alltså banor som erbjuder powerups. Scout, Doubler, Guard och Armor Regeneration. Det passar inte alla men jag tycker det är svinkul.
Testa på!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Lirar lite ibland, då mestadels CA.

era909 (eftersom inga spel nuförtiden låter mig ha mitt nick Era)

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Aha! Då förstår jag varför

Btw, skön spellista i signatur!

Tack igen!
Trevlig spelrunda förut också :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Med Team Arena så menar jag banor som Scornforge (favorit), Rebound, Vortex Portal. Alltså banor som erbjuder powerups. Scout, Doubler, Guard och Armor Regeneration. Det passar inte alla men jag tycker det är svinkul.
Testa på!

Aha! Gissar på att kamikaze är med som powerup också?

Skrivet av era909:

Lirar lite ibland, då mestadels CA.

era909 (eftersom inga spel nuförtiden låter mig ha mitt nick Era)

Ja, CA är väl det som spelas mest gissar jag på I alla fall för min del!

Har bjudit in dig!

Skrivet av Eptk:

Tack igen!
Trevlig spelrunda förut också :).

Tack själv

Ja det var kul! Mer av det sen

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini