Permalänk
Medlem

Typ Ikea Mikael

Hej, jag har söker ett databord som påminner om Ikea Mikael (databord). Jag har har ett Mikael databord men behöver ett bord i något massivt träslag, Ikea mikael är ju gjord av någon av typ av kartong och klarar inte tyngden som mitt stativ med två 24" monitorer kräver. Någon som vet något liknande bord fast i trä? Helst i svart.

Permalänk
Medlem

Galant är den klart bästa serien, men vill du komma billigare undan har
du Fredrik skrivbord med eller utan överhyllor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Galant är den klart bästa serien, men vill du komma billigare undan har
du Fredrik skrivbord med eller utan överhyllor.

De är i ett massivt träslag? Har Ikeas Mikeal och den är bara gjord av kartong typ.
OBS: Det behöver självklar inte vara av Ikea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheQuo:

Hej, jag har söker ett databord som påminner om Ikea Mikael (databord). Jag har har ett Mikael databord men behöver ett bord i något massivt träslag, Ikea mikael är ju gjord av någon av typ av kartong och klarar inte tyngden som mitt stativ med två 24" monitorer kräver. Någon som vet något liknande bord fast i trä? Helst i svart.

lägg dit en MDF-skiva på toppen som sprider ut vikten jämt över hela bordet? Då kan du fräsa ut kabelkanaler under hela skivan och även måla den precis som du vill.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Rekommenderar dig att kolla konkursbon, du kan få bra skri/databord där för inga pengar alls typ.
Jag skaffade mitt så, 150kr för ett massivt skrivbord (sådant som brukar finnas på kontor/skolor)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

lägg dit en MDF-skiva på toppen som sprider ut vikten jämt över hela bordet? Då kan du fräsa ut kabelkanaler under hela skivan och även måla den precis som du vill.

Massivt trä är det inte många som är, speciellt inte om det skall vara svart.
Men det är spånskiva och det håller.

Mio har en serie som heter Prima och finns i svart.

Permalänk
Medlem

Galant kör jag med fast i bjök färgad faner fast den är i masivt träd vad det är under faneren vet jag inte men det är inte spån allefall.

Edit:

Produktbeskrivning

Bordsskiva:
Spånskiva, Folie, Ekfaner, Klar akryllack, Massiv ek

Så ska tydligen vara spånskiva eller så är det olika bereonde på vilken färg
Fast kan lova att den håller för det du ska ha på

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fredrik/Galant

Köpte precis ett Galant hörnbord (skiva + A-ben) och de håller utmärkt för 3 st 27" och en 22" samt lite annat kraffs. Hade ett Fredrik bord innan (den med hyllor) och det höll utan problem för 2 st 27" och lite annat på hyllor osv. För övrigt så kan du ju få köpa mitt Fredrik bord då jag inte behöver det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheQuo:

Hej, jag har söker ett databord som påminner om Ikea Mikael (databord). Jag har har ett Mikael databord men behöver ett bord i något massivt träslag, Ikea mikael är ju gjord av någon av typ av kartong och klarar inte tyngden som mitt stativ med två 24" monitorer kräver. Någon som vet något liknande bord fast i trä? Helst i svart.

Det är alltså ett sånt här typ av stativ:

http://www.amazon.com/Dual-Monitor-Stand-clamp-monitors/dp/B002R9HQLI

Bordet ska helst vara svart/vit (lackat) men om det är svårt att få tag i så duger ett i något mörkt träslag. Det som är viktigt är att det är typ samma stuk som Ikea Mikael. Övredelen ska helst vara minst 3 cm tjock (helst 4-5 cm). Det ska gå att gömma kablar m.m. Eftersom jag har ca 14 strömkablar, 8 ljudkablar + usbsladdar m.m. som är bakom bordet så vill jag att det ska vara lätt att gömma undan.

Permalänk
Medlem

Jag och sambon har två Galant hörnskrivbord ihop med en förlängning. Två datorer och tre skärmar ovanpå vardera hörndel är inga problem, det är robusta bord. Finns passande kabelkanal att köpa till på IKEA. Jag har även stått på ena bordet när jag grejade med hyllor ovanför.

Vi kör med A-ben, trodde de skulle vara mindre stabila när jag såg dem på bilderna, men de är rätt så tjocka så det är inga stabilitetsproblem där heller.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX