Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjurzz:

Tjena!
Fattig student som är sugen på att bygga sig ett 2.0, ett 2.1 så småningom. Det högtalare jag tittat på är Dynavoice F-6 EX eller Challenger M-63, har hört att F-6orna ska vara svårslagna i sin prisklass, någon som har några erfarenheter?
Sen har jag även försökt gett mig in lite i recieverdjungeln och hittat Pioneer vsx-421 eller Yamaha RX-V367. Det jag vill kunna göra med recievern är att koppla in dator (har ett separat ljudkort med optiskt ut), PS3 och TV.
Kommer användas mest till musik, men också lite film, bor i en liten student 1a så rummet är inte särskilt stort och sitter just nu med ett Logitech G51.
Några tankar eller idéer från er kunniga? Budgeten ligger på 4k absolut max, hamnar gärna på 3500

Min erfarenhet säger att det blir svårt att höra röster utan en center. men köp en billig 5.1 förstärkare eller 7.1. Och ett par schyssta golvare med 6.5" bas eller 8" köper du 7.1 kan du bi-ampa och använda de 2 extra kanalerna till frontens diskant/mellanregister och de vanliga 2 front utgångarna till bas och då slipper du köpa en subba. och nån hyffsad center. Annars finns det bra soundbars i rimlig prisklass

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem

Kan avsluta tråden med att säga att det blev en Yamaha RX-V571 reciever och ett 5.0 Nicama.
Blir att skaffa en sub sen när pengar finns.

Tack för hjälpen Swec!!

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Bjurzz:

Kan avsluta tråden med att säga att det blev en Yamaha RX-V571 reciever och ett 5.0 Nicama.
Blir att skaffa en sub sen när pengar finns.

Tack för hjälpen Swec!!

Gött! Berätta gärna hur det blev sen också!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Gött! Berätta gärna hur det blev sen också!

Fick mail idag från ljudverkstan där dom sa att det paketet utgått, förstod ju nästan att det var lite för billigt för att vara sant, men värt att prova
Har nu beställt ett par Dynavoice Challenger M-63 istället från fynda, få se om dom fortfarande finns på lager
Men ska skriva vad resultatet blir sen när allt är på plats och provspelat ett tag

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Bjurzz:

Fick mail idag från ljudverkstan där dom sa att det paketet utgått, förstod ju nästan att det var lite för billigt för att vara sant, men värt att prova
Har nu beställt ett par Dynavoice Challenger M-63 istället från fynda, få se om dom fortfarande finns på lager
Men ska skriva vad resultatet blir sen när allt är på plats och provspelat ett tag

Aha okej!

Hoppas du blir nöjd med dem istället då

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Aha okej!

Hoppas du blir nöjd med dem istället då

På tiden att jag talar om hur det blev också kanske

Kan säga at jag är riktigt nöjd!
Tycker inte alls att det saknas "tryck" i högtalarna när man lyssnar på musik med "riktiga instrument". (Dvs inte house/techno)
Har dock kvar min sub från mitt gamla logitechsystem och kör den när det ska spelas "dunka dunka", funkar förvånansvärt bra faktiskt

Så over all är jag riktigt nöjd med den här setupen till min lilla 1a, finns volym så det räcker och blir över ;D

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit