powercolor LCS hd 6970 börja brinna

Permalänk
Medlem

powercolor LCS hd 6970 börja brinna

Grafikkortet är med vattenkylning orginal.
Där satt man vid datorn som vanligt. Helt plötsligt ser jag det börjar brinna i datorn. Shiit tänkte jag. Drog ur alla sladdar till datorn.
Har nu plockat av grafikkortet för att se hur det såg ut.Ser ut som moderkortet och allt annan ser fint ut.

Som ni ser så började brinna där man kopplar in sladden för crossfire. Har bara ett 6970

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem

Började det brinna fast du endå hade vattenkylning ?

Jisses hade fått panik om jag såg en låga i min burk

Permalänk
Medlem

gillar ironin...

Permalänk
Medlem

Har jobbat med att installera släcksystem för byggnader, kanske dags att bygga ett litet system för datorer

Tråkigt värre för dig dock, hoppas du fortfarande har garanti, kanske inte hjälper om du bytt originalkylaren iofs ?

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Har jobbat med att installera släcksystem för byggnader, kanske dags att bygga ett litet system för datorer

Tråkigt värre för dig dock, hoppas du fortfarande har garanti, kanske inte hjälper om du bytt originalkylaren iofs ?

6970 LCS är powercolors kort som kommer med vattenblock förmonterat.

Permalänk

Bara att lämna in på garanti sen vet jag nu att det aldrig blir ett powercolor kort nu!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

6970 LCS är powercolors kort som kommer med vattenblock förmonterat.

Borde jag tagit på förkortningen LCS
Då hoppas vi att TS har garanti kvar, annat fall borde nog powercolor på ren goodwill bjuda på 2st nya kort

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Har varit hemma hos en kompis och lånat ett gammalt graffikkort. Sitter just nu på datorn och allt värkar va ok. Dock har jag ingen garanti kvar på kortet

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem

Även om garantin gått ut tycker jag Powercolor ska gå in med goodwill o ersätta kortet. ett kort ska ju inte bara börja brinna utan anledning.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Bara att lämna in på garanti sen vet jag nu att det aldrig blir ett powercolor kort nu!

Varför aldrig mer Powercolor? Det grafikkortet är en referens PCB tillverkad av AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Även om garantin gått ut tycker jag Powercolor ska gå in med goodwill o ersätta kortet. ett kort ska ju inte bara börja brinna utan anledning.

Ja helt klar tycker jag med att det ska va så. Tur att man va hemma och såg allt.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flonta:

Ja helt klar tycker jag med att det ska va så. Tur att man va hemma och såg allt.

Ta kontakt med dom o fråga vad dom tycker? fall dom tycker det är acceptabelt att deras kort bara börjar brinna sådär.
har svårt o tro att dom tycker det är bra marknadsföring även om garantin gått ut. finns ju kort som rullar på år efter år utan några problem.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Inte så att blocker har läckt eller så?

Där crossfirebryggan skall sitta går ju knappast några direkta spänningar, till och med fel ände på kortet för att kunna härledas till voltregulatorerna ju :\

Någon idee vad som kan orsakat det annat än en microläcka på blocket som jag tycker känns som en idee.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Japp jag ska ta och kolla upp det. Om man har tur så får man ett nytt.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flonta:

Har varit hemma hos en kompis och lånat ett gammalt graffikkort. Sitter just nu på datorn och allt värkar va ok. Dock har jag ingen garanti kvar på kortet

Du behöver ingen garanti för att utnyttja din lagliga rätt att reklamera en vara upp till tre år efter inköpsdatum. När kom kortet? Q4 2010?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Dear Pontus,

Please contact your dealer for services, if they send back card to us, we will analyze what might go wrong there.

Best Regards,

Danny

Skoj att man köpte grafikkortet på blocket. Han som skickade kortet skickade aldrig med några papper. Så nu sitter man i skiten. Har inte råd med ett nytt grafikkort så jag får använda gt6800. Får själv skylla mig. Hela burken kunde gått åt helvete.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flonta:

Dear Pontus,

Please contact your dealer for services, if they send back card to us, we will analyze what might go wrong there.

Best Regards,

Danny

Skoj att man köpte grafikkortet på blocket. Han som skickade kortet skickade aldrig med några papper. Så nu sitter man i skiten. Har inte råd med ett nytt grafikkort så jag får använda gt6800. Får själv skylla mig. Hela burken kunde gått åt helvete.

Kan du inte kontakta säljaren då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flonta:

Dear Pontus,

Please contact your dealer for services, if they send back card to us, we will analyze what might go wrong there.

Best Regards,

Danny

Skoj att man köpte grafikkortet på blocket. Han som skickade kortet skickade aldrig med några papper. Så nu sitter man i skiten. Har inte råd med ett nytt grafikkort så jag får använda gt6800. Får själv skylla mig. Hela burken kunde gått åt helvete.

Du har inte kvar hans email eller något då? Du kan väl fråga han var den är köpt, en del affärer godkänner produkter köpta i andrahand.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med powercolor, men med XFX så är garantin bunden till kortet själv. Serienumret i sig är alltså garantibeviset. För att det ska fungera krävs det dock att man registrerar sig på XFX hemsida. Har du kollat om det finns något liknande för powercolor/någon annan som vet?

Permalänk
Medlem

Fy fan, tänk om du inte vart hemma? Jag lämnar ju mina datorer på hemma titt som tätt ska nog sluta med det. Annars kanske man inte har något hem kvar när man kommer efter jobbet

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Fy fan, tänk om du inte vart hemma? Jag lämnar ju mina datorer på hemma titt som tätt ska nog sluta med det. Annars kanske man inte har något hem kvar när man kommer efter jobbet

Japp då kunde det gått åt helvete. Min står på 24/7.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk

Tur att du var hemma.

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du har inte kvar hans email eller något då? Du kan väl fråga han var den är köpt, en del affärer godkänner produkter köpta i andrahand.

Jag tror jag hitta han på Facebook. Hade kvar hans namn på internetsbanken.
Är nästan 100% säker att han köpte de från http://www.pixmania.se

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem

Testade slå upp han på hitta.se fanns bara han med det namnet. Visste att han bodde i gävle. Han hade spelat in på sin telefonsvarare så kände jag direkt igen rösten. Har även pratat med pixmania och dom behöver tex hans email adress som är registerat på pixmania. Om jag bara får tag i den så kanske jag har tur att få ett nytt. Hoppas killen hör av sig. Skickade iväg ett sms till han.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem

Haha, roligt att hitta en sån här tråd när jag ska köpa ett likadant kort av en kille här på Swec om några dagar, ska ladda upp med brandsläckare bredvid datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Haha, roligt att hitta en sån här tråd när jag ska köpa ett likadant kort av en kille här på Swec om några dagar, ska ladda upp med brandsläckare bredvid datorn

Haha du hitta hit också ^^;
So far så lever mitt kort utan problem så får hoppas det fortsätter med det när det smiter över till din burk XD
Bra idee med brandsläckaren dock, man kan aldrig vara säker nog

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Haha du hitta hit också ^^;
So far så lever mitt kort utan problem så får hoppas det fortsätter med det när det smiter över till din burk XD
Bra idee med brandsläckaren dock, man kan aldrig vara säker nog

Det hoppas jag också på, skulle vara skönt att slippa bränder

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Det hoppas jag också på, skulle vara skönt att slippa bränder

Helt klart.
Tack och lov är bränder i burken det enda jag har sluppit under alla år känns det som
Och vattenläckage också då i och för sig.

OnT.
Någon idee om vad som kan ha orsakat denna grillfest i lådan?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Har pratat med killen. Tydligen va det köpt på indomo. Fick alla uppgifter om han så jag nu har jag pratat med indomo. Där va garanti kvar så jag ska skicka kortet imorgon. Hör av mig när jag fått mer information av dom.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~