Permalänk
Medlem

Måste säga att på papperet känns detta som ett väldigt intressant spel. Många punkter som jag hade hoppats att fler vågade satsa på. Hoppas att crafting blir både djupt och meningsfullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Måste säga att på papperet känns detta som ett väldigt intressant spel. Många punkter som jag hade hoppats att fler vågade satsa på. Hoppas att crafting blir både djupt och meningsfullt.

håller med.
återstår att se hur det blir i praktiken

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Jag har ärligt talat mkt svårt att se hur dom skulle kunna fucka upp det
Finns ju inte en ända sak med spelet som låter dåligt hittills!

Så länge dom inte har nå stabilitetsproblem med spelet eller servrarna så tror jag nog ingen blir besviken. ^^

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Något jag tycker är lite roligt är dessa events. Dom säger att dom avskyr quests som typ "prata med kille, döda 10 björnar, prata med kille igen och få reward" men deras events går ju ut på exakt samma sak, att man dödar t.ex 10 björnar och sedan får en reward. Visst, man pratar inte med någon kille först utan det sker automatiskt men i grund och botten samma sak.
Men men, det blir säkert bra

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda:

Vad gäller PvP kommer det bl.a. finnas WvWvW, tre servrar som slåss på ett enormt slagfält med hundratals spelare. Eftersom det är så stort så handlar det inte bara om att springa runt och slå ihjäl motspelare utan om att t.ex. eskortera en vagn av något slag till en kontrollpunkt så att de NPCer som står där har mat att vara kvar (i praktiken att en vagn måste dit med jämna mellanrum för att få behålla punkten). Man skulle kunna överfalla fiendens eskorter för att se till att de förlorar en av sina punkter. I WvWvW komemr det finnas något att göra för alla storlekar på grupper.

Vad vitt jag vet så har dom fortfarande inte sagt ett ljud om WvWvW sen dom sopade bort alla spår av att det nånsin existerat från GW2 hemsidan. Borde uppdaterats vid det här laget om det kommer finnas i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Något jag tycker är lite roligt är dessa events. Dom säger att dom avskyr quests som typ "prata med kille, döda 10 björnar, prata med kille igen och få reward" men deras events går ju ut på exakt samma sak, att man dödar t.ex 10 björnar och sedan får en reward. Visst, man pratar inte med någon kille först utan det sker automatiskt men i grund och botten samma sak.
Men men, det blir säkert bra

Nej det är inte samma, du måste inte göra det för att eventet ska sluta, många är tidsbegränsade, de resulterar i olika saker beroende på hur du gör och sedan är det ofta area grejer inte bara döda den/det utan "hjälp till" dvs du kan välja mellan att döda 10st, plocka upp sårade spelare/NPCs, samla något de behöver osv och du får quest completion för allt sådant som hjälper, inte bara döda 10 st sådana. Sedan som sagt du kan misslyckas med något och det kan få konsekvenser osv så det är inte samma sak, dock är det svårt att visa för dem innan du upplever det, mycket av deras nya saker men speciellt dynamiska världen är svårt att se och förklara tills folk börjar spela det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Vad vitt jag vet så har dom fortfarande inte sagt ett ljud om WvWvW sen dom sopade bort alla spår av att det nånsin existerat från GW2 hemsidan. Borde uppdaterats vid det här laget om det kommer finnas i spelet.

Det står fortfarande med på http://wiki.guildwars2.com/wiki/World_versus_World så verkar udda om de tagit bort det helt, dock är ju risken att det inte kommer med release vilket vore trist.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Nu händer det grejer!

http://www.arena.net/blog/dragon

Beta för inbjuden press under februari, under mars och april kommer de stegvis öka antalet testare.
"In February we’ll invite select press to participate in beta testing, and in March and April we’ll aggressively ramp up the size of our beta test events so that many of you will have a chance to participate."

Han fortsätter också med att en gång för alla officiellt säga att spelet släpps under 2012.
"And of course, this all leads to the release of Guild Wars 2 later this year."

Information för hur man får tillgång till betan kommer när det är dags att dyka upp på:
Deras officiella hemsida
Deras facebooksida (sök efter "Guild Wars 2")
ArenaNets blogg

Some Mike O'Brien poängterar så är det ett väldigt passande år för release, det är enligt kinesisk räkning drakens år. Så gott nytt kinesiskt år på er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda:

Nu händer det grejer!

http://www.arena.net/blog/dragon

Beta för inbjuden press under februari, under mars och april kommer de stegvis öka antalet testare.
"In February we’ll invite select press to participate in beta testing, and in March and April we’ll aggressively ramp up the size of our beta test events so that many of you will have a chance to participate."

Han fortsätter också med att en gång för alla officiellt säga att spelet släpps under 2012.
"And of course, this all leads to the release of Guild Wars 2 later this year."

Information för hur man får tillgång till betan kommer när det är dags att dyka upp på:
Deras officiella hemsida
Deras facebooksida (sök efter "Guild Wars 2")
ArenaNets blogg

Some Mike O'Brien poängterar så är det ett väldigt passande år för release, det är enligt kinesisk räkning drakens år. Så gott nytt kinesiskt år på er!

What the!? Hur snabb var inte du? Tänkte precis länka uppdateringen, men ack! Alla är så snabba

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Ni var snabbare än mig
Längtar som fan!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av r3flex:

What the!? Hur snabb var inte du? Tänkte precis länka uppdateringen, men ack! Alla är så snabba

Min telefon burrar så fort det händer nåt på ANet bloggen ^^

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar det att hända grejer! Otroligt taggad för GW2 nu

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Tagga tagga tagga guild wars 2 när swtor var en liten flopp enligt mig=/

Men tagga tagga tagga guild wars 2!

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt att få det bekräftat. Då lär den stängda betan ha gått riktigt bra och det hoppas jag betyder en release till sommaren

Permalänk
Medlem

Inte så långt ifrån i sådan fall! Mycket trevligt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanslar:

Riktigt trevligt att få det bekräftat. Då lär den stängda betan ha gått riktigt bra och det hoppas jag betyder en release till sommaren

Mjo tar de in press redan i feb och sedan börjar öppna för folket låter det riktigt bra iom att de inte tar mycket tid mellan att släppa in press efter stängda

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Precis som man har klarat alla achievements! peppa peppa

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lakej:

Precis som man har klarat alla achievements! peppa peppa

Asch, ligger sjukt efter med HoM känner jag :/ Förhållande och heltidsjobb med långpendling hjälper inte heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda:

En kommentar från forumet på www.guildwars2guru.com, inlägget är från sommaren 2010.
"i recall one of the anet devs mentioning that GW2 ran very well on his laptop with geforce 8600M GT."

Låter oroväckande. Ett spel som rullar bra på sådan hårdvara kan väl inte vara snyggt enligt vad man förväntar sig 2012. Det man sett på youtube etc ser ju så klart bra ut men det är ändå svårt att avgöra tills man verkligen sett det själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mazda:

Asch, ligger sjukt efter med HoM känner jag :/ Förhållande och heltidsjobb med långpendling hjälper inte heller

Finns dock inge mer att göra i spelet nu

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Ni som redan känner er klara kan hjälpa mig att vanquisha Zen Daijun i WoC-mode. Sjukt svårt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda:

Finns bara en lösning, säg upp dig och dumpa tjejen

Skrivet av cracko:

Låter oroväckande. Ett spel som rullar bra på sådan hårdvara kan väl inte vara snyggt enligt vad man förväntar sig 2012. Det man sett på youtube etc ser ju så klart bra ut men det är ändå svårt att avgöra tills man verkligen sett det själv.

Eller mycket settings man kan stänga av m.m? sedan om det är snyggt gjort kan det se ganska bra ut iaf ju?
Om man tittar på t.ex. BF3 och vad maxat kräver samt vad som är minimum?

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Motorn som Anet använder sig av skalas väldigt bra, lite som Source.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Inget konstigt med det om det är både lågt golv och högt tak vad gäller grafiken. GW1 var ju riktigt snyggt om man maxade allt, kändes före sin tid på något vis med effekter på armors och svärd och liknande, så jag oroar mig inte det minsta.

Permalänk
Inaktiv

Vi får ta nån helg alla swecare som spelar GW1 och dra igenom allt i hard mode, tror det är fler som skulle behöva det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda:

Vi får ta nån helg alla swecare som spelar GW1 och dra igenom allt i hard mode, tror det är fler som skulle behöva det.

Mm... Eller ska man skapa en Guild där vi sweclockerare some behöver hjälp eller kan tänkas hjälpa går med?
Jag menar, jag är på den idén. Känns som att det finns så få aktiva guilds kvar. Om vi kunde få ihop en guild med kanske ~5 pers online normala gamingtider så vore det väl kanon? Tycker ni att det är en bra idé så adda Vigor Braveheart in-game så styr jag upp det nästa vecka.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Alexridiculous, "Guild Wars 2 releasing this year. Press beta starts Febuary"

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalium:

Mm... Eller ska man skapa en Guild där vi sweclockerare some behöver hjälp eller kan tänkas hjälpa går med?
Jag menar, jag är på den idén. Känns som att det finns så få aktiva guilds kvar. Om vi kunde få ihop en guild med kanske ~5 pers online normala gamingtider så vore det väl kanon? Tycker ni att det är en bra idé så adda Vigor Braveheart in-game så styr jag upp det nästa vecka.

Det blir ju problematiskt för oss som redan är med i en guild vi inte vill lämna. Jag är guild leader i en guild för ett gäng barndomskompisar som spelar ganska sällan, vill väldigt gärna ha kvar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda:

Det blir ju problematiskt för oss som redan är med i en guild vi inte vill lämna. Jag är guild leader i en guild för ett gäng barndomskompisar som spelar ganska sällan, vill väldigt gärna ha kvar den.

Jag är också med i en guild jag helst inte vill lämna, men då det bara är 1-2 pers per dag som är inloggad i den guilden känns det som skitsamma. Aktiviteten går neråt mer och mer i GW1 och folk slutar spela titt som tätt. Varför då inte dra ihop en guild med folk som vill spela?
Eller så gör man en allians så får ni som har egna guilds vara med också...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalium:

Jag är också med i en guild jag helst inte vill lämna, men då det bara är 1-2 pers per dag som är inloggad i den guilden känns det som skitsamma. Aktiviteten går neråt mer och mer i GW1 och folk slutar spela titt som tätt. Varför då inte dra ihop en guild med folk som vill spela?
Eller så gör man en allians så får ni som har egna guilds vara med också...

Allians låter som en grymt bra idé, alternativt är jag öppen för att använda våran guild?