Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Du har nog grovt missupfattat cad som menas. De har kikat på olika friluftssporter, RTS, FPS och så vidare för att avgöra vilka koncept som gör att folk tittar på det. Till exempel, vad är det med fotboll som gör att folk slår på teven och tittar på det? Är det för att det går att satsa pengar på? Är det för att folk tycker om att analysera lagarbetet? Är det för att det är lätt att förstå reglerna och bilda åsikter om hur man "borde" göra?
Sen försöker de ta fram PvP-former baserat på vad de kommer fram till för att göra det intressant att titta på. Till exempel kanske man väljer lagstorlek baserat på hur många spelare en åskådare orkar hålla reda på på en liten yta, skapar ett poängsystem som åskådarna lätt kan räkna på och känna att de har koll på hur bra/dåligt det går för ett lag.

Summa summarum, det handlar inte om att kopiera in sporter i GW2, det handlar om att identifiera vad som ger underhållningsvärde och använda den kunskapen för att göra GW2s PvP till en e-sport folk vill se på. Den kommer fungera ungefär som PvP i andra MMOn.

Hoppas jag inte var för luddig :/

Jag håller med om din beskrivning, men har inte fått se något resultat, och hoppas innerligt att bollsporter inte blir en del av detta resultat. Krig och blod skall det vara

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Jag håller med om din beskrivning, men har inte fått se något resultat, och hoppas innerligt att bollsporter inte blir en del av detta resultat. Krig och blod skall det vara

Sen när blev människor cyniska bortom allt folkvett? Självklart kommer det inte finnas bollsporter, du missförstod vad utvecklarna sa. Punkt.

För övrigt lär inte GW2 innehålla så mycket blod alls, det skulle höja deras åldersgräns och de skulle tappa den tyska marknaden som det första spelet gick riktigt bra på. Guild Wars 1 hade inte heller något blod. Krig lär det däremot bli mer än gott om.

Permalänk
Medlem

Blod i ett "vanligt" MMO känns inte direkt nödvändigt, som en följd av stridsdansen brukar fighterna inte kännas så realistiska ändå.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon70536:

Sen när blev människor cyniska bortom allt folkvett? Självklart kommer det inte finnas bollsporter, du missförstod vad utvecklarna sa. Punkt.

Så himla självklart är det väl ändå inte... Hutball, någon?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Newklear:

Så himla självklart är det väl ändå inte... Hutball, någon?

Finns väl en poäng i det, men faktum kvarstår att det inte alls var vad utvecklarna menade när de pratade om sporter i intervjun det hela kommer ifrån.

Permalänk

IceDread får årets lol av mig. Haha så tokigt...!

Sitter här och hoppas i smyg att spelet lär komma ut till sommaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

We recently finished our first closed beta test, and we’re now ready to hold progressively larger events. In February we’ll invite select press to participate in beta testing, and in March and April we’ll aggressively ramp up the size of our beta test events so that many of you will have a chance to participate. And of course, this all leads to the release of Guild Wars 2 later this year.

http://www.arena.net/blog/dragon
http://www.eurogamer.net/articles/2012-01-23-guild-wars-2-open-beta-begins-in-march

Kan inte vänta

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Öppen och öppen...
Den kommer ju inte vara som BF3 tex, bara dra hem och lira när du vill.

Utom dom tänker väll göra som med GW1 och bjuda in folk att lira vissa områden under en helg/vecka osv

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Öppen och öppen...
Den kommer ju inte vara som BF3 tex, bara dra hem och lira när du vill.

Utom dom tänker väll göra som med GW1 och bjuda in folk att lira vissa områden under en helg/vecka osv

Förstår inte riktigt hur du tänker. Varför drar du upp BF3 som exempel? Du kunde väl knappast lira alla banor med alla fordon på deras beta heller? Det var vissa banor med begränsat antal fordon eller låsta spelinställningar (conquest/Rush). Samma gäller nog här. Det är en öppen beta för allmänheten där folk får prova på och rapportera buggar. Sen hur dom lägger upp det har dom väl inte sagt än. Men din jämförelse var inte direkt något att hänga i granen.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Förstår inte riktigt hur du tänker. Varför drar du upp BF3 som exempel? Du kunde väl knappast lira alla banor med alla fordon på deras beta heller? Det var vissa banor med begränsat antal fordon eller låsta spelinställningar (conquest/Rush). Samma gäller nog här. Det är en öppen beta för allmänheten där folk får prova på och rapportera buggar. Sen hur dom lägger upp det har dom väl inte sagt än. Men din jämförelse var inte direkt något att hänga i granen.

Alla kunde ladda hem betan till BF3 och spela. Så kommer det inte vara med GW2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Alla kunde ladda hem betan till BF3 och spela. Så kommer det inte vara med GW2.

This^
Det var det jag syftade på.

Även om dom kallar det en "öppen beta" så är det ju inte riktigt så om inte _alla_ kan delta.

Får kalla det för en halvöppen beta

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

This^
Det var det jag syftade på.

Även om dom kallar det en "öppen beta" så är det ju inte riktigt så om inte _alla_ kan delta.

Får kalla det för en halvöppen beta

Och "betan" till BF3 var mer som ett ofärdigt demo om man ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Ha, ja, den var inte bra iaf!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Det är väl det en beta i regel är. I varje fall en så pass öppen. Rätt få företag som vill ge ut ett fullt komplett spel till alla helt gratis i en månad. Och vad gäller ofärdigt så är det poängen med en beta, om det vore färdigt så skulle det inte vara en beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Det är väl det en beta i regel är. I varje fall en så pass öppen. Rätt få företag som vill ge ut ett fullt komplett spel till alla helt gratis i en månad. Och vad gäller ofärdigt så är det poängen med en beta, om det vore färdigt så skulle det inte vara en beta.

Det lustiga med betan var att alfan hade färre buggar.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Det lustiga med betan var att alfan hade färre buggar.

Jag spelade aldrig alfan så jag kan inte direkt uttala mig om det. Och jag spelar inte beta versioner särskilt ofta. Men jag tyckte inte bf3 betan var så fasansfullt dålig. Det mesta funkade rätt bra i min mening. Men att vänta sig en full "färdig" open beta är drömmer och fantasi

Permalänk
Inaktiv

För att klargöra så brukar industrin skilja på stängd och öppen beta med om den är under NDA eller inte. Betan i mars-april kommer, hur den än är upplagd, oavsett om det är inbjudan eller fri nerladdning, klassas som öppen då det inte kommer vara någon NDA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

För att klargöra så brukar industrin skilja på stängd och öppen beta med om den är under NDA eller inte. Betan i mars-april kommer, hur den än är upplagd, oavsett om det är inbjudan eller fri nerladdning, klassas som öppen då det inte kommer vara någon NDA.

Exakt, öppen i detta fallet menas inte att du får hela spelet obegränsat eller att alla kan vara med osv, WoW hade en öppen beta som krävde keys om inte folk minns det? (vilket är ganska vanligt sätt att göra det på) det fanns begränsade antal osv du fick tillgång till den om du förhandsbokade m.m.

De har inte sagt hur de begränsar m.m. men troligen t.ex. så kommer nog alla som har ett GW konto få möjlighet att testa GW2, vore konstigt val av dem annars enligt mig sedan kommer det säkert finnas andra sätt att få det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ta och läs blogposten igen, dom har inte nämnt något om öppen beta.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | i5 2500K @ 4,5Ghz | Noctua NH-D14 | MSI GeForce GTX 560 Ti | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | XFX XXX Edition 750W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selic:

Ta och läs blogposten igen, dom har inte nämnt något om öppen beta.

öhm

"We recently finished our first closed beta test, and we’re now ready to hold progressively larger events. In February we’ll invite select press to participate in beta testing, and in March and April we’ll aggressively ramp up the size of our beta test events so that many of you will have a chance to participate. And of course, this all leads to the release of Guild Wars 2 later this year."

Edit;
Eller var det ordet "öppen" du skulle fetmarkera kanske?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Eller var det ordet "öppen" du skulle fetmarkera kanske?

Jo kanske skulle gjort det istället så här i efterhand
Såg ett citat på förra sidan från ArenaNet som kanske behövs läsas igen av några så ja slänger upp det igen:

Citat:

We purposely didn’t use the term “Open Beta”, we mentioned Beta Events. To some people Open Beta means unlimited access to the game and everybody on the interwebs can play it. This is not what we will do.

We will do Beta Weekend Events. Those of you who played Guild Wars might already be familiar with the concept. It means that many of you (like the blogpost says) will get a chance to participate in specific Events, but access won’t be unlimited – there will be some kind of selection criteria and the beta period will usually start on a Friday and end on the following Sunday.

I hope this helps.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | i5 2500K @ 4,5Ghz | Noctua NH-D14 | MSI GeForce GTX 560 Ti | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | XFX XXX Edition 750W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Selic:

Jo kanske skulle gjort det istället så här i efterhand
Såg ett citat på förra sidan från ArenaNet som kanske behövs läsas igen av några så ja slänger upp det igen:

Då behöver jag inte känna mig ifrågasatt längre, mitt uttalande om definitionen på en öppen beta still stands
En beta som pågår en längre tid där vem som helst kan hoppa in och prova skulle jag snarare kalla "public beta" än "open beta". Med reservation för att en public ÄR öppen.

Summering:
Closed/Open = NDA/ingen NDA
Limited/Public = Begränsad/Obegränsad tillgång för allmänheten

Guild Wars 2 kommer alltså ha en "limited open beta", eller "begränsad öppen beta" om man inte vill vara så internationell.

Permalänk
Medlem

Denna video kanske har länkats förr, men en liten påminnelse är aldrig fel

http://www.youtube.com/watch?v=vOYP4ViTYzU&list=FLPAF6NcMqAYr...

Inget med betan eller så att göra, bara skön video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon13:

Denna video kanske har länkats förr, men en liten påminnelse är aldrig fel

http://www.youtube.com/watch?v=vOYP4ViTYzU&list=FLPAF6NcMqAYr...

Inget med betan eller så att göra, bara skön video.

Tack! Hade helt missat den, episk är bara förnamnet!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lakej:

Finns dock inge mer att göra i spelet nu

När alla fyra delarnas questar är klara och det inte finns fler titlar att plocka. Guild-hallen har all service, hall of monument har allt. Då är det bara PVP kvar att göra och det är inte speciellt skoj.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av abki:

När alla fyra delarnas questar är klara och det inte finns fler titlar att plocka. Guild-hallen har all service, hall of monument har allt. Då är det bara PVP kvar att göra och det är inte speciellt skoj.

DU räknar inte upp Guild Wars Beyond, men jag förstår din poäng. Du har ju fortfarande challenge missions kvar i Nightfall. Men har du klarat allt det du säger kan jag inte annat än gratulera, det är bra många timmar som har krävts för att ta sig igenom allt det.

Permalänk
Medlem

För dom som inte riktigt har koll på vad GW2 är så kan jag rekommendera denna läsning:

http://www.mmo-champion.com/threads/1058358-Guild-Wars-2-Mass...

Där beskriver dom bla hur quest-systemet och PvP funkar(nej dom kommer inte att ha sporter som PvP).

Permalänk

Jag måste säga att ju mer jag läser och ser av Guild Wars 2 ju mer psyched blir jag. Jag var väldigt skeptisk till en början eftersom jag inte gillade ettan, men dom verkar verkligen ha gått fullt in när det kommer till tvåan. Någon som har mer koll på dynamic events, jag har förstått det som att det inte är någon phasing som det var i WoW, dvs. alla kommer at se samma värld vare sig man har varit delaktig i ett event eller inte. Hur kommer det att funka, kommer vissa events att starta en viss tid och sedan "klaras av", eller rättare sagt förändra världen så nästa person som kommer dit kommer att ha missat den första delen av eventet men få delta i ett senare skede i samma strid eller händelse?

Jag antar att eventen kommer att resetas eftersom, alternativt att det blir en dragkamp mellan spelare och fiender där ena sidan pushar eventet åt ett håll och andra sidan försöker att trycka dem tillbaka. Är det någon som har bättre koll på detta, känns som att dessa dynamic events kommer att, om dom lyckas bra med det, att göra Guild Wars 2 till med mest levande och omväxlande mmo som jag någonsin hört om i varje fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av whiskerer:

[...] eller rättare sagt förändra världen så nästa person som kommer dit kommer att ha missat den första delen av eventet men få delta i ett senare skede i samma strid eller händelse?

Det är väl tanken. Har någon tidigare misslyckats med att försvara en fästning så kan den vara full av zombies när du komemr dit, vilket medför att du inte kan använda den waypoint som finns där eller utnyttja de NPCer som kanske befinner sig där i vanliga fall.