[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag skulle bara flashat in den jag ville ha med odin. Om det är ok för garantin vet jag tyvärr inte.

Okej, hur gå tillväga? Är odin systemet som används när man klickar med volymknapparna\on&off-knappen vid telefonuppstart?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Ska du inte uppdatera specsen i tråden?
1,2GHz är fel, 1GHz är rätt.

på min kartong står det 1.2ghz och förbokade den i somras så, jag tror det står rätt (1.2ghz)

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Skrivet av walp:

Någon som vet hur man uppdaterar firmware "avtalsenligt" (dvs utan att roota och ha en massa fuffen för sig) på sin SG2:a utan att använda KIES(kan ej ansluta), eller OTF-funktionen (går ej, då telefonen ej hittar simkortet; flymode-buggen).

Jag måste nog lämna in den till Telia för att få bort flymode-buggen , satan så bittert...

GAHhhh, handikappat utan standardtelefonfunktionerna\3G\Edge :S

Edit: Det går väl att uppdatera via sitt SD-minneskort? Men är det verkligen O.K enligt garantikraven? Vilken firmware är O.K att uppdatera till? 2.3.5?

Anslut till ett WiFi-nätverk och sök efter programvaruuppdateringar. (Inställningar -> Om telefon)

Skrivet av zikkor:

på min kartong står det 1.2ghz och förbokade den i somras så, jag tror det står rätt (1.2ghz)

Gj, du svarade på ett ~1 år gammalt inlägg då specifikationerna var mer eller mindre rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag skulle bara flashat in den jag ville ha med odin. Om det är ok för garantin vet jag tyvärr inte.

Okej, hur gå tillväga? Är odin systemet som används när man klickar med volymknapparna\on&off-knappen vid telefonuppstart?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Anslut till ett WiFi-nätverk och sök efter programvaruuppdateringar. (Inställningar -> Om telefon)

Gj, du svarade på ett ~1 år gammalt inlägg då specifikationerna var mer eller mindre rykten.

Det går ej, jag måste likförbannat ha en fungerande simkortsfunktion för att använda OTF-uppdateringsfunktionen.

GAaahh!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walp:

Ja det får du göra för att sätta telefonen i download mode.
Tar inget ansvar, gör man rätt så bör de inte vara några problem dock. (har själv bara använt odin för att flasha cf-root kernel, sedan har jag cwm recovery o behöver inte krångla med datorn/odin mera.)
odin "howto" http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278
vilka firmwares funkar att uppdatera med kies? http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=54375
Läs på lite först så du inte brickar luren.

Permalänk

Samsung galaxy s2 är riktigt skön, bästa luren jag någonsin har haft! den va värd varenda en krona men behöver hjälp xD någon som vet hur f*n man tar bort sim-kontakter ?? blir inte av med ett visst nummer riktigt störigt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av whataafuck:

Samsung galaxy s2 är riktigt skön, bästa luren jag någonsin har haft! den va värd varenda en krona men behöver hjälp xD någon som vet hur f*n man tar bort sim-kontakter ?? blir inte av med ett visst nummer riktigt störigt!!

Hur menar du?
Raderas det inte om du väljer radera i kontakter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whataafuck:

Skrivet av Boss302:

Hur menar du?
Raderas det inte om du väljer radera i kontakter?

Måste göras i Samsung Kies.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Måste göras i Samsung Kies.

Testade precis att radera tres förinlagda nr på sim o det var inga problem via "kontakter" i telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Testade precis att radera tres förinlagda nr på sim o det var inga problem via "kontakter" i telefon.

Det var värst. Jag var iaf tvungen att göra det via Kies. Funktionen kanske inte fanns då jag kollade?

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det var värst. Jag var iaf tvungen att göra det via Kies. Funktionen kanske inte fanns då jag kollade?

Jag kör iofs custom rom men denna (checkrom) är ju samsungrom också.
håller bara nere tummen på valfri kontakt o väljer radera i valmenyn som kommer upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag kör iofs custom rom men denna (checkrom) är ju samsungrom också.
håller bara nere tummen på valfri kontakt o väljer radera i valmenyn som kommer upp.

Ah, det fungerade iaf inte när jag körde standard-romen. Försvann ur listan kontakter, men var kvar på sim-kortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ah, det fungerade iaf inte när jag körde standard-romen. Försvann ur listan kontakter, men var kvar på sim-kortet.

Kasnke ligger kvar på simkortet, orkar inte ta ur det o testa i en annan lur. (i s2an är det iaf veck)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Edit: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=54375
Firmwares på xda (länk i tidigare inlägg ang äldre bootloader) eller samfirmware.
Jig på t.ex ebay.

Vet inte hur du lyckats få så mycket strul?
Jag kör checkrom revohd v4 kommer inte ihåg när jag såg en FC sist.
Rensat cache har jag aldrig gjort
Fungerar den som den ska med originalrom? Tänkte så det inte är någe fel på luren.. Isf blir du ju inte så poppis hos den du säljer till..

Detta var ju mindre skoj. Ingen av länkarna på sidan till FW med den gamla bootloadern fungerar. Går det att köra in en ny FW och sedan ändra bootloader enbart för att reseta countern och sen ändra tillbaka?

EDIT: Ingen utav länkarna till FW fungerar.

EDIT2: Hittade en intressant sida som listar en jäkla massa roms: http://www.galaxys2roms.com/ - men ingen standard

EDIT3: Hittade en Nordisk version för 2.3.5 nu! Testar den.

EDIT4: Har nu senaste standard-romen i luren och allt fungerar som det ska. Snackade även med en snubbe i min lokala Telia-butik (där jag köpte luren) och han trodde inte att detta med flash countern spelade någon roll. Speciellt inte om telefonen fungerar bra i övrigt ändå.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

gråskalan på S2an stämmer ju inte för fem öre.
Blue Man Group måste ha varit inblandade vid kalibreringen av S2an

där det ska vara vitt är det en blå ton.
vilket gör att foton från kalibrerade bildskärmar visas åt helvete fel på S2an.
har testat Standard läget och även Film läget.
filmläget är lite bättre men fortfarande blått där det ska vara vitt.

finns det nån app där man kan ändra RGB värderna manuellet?
eller finns det nån ROM med den möjligheten?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

gråskalan på S2an stämmer ju inte för fem öre.
Blue Man Group måste ha varit inblandade vid kalibreringen av S2an

där det ska vara vitt är det en blå ton.
vilket gör att foton från kalibrerade bildskärmar visas åt helvete fel på S2an.
har testat Standard läget och även Film läget.
filmläget är lite bättre men fortfarande blått där det ska vara vitt.

finns det nån app där man kan ändra RGB värderna manuellet?
eller finns det nån ROM med den möjligheten?

Japp, det finns. Dock tidig dev. snapshop version så man kan inte justera manuellt ännu. Men det finns olika profiler för olika HW rev.

https://market.android.com/details?id=org.projectvoodoo.scree...

Tror bara root krävs faktiskt.

Om ni har root och lyssnar på musik kommer ni garanterat uppskatta denna också:

https://market.android.com/details?id=org.projectvoodoo.loude...

Permalänk
Medlem

Grabbar, jag är osäker asså!

Tror ni jag tjänar något på att byta till en iPhone? Hur är det sett till de tekniska detaljerna, är minneshanteringen bättre? Behöver man någonsin jäglas med att starta om för att rensa cache? Hur mkt sämre är kameran, hur mkt bättre är ljudkortet?

Har börjat undra om det verkligen är värt det. "Kände" lite på en iPhone på expert idag (då jag inte fick vara ifred ifrån en ihärdig säljare sist) och "flytet" är ju inte överlägset i jämförelse. Småhackar inte som Android, men ladd-tiderna för appar m.m. kan vara detsamma. Tar längre tid att stänga ett program på iOS jämfört med Android om man t.ex. råkar öppna fel. Fick dessvärre inte tillfälle att pröva ljudkvalitén då luren var inkapslad i någon form av kraft-fält i plast..

Det som irriterar mig med min SGS2: I standard-romen så ligger diverse program och drar resurser i bakgrunden, vilka jag upplever drar både prestanda och batteri-tid (kanske en illusion?). Dessutom blir de bara fler och fler ju längre man har telefonen igång och även om man "rensar" med Advance Task Killer så ser man hur minnet blir mindre och mindre i jämförelse med en nystartad telefon (typ 600mb i jämförelse med 450mb direkt efter "rensning"). Med Custom Roms så blir detta med program i bakgrunden bättre och jag tycker att batteri-tiden med Custom har varit helt klart bättre (läs: klart godkänd). Men då får man med alla buggar på köpet:

• Måste rensa cache

• Vill inte spela upp video

• Vibration fungerar inte för SMS i tyst läge

• Program kraschar/tvingas stängas (vilket måste åtgärdas med punkt 1)

• Filhanteraren slutar att hitta filer (vilket måste åtgärdas med punkt 1)

osv.

Jag är inte så intresserad av detta med att tricksa med mobilen längre. Vill ha en lur som fungerar utmärkt out-of-the-box, inga krascher osv. Lyssnar mest på musik och tar en bild då och då. Utöver det är jag säker på att utbudet av appar som jag har nytta av är väldigt lika (banken i mobilen, rese-planerare etc.). Jag tänker att det är enklare att fråga här än att starta ytterliggare en flame-war tråd. Jag vill ha objektiva åsikter ifrån någon som prövat båda mobilerna/OS'en. Tankar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Grabbar, jag är osäker asså!

Tror ni jag tjänar något på att byta till en iPhone? Hur är det sett till de tekniska detaljerna, är minneshanteringen bättre? Behöver man någonsin jäglas med att starta om för att rensa cache? Hur mkt sämre är kameran, hur mkt bättre är ljudkortet?

Har börjat undra om det verkligen är värt det. "Kände" lite på en iPhone på expert idag (då jag inte fick vara ifred ifrån en ihärdig säljare sist) och "flytet" är ju inte överlägset i jämförelse. Småhackar inte som Android, men ladd-tiderna för appar m.m. kan vara detsamma. Tar längre tid att stänga ett program på iOS jämfört med Android om man t.ex. råkar öppna fel. Fick dessvärre inte tillfälle att pröva ljudkvalitén då luren var inkapslad i någon form av kraft-fält i plast..

Det som irriterar mig med min SGS2: I standard-romen så ligger diverse program och drar resurser i bakgrunden, vilka jag upplever drar både prestanda och batteri-tid (kanske en illusion?). Dessutom blir de bara fler och fler ju längre man har telefonen igång och även om man "rensar" med Advance Task Killer så ser man hur minnet blir mindre och mindre i jämförelse med en nystartad telefon (typ 600mb i jämförelse med 450mb direkt efter "rensning"). Med Custom Roms så blir detta med program i bakgrunden bättre och jag tycker att batteri-tiden med Custom har varit helt klart bättre (läs: klart godkänd). Men då får man med alla buggar på köpet:

• Måste rensa cache

• Vill inte spela upp video

• Vibration fungerar inte för SMS i tyst läge

• Program kraschar/tvingas stängas (vilket måste åtgärdas med punkt 1)

• Filhanteraren slutar att hitta filer (vilket måste åtgärdas med punkt 1)

osv.

Jag är inte så intresserad av detta med att tricksa med mobilen längre. Vill ha en lur som fungerar utmärkt out-of-the-box, inga krascher osv. Lyssnar mest på musik och tar en bild då och då. Utöver det är jag säker på att utbudet av appar som jag har nytta av är väldigt lika (banken i mobilen, rese-planerare etc.). Jag tänker att det är enklare att fråga här än att starta ytterliggare en flame-war tråd. Jag vill ha objektiva åsikter ifrån någon som prövat båda mobilerna/OS'en. Tankar?

När jag hade min 3gs (t.o.m ios 4.3ish) så reboota den minst 1gång/dag p.g.a att rammminnet blev fullt. Appar krashade minst lika mycket på iphone... Förmodligen inte sämre/bättre programutvecklare till ios på appstore.
Ang ljud så har sgs (ej s2) samma ljudchip som iphone4 vad jag förstått. Vet inte om det finns något att klaga på hos yamaha chippet i s2an?
Batteritiden är inte bättre på iphone.
2000mAh batteriet för knappt trehundra är riktigt trevligt också om man vill ha extra kräm.

Förslag: (i väntan på officiell ICS)
Lägg in original samsung rom, roota med cfroot kernel. ta hem titanium o rensa ur allt som du inte vill ha/behöver länk. = Original helt utan "bloat"

Byt till någon launcher som flyter på om inte senaste tw gör det? (har aldrig gillat tw) Jag körde iofs inte stockrom så länge men jag vet så var det smooth.
Empty ram = waisted ram. Nja, men android ska se till att ramanvändningen funkar. (du ska mao inte behöva stänga några program själv).
Sen kan man ju tyvärr få in sämre program som håller telefon i t.ex wakelock. (går att se tydligt i t.ex cpuspy om telefon inte går i deep sleep)

Jag har nu fastnat för adw launcher ex. (icke ex är gratis)
zeam launcher är en lättdriven o jag gillar den, mycket för att den har bara vad man behöver o inge mer..
GO launcher var ett bra tag sedan jag testa nu.
Launcher pro är väldigt populär o med en bra anledning också.

Edit:
Dessa hade iaf inga problem med någon av punkterna i den lista.
Checkrom revohd v4.
darkyrom hd v1.0 r5.
SiyahKernel ifall något skulle strula?
Har kört med siyha länge länge nu p.g.a att jag vill gärna underklocka till 100mhz vid idle o har aldrig haft något strul med den. (governor - ondemand, annars kan det "lagga" lite om inte luren får sprutt på processorn direkt). "siyha".tar går att flasha med darkyota
Kitchen pro som ingår i checkrom har även siyah för enkel installation, det är dock sällan den senaste. (om man vill ha det)
(svårt att låta bli att modda bara )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

När jag hade min 3gs (t.o.m ios 4.3ish) så reboota den minst 1gång/dag p.g.a att rammminnet blev fullt. Appar krashade minst lika mycket på iphone... Förmodligen inte sämre/bättre programutvecklare till ios på appstore.
Ang ljud så har sgs (ej s2) samma ljudchip som iphone4 vad jag förstått. Vet inte om det finns något att klaga på hos yamaha chippet i s2an?
Batteritiden är inte bättre på iphone.
2000mAh batteriet för ett par hundra är riktigt trevligt också om man vill ha extra kräm.

Jo, men 4an verkar stabilare? Men jag vet ju inte och behöver en jämförelse med dessa mer "moderna" telefoner. Skillnaden på 3GS och 4 verkar stor. Men jag tror ju inte att iOS är guds gåva till smartfåne-användarna. Frågan är bara hur stor skillnaden faktiskt är.

Ljudchippen i iPhone och SGS verkar om inte annat vara väldigt lika och SGS2'ans chip är ju bland de bättre (om än inte riktigt det som ettan). Jag har personligen inget att klaga på sådär, men hade varit trevligt att själv få jämföra.

Att köpa till ett batteri bara för att köra standard-rom, när jag bevisligen varit nöjd med batteriet jag har i custom-rom, känns som lite slöseri med pengar och telefonens potential.

Skrivet av Boss302:

Förslag: (i väntan på officiell ICS)
Lägg in original samsung rom, roota med cfroot kernel. ta hem titanium o rensa ur allt som du inte vill ha/behöver länk. = Original helt utan "bloat"

Byt till någon launcher som flyter på om inte senaste tw gör det? (har aldrig gillat tw) Jag körde iofs inte stockrom så länge men jag vet så var det smooth.
Empty ram = waisted ram. Nja, men android ska se till att ramanvändningen funkar. (du ska mao inte behöva stänga några program själv).
Sen kan man ju tyvärr få in sämre program som håller telefon i t.ex wakelock. (går att se tydligt i t.ex cpuspy om telefon inte går i deep sleep)

Jag har nu fastnat för adw launcher ex. (icke ex är gratis)
zeam launcher är en lättdriven o jag gillar den, mycket för att den har bara vad man behöver o inge mer..
GO launcher var ett bra tag sedan jag testa nu.
Launcher pro är väldigt populär o med en bra anledning också.

Onekligen en bra sak att testa. Frågan är om jag verkligen orkar krångla med det nu när jag egentligen bara har till att sätta ut min annons och vänta på svar...

Det där med ramet tkr jag är lustigt iaf. Pröva själv så får du se! Även om du tvingar appar att stängas så försvinner ramet bit för bit vartefter tiden går utan att telefonen startas om. Visst, det är inte mkt (speciellt inte när man har en hel gb), men jag har iaf upplevt det som en del av problemet med batteri-tid och prestanda. Kanske finns lite info att läsa nånstans om varför det blir så och om det faktiskt gör skillnad? Eller om det bara är vissa appar som man installerat som jävlas, jag vet egentligen inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att ram fylls efter man stängt ned rubbet vet jag. Har dock aldrig någonsin varit med om att ramminnet blir fullt så det segar något i telefon.

Min syster har en 4a.. Tycker den känns betydligt segare än min s2..4s har jag dock ingen personlig erfarenhet av. Förutom att typ scrolla ikonerna fram o tillbaka.

edit:
Syster är väldigt nöjd men använder inte telefonen till mycket mer än o lyssna på musik, smsa o ringa, samt någon app för jobbet..

Det är omöjligt att säga hur du ska göra.. Blir du missnöjd så kan du ju sälja iphonen också.

Ang: 2000mAh batteriet... Jag hade inga problem med batteritid innan, jag tyckte den faktiskt var riktigt bra efter 3gsen. Köpte dock ett 2000mAh batteri lite på test för att det är så billigt samt att det i princip inte gör telefonen större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Att ram fylls efter man stängt ned rubbet vet jag. Har dock aldrig någonsin varit med om att ramminnet blir fullt så det segar något i telefon.

Min syster har en 4a.. Tycker den känns betydligt segare än min s2..4s har jag dock ingen personlig erfarenhet av. Förutom att typ scrolla ikonerna fram o tillbaka.

edit:
Syster är väldigt nöjd men använder inte telefonen till mycket mer än o lyssna på musik, smsa o ringa, samt någon app för jobbet..

Det är omöjligt att säga hur du ska göra.. Blir du missnöjd så kan du ju sälja iphonen också.

Ang: 2000mAh batteriet... Jag hade inga problem med batteritid innan, jag tyckte den faktiskt var riktigt bra efter 3gsen. Köpte dock ett 2000mAh batteri lite på test för att det är så billigt samt att det i princip inte gör telefonen större.

Tror jag gör ett försök till att rensa på bloat som du skrev. Känns så enormt dumt att byta telefon om det finns risk att jag ändå inte blir nöjd. Speciellt då SGS2 har de flesta fördelarna (större skärm, bättre kamera osv.). Är ju faktiskt kär i storleken på skärmen och iPhone känns rent "fjuttig" i jämförelse.

Sen kanske jag får slänga ett öga på det större batteriet. Hur känns telefonen efter det, fortfarande hyfsat "stabil" osv.? Luckan glappar inte eller något?

EDIT: Något tips på launcher som gör att man kan ordna bland apparna? Vill kunna lägga vissa i en mapp och sortera dem efter eget behag, inte i bokstavsordning. Det är något jag saknar hos alla de launchers jag prövat hittills. ADW Launcher med CyanogenMod var bland det sämre jag prövat. Ibland när man försökte använda snabb-knappar i verktygsfältet så började de att flytta på sig, trots att det skulle vara låst. Högst irriterande att återställa genvägarna gång på gång.

Annars kör jag vidare på TW, har inget att klaga på direkt. Kanske går att hitta något icon-pack som fungerar med det.

EDIT2: Efter typ en timmes radering av program, där min egen lista och den som länkades inte stämde överens till 100 (kan delvis vara p.g.a. språket), så har jag iaf rensat bort massa "skräp". Telefonen känns mkt "renare" och jag kan komma att gilla detta så länge det inte börjar krascha och jävlas. Jag var noga med att bara ta bort YES-markerade program. Håll tummarna för att detta funkar i längden!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Tror jag gör ett försök till att rensa på bloat som du skrev. Känns så enormt dumt att byta telefon om det finns risk att jag ändå inte blir nöjd. Speciellt då SGS2 har de flesta fördelarna (större skärm, bättre kamera osv.). Är ju faktiskt kär i storleken på skärmen och iPhone känns rent "fjuttig" i jämförelse.

Sen kanske jag får slänga ett öga på det större batteriet. Hur känns telefonen efter det, fortfarande hyfsat "stabil" osv.? Luckan glappar inte eller något?

EDIT: Något tips på launcher som gör att man kan ordna bland apparna? Vill kunna lägga vissa i en mapp och sortera dem efter eget behag, inte i bokstavsordning. Det är något jag saknar hos alla de launchers jag prövat hittills. ADW Launcher med CyanogenMod var bland det sämre jag prövat. Ibland när man försökte använda snabb-knappar i verktygsfältet så började de att flytta på sig, trots att det skulle vara låst. Högst irriterande att återställa genvägarna gång på gång.

Annars kör jag vidare på TW, har inget att klaga på direkt. Kanske går att hitta något icon-pack som fungerar med det.

EDIT2: Efter typ en timmes radering av program, där min egen lista och den som länkades inte stämde överens till 100 (kan delvis vara p.g.a. språket), så har jag iaf rensat bort massa "skräp". Telefonen känns mkt "renare" och jag kan komma att gilla detta så länge det inte börjar krascha och jävlas. Jag var noga med att bara ta bort YES-markerade program. Håll tummarna för att detta funkar i längden!

Batterikittet är i originalklass eller vad man ska kalla det.. Luckan sitter lika bra o är av samma material. Tycker telefon ligger bra i handen.
Hade ett tunt skal innan för att skydda kamerahuset som sticker ut lite. Så för mig blev telefon smidigare och kameran blir försänkt liiite lite.

Ang manuell placering av ikoner i mappar vet jag inte då jag aldrig letat efter det.
edit: kan något liknande detta fixa det? https://market.android.com/details?id=com.google.code.appsorg...

Upplevde samma som dig med adw på cyanogen på frugans ace.. Inget sådant för mig med adw på "customsamsungrom" vet inte om det har med adw version att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Batterikittet är i originalklass eller vad man ska kalla det.. Luckan sitter lika bra o är av samma material. Tycker telefon ligger bra i handen.
Hade ett tunt skal innan för att skydda kamerahuset som sticker ut lite. Så för mig blev telefon smidigare och kameran blir försänkt liiite lite.

Ang manuell placering av ikoner i mappar vet jag inte då jag aldrig letat efter det.
edit: kan något liknande detta fixa det? https://market.android.com/details?id=com.google.code.appsorg...

Upplevde samma som dig med adw på cyanogen på frugans ace.. Inget sådant för mig med adw på "customsamsungrom" vet inte om det har med adw version att göra?

Den där appen var inte riktigt det jag är ute efter. Jag vill alltså ha något där man kan organisera i "programlådan" (tror jag ADW kallade det). Om du trycker på "program" så får du ju upp alla dina appar och där vill jag kunna organisera på egen hand. Detta går utmärkt i TW och jag tror nästan jag fortsätter med denna launcher. Det är egentligen den som fungerat bäst hittills för mig.

Angående problemet i ADW så har jag ingen aning. Blev trist i längden då det bara jävlades.

Btw, vilken är den bästa video-spelaren för Android? Gärna något som är bra på undertexter också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

den här launchern vill jag ha.... http://www.youtube.com/watch?v=632u9jjaRN4

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Den där appen var inte riktigt det jag är ute efter. Jag vill alltså ha något där man kan organisera i "programlådan" (tror jag ADW kallade det). Om du trycker på "program" så får du ju upp alla dina appar och där vill jag kunna organisera på egen hand. Detta går utmärkt i TW och jag tror nästan jag fortsätter med denna launcher. Det är egentligen den som fungerat bäst hittills för mig.

Angående problemet i ADW så har jag ingen aning. Blev trist i längden då det bara jävlades.

Btw, vilken är den bästa video-spelaren för Android? Gärna något som är bra på undertexter också.

aha ok.. vet inte alls ang "programlådan".
Undra om det inte var go launcher jag fick välja ordna alfabetiskt på då o då?
edit: Jo testade precis o i go launcher ex kan du ordna om app drawern som du vill.

Ingen aning.. Jag använder mx video player (finns pro version utan ads) men jag tittar inte så mycket film via mobilen så jag känner jag kan ge något ordentligt råd an videospelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

aha ok.. vet inte alls ang "programlådan".
Undra om det inte var go launcher jag fick välja ordna alfabetiskt på då o då?
edit: Jo testade precis o i go launcher ex kan du ordna om app drawern som du vill.

Ingen aning.. Jag använder mx video player (finns pro version utan ads) men jag tittar inte så mycket film via mobilen så jag känner jag kan ge något ordentligt råd an videospelare.

Mx Video Player verkade populärast, så jag ser till att testa den ett tag. Ska även ta en titt på Go Launcher!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Full screen launcher (pro)

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Mx Video Player verkade populärast, så jag ser till att testa den ett tag. Ska även ta en titt på Go Launcher!

MX video är suverän. Har gratis versionen på min sensation och ser ingen anledning att köpa den då reklam bara visas innan filmen startar. den funkar med det mesta jag matar den med å texter är de inga problem med heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

MX video är suverän. Har gratis versionen på min sensation och ser ingen anledning att köpa den då reklam bara visas innan filmen startar. den funkar med det mesta jag matar den med å texter är de inga problem med heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter kanoners! För vidare på den då.

Någon som har tips på program som man kan använda för att ladda ned filer från datorn till mobilen med? Vill kunna göra det hela ifrån mobilen vart jag än är. Typ om jag vill hämta en låt eller så ifrån datorn.

Visa signatur