Permalänk
Medlem

Knepiga bränare

Hej alla swecare!

Har stött på ett konstigt problem, på en polares dator, jag lyckades få honom att köpa win 7, från xp, men strax efter detta dog hans dvd brännare, den total hänger sig vid 1%, lead in, jag sa åt honom att det var bara att köpa en ny, då dom inte kostar speciellt mycket, sagt och gjort så fick jag rapport om att det gick att bränna igen, men efter någon dag, kom beskedet att den slumpmässigt lämnar ett "obrännt" område ganska precis mitt på skivorna....., jag har bytt sata kabel gått igenom drivrutiner, fixat en register rensare, och gett honom en av mina gamla brännare, som fungerar fin i min burk, denna har dock exakt samma problem som hans egna första, den fastnar på lead in, och man behöver tvångsstänga datorn.

Jag har slut på idéer och skriver därför här, jag har plockat brännaren jag använder i min burk och han är i skrivande stund på väga hem till sig för att prova.
Skivorna vi kör med är av märket verbatim, vilket dom flesta gillar, så jag kan inte tänka mig att det skulle vara deras fel.
Hans burk i övrigt är en relativt ny 4 kärnig intel, med 6 gig ram och ett antek nätagg på 500 w som borde räcka mer än väl.

Någon som har erfarenhet av liknande tråkigheter, fast med en lösning, eller bara idéer....?

Mvh
jens

Visa signatur

MerLox

Permalänk

Köp ett Game&Watch "flin",, hehehe nä men det låter som om han borde kunna ringa MS här i Sverige och få ett svar/lösning.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell