Har ingenting att spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Gillar både singleplayer och multiplayer. Mass Effect har jag hört mycket gott om, kanske dags att ta sig en titt!

Mass Effect 1 & 2 är givna titlar, passa på att spela klart dem innan ME 3 släpps

Permalänk
Medlem

Ett spel som släpps snart passar nog dig. Kingdoms of Amalur: The Reckoning
Finns ett demo ute nu på Origin och Steam.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Du gillar inte adventure då?
De spelen jag kommer mest ihåg och måste spela lite nu och då är:
Monkey Island spelen + telltalegames variant
Grim Fandango <-- Varför gjorde dem inte en tvåa? =/
Broken Sword <-- 1 och 2an är gjord av handtecknade bilder

Sen kan jag tipsa om Back to the Future av telltalegames om du tyckte om filmerna.

Permalänk
Medlem

GOG har nyss släppt Bullfrogs gamla pärla Syndicate, anpassad för nya operativsystem. Passa på att spela det underbara originalet innan den nya FPS-versionen släpps. http://www.gog.com/en/gamecard/syndicate/

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Monkey.Island 1-3 så har du många timmars skoj! Underbara spel
Annars kan jag rekommendera Sam & Max: hit the road eller maniac mansion samt uppföljaren day of the tentacle!

Edit: när vi pratar bullfrog så måste du prova populous det är extremt bra och syndicate är ett underbart spel men för bästa upplevelse måste det spelas på Amiga!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

The Witcher 1 & 2

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Ingen som har nämnt Dragon Age origins? Skitbra spel, imo. Rätt likt mass effect, men det är inte en shooter, och det utspelar sig i bland drakar och magi istället för rymden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

League of Legends helt klart ifall du gillar sådana spel. Perfekt spel för mig just nu, jag lirar nämligen aldrig singleplayer spel och alla MMORPG's har jag tröttnat på.

Permalänk

Minecraft, BF3, SWTOR, Skyrim !

Mulle Meck är ju kung också. Men annars helt klart Diablo II !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk

Terraria. Spela med en kompis, så är antalet timmar du kan sänka ner i det spelet nästan oändligt.

Permalänk
Medlem

League of legends, gillar det klart mer än HON där communityn är helt körd.. gratis och gott, man har tillgång till allt gratis, spar endast tid med pengar.

Borderlands om du har en polare att köra med

Defense grid med alla dlc 150:- på steam eller så. Riktigt bra tower defense, där har du att göra ett tag.

Diablo II hardcore, om du inte spelat hc än så är det dags, men om du inte kör med kompisar kan du räkna med att förr eller senare kommer någon försöka döda dig, spela bara med jämnlevlade och försök skaffa friends.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Skrivet av johanca:

League of legends, gillar det klart mer än HON där communityn är helt körd.. gratis och gott, man har tillgång till allt gratis, spar endast tid med pengar.

Håller med här, är en riktig gamer jag - men har riktigt fastnat för detta spel. Sketasköj och man träffar trevliga människor att spela tillsammans med och tala med.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Spela Darksiders om du inte gjort det.
Du verkar vara som mig ang. att tröttna fort. Darksiders är rätt dåligt 1-2 timmar i början med alla tutorials.

Men sedan händer något, spelet blir fantastiskt. Som Zelda fast inte lika glad och barnslig design.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Ett spel som släpps snart passar nog dig. Kingdoms of Amalur: The Reckoning
Finns ett demo ute nu på Origin och Steam.

Tack så mycket, verkar intressant!

Skrivet av Imdak:

Du gillar inte adventure då?
De spelen jag kommer mest ihåg och måste spela lite nu och då är:
Monkey Island spelen + telltalegames variant
Grim Fandango <-- Varför gjorde dem inte en tvåa? =/
Broken Sword <-- 1 och 2an är gjord av handtecknade bilder

Sen kan jag tipsa om Back to the Future av telltalegames om du tyckte om filmerna.

Jo visst, har spelat Monkey Island och det var helt okay. Kanske dags att spela om det då eller testa ett annat peka och klicka spel!

Skrivet av Coldfire2143:

The Witcher 1 & 2

Försökte spela igenom Witcher 2 efter allt gott snack om det, tröttnade hur fort som helst. Stridssystemet kändes otroligt dåligt.
Verkar också som att jag är den enda som tycker så

Skrivet av Axelander23:

Ingen som har nämnt Dragon Age origins? Skitbra spel, imo. Rätt likt mass effect, men det är inte en shooter, och det utspelar sig i bland drakar och magi istället för rymden

Skickades från m.sweclockers.com

Även detta har jag testat och inte orkat fortsätta på, kanske ska försöka igen.

Skrivet av johanca:

League of legends, gillar det klart mer än HON där communityn är helt körd.. gratis och gott, man har tillgång till allt gratis, spar endast tid med pengar.

Borderlands om du har en polare att köra med

Defense grid med alla dlc 150:- på steam eller så. Riktigt bra tower defense, där har du att göra ett tag.

Diablo II hardcore, om du inte spelat hc än så är det dags, men om du inte kör med kompisar kan du räkna med att förr eller senare kommer någon försöka döda dig, spela bara med jämnlevlade och försök skaffa friends.

LoL spelar jag till och från, men försöker hitta något annat just nu!
Diablo 2 har jag nog spenderat mer timmar på än vad jag vill erkänna

Skrivet av Devil May Cry:

Spela Darksiders om du inte gjort det.
Du verkar vara som mig ang. att tröttna fort. Darksiders är rätt dåligt 1-2 timmar i början med alla tutorials.

Men sedan händer något, spelet blir fantastiskt. Som Zelda fast inte lika glad och barnslig design.

Tack så mycket, det verkar intressant! Är det mycket pussel och sådant eller mest hack n slash?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Tack så mycket, verkar intressant!

Tack så mycket, det verkar intressant! Är det mycket pussel och sådant eller mest hack n slash?

I början är det mer hack n slash men se förbi det med allt du tror på för det döljer sig ett Zelda-ish spel längre in, du får till och med en egen häst.
Det är lite metroid/zelda aktigt i sin aproach till pussel och hur man får nya egenskaper.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag skulle föreslå Max payne 1 och 2. Skön lättsam action i tredje person med rätt schyst känsla i samt en bra om än lika lättsam story på köpet.

Edit: går alltid att bara rota reda på något gammalt gta spel och bara gå lös här och var. Jag har aldrig fastnat för något av de nyare men det är alltid värt att bränna några timmar i vice city.

Permalänk
Medlem

Heroes of Newerth? Rätt svårt att komma in i spelet till en början om man inte har spelat ex dota osv osv. Men, känner du att du vill börja med HoN så kan du höra av dig till mig så kan vi dra några games tillsammans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

I början är det mer hack n slash men se förbi det med allt du tror på för det döljer sig ett Zelda-ish spel längre in, du får till och med en egen häst.
Det är lite metroid/zelda aktigt i sin aproach till pussel och hur man får nya egenskaper.

Verkar bra! Kanske blir till att testa det snart då!

Skrivet av whiskerer:

Jag skulle föreslå Max payne 1 och 2. Skön lättsam action i tredje person med rätt schyst känsla i samt en bra om än lika lättsam story på köpet.

Edit: går alltid att bara rota reda på något gammalt gta spel och bara gå lös här och var. Jag har aldrig fastnat för något av de nyare men det är alltid värt att bränna några timmar i vice city.

Ja, kanske skulle man dra fram San Andreas igen... det var ett tag sen.

Skrivet av dAVEUS:

Heroes of Newerth? Rätt svårt att komma in i spelet till en början om man inte har spelat ex dota osv osv. Men, känner du att du vill börja med HoN så kan du höra av dig till mig så kan vi dra några games tillsammans!

Spelar LoL redan, har faktiskt inte testat HoN än. Ser inget anledning till att byta då dom verkar så lika varandra! Men tack för erbjudandet!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

1. fixa "the ultimate amiga collection"
2. skaffa winuae
3. spela de hundratals bra och legendariska spel som finns i den samlingen

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

3dgayvilla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Tröttnade snabbt. Har dock inte kört multiplayer än.

Haha lol Singelplayer är inget man fastnar i, vad är påängen?! Multiplayer däremot på en bra server/Med kompisar är skitkul.

Annars rekommenderar jag verkligen skyrim, man kan bränna hur mycket tid som helst!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Tack för tipsen! Min polare har sagt till mig att skaffa SC2, så man kanske borde försöka sig på det.

Har spelat WoW i så många år, men lagt av gradvis senaste halvåret, så jag var också ute efter alla andra spel jag missat nu i julas

Star Craft 2 köpte jag inte när det släpptes då jag inte orkade med hypen, men jag gillade ju ettan. Skaffade 2an för två veckor sedan och det är ännu en fullträff av Blizzard.

Det roliga är ju just variationen på banorna. I grund bygger du bas och enheter och krigar lite, men i kampanjen finns det massa specialsaker. Vissa uppdrag styr du en enda enhet som smyger omkring stealthad och måste passa dig för fällor. Nästa uppdrag kan vara eskortera en arbetare fram och tillbaka, nästa är zombie-jakt, försvara dig på natten, attackera zombiehusen på dagen Sen finns det en uppsjö av t.ex. Tower Defense-spel att köra själv eller ihop med andra.

Skrivet av Svbg:

Spelar LoL redan, har faktiskt inte testat HoN än. Ser inget anledning till att byta då dom verkar så lika varandra! Men tack för erbjudandet!

Det lilla jag har sett av spelen säger att HoN är bättre upplagt, min sambos brorsa har sin dator hemma hos oss och han gick över till att bara spela HoN för att det var samma koncept men mycket roligare.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Får föreslå ett extremt old school spel här nämligen Civilization 2. Släpptes väl redan 1995 om jag kommer ihåg rätt men fruktansvärt kul att lira om man gillar strategispel. Gör ju inte saken sämre att CDon säljer det för blott en femtilapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Tack för tipsen! Min polare har sagt till mig att skaffa SC2, så man kanske borde försöka sig på det.

Tycker jag verkligen du ska. Ingen match är sig själv lik, otroligt kul. Kan sitta och spela det flera timmar om dan i flera månader utan att tröttna

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Top 100 spel på tpb, tankafetast, tankaner m.m?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Gillar både singleplayer och multiplayer. Mass Effect har jag hört mycket gott om, kanske dags att ta sig en titt!

har du inte spelat mass effect rekomenderar jag verkligen det! ettan är helt klart det roligaste, bästa storyn jag har sett i ett spel :). Storyn i 2:an är inte lika bra imo, lite roligare gameplay dock, mindre buggigt och bättre ai etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Tröttnade snabbt. Har dock inte kört multiplayer än.

Då förstår jag att du tröttnade. Det tycker jag är dötrist ensam, men kör man private-server med kompisar så blir det ett helt annat spel.

Annars, Civilization II! Kul SP spel som jag fastnade för nu igen efter så många år.

RTS:
Command and Conquer (Icke C&C4)
Supreme Commander 1 & Forged Alliance

FPS:
C&C Renegade X, ett hög-kvalitéts indie spel vars single-player del släpps nu på lördag. (Helt gratis)

Annat:
World of Tanks, gratis online-spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Min röst går till Starcraft 2, så fruktansvärt roligt. Man blir lätt väldigt intresserad och börjar att kolla på proffsmatcher och sen e man helt fast i E-sportsvärlden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Gillar både singleplayer och multiplayer. Mass Effect har jag hört mycket gott om, kanske dags att ta sig en titt!

Inte kanske utan bör ta en titt..
Kanske gammla Amiga spelet The Secret of Monkey Island:Special Edition
Finns på Steam..