Permalänk

Skyrim 1.4.20

Fick just 1.4.20 nedladdat via Steam. Körde 1.4 betan som kom för några dar sen. Vet ej om det är ännu en Beta eller officiell version. Hittar ingen info på Bethesdas forum. SKSE slutade fungera direkt i alla fall. Bara att vänta på att dem släpper en ny då...

Martin

Permalänk
Medlem

De smög in release-notes för 1.4.20 längre ner i samma ämne som 1.4.15
http://forums.bethsoft.com/topic/1337259-steam-beta-1415-rele...
Några få bugfixar. Hoppas på riktig release snart, med CK och allt omkring.

Permalänk

Aha! Jag längtar även jag till en riktig release. Betan verkar lovande. Så bra som spelet flyter nu har det aldrig gjort. Ett konstigt högt ljud har jag märkt nån gång då jag öppnat/stängt kartan bara.

Martin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fler än jag som upplever krasher med Beta-patchen? Har hänt 2 gånger idag redan sen jag patchade, och det är första gången det sker sen innan man använde 4gb-patch och dylikt. Lagom drygt att få tillbaka krasherna igen nu när dom äntligen har fixat schysst prestanda i övrigt

Edit: Verkar som att fler på officiella forumen har upplevt krasher för första gången på länge nu iom beta-patchen. Hoppas det fixas innan final.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Fler än jag som upplever krasher med Beta-patchen? Har hänt 2 gånger idag redan sen jag patchade, och det är första gången det sker sen innan man använde 4gb-patch och dylikt. Lagom drygt att få tillbaka krasherna igen nu när dom äntligen har fixat schysst prestanda i övrigt

Nej, men jag har börjat få att spelet hänger sig vid load av en save eller vid fast travel tex. Musiken spelar men det laddar inte. ctrl+alt+del ger att skyrim inte svarar längre och det är bara att stänga ner. Dessutom måste jag boota om datorn för annars blir det samma sak när jag startar igen. Dock vet jag inte helt säkert att det beror på Beta-Patchen. Jag har precis i samma veva mixtrat med inifilerna och det kan ju kanske vara felet. Skall testa med original ini filer igen.

Martin

Permalänk
Medlem

Version 1.4.21 ploppade in precis.
http://forums.bethsoft.com/topic/1337261-now-on-steam-beta-up...

Citat:

Update 1/30: A third beta update (1.4.21) is now available on Steam. The update features one new change:
* Fixed bug related to hitching between cell boundaries.

Permalänk

Sweetness. Verkar förresten som att krash-buggarna jag hade innan berodde på SKSE, även om det var den uppdaterade versionen för Betan. Det var fler på officiella forumen som kom fram till samma sak, så hoppas det fixas nu till nya Betan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Grymt! Hoppas dom fixar krasherna bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Sweetness. Verkar förresten som att krash-buggarna jag hade innan berodde på SKSE, även om det var den uppdaterade versionen för Betan. Det var fler på officiella forumen som kom fram till samma sak, så hoppas det fixas nu till nya Betan.

Jag har också haft problem med SKSE och betan, så har skippat SKSE tills vidare. Det kan också vara något av pluginen som bråkade (tror jag hade två från olika moddar).

Hoppas det stabiliserar sig med final v1.4 snart.

Permalänk
Medlem

Tror de puttade ut den ur beta nu. Jag är i alla fall inte med i betan längre, och har 1.4.21.

Edit: Japp, den är officiell nu. Så hade man senaste "betan" är det samma som releaseversionen antar jag.
http://www.bethblog.com/2012/02/01/1-4-update-now-on-steam/

Permalänk
Medlem

Har osså 1.4.21.0.4 å det funkar bra.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis CK imorgon eller fredag!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Sweetness. Verkar förresten som att krash-buggarna jag hade innan berodde på SKSE, även om det var den uppdaterade versionen för Betan. Det var fler på officiella forumen som kom fram till samma sak, så hoppas det fixas nu till nya Betan.

Jag drog in nya SKSE och SkyUI 2.1 och Categorized Favorites (båda modsen uppdaterade för 1.4 och ny SKSE) nu efter releasen. Men får krashproblem när jag kör. Stängde av båda modsen och körde utan SKSE och då verkar det stabilt. Har du märkt av något liknande problem nu?

Permalänk
Medlem

*Improved compiler optimization settings (PC)
skse är implementerat i spelet genom patchen nu, så den ska inte användas längre.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Skrivet av Buio:

Jag drog in nya SKSE och SkyUI 2.1 och Categorized Favorites (båda modsen uppdaterade för 1.4 och ny SKSE) nu efter releasen. Men får krashproblem när jag kör. Stängde av båda modsen och körde utan SKSE och då verkar det stabilt. Har du märkt av något liknande problem nu?

Har inte hunnit prova senaste versionen än. Får se senare i veckan om man får tillräckligt med tid innan jobbet. Måste ju lira några timmar innan nått händer

Skrivet av Loika:

*Improved compiler optimization settings (PC)
skse är implementerat i spelet genom patchen nu, så den ska inte användas längre.

Va, jag har då inte hört något om att "Skyrim Script Extender" är implementerat. Då vore det inte så logiskt att dom fortsätter släppa uppdateringar på sin sida. Du syftar väl på Skyboost/Acceleration Layer antar jag, som snarare är utspelade än implementerade av Bethesda.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

menade det..

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Angående SKSE, så dök en ännu nyare version upp och de skrev på forumet om en krashbugfix.. Uppdaterade till nyaste SKSE nu och nya Container Categorization, hoppas det är stabilt. Hade inga krasher när jag körde utan.

SKSE skrev här; http://forums.bethsoft.com/topic/1339663-wipz-skyrim-script-e... "A version supporting the 1.4.21.0 patch is available at: ttp://skse.silverlo...skse_1_04_10.7z. This version fixes a crash bug, so if you're using an older version please update ASAP. "

Jo, jag använder inte TESVAL eller Skyboost längre, de är helt onödiga med Skyrim 1.4. Men kör med SkyUI, Container Categorization och någon till mod som använder SKSE.

Permalänk

intressant... kanske man får räkna med en timmes bökande innan man kommer igång med spelandet i eftermiddag då alltså.
Då hinner man ju hela 2st whiskey ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört Skyrim 1.4.21 med senaste SKSE, Scriptdragon och några mods. Fick problem med CTD, men tror att det kan vara Categorized Favorites Menu som spökar. Den har tillägg till SKSE och efter att ha tagit bort bara den modden verkade det stabilare. Har fortfarande kvar SkyUI och iHUD. Men ska testa lite mer innan jag säger att allt är bra. Det är nog inte Skyrim som är skakigt, då det fungerade fint med betan och jag skippat vissa addons.

Permalänk

Uppdaterade bara SKSE förutom Skyrim, allt flyter prima.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Sen uppdateringen kom har jag haft stora problem med quests som hänger sig. Jag har inte lyckats få en dragon soul efter jag har dödat en drake, vilket ställer till det lite (ex. i MQ) så jag inte kommer vidare där, utan konsollhackande.

Mage guild när man ska hjälpas åt för att komma igenom barriären fastnar eftersom de andra två bara står och snackar och vandrar iväg. Även om jag hoppar frammåt i qeustet så finns barriären kvar :/

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av moddelkaj:

Sen uppdateringen kom har jag haft stora problem med quests som hänger sig. Jag har inte lyckats få en dragon soul efter jag har dödat en drake, vilket ställer till det lite (ex. i MQ) så jag inte kommer vidare där, utan konsollhackande.

Mage guild när man ska hjälpas åt för att komma igenom barriären fastnar eftersom de andra två bara står och snackar och vandrar iväg. Även om jag hoppar frammåt i qeustet så finns barriären kvar :/

När två står och snackar, brukar det vara bäst att vänta ut dem.
Om det inte funkar, laddar jag om.
Jag har varit med om att jag inte fått souls från två drakar, misstänker att man måste döda dem själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

När två står och snackar, brukar det vara bäst att vänta ut dem.
Om det inte funkar, laddar jag om.
Jag har varit med om att jag inte fått souls från två drakar, misstänker att man måste döda dem själv.

Fast problemet är att den kvinnliga magikern går iväg och gör nåt annat. Oavsett hur länge jag väntar så händer inget.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Skumt fel. Det är nog inte buggfritt än fast de fixat rätt mycket i 1.4. Jag började på en ny gubbe efter 1.4, hoppas jag kan köra igenom flera av de quests som hade buggat ur för min förra.

Ikväll lär väl CK släppas också. Blir skoj att se om några veckor vad det kan innebära för mods. Hoppas Bethesda släpper ett stort HD-textures paket också som överraskningen. Ifall de gör det får jag gå igenom mina mods en del. Kanske kan plocka bort en och en annan texturemod då.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av moddelkaj:

Fast problemet är att den kvinnliga magikern går iväg och gör nåt annat. Oavsett hur länge jag väntar så händer inget.

Funderar på var i questen du är.
Jag vet att det i ett fall är du som skall sänka en barriär, ingen annan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Funderar på var i questen du är.
Jag vet att det i ett fall är du som skall sänka en barriär, ingen annan.

Revealing the unseen, stage 70

Även om jag använder kosolen för att hoppa framåt i questet så finns barriären kvar...

Jag kommer in i rummet, men inte ut. Och Arch-Magen överlever på nåt konstigt sätt

Dold text
Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av moddelkaj:

Revealing the unseen, stage 70

Även om jag använder kosolen för att hoppa framåt i questet så finns barriären kvar...

Jag kommer in i rummet, men inte ut. Och Arch-Magen överlever på nåt konstigt sätt

Dold text

Ok det var inte den questen jag tänkte på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |