Permalänk
Medlem

Lurendrejeri sida?

Det är en kille som spammar reklam på en chatt att allt är så billigt på hans websida

http://luxury.storedo.com/p/canon-eos-7d--70-300mm-18-megapix...
Titta vad en canon 7D kostar

Jag tycker det är skumt billigt, vad tror ni

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trinitas:

Det är en kille som spammar reklam på en chatt att allt är så billigt på hans websida

http://luxury.storedo.com/p/canon-eos-7d--70-300mm-18-megapix...
Titta vad en canon 7D kostar

Jag tycker det är skumt billigt, vad tror ni

Vad tror du själv? Uppenbart att det är fusk.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag hade verkligen inte handlat där. Någon annan kan säkert luska ut lite fakta men enligt mig räcker det med att bara kolla på sidan.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte vilja skicka pengar dit

Om det nu är ett seriöst företag, be om företagsnummer och kolla upp lite om dom.

Ser ingen information ang garantier eller liknande.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

dom kommer ju aldrig mejla mig om företagsnummer om det är en fejk sida

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Avstängd

Det är för bra för att vara sant....Låt ditt förnuft välja om du ska ge han pengar

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Finns ingen chans att det där är en riktig butik.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Han måste enligt lag ge dig företagsnummer m.m. tror t.o.m. att det måste vara publiserat på hemsidan

sedan kontakta oss och en @live.com adress + ett oreggat mobil nummer? ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

finns det fler sätt att kolla upp sidan?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinitas:

finns det fler sätt att kolla upp sidan?

Nja svårare iom att det är storedo.com tjänst, dvs ingenstans du direkt kan kolla vem som gjort sidan m.m. eller köpt en adress.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Den är ju skapad med http://sv.storedo.com/ , de kör en grej där man kan testa en shop i 30 dagar gratis. Så antingen så kommer han fixa priserna om han nu är nöjd med design o lyckas få besökare. Eller så utnyttjar han de 30 dagar han har och försöker scamma till sig så mkt pengar som möjligt.
Hur som helst så tror jag inte att man får nånting för de där priserna.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

"Kontakta oss vid eventuella frågor kring köp och leverans kan ni göra antingen via
MSN chatten där vi är tillgängliga den mesta tiden på dygnet : prylar@live.com"

Det där lät inte heller seriöst =S

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

pinsamt dåligt gjort, killen kan ju fan inte ens stava eller uttrycka sig i skrift överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Nej den där sidan är inte seriös för fem öre, så köp inget såvida du inte vill skänka pengar till en pajas.

Permalänk

Sony Bravia KDL-46EX720BAEP för 2000:- och enligt prisjakt kostar den som billigast runt 8200:-
Hehe, personen kunde inte göra det mer uppenbart att det är ren fejk hela grejen... antar att öppet köp eller faktura finns med som betalningsalternativ

Visa signatur

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

jag har absolut inte tänkt köpa därifrån, Det var ju "suspect" redan från början. skrev samma sak på Flashback samma dag men fick bara ett svar =S

Så vad ska vi göra åt det här nu då? går det att polisanmäla?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Schyssta Tv priser...
Men har redan blivit lurade en gång i år.... det räcker

Visa signatur

1.MSI 970A-G45 * AMD Phenom II X4 965 3,4GHz BE * XFX Radeon HD6870 BE * Scythe Katana 3 * Corsair TX 650W V2 80+ Bronze * Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE * Cooler Master Elite 430 *
2. GA-990FXA-UD3#Phenom 965 3.4 #5750 1Gb Silent#2x4 gb Ram#FD R3¤FD Newton 650# 5 Fans

Permalänk

Provade att regga där(självklart med annat lösenord) och det finns enbart förskottsbetalning som alternativt, synd... annars skulle jag fått en 4S för 1200 lol

Visa signatur

HP

Permalänk
Rekordmedlem

Alla priser är ju sockrade, bluff eller en idiot som lagt ut en sida som är för intern testning, att någon seriös säljer prylar för de priserna lär inte hända.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nu har man beställt hem en TV för 3000, skulle ju ha kostat 10000!! Och så blev det en Iphone 4S 64GB för lägre pris än tillverkningskostnaden, helt klart bra pris! Och sist men inte minst så köpte jag också en sådan där "Why idiots shouldn't have access to ze great internetzor" handbok för ynkliga 30kr.

Nej men precis som ni skriver så är ju sidan åt fanders helt inriktad på att lura "idiots"

Edit: Saknas bara ett någon nyreggad som heter "Lux0ry" kommer och skriver: Jag har fått min saker där ifrån jaooo, skitbra sida köp köp köp1!!11!!"

Visa signatur

Expect disappointment and you won't be disappointed.

Permalänk

Inget organisationsnummer, inga registrerade telefonnummer, ej möjligt att köpa mot postförskott... ja underbar snubbe

Administrative Contact:
Andreas Wiklund (andreas@cermit.se)
+46.739684993
Fax:
Jungfrudansen 28
Solna, 17156
SE

Technical Contact:
Andreas Wiklund (andreas@cermit.se)
+46.739684993
Fax:
Jungfrudansen 28
Solna, 17156
SE

Status: Locked

Name Servers:
ns3.binero.se
ns4.binero.se
ns5.binero.se
ns6.binero.se
ns7.binero.se

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikardj86:

Anmäld till polisens Cybercrime Division/IT grupp

Är du seriös? isf tack

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikardj86:

Inget organisationsnummer, inga registrerade telefonnummer, ej möjligt att köpa mot postförskott... ja underbar snubbe

Administrative Contact:
Andreas Wiklund (andreas@cermit.se)
+46.739684993
Fax:
Jungfrudansen 28
Solna, 17156
SE

Technical Contact:
Andreas Wiklund (andreas@cermit.se)
+46.739684993
Fax:
Jungfrudansen 28
Solna, 17156
SE

Status: Locked

Name Servers:
ns3.binero.se
ns4.binero.se
ns5.binero.se
ns6.binero.se
ns7.binero.se

Dold text

Vänta nu, anmälde du StoreDo's webmaster istället för att anmäla den som gjort butiken?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Vänta nu, anmälde du StoreDo's webmaster istället för att anmäla den som gjort butiken?

Nej, den som har butiken.
Skrev bara vem som var registrant för domänen

Permalänk
Moderator
Moderator

Häpnadsväckande att en del blir så till sig i byxorna av låga priser att de trots att de inser att det är en uppenbar bluff ändå överväger att slänga bort sina pengar.
"Men tänk om det är sant, kanske värt en slant ändå..."

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twit:

Häpnadsväckande att en del blir så till sig i byxorna av låga priser att de trots att de inser att det är en uppenbar bluff ändå överväger att slänga bort sina pengar.
"Men tänk om det är sant, kanske värt en slant ändå..."

Då kan man ju lika gärna köpa en trisslott. Större chans att vinna.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Fejkfejkfejk. Otroligt dålig layout, ingen adress och alldeles för bra priser.

Permalänk
Permalänk

"100% NÖJD KUND GARANTI !!"

"Kontakta oss vid eventuella frågor kring köp och leverans kan ni göra antingen via
MSN chatten" (Meningsuppbyggnad of doom)

Macbook pro för 2800kr (Apple som Aldrig har utförsäljning, rabatter (undantag studenter) eller några andra prisreduceringar i princip).

Jorrå, det är helt legitimt detta.... eller?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Rekordmedlem

Nu är den inte aktiv längre, vi får väl se om det var bluff eller nått misstag och den i så fall kommer upp igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.