Permalänk
Medlem

Hur kan man ta del av Sweclockers rabatten jag är ganska ny och skulle gärna vilja veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magenus:

Hur kan man ta del av Sweclockers rabatten jag är ganska ny och skulle gärna vilja veta

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Beräknad i lager 2012-02-29 ?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Beräknad i lager 2012-02-29 ?

Ja jag kan se själv vad det står på sidan, men det är inte det jag efterfrågar eftersom dessa datum inte är pålitliga och ändras hela tiden.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Ja jag kan se själv vad det står på sidan, men det är inte det jag efterfrågar eftersom dessa datum inte är pålitliga och ändras hela tiden.

Kanske är så för att de inte vet? Ganska logiskt.

Permalänk

skulle inte rekommendera.
har försökt beställa men bara en massa prat och helt omöjligt att få tag i någon om nånting. vill ni ha service så handla på dustin eller något, det slutade så sist för mig iallafall. servicen är ett skämt om ett skämt. leveransen är bara skitsnack, inte bara jag som haft problem med cdon. otrevliga när man väl får tag i dem och detta är endast över deras mailtjänst..! riktigt dålig service, oseriösa för att vara så stora, priserna är det enda som lockar. men jag betalar gäääärna mer, någon annanstans, för då vet jag att jag faktiskt får grejerna. ÄR man en "internet" jätte så får man fan ta tag i sånt här, dålig stil som fan och rekommenderas starkt att undvika. tråkigt nog.
STYR UPP ER, bli trovärdiga, det kommer kosta.

Visa signatur

CPU: i7 920 @stock // MoBo: ASUS Sabertooth x58 // RAM: Corsair Vengeance 1600c9@4gb x3
GPU: XFX HD5870 // HDD: SYS; Corsair Force GT 3 120GB, STORAGE; WD Black 500 gb // PSU: Corsair HX620
- Lycosa, Mamba, G930, F.L.Y. 5(Cyborg X)
- S.T.A.L.K.E.R., BF3, Red Orchestra 2, Supreme Commander, COD 4, Tetris, Q3

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Kanske är så för att de inte vet? Ganska logiskt.

Kanske var därför jag frågade, om de vet något annat? Ganska logiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Kanske var därför jag frågade, om de vet något annat? Ganska logiskt.

Vad är det logiska med att dom vet att dom inte vet?
Tänk själv, dom har satt ut preliminärt datum, det är givetvis det som gäller.
Annat är det på boka-grejerna, där du måste maila dom för att få ett preliminärt, men ofta kan dom inte ens ge ett då heller.
Vad vill du dom ska svara?
-Njaee, det är det datumet som gäller, men för dig kan vi göra en specialare och trolla igång leverantörerna så dom levererar snabbare?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Vad är det logiska med att dom vet att dom inte vet?
Tänk själv, dom har satt ut preliminärt datum, det är givetvis det som gäller.
Annat är det på boka-grejerna, där du måste maila dom för att få ett preliminärt, men ofta kan dom inte ens ge ett då heller.
Vad vill du dom ska svara?
-Njaee, det är det datumet som gäller, men för dig kan vi göra en specialare och trolla igång leverantörerna så dom levererar snabbare?

Ja självklart ska de göra specialare för mig och skicka produkten på engång, givetvis direkt från fabrik med nattflyget, Varför nöja sig med mindre?.

Nej, det är oftast inte det datumet som står som gäller utan det ändras och det finns många faktorer varför de skjuter fram tiden.
Antagligen har du aldrig beställt saker som datumet justerats på. Sist jag beställde en kylare till cpun, ändrades datumet 2 gånger, efter 2 veckors väntetid mailade jag och frågade hur det låg till, det visade sig att produkten var helt slut hos deras återförsäljare/grossist och det skulle dröja ett bra tag för att få in dessa från fabrik.

Så visst vill man lita blint på datumet på sidan som du verkar göra så får man det. Men jag föredrar att fråga så slipper man onödig irritation/gnällade som denna tråden består av till 50%.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Ja självklart ska de göra specialare för mig och skicka produkten på engång, givetvis direkt från fabrik med nattflyget, Varför nöja sig med mindre?.

Nej, det är oftast inte det datumet som står som gäller utan det ändras och det finns många faktorer varför de skjuter fram tiden.
Antagligen har du aldrig beställt saker som datumet justerats på. Sist jag beställde en kylare till cpun, ändrades datumet 2 gånger, efter 2 veckors väntetid mailade jag och frågade hur det låg till, det visade sig att produkten var helt slut hos deras återförsäljare/grossist och det skulle dröja ett bra tag för att få in dessa från fabrik.

Så visst vill man lita blint på datumet på sidan som du verkar göra så får man det. Men jag föredrar att fråga så slipper man onödig irritation/gnällade som denna tråden består av till 50%.

http://cdon.se/customer/customercase/add#search
Varsågod, så slipper du sitta här och lurka runt, där ingen svarar dig ändå.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Ett tips till CDON skicka inte varor som är kännsliga i brev. blev chockad när jag fick reda på att mina ram skickades i ett litet väldigt oskyddat brev nått vitt me väldigt dåligt skydd. vet ni inte att postbäraren släpper ner i brevlådan? chansade rätt och så var fallet med mina. minnernas paket var skadat i ena kanten pga det. Så förstår inte varför man skickar nånting som är så ömtåligt på det sättet. Förövrigt så skulle jag ge er 7/10 betyg

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av supremevarg:

skulle inte rekommendera.
har försökt beställa men bara en massa prat och helt omöjligt att få tag i någon om nånting. vill ni ha service så handla på dustin eller något, det slutade så sist för mig iallafall. servicen är ett skämt om ett skämt. leveransen är bara skitsnack, inte bara jag som haft problem med cdon. otrevliga när man väl får tag i dem och detta är endast över deras mailtjänst..! riktigt dålig service, oseriösa för att vara så stora, priserna är det enda som lockar. men jag betalar gäääärna mer, någon annanstans, för då vet jag att jag faktiskt får grejerna. ÄR man en "internet" jätte så får man fan ta tag i sånt här, dålig stil som fan och rekommenderas starkt att undvika. tråkigt nog.
STYR UPP ER, bli trovärdiga, det kommer kosta.

Absolut bullshit, aldrig haft problem med CDONs support. Dom kanske inte är så pass snabb, men dom får det gjort och utan större problem. Det som är mest mysko är att du nämner Dustin för bra support ? Dustins support är ju ett 100%igt skämt jämfört med CDON.

Dock om man jämför CDON med Inet och Komplett så finns det en viss skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFreak:

Absolut bullshit, aldrig haft problem med CDONs support. Dom kanske inte är så pass snabb, men dom får det gjort och utan större problem. Det som är mest mysko är att du nämner Dustin för bra support ? Dustins support är ju ett 100%igt skämt jämfört med CDON.

Har också haft stora problem med CDON så bullshitta inte folk bara för det har råkat fungera för dig. Dustin har jag oerhört goda erfarenheter av. Har slutat handla och rekommendera CDON av ren princip numera.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med Inet, så enough med bullshittande. CDON har jag både positiva och negativa erfarenheter av.
Men med detta pris och nya på denna marknad så är CDON helt klart värda ett högt betyg.
Tycker för övrigt att kundtjänst har ryckt upp sig något brutalt mycket senaste månaden.

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Otroligt...jag la en order hos CDON i går kväll.....Runt kl 9 snåret idag så ändrades statusen till Varorna packas...JA äntligen händer det något...sen har det stått så HELA dagen. Trodde verkligen att det skulle skickas idag i HOPP om att få varan innan helgen...[Edit] Fick nyss ett e-mail om att min vara blivit postad....shit vad sent jag fick mailet...men nu känns det bättre

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB] [Noctua NH-D15 chromax Svart] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast Svart AMD EXPO/XMP 3.0] [Windows 10 Pro 64-bit] [WD Black SN850X 2TB Gen 4] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFreak:

Dustins support är ju ett 100%igt skämt jämfört med CDON.

Nej men nu måste det väl ändå blivit fel någonstans? CDON och dess priser i alla ära men service och bra kundtjänst är ju något de flesta förknippar med just Dustin / Dustin Home.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Fast inet´s service slår ju bådas så:) iaf av mina erfarenheter. dustin postar ut fraktsedlar>_< inet maillar. sparar 3 dagar pga det

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Fast inet´s service slår ju bådas så:) iaf av mina erfarenheter. dustin postar ut fraktsedlar>_< inet maillar. sparar 3 dagar pga det

Dustin står för frakten vid återköp.
Något inet, cdon, komplett, webhallen etc etc INTE gör, stort jävla plus till dustin för det.
Sparat mig 1000+ kr

Har haft flertaler service ärende och dustin är nr1 för mig om man räknar ihop allt, alltid snabb service, bra service, skickar ut dubletter om något är trasigt så jag ska slippa vänta, aldrig varit något problem med återköp heller, osv osv.

Så dustin > alla under alla mina år av handlande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFreak:

Vilket jävla skitsnack.

Runt 30 returer inkl återköp på dustin, ALDRIG strulat och ALLTID gått smidigt och snabbt.
Snabbare än alla andra, inet är enda som ligger på ungefär samma snabbhet på returer. Men mer plus hos dustin för mig.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Vilket jävla skitsnack.

Runt 30 returer inkl återköp på dustin, ALDRIG strulat och ALLTID gått smidigt och snabbt.
Snabbare än alla andra, inet är enda som ligger på ungefär samma snabbhet på returer. Men mer plus hos dustin för mig.

Håller helt med. Aldrig heller haft problem hoss dustin med ärenden, snabb och bra/trevlig service.

Permalänk
Medlem

Jag skickade in en hårddisk för ca 1 vecka sedan nu för att den var sönder. Hur lång tid brukar detta ta och kan jag följa den på något vis?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

aldrig stått för någon frakt med problem med produkter hos inet. Men det jag gillar med inet över dustin och cdon är att det är lättare att navigera. Och att man får retur fraktsedlar på mail istället för att slösa 3 dagar som med dustin. smaksak . alla tre är bra på olika delar och vissa samma

Visa signatur

Permalänk

beställde några varor vid 9 tiden och nu efter kl 12 står det att dem packas! blev helt paff att ni har folk som jobbar så här sent , men blev väldigt glad stort creed till de stackarna osm jobbar nu

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Skrivet av necry:

aldrig stått för någon frakt med problem med produkter hos inet. Men det jag gillar med inet över dustin och cdon är att det är lättare att navigera. Och att man får retur fraktsedlar på mail istället för att slösa 3 dagar som med dustin. smaksak . alla tre är bra på olika delar och vissa samma

Fraktsedel på mail? Jag har ingen skrivare så jag föredrar att få det hemskickat. Fast det är bara att kontakta inet så ordnar dem det. Men jag föredrar dustin.

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar om det finns några tider på när denna produkt kan vara i lager, när den är beställd osv..

http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd6850_hdmi_disp...

Permalänk
Medlem

Tack CDON

Måste säga att jag är sjukt imponerad på cdon snabba utskick.
Beställde detta igår vid 13.00 och 24 timmar senare så sitter det installerat och klart i burken. Sitter nu och dreglar över bf3 som vart en redig ökning från mitt gamla GTX560ti.

Ett stort tack till er som räddade min helg efter webbhallens velande

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

jag har angett rabattkoden SWEC1202 i kassan, men det händer ingeting med priset?
Någon som vet varför?

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

jag har angett rabattkoden SWEC1202 i kassan, men det händer ingeting med priset?
Någon som vet varför?

Händer ibland att det inte funkar, vad har du i varukorgen? har du använt koden en gång tidigare redan nu i februari?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Händer ibland att det inte funkar, vad har du i varukorgen? har du använt koden en gång tidigare redan nu i februari?

bärbar dator till flickan min, och ett nytt sibera till mig:)
nej jag har inte använt tidigare,

beställde endå, hade dok varit rätt trevligt med lite rabatt..

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window