Ny Dator till Mig, HTPC till öhh Mig och en bärbar till Frun...

Permalänk

Ny Dator till Mig, HTPC till öhh Mig och en bärbar till Frun...

Hej funderar lite på en order på diverse datordelar och lite annat.

Nu blir ju detta en rätt sammanslagen tråd så allt passar ju inte riktigt här men jag postar detta här iaf då det mesta passar här.

Jag funderar på att köpa detta:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1470464/2012-02-08

Det skall resultera i detta:

Bärbara datorn till Frugan som dessutom fyller år om någon vecka, hennes VAIO har skärmen snart gett upp på. Vad jag hittat är det ett nice price för den bärbara.
Bättre Förslag? Hon surfar mest, men ibland spelar sonen enklare spel på datorn men han blir ju äldre så de e bra om den håller för tyngre spel också.

Skrivaren, ja vi har inget alls nu, men eftersom vi inte skriver ut regelbundet är det nice med laser som inte torkar, scanner och kopiator är ju också jäkligt bra!

Resterande skall bli 1 dator till mig och en HTPC med en del befintliga delar.
Min dator
2500K + Asus z68Pro+ 8GB XMS 3 + Noctua kylaren + HD6970 + ett Thermaltake PSU på 750W + 60 GB SSD (Den Komplett hade på L33T erbjudande för nått halvår sen + 1 tb WD Blue + Antec Twelwhundred chassie
+ eventuellt ett gammalt Soundblaster Fatality
Uppgift: BF3!! Och andra spel, men just nu känner jag att det är BF3 som är gränssättande
Andra förslag?

HTPC
Antec Fusion Remote Max (Givetvis) + Asus P5K socet 775 mobo + Intel e8400 + 4 GB XMS2 +KFA G210 + Scythe Ninja III + Corsair CX 430W
+ 1 SSD + 1 HDD + Extern USB HDD
Uppgift: Spela 1080p via HDMI till Hemmabio recivern även kunna surfa mm. (Vara tyst)
Fixar Corsair 430W denna burk? eller är det helt idiotiskt att bygga så här, ska man satsa på FUSION med intergrerad CPU istället Tror dock det blir dyrare om man räknar m-itx kort + picoPSU + chassie + minne
(Detta chassie tilltalar mig)

Max 20k, med vingelmån på någon hundring

Många frågor i samma tråd, hoppas ni har överseende

Med Vänliga hälsningar
Sebbe

Rubriken mer passande
Visa signatur

ASRock Z68 Extreme 3 | 2500K @ 3.3GHz | ASUS Radeon 7950 DCII Top | Corsair Vengeance 8Gb 1600MHz |Intel 330 180GB| Crucial m4 64GB | WD Blue 750GB | Thermaltake Thoughpower 750 W