Hårddisk som låter?

Permalänk

Hårddisk som låter?

Hej har en seagate barracuda 500gb 7200 rpm Hdd! Jag tycker det låter som den laddar eller arbetar hela tiden! Hade en SSD innan och den lät ingenting!
Är det bara jag som har vant mig vid bekvämligheten hos en ssd eller är det nått fel på min hdd!

mvh

Permalänk

Svårt att säga då alla har olika uppfattning om hur mycket någonting låter, men mekaniska diskar surrar och håller på och låter mest hela tiden tycker jag. Speciellt noterbart är det om man bytt ut högljudda stockkylare på CPU och GPU. Troligen har du nog bara vant dig vid den ljuvliga tystnaden som blir med SSD Ladda ner diagnostiseringsmjukvara (SeaTools) från Seagates hemsida och kör en kontroll om du är osäker http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools Men så länge disken inte klickar eller låter som en skördetröska är du nog safe...

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||