Behöver hjälp med att troubleshoota mitt internet.

Permalänk

Behöver hjälp med att troubleshoota mitt internet.

Tjenare. Den här tråden kanske inte passar in här men jag behöver hjälp, så om någon kan hjälpa mig så vore jag tacksam!

Jag gick igenom den här hemsidan: http://www.onecomputerguy.com/networking/troubleshoot_interne...

Vet inte exakt vad det innebär men jag fick svar när jag pingade min ip-adress, samt yahoos hemsida både till namn och ip-adress. Så teoretiskt sett borde jag komma ut på hemnätverket. Men det står att jag inte är ansluten på det trådlösa.

När jag klickar "connect" på mitt nätverk så dyker det direkt upp ett felmeddelande som säger att jag inte kan ansluta, jag trycker troubleshoot och windows säger åt mig att starta om routern. Har testat det, inget resultat. Nätverket fungerar på de bärbara datorerna så det måste vara något på min dator.
Jag har använt ESET och virussökt, inget resultat, AD-Aware har rensat på cookies och malware. Kan fortfarande inte ansluta till nätverket.

Jag undrar om det är någon sajt som har krashat för mig eller vad det kan vara. Jag hänger mycket på reddit där det finns alla möjliga länkar. Men jag har en brandvägg som har blockerat allt skumt också, så jag vet inte. Går det ens att krasha internet pga att man har anslutit till skumma sidor?

All hjälp är välkommen! Tack så mycket!

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe, GTX560 TI, Corsair Vengance RAM (8GB), Corsair Force Series 3 120GB SSD Disc, Corsair HX 750 W, 2TB Western Digital Caviar, Intel Core i7 2600K

Permalänk

Du har alltså två bärbara som funkar trådlöst ut mot internet men din stationära gör det inte ?
När du pingar och får svar mot yahoo etc så gör du det från din stationära hoppas jag? . Har den stationära även trådad anslutning utöver det trådlösa? Har du någoin proxyinställning ?

Permalänk
Medlem

kolla även så du inte har någon aktiverad nätverks brygga

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Jag tror nog snarare att du lär "troubleshoota" ditt språkbruk...

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av Whippoorwill:

Du har alltså två bärbara som funkar trådlöst ut mot internet men din stationära gör det inte ?
När du pingar och får svar mot yahoo etc så gör du det från din stationära hoppas jag? . Har den stationära även trådad anslutning utöver det trådlösa? Har du någoin proxyinställning ?

Den har ingen trådad anslutning. Och ja, jag gör det från den stationära. Vad är proxyinställning och hur kollar man det?

Det fungerade innan jag anslöt mot någon hemsida, jag undrar om vissa hemsidor kan ställa om sådana här inställningar? Tack för svar iallafall!

Skrivet av Haptic:

kolla även så du inte har någon aktiverad nätverks brygga

Jag har tyvärr ingen aning om vad det är. Jag är inte så hemma på att felsöka sådana här problem. Vad är det för något?
Tack för ditt svar iallafall!

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe, GTX560 TI, Corsair Vengance RAM (8GB), Corsair Force Series 3 120GB SSD Disc, Corsair HX 750 W, 2TB Western Digital Caviar, Intel Core i7 2600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cataclysmic:

Den har ingen trådad anslutning. Och ja, jag gör det från den stationära. Vad är proxyinställning och hur kollar man det?

Det fungerade innan jag anslöt mot någon hemsida, jag undrar om vissa hemsidor kan ställa om sådana här inställningar? Tack för svar iallafall!

Jag har tyvärr ingen aning om vad det är. Jag är inte så hemma på att felsöka sådana här problem. Vad är det för något?
Tack för ditt svar iallafall!

Högerklicka på nätverks ikonen>närverks och delnings center>(i den vänstra panelen)ändra adapter inställningar>

står det "nätverks brygga" där någonstans, högerklicka och ta bort

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Högerklicka på nätverks ikonen>närverks och delnings center>(i den vänstra panelen)ändra adapter inställningar>

står det "nätverks brygga" där någonstans, högerklicka och ta bort

Okej. Det står inget om "nätverksbryggan" eller den engelska motsvarigheten. Så den är borttagen.

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe, GTX560 TI, Corsair Vengance RAM (8GB), Corsair Force Series 3 120GB SSD Disc, Corsair HX 750 W, 2TB Western Digital Caviar, Intel Core i7 2600K

Permalänk
Skrivet av Cataclysmic:

Den har ingen trådad anslutning. Och ja, jag gör det från den stationära. Vad är proxyinställning och hur kollar man det?

Det fungerade innan jag anslöt mot någon hemsida, jag undrar om vissa hemsidor kan ställa om sådana här inställningar? Tack för svar iallafall!
!

Proxyinställningar är i browsern:
IE : INternet Options - fliken connections - LAN settings : kolla att Proxy server inte är ibockat
Chrome: [skiftnyckeln="inställningar"] alternativ -'Under huven' -Nätverk -Ändra Proxyinställningar -connections - LAN settings : kolla att Proxy server inte är ibockat
Firefox: Tools-Options - Advanced - Network - Connection -Settings - välj 'No Proxy'