Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Jo riktigt najs att dom förlänger det

Blir att återuppta att testa Sorcerer nu, lutar åt Archer mest nu men både det och Berserker, Sorcerer känns okej

Edit: Fan att dom har gjort så man inte kan deleta och göra en nu karaktär =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Den som söker den finner.

http://img204.imageshack.us/img204/5805/dsadasc.jpg

Om du inte förstår förkortningarna har du förtydligande här.

tack så mycket!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

http://sv.twitch.tv/ampersandgaming

Jag seglirar lite från början! För den som är intresserad, jag kommer nog strömma en bra stund till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

tack så mycket!

Ingen fara :).

Det underbara med Velika är att staden ger en skön Final Fantasy IX feeling över det hela som jag bara älskar. Älskar den staden oerhört.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Spelet fick 12+ i Europa, 17+ i USA.

Rotationer? Det här är inte WOW, allt jag har att säga om spelet. Nej det finns INGA rotationer, kommer inte göra det heller, Spelet är helt och hållet anpassat till vad du står, fienden är, vilken typ av fiende o.s.v. Det är inte ett spel du trycker F1 till F5 och börjar om.

Så man springer runt och varierar sig ytterst lite mellan attacktyperna?
Ingen attack som gör fienden mjukare för nästa attack osv?!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Så man springer runt och varierar sig ytterst lite mellan attacktyperna?
Ingen attack som gör fienden mjukare för nästa attack osv?!

Du har AoEs, dots, slows, single target och immobilizer attacker.
Vissa gubbar behöver du använda vissa av dom övre attackerna.
Skillnaden är ju att du måste sikta in dina attacker och inte bara "markera" gubben som i ett vanligt mmo.
Ger en HELT annan känsla även i dom mest simpla fighterna.

Permalänk

Har nu spelat en char till L7. Kommer nog spela Tera lite då och då som mysigt tidsfördriv. Gulligt är min spontana reaktion.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du har AoEs, dots, slows, single target och immobilizer attacker.
Vissa gubbar behöver du använda vissa av dom övre attackerna.
Skillnaden är ju att du måste sikta in dina attacker och inte bara "markera" gubben som i ett vanligt mmo.
Ger en HELT annan känsla även i dom mest simpla fighterna.

Det är just den biten som gör det intressant, sikta, röra sig. Det är därför jag har ögonen på spelet. Men jag behöver även en viss komplexitet för typer av färdigheter / attacker och build möjligheter för att det skall förbli intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Combat systemet var riktigt bra och intressant enligt mig, måste vara sjukt kul i battlegrounds. Blir ett köp för mig!

Permalänk
Medlem

Tera är för mig underbart jag spelade wow i många år spelat Aion under en period och lite till och från. men alla fal ur ett mmo suspekt tycker jag att Tera känns väldig "levande"
+ Grafik allt är så snyggt och härligt
+ Levlingen verkar ret så snabb och bra
+ Main storyn verkar okej en så länge
+ Combat system så skönt att det är en själv som gör combaten inget auto hit system och bröt
- hur man gör gubben jag saknade att man inte kunde välja ögon färg så ingen stor grej men ett litet -
-+ ingen aning hur det ser utt end game mesig men det är ju en viktigt del dom får ret

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Räcker det med att skaffa "Digitale Pre-Order Mini" för 4.95€ ? Kan man avbeställa om man är missnöjd innan spelet släpps?

Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Räcker det med att skaffa "Digitale Pre-Order Mini" för 4.95€ ? Kan man avbeställa om man är missnöjd innan spelet släpps?

Tack på förhand

Jag köpte et för 4,89 eller vad det var och jag tänkte inte köpa spelt av doms hemsida så att sega gjorde de enbart för att få beta key

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, lägger en beställning nu.

EDIT: Vilken sida beställde du från?

http://tera.enmasse.com/preorder eller http://community.tera-europe.com/shop.html

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

http://tera.enmasse.com/preorder eller http://community.tera-europe.com/shop.html

dom egna http://community.tera-europe.com/shop.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Enmasse är det som driver US versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Vill du spela på US servrar tar du första, på EU servrar tar du andra

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Betalat o klart, undrar hur långt tid det tar innan man får sin kod.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Tog ungerfär 2-4 timmar för mig :S tror jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sunkigt värre :S

Någon som kan ladda upp klienten? Skulle vilja ladda ner spelet över natten och enbart aktivera med koden senare.

Tack på förhand

Btw, bevis att man köpt det finns nedan.

Feb 9, 2012 01:33:40 GMT+01:00 Transaction ID: XXXXXXXXXXXXXXXXX Hello XXXXXXX XXXXXX, You sent a payment of €4.95 EUR to Frogster Online Gaming GmbH (info@frogster-online.com) It may take a few moments for this transaction to appear in your account. Merchant Frogster Online Gaming GmbH info@frogster-online.com

noreply@tera-europe.com via frogster-online.com 01:33 (28 minuter sedan) Hello, Congratulations on pre-ordering TERA! You will receive your code by email in the next few hours, which you will need to take advantage of your pre-order benefits. Have fun playing TERA! The TERA Europe Team (This is an automatically generated email. Please do not reply directly.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

3 minuter för mig.

Klienten tar ungefär 25gb så ingenting man är sugen på att ladda upp. Du får tyvärr vänta på din kod och ladda hem imorgon. Du kan säkert hitta klienten på något annat ställe du bara letar lite. Men det är ingenting jag tänker länka till här.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

3 minuter för mig.

Klienten tar ungefär 25gb så ingenting man är sugen på att ladda upp. Du får tyvärr vänta på din kod och ladda hem imorgon. Du kan säkert hitta klienten på något annat ställe du bara letar lite. Men det är ingenting jag tänker länka till här.

Så man laddar ner hela spelet från deras hemsida? Har dem ingen launcher alá WoW style där man kan starta spel nedladdningen från sin dator?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Så man laddar ner hela spelet från deras hemsida? Har dem ingen launcher alá WoW style där man kan starta spel nedladdningen från sin dator?

När du fått din key så loggar du in på account management på tera europes hemsida (om det är EU du köpt) därefter kan du ladda hem spelet via sidan.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

Jodå, nedladdningen fungerar som i de flesta andra MMORPG's. Du tankar ner en mindre fil från deras webbsida, kör den och väljer vart spelet skall installeras. När den är klar så startar du "launchern". Därifrån laddas hela spelet ned och patchas. Jag har precis spelat 9 timmar i sträck, och strömmat via Twitch.tv i princip hela tiden! Nu skall jag gå och lägga mig

Edit: Err, felräknat... 10 timmar i sträck!

Permalänk
Medlem

Någon mer en jag som fundar på en Tera caracter bild forums del ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Servrarna nere? Får enbart "Can't connect" när jag tex väljer PVE Velika servern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jo riktigt najs att dom förlänger det

Blir att återuppta att testa Sorcerer nu, lutar åt Archer mest nu men både det och Berserker, Sorcerer känns okej

Edit: Fan att dom har gjort så man inte kan deleta och göra en nu karaktär =/

man kan ta bort en char och skapa en ny sedan är det klar, så totallt 4 har jag nu testat (gjorde samma sak på nästa server) Var inne i morse och spelade till 07:40 innan man var tvungen fara till jobbet. grymt trevligt spel än så länge

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Ja fult är det ju verkligen inte, dock känns det helt fel att köra female så får bli en manlig human sorcerer sen vid release,
yep så får det bli, maskulin > feminin.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Ja fult är det ju verkligen inte, dock känns det helt fel att köra female så får bli en manlig human sorcerer sen vid release,
yep så får det bli, maskulin > feminin.

http://majls.net/temp/swec_tera_test_32_.jpg

blir en male baraka priest.

såg nog inte en enda baraka igår när jag spelade:-P tycker dom är ascoola speciellt som priest passar riktigt bra:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken server sitter ni o lirar på nu ?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Jobb har man så man får snällt vänta tills ikväll för o spela mer om dom inte får för sig att stänga av "Test" körningen lagom till 16:00 haha.

Btw någon som bokat spelet via cdon webbhallen etc och fått sina keys redan ? Skulle vilja veta vilka som levererar sina redan om man gör ett köp.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64