Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej. Sitter här och är lagom förbannad efter att min 3GS gått i golvet och sprucket. Så nu sitter jag o letar en ny lur.

Väldigt nöjd med min 3GS och 4S verkar inte vara så mycket bättre så Iphone 5 lockar lite men hittar ingen info.

Finns det några uppgifter på när Iphone 5 kommer? Är det inte lönt att vänta för vet inte hur länge den håller med sprucken skärm. Ska jag vänta på 5 eller ta 4s?

Dold text

Jag vet inte om någon har nämnt det redan, men man verkar kunna laga iPhone skärmar. Äger ingen själv, så jag vet inte hur/var/hur mycket det kostar o.s.v. Men jag har sett felfria resultat och tror inte det kostade så mycket.

Permalänk
Skrivet av borgona:

Jag vet inte om någon har nämnt det redan, men man verkar kunna laga iPhone skärmar. Äger ingen själv, så jag vet inte hur/var/hur mycket det kostar o.s.v. Men jag har sett felfria resultat och tror inte det kostade så mycket.

Det finns en snubbe i Halmstad vet jag. Han gör det för 500 kr+.

Jaså angående det här med lagg så laggar faktiskt min 3GS. Särskilt Facebook vilket måste vara den sämsta appen i Appstore någonsin tätt följd av Tv4 play.

Konstigt folk säger att batteriet på en 4s tar slut på en dag utan användning. Hmm okej. 4s vs 4 känns mja. Dock sa Halebop att 4s kostar ungefär vad en 4 kostar. Får en 4s för 4800 kr på halebop.

Tack för alla svar gärna mer vad ni tycker om er 4s!!!!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Windows 10 (?) ----> Windows 7!

det e bara namn, fokusera inte på vilket nummer de har när de kom ut (1,2,3,4,5 osv)

Jag menade mer att dom flesta förväntade sig att en 5a skulle komma, men istället släppte dom en 4s

Permalänk
Medlem

Köp en 4, 4s? Det som är nytt lär väl bara va, bättre kamera och en ny skärm..

Permalänk
Medlem

mrapple.se har rykten om en ny iPhone om några månader, också iPad 3 och nästa generation iPod nano. Enligt mrapple skall Apple hålla en presskonferens i slutet av februari.

AddeezZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej. Sitter här och är lagom förbannad efter att min 3GS gått i golvet och sprucket. Så nu sitter jag o letar en ny lur.

Väldigt nöjd med min 3GS och 4S verkar inte vara så mycket bättre så Iphone 5 lockar lite men hittar ingen info.

Finns det några uppgifter på när Iphone 5 kommer? Är det inte lönt att vänta för vet inte hur länge den håller med sprucken skärm. Ska jag vänta på 5 eller ta 4s?

Det finns företag som kan reparera din iPhone. Kanske är värt att betala en liten slant för en reparation?
Jag googlade lite och hittade detta: http://iphonereparation.se/

Edit: Usch vad seg jag är. Du fick en URL i alla fall.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Ingen kan säga exakt datum än, man vet inte ens att dom SKA tillverka en till iPhone(?)

Jag gissar på oktober, i allafall inte tidigare.

Haha, är du seriös? Rätt uppenbart att dom kommer tillverka och sälja iPhone i all framtid om inte övriga tillverkare gör ett mirakel.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Som sagt, 4S är iphone5, alltså den 5e iphonen i listan.. bara ett annat namn.. det jag hört av journalistpolarn är att 4S = For(4) Steve

Jag gick från 3GS till 4S och det är en GIGANTISK skillnad, batteriet räcker minst lika bra som den gjorde på min 3GS med samma användning, räcker lätt en hel dag även om man pillar på den en del!

Vad gäller mellan 4 och 4S så är de ju ingen jättestor skillnad, men ändå ganska mycket skillnad ändå, 4S har siri, dubbelt så snabb cpu, 7 gånger snabbare grafik, bättre stillbildskamera med 1080p inspelning och videostabilisering, bättre/smartare antenn utan problem, bluetooth 4.0, stöd för airplay (strömma 720p trådlöst) samt 1080p strömmning via kabel med mera..
Det är väl dom skillnaderna jag kommer på just nu som skiljer mellan 4 och 4S..

Många verkar haka upp sig på att bara för att utsidan är likadan så är telefonen i princip likadan, vilket är helt fel enligt mig, ingenting förutom skärmen vad gäller hårdvaran är väl i princip samma. Du kan inte göra samma saker med en 4 som en 4S helt enkelt.. Men med det sagt så skulle jag om jag hade haft en 4 innan inte uppgradera till 4S men därmed väntat till den 6e generationen iphone kommer ut. Om man nu inte värdesätter några av funktionerna jag nämnde..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

iPhone 5 får Quad Core A6 chippet som kommer släppas till iPad 3 om en månad. So sweet, blir att boka en iPhone 5 med en gång. Ex antal miljoner kan inte ha fel eller?

Bara 4 månader till WWDC då iPhone 5 kommer presenteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

iPhone 5 får Quad Core A6 chippet som kommer släppas till iPad 3 om en månad. So sweet, blir att boka en iPhone 5 med en gång. Ex antal miljoner kan inte ha fel eller?

Bara 4 månader till WWDC då iPhone 5 kommer presenteras.

Blir att boka 5:an när det är möjligt fast jag nyss skaffat 4s=)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

iPhone 5 får Quad Core A6 chippet som kommer släppas till iPad 3 om en månad. So sweet, blir att boka en iPhone 5 med en gång. Ex antal miljoner kan inte ha fel eller?

Bara 4 månader till WWDC då iPhone 5 kommer presenteras.

Spekulera kan alla göra.. Men att säga att den får något ingen ännu vet, är lite fel Men mest troligen får den samma saker som ipad3 kommer få hårdvarumässigt... vad vet ingen ännu med säkerhet.. eller har jag missat något?

Tror förövrigt att de inte kommer visa någon 5a på WWDC utan den lär väl dyka upp efter sommaren tror jag personligen.. Har varit olika datum på senaste åren så de kan vara allt från juni till oktober

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Spekulera kan alla göra.. Men att säga att den får något ingen ännu vet, är lite fel Men mest troligen får den samma saker som ipad3 kommer få hårdvarumässigt... vad vet ingen ännu med säkerhet.. eller har jag missat något?

Tror förövrigt att de inte kommer visa någon 5a på WWDC utan den lär väl dyka upp efter sommaren tror jag personligen.. Har varit olika datum på senaste åren så de kan vara allt från juni till oktober

http://modmyi.com/content/6800-bgr-ipad-3-report-includes-lea...

http://modmyi.com/content/6817-tim-cook-leaning-toward-iphone...

Permalänk
Medlem

Fast det där är ju inte säkra källor utan "läckt" information vilket som alla andra år inte alltid stämmer överrens med vad som händer, sen så skriver dom också att dom helst vill hålla sig till sommar-releaser, alltså inte att dom kommer göra det utan att det är deras mål, sen vet man som sagt aldrig om det är vad som händer Det är så jag uppfattar det, efter alla andra år som det varit precis likadant vad gäller det ena och det andra.. heh

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

köp dig en telefon för 300kr och ha så länge!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Borde släppas nån gång i oktober det här året

Permalänk

Kör fortfarande med den spruckna skärmen och inväntar 5an.

Mer info om 5an skulle vara intressant om någon själ kommer över det.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helge113:

Borde släppas nån gång i oktober det här året

jepp det är ganska säkert att det blir så

Permalänk
Medlem

Byte från en hel 3gs till en 4s.. Helt värt:) Har gjort bytet själv jag är riktigt nöjd med i princip allting, väntar bara på att dom släpper en ios uppdatering så att man kan slippa den dåliga batteritiden. Jag kunde klara mig lika länge på batteriet efter bytet men efter ios 5.0.1 kom så har den blivit mycket sämre + flera buggar:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Kör fortfarande med den spruckna skärmen och inväntar 5an.

Mer info om 5an skulle vara intressant om någon själ kommer över det.

Kolla in:

http://www.9to5mac.com och http://www.macrumors.com

Där kommer din massor med skvaller och rykten!

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

varför skulle det gå åt mer effekt för att sända på högre frekvens?

Varför blir du tröttare av att springa dubbelt så fort? Svaret är givet, för att det går åt mer energi helt enkelt. Det är det enkla svaret.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Varför blir du tröttare av att springa dubbelt så fort? Svaret är givet, för att det går åt mer energi helt enkelt. Det är det enkla svaret.

Uttömmande svar, verkligen... jag tror jag håller fast vid min uppfattning tills du bevisar motsatsen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Dock ganska logiskt

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bellerefon:

1. Iphone
2. Iphone 3g
3. Iphone 3gs
4. Iphone 4
5. Iphone 4s

så du har ju egentligen rätt, dock spelar det ju mindre rolll

....
OnT

ingen vet vad hur eller när Apple släpper nytt, lite av vad "magin" och hypen kring Apple grundar sig på, oavsett vad de släpper, blir det en överraskning.

följer man tidigare år, och traditioner, kommer Iphone generation 6 till hösten.

Följer man tidigare år och "traditioner" så kommer nästa iPhone i Juni/Juli som ALLA andra (utom 4S som blev försenad pga vad som hände i Japan) har gjort.

1. iPhone Juni 2007
2. iPhone 3G Juli 2008
3. iPhone 3GS Juni 2009
4. iPhone 4 Juni 2010
5. iPhone 4S Oktober 2011

Och de presenteras ALLTID i början av Juni när de har Apple WWDC (Apple Worldwide Developers Conference)
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Worldwide_Developers_Confe...

Så det datum du ska sikta in dig på i år är 2012: June 10th - June 15th

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

Vilket operativsystem är minst buggigt?....Iphone
Vilken har fler appar?......Iphone
Vilken har bäst kvalité....Iphone
Vilken är mest användarvänlig?......Iphone
Vilken har flest användarmöjligheter?.....Android
Vilken är billigast?......Ungefär lika mellan iphone 4 och galaxy nexus
Vilken Bäst Hårdvara?..... Galaxy Nexus

Så jag tycker Iphone vinner

Hårdvaran i Galaxy Nexus är inte så bra, 4S presterar fortfarande bättre i grafik

http://www.idg.se/2.1085/1.417285/iphone-4s-i-test-mot-galaxy...

Vidare har 4S 8h taltid, Nexus 6h, 4S har 8mp kamera, nexus har 5mp etc... Det Nexus vinner på är att den har högre upplösning på skärmen, att den har 1,2GHz cpu jämfört med 4S 800MHz är inget den vinner på då 4S har separat GPU och blir därför snabbare i grafik

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Skrivet av FallenHero:

Vidare har 4S 8h taltid, Nexus 6h, 4S har 8mp kamera, nexus har 5mp etc... Det Nexus vinner på är att den har högre upplösning på skärmen, att den har 1,2GHz cpu jämfört med 4S 800MHz är inget den vinner på då 4S har separat GPU och blir därför snabbare i grafik[/url]

Vidare har 4S 8h taltid, Nexus 6h, 4S har 8mp kamera, nexus har 5mp etc... Det Nexus vinner på är att den har högre upplösning på skärmen, att den har 1,2GHz cpu jämfört med 4S 800MHz är inget den vinner på då 4S har separat GPU och blir därför snabbare i grafik

En liten rättning. Både Iphone 4S och galaxy nexus har en gpu-krets. Iphone 4s har PowerVR SGX543MP2 och nexus har en PowerVR SGX540 klockad på 384Mhz. 4s är bättre på grafik men galaxy nexus är bättre på andra områden, exempelvis webbläsarprestanda.

En del av sten1930's argument kan ju också diskuteras, men det är offtopic

Behöver du en ny telefon nu och vill ha iOS så får du köpa en 4s. Kan du vänta så gör det och kolla hur 5'an blir, om det blir nån, vi vet faktiskt ingenting . Har du inget emot att testa android så köp gärna en galaxy nexus, eller ännu bättre, vänta till slutet på februari då en hel del nytt kommer att presenteras på MWC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Uttömmande svar, verkligen... jag tror jag håller fast vid min uppfattning tills du bevisar motsatsen...

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det som är så svårt att förstå?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det finns en snubbe i Halmstad vet jag. Han gör det för 500 kr+.

Jaså angående det här med lagg så laggar faktiskt min 3GS. Särskilt Facebook vilket måste vara den sämsta appen i Appstore någonsin tätt följd av Tv4 play.

Konstigt folk säger att batteriet på en 4s tar slut på en dag utan användning. Hmm okej. 4s vs 4 känns mja. Dock sa Halebop att 4s kostar ungefär vad en 4 kostar. Får en 4s för 4800 kr på halebop.

Tack för alla svar gärna mer vad ni tycker om er 4s!!!!!

Jag gillar min 4s hade en htc desire hd innan ja bytte till denna och en iphone 3gs innan de. Men ja tycker 4s är grymt bra, gillar den starkt och om man inte använder den så mycket försvinner knappt nå batteri alls, tex kollar facebook lyssnar spotify till och från skolan samt lite spel på raster om man orkar så ligger batteriet mellan 70-80% använder man den konstant en hel dag så får man räkna med att de tar slut på en dag, men ja laddar varannan dag iaf. Generellt väldigt positiv om iphone 4s faktiskt.

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Jag väntar för fullt på en ny generation av iPhones iallafall! Vad man ser i iPad 3 kommer man förmodligen se liknande i iPhone 5 skulle jag tro. Det ända som skulle kunna stoppa min vänta är om det kommer en spännande Tegra 3 mobil med en nyfiken design! Med andra ord, ingen ripoff på alla andra mobiler!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Väldigt nöjd med min 3GS och 4S verkar inte vara så mycket bättre.

say what? jag hade 3gs i dryga 2½ år till jag bytte och det var som dag och natt. men med stor sannolikhet kommer de väl visa 5an till sommaren så bara att vänta om du orkar.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så har det redan börjat tillverkas en hel del komponenter hos partnertillverkare som är till iPHONE 5.

Så allt för långt bort borde den inte vara.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]