Permalänk
Medlem

Phobya vandal-proof startknapp.

Hej, blev lite orolig på hur det var med startknapp, råkat beställa fel startknapp som inte återfjädrar sig när man trycker ner den. Hur blir det då när man kopplar den ?

Skulle vara tacksam för kopplingsschema och även om det går att ha en icke återfjädrande startknapp iaf medans jag väntar på en ny.

http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p12546_Phobya-...

Det är denna jag har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Datorn kommer att stänga av sig automatiskt efter några sekunder, men det borde funka att trycka in knappen och sedan trycka ut den direkt efteråt. I värsta fall så kan man alltid kortsluta stiften på moderkortet för att starta den
Kjell o Co har en nästan lika dan strömbrytare som den du köpte, fast återfjädrande. Dock är den blank och inte svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Datorn kommer att stänga av sig automatiskt efter några sekunder, men det borde funka att trycka in knappen och sedan trycka ut den direkt efteråt. I värsta fall så kan man alltid kortsluta stiften på moderkortet för att starta den
Kjell o Co har en nästan lika dan strömbrytare som den du köpte, fast återfjädrande. Dock är den blank och inte svart.

Har en bra bit till närmaste kjell och co.

Men om man trycker tillbaka den direkt lär den funka ändå ? eller stänger datorn av sig direkt ändå ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Har en bra bit till närmaste kjell och co.

Men om man trycker tillbaka den direkt lär den funka ändå ? eller stänger datorn av sig direkt ändå ?

Borde funka då, men är inte helt säker..

Permalänk
Medlem

Det går inte att pilla isär den och ta bort låsningsmekanismen så att den blir återfjädrande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Det går inte att pilla isär den och ta bort låsningsmekanismen så att den blir återfjädrande?

Funderar på det men vet inte hur själva switchen ser ut, om den är gjord så att den måste vara nedtryckt. Vad jag vet behöver moderkortet bara en svag strömsignal som talar om för datorn att starta, och om man trycker ner den och sen upp igen så borde det ju funka. Med tanke på att jag har igång datorn kanske 3 dagar i sträck innan jag stänger av den. Så jag startar den inte så ofta.

Visa signatur
Permalänk

fungerar att trycka ut den om du gör det innom 5 sec som oftast är tiden för att den ska få signal att bryta strömmen igen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

OM någon har haft samma problem eller har gjort samma sak så citera gärna

Visa signatur