Skickar ljud ur mina hörlurar ?

Permalänk
Medlem

Skickar ljud ur mina hörlurar ?

Jo så här är det att när jag sitter i Skype med kompisar och lirar nått eller lyssnar på musik så klagar de på att de hör allt jätte väl. Jag förstår inte hur det kan vara möjligt, jag har prövat med olika headsets men ingen skillnad.

Moderkortet är ett Asrock extream X58

Om det kan va fel på det, har även provat med Hd Audio kabeln i moderkortet och Ac 97 kabeln, vet inte om det skulle göra nån skillnad dock.

Är det någon som har nån erfarenhet av detta eller är det heltenkelt moderkortet som spökar ?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryna:

Jo så här är det att när jag sitter i Skype med kompisar och lirar nått eller lyssnar på musik så klagar de på att de hör allt jätte väl. Jag förstår inte hur det kan vara möjligt, jag har prövat med olika headsets men ingen skillnad.

Moderkortet är ett Asrock extream X58

Om det kan va fel på det, har även provat med Hd Audio kabeln i moderkortet och Ac 97 kabeln, vet inte om det skulle göra nån skillnad dock.

Är det någon som har nån erfarenhet av detta eller är det heltenkelt moderkortet som spökar ?

Tacksam för svar!

Sänk micken lite i skype?

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryna:

Jo så här är det att när jag sitter i Skype med kompisar och lirar nått eller lyssnar på musik så klagar de på att de hör allt jätte väl. Jag förstår inte hur det kan vara möjligt, jag har prövat med olika headsets men ingen skillnad.

Moderkortet är ett Asrock extream X58

Om det kan va fel på det, har även provat med Hd Audio kabeln i moderkortet och Ac 97 kabeln, vet inte om det skulle göra nån skillnad dock.

Är det någon som har nån erfarenhet av detta eller är det heltenkelt moderkortet som spökar ?

Tacksam för svar!

Du har inte nån annan mikrofon som är standardvalet? Dubbelkolla att det verkligen är headsettet som tar in ljudet.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk

Jag vet precis vad du talar om, När jag stoppar i mitt headset i fronten på datorn så kan mina kompisar höra allt ljud på datorn även fast jag har stängt av micken mekaniskt. Det som visade sig vara boven var Mic Boost, stäng av mic boost så lär det bli bättre. För mig funkade de även att koppla in på baksidan av datorn samt ha mic boost på och de hörde bara mig.

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Skrivet av Bryna:

Jo så här är det att när jag sitter i Skype med kompisar och lirar nått eller lyssnar på musik så klagar de på att de hör allt jätte väl. Jag förstår inte hur det kan vara möjligt, jag har prövat med olika headsets men ingen skillnad.

Moderkortet är ett Asrock extream X58

Om det kan va fel på det, har även provat med Hd Audio kabeln i moderkortet och Ac 97 kabeln, vet inte om det skulle göra nån skillnad dock.

Är det någon som har nån erfarenhet av detta eller är det heltenkelt moderkortet som spökar ?

Tacksam för svar!

Stäng av skype instlällningen som låter Skype optimera dina microphone och högtalar inställningar, hjälpte mig med samma problem. När du slutar prata så går den efter de låga ljudet från ditt headset och höjer din mikrofon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZebbeSebbe:

Stäng av skype instlällningen som låter Skype optimera dina microphone och högtalar inställningar, hjälpte mig med samma problem. När du slutar prata så går den efter de låga ljudet från ditt headset och höjer din mikrofon!

Fortfarande samma problem :/ helt sjukt att det blir så här, man ser hur EQ mätaren ger utslag vid mikrofånen när man lyssnar på musik.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av born_in_fire:

Jag vet precis vad du talar om, När jag stoppar i mitt headset i fronten på datorn så kan mina kompisar höra allt ljud på datorn även fast jag har stängt av micken mekaniskt. Det som visade sig vara boven var Mic Boost, stäng av mic boost så lär det bli bättre. För mig funkade de även att koppla in på baksidan av datorn samt ha mic boost på och de hörde bara mig.

Testade slå av det men funkade inte heller :/

Permalänk
Medlem

finns säkert nån ruta nånstan..minns dock inte vart då man kan bocka i/ur "listen to device" elr liknade..kan vara under ljudinställningarna nånstans tror jag,

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av ZebbeSebbe:

Stäng av skype instlällningen som låter Skype optimera dina microphone och högtalar inställningar, hjälpte mig med samma problem. När du slutar prata så går den efter de låga ljudet från ditt headset och höjer din mikrofon!

Vilket headset använder du?

Permalänk
Medlem

Kommit någonstans? Har samma problem..