Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekeee:

Hur ser det ut nu, om man köper en beta nyckel, vilka datum kan man spela? Är det möjligt att spela den här helgen?

Ja, så länge du har en nyckel från pre-order eller sneak peek så kan du spela denna helgen.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Ja, så länge du har en nyckel från pre-order eller sneak peek så kan du spela denna helgen.

Fantastiskt! Hur lång tid tar det innan man får nyckeln? "You will receive your code by email in the next few hours, which you will need to take advantage of your pre-order benefits."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekeee:

Fantastiskt! Hur lång tid tar det innan man får nyckeln? "You will receive your code by email in the next few hours, which you will need to take advantage of your pre-order benefits."

Fick min nyckel efter 2h30min. Men har hört att det kan ta längre tid än så.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

Ingen som har skapat en Guild eller Sitter på en som de kan bjuda in till ?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

Ingen som har skapat en Guild eller Sitter på en som de kan bjuda in till ?

Gjorde Sweclockers guild. Har Dock inte en aning hur man bjuder in folk.

Vad heter du in-game?

Permalänk
Medlem

Jag nickar som Lalun

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Nu har vi en fungerande Sweclockers guild in-game! Lägg till mig (Kalkih) in-game eller skriv ditt nick här i tråden så skickar jag en invite!

Permalänk
Medlem

Lite sent ute kanske men råkar någon ha en nyckel kvar? Ska försöka få en polare att börja spela TERA men han vill inte köpa Digial Mini riktigt än

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som har en nyckel över?;) sjukt sugen på spelet!

PM:a isåfall!

Permalänk

Har testat dom flesta classerna och sen kört med Berserker till lvl 13. Tänker inte köra mer, för att jag vill sen explora när det verkligen gäller

Dock har jag en sak jag klagar på, som jag aldrig trodde jag skulle klaga på... lite mer grind tack. Tycker det snackas alldeles för mycket. Questerna är ju så himla korta. Känns lite värre än WoW.
Men återigen, nu körde jag bara till 13. Hur är det på dom högre levlarna?
Samt, vad händer när man dör? Har inte varit i närheten av att då någongång.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Har testat dom flesta classerna och sen kört med Berserker till lvl 13. Tänker inte köra mer, för att jag vill sen explora när det verkligen gäller

Dock har jag en sak jag klagar på, som jag aldrig trodde jag skulle klaga på... lite mer grind tack. Tycker det snackas alldeles för mycket. Questerna är ju så himla korta. Känns lite värre än WoW.

Tycker också som dig, löjligt enkelt och levla. Vill ha mer grind!! L2 style!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Skrivet av Blankah:

Tycker också som dig, löjligt enkelt och levla. Vill ha mer grind!! L2 style!

Blir jobbigare på högre levlar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt spel som flyter på rätt bra.

EDIT: Finns det någon guild för lite äldre spelare?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det blir lite jobbigare på högre level men itne så förbaskat mer jobbigt, Vid level 50+ tar det runt 4-5 timmar per level. Vist guardian & mystic må hända ta några timmar till på grund av deras kassa dps men det är inte så mycket extra.

Sedan vad som händer ifall du dör, De kristaller du har socketat har en channs att gå sönder. Ingen enorm kostnad men ändå jobbigt. Kostar kanske lite mer en t.ex. repara armorn' i wow överlag.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Fan vad jag vill ha det här spelet ! Tänk er en elin lancer! Gullig liten sak med fina former o titta på sen asfett spjut o sköld ! Men någon som vet när det verkligen kommer ? Så man vet om det är värt att förhandsboka..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Closed Beta Test 1: February 10 – 12
Closed Beta Test 2: February 24 – 26
Closed Beta Test 3: March 9 – 11
Closed Beta Test 4: March 23 – 25
Closed Beta Test 5: April 6 – 8
Open Beta Test: April 19 – 22
Head Start: April 28 – May 1

Så release 28:e april om man förbokar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Finns det någon guild för lite äldre spelare?

Undrar samma sak.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

2 frågor.

1. Vet vi ungefär vad servrarna kommer heta? (Var kommer du spela?)
2. PCC kommer 26e va? och det var 1 namn per konto och server?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=33094
http://www.steparu.com/previews/mmo-rpg-previews/823-tera-que... <- Samt lite mer info här.

As Snifflez already mentioned here, thanks to inven we now know a lot more about the upcoming big update in Korea. The T4 updates first part has been revaled and the title seems to be 'The Queen of Argon' (subject of change for our release). As usual, fanstranslations incoming, and there is a lot to translate so it might take some time

New level cap, zones and content

Level cap increase
- from 58 to 60

At war with the Argon

- Full-scale war between the Valkyon Federation and the Argon
- New storyline is centered around Hasmina (she's the Castanic protagonist of the 2009 G*Star trailer)
- The Queen of Argon emerges

Hasmina

The Queen of Argon

New Zones
- in Northern Shara following new zones will be added: Val Tirkai, Helkan District, Val Kaeli
- in Southern Shara following new zone will be added: Veritas District (this zone won't be connected to the new storyline)

the 4 new zones

New Instances
- Balder's Temple: a vibrant colored temple complex
- The Abandoned Chruch: a desolate and dark place
- both instances will feature hard mode

Balder's Temple

The Abandoned Church

New Boss monster types

- Capricorn: a huge, black winged goat headed humanoid
- Kakun: imagine a Kumas crossed with a baboon
- Artifact Guard: 4 legged mechanical monsters

Capricorn, Kakun and the Artifact Guard

New lvl60 Skills

New Mystic Summon, Lancer's Harpoon Chain and the Sorcerer's Petrifying Armor

as Steparu has translated the skills I'm just going to quote him:

Warrior Stack System
- new Stack System introduced for Warrirors
- works similar to WOW's 'Combo Point System'
- depending on the stacked points (will be shown under the enemy HP bar) additional finishing moves can be executed with various effects

Warrior's Stack System concept

okay, the forums won't let me post more than 10pics/post so part 2:

Daily Quests, Accessories and Mounts

Reputation/Daily Quests
- Daily Quests can be performed once per day (figures...)
- Quests are marked with a green exclamation mark
- collected points can be exchanged for various goods: equipments, green crystals

Daily Quests marked with a green exclamation mark

New armors and Accessories
- new tier 12 and tier 13 items
- soulbound items
- accessories are craftable

new looks

additional headgear

Green Crystals
- obtainable by exchanging your daily quest points
- can be only used in earrings and rings that will now have 1 crystal slot (+4 crystal slots alltogether)

Green Crystals can only be used with earrings and rings

New Mounts
- can be also exchanged for daily quest points

Additional accessory items: Masks
- daily quests again, special monster masks

Kumas Mask

Large-scale PVE content: Black Crevice

Black Crevice?
- seamless, large-scale PVE world
- crevice appears at regular intervals
- several measures need to be taken to close the crevice
- automatically assigned quests to earn points
- points can be exchanged for a variety of items

Close the Crevice at all costs

Automatic Party Matching
- about 20 players needed to close the crevice
- to avoid the hussle of gathering members the system automatically puts the party together
- Black Crevice quest automatically assigned to players

Public Quests
- if more people participate better rewards can be gained

Obtainable Black Crevice Items
- equipment enchanting items
- tier 13 items
- PvP equipment
- Ancient Warhorse

Revamping the existing system

Ingame Currency Changes
- introducing gold, silver and bronze coins
- automatic conversion, currently 10.000 coins are worth 1 gold

Gold, Silver and Bronze coins

Auction House Changes
- smart search function
- new item registration limit is 50

Better Auction House

Simplified Pegasus flight paths

Reorganized Crafting System
- additional crafting: Accessories

Leveling curve and Drop Rate tweaks
- higher instance drop rates
- lvl58 instance drop adjustments

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Closed Beta Test 1: February 10 – 12
Closed Beta Test 2: February 24 – 26
Closed Beta Test 3: March 9 – 11
Closed Beta Test 4: March 23 – 25
Closed Beta Test 5: April 6 – 8
Open Beta Test: April 19 – 22
Head Start: April 28 – May 1

Så release 28:e april om man förbokar.

Börjar inte betan till helgen? Eller har dom flyttat den?
http://community.tera-europe.com/home/news/article/overview-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollestroger:

Börjar inte betan till helgen? Eller har dom flyttat den?
http://community.tera-europe.com/home/news/article/overview-a...

Jo. ozo64 länkade till NA BETA

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

Kommer raids bara ha en svårighetsgrad så det inte blir som i wow?

Permalänk
Medlem

Vore intressant och testa Tera.
Inte någon som sitter på en extra nyckel måntro?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Vore intressant och testa Tera.
Inte någon som sitter på en extra nyckel måntro?

Köp till beta test för omkring 50 lappen på deras hemsida. Gillar du liret är det bara betala mellanskillnad därifrån till hela spelet sen.
Du kommer inte bli missnöjd, lita på det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfishswe:

Kommer raids bara ha en svårighetsgrad så det inte blir som i wow?

Finns inga raids. Förvisso om du läste det jag skrev innan så kommer de introdusera något nytt system så vi får väll se, men det är inte precis raids de heller.

Sedan Instanser, Efter level 50 så har alla instanser 3 nivåer. Normal, Hard, Samt vet inte vad den tredje nivån heter men svårare är det i alla fall. Men alla dessa är 5 manna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mugi> du som spelat en del. Hur är det med world PVP för politik? har du sett att man slåss om "turf"?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de byter currency till Gold, Silver, Bronze Kul när man hade kunnat köpa saker för nån miljon guld.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fint som snus, körde upp en Warrior till level 17, helt klart roligare än en Sorcerer. Perfekt timeat med closed beta också, är mina jobbfria helger. Sen slank det allt in en veckas ledighetsansökan då headstarten börjar

Får bli att testa Archer och Slayer i stängda betan och sedan se vad man kommer spela för något vid release sen.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Fint som snus, körde upp en Warrior till level 17, helt klart roligare än en Sorcerer. Perfekt timeat med closed beta också, är mina jobbfria helger. Sen slank det allt in en veckas ledighetsansökan då headstarten börjar

Får bli att testa Archer och Slayer i stängda betan och sedan se vad man kommer spela för något vid release sen.

Spelade upp till lvl 17 också, fast som Sorcerer. Sorceren känns som något fräscht då man spelade mage/boomkin i WoW ett bra tag. Dodge systemet gillar man samt att alla spells har inte samma range som i sin tur tvingar en att tänka mer än i WoW i mitt tycke. Enbart chain combos är bevis på något som kan bli bättre (fight systemet) med tiden.

Blir att lvla en Warrior eller Slayer kommande closed beta.

Säg mig, vad tyckte du om som Warrior? Vad tilltalade dig?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Spelade upp till lvl 17 också, fast som Sorcerer. Sorceren känns som något fräscht då man spelade mage/boomkin i WoW ett bra tag. Dodge systemet gillar man samt att alla spells har inte samma range som i sin tur tvingar en att tänka mer än i WoW i mitt tycke. Enbart chain combos är bevis på något som kan bli bättre (fight systemet) med tiden.

Blir att lvla en Warrior eller Slayer kommande closed beta.

Säg mig, vad tyckte du om som Warrior? Vad tilltalade dig?

Körde också en Sorcerer och lyckades fixa de sista levlarna upp till 20 sent igår kväll för att kunna hinna testa SB.

Håller med dig om att Sorc är fräsht då man både kan hålla sig ranged men även har några bra melee range spells (Flame Pillar och Ice bakåtvolten som gör bra skada). Tror egenskrivna combos blir det som skiljer "nooben" från den skillade spelaren.

Vet inte hur mycket skada jag gjorde i dungeons men på något sätt känns det som att melee har chans att göra lite mer skada då dungeon mobsen inte kan stå stilla vilket gör att man missar. Dina AoE spells verkar ha en viss maxskada oavsett hur många mobs man träffar. Som tur var finns mana siphon för standard spellen (fireball) är ju rätt poänglös att använda och alla "riktiga" spells kostar en del mana. Det finns så många roliga skills att använda att man nästan har svårt att bestämma sig Blir ett projekt i sig att binda allt på ett korrekt sätt.

Tycker man som sorcerer har ett bra urval av spells för att kunna ta många mobs åt gången (4-5 st mobs nån level eller två under din level samtidigt är inte så svårt) vilket kanske kan snabba upp grindandet och levlingen, bara man inte råkar göra något misstag

I veckan när de körde Stresstest 2 körde jag Warrior (iofs bara upp till lvl 7) och det var väldigt annorlunda. Man känner verkligen känslan av att rusa in och flänga runt med svärden som en väderkvarn med alla aoeskills man har. Sen verkade warriorn också bra på att dodgea och hoppa runt lite varför det ska bli intressant att se vilka skills man får upp till level 20. Virvelvinden verkar i varje fall göra massiv skada.

Visa signatur