Asus 7950 DCII för 3695 kr på CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Personligen så tycker jag väl att det är värt 335 pix till för 7970 http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4459661

Lite varmare men det kanske det kan vara värt

Läsa gärna dessa innan du handlar på clickok.se http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2614

Har en fråga till er som handlat på CDON förut.

Bokade ett 7950 på deras sida, och vet nu att dem kommer att få in dem i lager i slutet av februari. Saken är den att, jag undrar gur bra är CDON på att kunna ändra bäställningar? Dvs. jag har redan betalat för detta 7950 kort. Men om exempelvis ett 7970 i slutet av februari ligger på priset runt 4000-4500, brukar det kunna gå att ändra sin beställningen? Att jag får betala mellanskillnades emot att jag får ett 7970 istället. Eller blir det att jag måste köra på 7950?
Samt så undrar jag hur länge man kan vänta med att avboka från CDON? (antar man gör detta genom mail, då jag inte kunnat hitta någon knapp eller liknande för avbokning) (Blev lite brydd utav att pengar drogs vid bokning, brukar man inte få betala när kortet kommit?)

Max.

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Skrivet av Yazem:

Läsa gärna dessa innan du handlar på clickok.se http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2614

Har en fråga till er som handlat på CDON förut.

Bokade ett 7950 på deras sida, och vet nu att dem kommer att få in dem i lager i slutet av februari. Saken är den att, jag undrar gur bra är CDON på att kunna ändra bäställningar? Dvs. jag har redan betalat för detta 7950 kort. Men om exempelvis ett 7970 i slutet av februari ligger på priset runt 4000-4500, brukar det kunna gå att ändra sin beställningen? Att jag får betala mellanskillnades emot att jag får ett 7970 istället. Eller blir det att jag måste köra på 7950?
Samt så undrar jag hur länge man kan vänta med att avboka från CDON? (antar man gör detta genom mail, då jag inte kunnat hitta någon knapp eller liknande för avbokning) (Blev lite brydd utav att pengar drogs vid bokning, brukar man inte få betala när kortet kommit?)

Max.

Jag rekommenderar att du ställer dina frågor direkt till cdon istället.

http://cdon.se/customer/customercase/add#search

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk

Ser ingen anledning att boka ett 7950 eller 7970 nu utan vänta tills dem får in det i lager och se om Misco fortfarande är 1 000 kr billigare än inet och Dustin och CDON 500 kr billigare och köp ett då men troligen har priset fallit mer än så.

Permalänk
Medlem

Verkar som erbjudandet är borta nu. Priset på detta kort ligger nu på 4349:-

Max.

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk

Jag funderar på om det är värt att köpa ett 7950/70 inom en snar framtid eller vänta på att de faller. Klarar mig riktigt bra med mitt 6950 men man har ju lust att krydda till det lite extra så att säga

Permalänk
Skrivet av Yazem:

Verkar som erbjudandet är borta nu. Priset på detta kort ligger nu på 4349:-

Max.

Gött att man hann beställa Hoppas att det kommer in tidigare än slutet av februari. Hoppas på den 14 när komplett får in sina

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

CDON.com visste för övrigt inte när de skulle få in kortet

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Webhallen köper in sina 7970s för ~4500-4600 har jag för mig så att köpa kortet för 4200 är ett klipp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Webhallen köper in sina 7970s för ~4500-4600 har jag för mig så att köpa kortet för 4200 är ett klipp

Det tvivlar jag det starkaste på Att misco, clickok eller CDON skulle köpa in billigare än webhallen tror jag inte heller och detta betyder ju isf att dem säljer dem billigare än vad dem köper in dem för.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

En sak till.

Ska man passa på att beställa och ta del av det här förhållandevis bra priset? Eller gör man bättre i att vänta de (troligtvis) två veckorna tills man faktiskt får kortet och se hur priserna ändrats tills dess?

Om du bara ska vänta 2 veckor, låt ordern ligga kvar och avbeställ om det finns bättre priser vid det laget.

Skrivet av Yazem:

Bokade ett 7950 på deras sida, och vet nu att dem kommer att få in dem i lager i slutet av februari. Saken är den att, jag undrar gur bra är CDON på att kunna ändra bäställningar? Dvs. jag har redan betalat för detta 7950 kort. Men om exempelvis ett 7970 i slutet av februari ligger på priset runt 4000-4500, brukar det kunna gå att ändra sin beställningen? Att jag får betala mellanskillnades emot att jag får ett 7970 istället. Eller blir det att jag måste köra på 7950?
Samt så undrar jag hur länge man kan vänta med att avboka från CDON? (antar man gör detta genom mail, då jag inte kunnat hitta någon knapp eller liknande för avbokning) (Blev lite brydd utav att pengar drogs vid bokning, brukar man inte få betala när kortet kommit?)

Max.

Vid distansköp så har du rätt att ta emot varan och inspektera den och sedan skicka tillbaka inom 2 veckor och få tillbaka hela summan oavsett butik.
När det gäller betalning så måste du välja postförskott, faktura, avbetalning eller liknande alternativ för att få betala efter leverans, annars dras pengarna direkt.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Det tvivlar jag det starkaste på Att misco, clickok eller CDON skulle köpa in billigare än webhallen tror jag inte heller och detta betyder ju isf att dem säljer dem billigare än vad dem köper in dem för.

Det är vad en polare på webhallens lager sa när jag berättade att jag hade köpt kortet för 4200:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Igår stod det att ett flertal återsäljare ska få in detta kort den 22 Februari. Idag står det 31 Mars(!). Vet ej vad CDON säger än, men det borde ju vara samma där. Riktigt seg väntan

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Skrivet av skooglund:

Igår stod det att ett flertal återsäljare ska få in detta kort den 22 Februari. Idag står det 31 Mars(!). Vet ej vad CDON säger än, men det borde ju vara samma där. Riktigt seg väntan

Jo...såg det också. Börjar bli rätt segt och skulle det stämma med slutet på mars/början på April kommer ev. kepler runt den tiden. Inte för vi vet om den blir bättre men det kanske blir mer att ta in i valet. Man kan undra varför tillgängligheten rent generellt är så dålig som den är på nya 7000-serien. Dom borde komit upp i produktionslinjen nu med fart

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Skrivet av skooglund:

Igår stod det att ett flertal återsäljare ska få in detta kort den 22 Februari. Idag står det 31 Mars(!). Vet ej vad CDON säger än, men det borde ju vara samma där. Riktigt seg väntan

Det kan ju vara så att de får in en batch i slutet av februari, men att den redan är slutsåld. Om man beställer nu får man korten från batch 2 som kommer i slutet på mars.

Eller är det bara önsketänkande från min sida?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Det kan ju vara så att de får in en batch i slutet av februari, men att den redan är slutsåld. Om man beställer nu får man korten från batch 2 som kommer i slutet på mars.

Eller är det bara önsketänkande från min sida?

Så kan det säkerligen vara och jag hoppas på det är så. Har inte fått något svar från cdon än.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Det tvivlar jag det starkaste på Att misco, clickok eller CDON skulle köpa in billigare än webhallen tror jag inte heller och detta betyder ju isf att dem säljer dem billigare än vad dem köper in dem för.

Olika distributörer har ganska olika priser. Kan variera mer än iaf jag trodde.

Permalänk
Skrivet av skooglund:

Så kan det säkerligen vara och jag hoppas på det är så. Har inte fått något svar från cdon än.

Inget svar än?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Inget svar än?

Nej, inget svar än. De lovar ju svar inom 24 timmar. Nu har det gått 25 timmar

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av skooglund:

Nej, inget svar än. De lovar ju svar inom 24 timmar. Nu har det gått 25 timmar

classic

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av skooglund:

Så kan det säkerligen vara och jag hoppas på det är så. Har inte fått något svar från cdon än.

Pratade precis via chatten. 3-4 veckor leverans mest troligt på 7950. Avbeställde och köpte istället XFX 7970 Hydrocell som dom skulle ha några stycken av.

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Inget svar än?

Fått svar nu:

"Hej,

Vi fick in en leverans idag. Tyvärr så var alla dessa redan bokade. VI har en ny beställning på väg men har tyvärr inte fått något preliminärt datum från vår leverantör.

Återkom vid fler frågor."

Någon som fick glädjande besked? Jag var inte en utav dom :/

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Skrivet av skooglund:

Fått svar nu:

"Hej,

Vi fick in en leverans idag. Tyvärr så var alla dessa redan bokade. VI har en ny beställning på väg men har tyvärr inte fått något preliminärt datum från vår leverantör.

Återkom vid fler frågor."

Någon som fick glädjande besked? Jag var inte en utav dom :/

Ajajaj, jag har inte heller fått nån indikation på att mitt kort är på väg.

Beställde mitt den 1 februari, när beställde du?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Dessa finns på dustin.se atm, för den som inte orkar vänta...

EDIT: nu vart de borta.

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Ajajaj, jag har inte heller fått nån indikation på att mitt kort är på väg.

Beställde mitt den 1 februari, när beställde du?

Beställde också den 1 februari. Aahh :/

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Beställde nyligen ett ASUS 7950 CUII TOP (överklockad) från Alina. Plötsligt hade de två stycken i lager men inte den oklockade variantanten. Så det fick bli någon hundralapp extra för att slippa vänta till i mars.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att leveranserna av 28nm-kort kommer att vara fortsatt sega, så ni som fått tag i några kan nog sitta nöjda ett tag. Anledningarna spekuleras vara flera, förutom yields så har tydligen TSMC svårt att leverera till alla eftersom framförallt Apple har bokat upp såpass mycket wafers i förväg. Dels för nya A6-processorn till Ipad 3 som blir 28nm men också för nya Macbook Pro som kommer att ha Kepler, möjligen tillverkas det så många Macbook att Nvidia kan få svårt att leverera Kepler under sitt eget märke. TSMC bråkar nog hellre med både AMD och Nvidia än med Apple, som ju börjar bli berömda för att ha de mest envetna juristerna ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Usch, ser inte bra ut detta. Får känslan av att det är minst en månads väntetid. Får hålla ögonen öppna och slå till om ett annat erbjudande dyker upp.

Skrivet av Mackansson:

Hej,

För drygt 2 veckor sen beställde jag ett grafikkort, ordernummer XXXXXX. Jag har förstått att ni fått in en sändning av dessa, men då jag inte hört något från er antar jag att jag inte fick ett av de korten?

När kommer er nästa leverans och när kan jag räkna med att få mitt kort levererat?

Svar 2012-02-18 13:59

Skrivet av CDON:

Hej Markus

Vi kan tyvärr inte lämna bättre besked än att vi har beställt in fler kort och de som bokade först kommer att få sina kort levererade först. Våra leverantörer får bara in spridda skurar med kort och det är omöjligt för oss att säga när de kommer att få in en laddning nästa gång. Tyvärr blir det ofta så med toppkorten i en ny generation när efterfrågan är mycket högre än tillgången.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Usch vad rätt jag hade. Är det nån mer än jag som är dum och ligger kvar med sin beställning? Senaste konversationen med CDon, idag:

Citat:

Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
CDon: Tyvärr så har vi inte fått någon leveransbesked på denna produkt, ifall ni önskar så kan vi ta bort order: 31667017 så kan ni göra en ny beställning på önskad produkt.
Du skrev: Hur många leveranser har ni fått in av just det jag beställt?
CDon: Menar du leveranser från leverantör eller beställningar från kund?
Du skrev: Leveranser från leverantör?
Du skrev: Det är inte möjligt att betala mellanskillnaden för uppgradering till TOP-kortet?
Du skrev: Alltså 4490-4139=351 kr
CDon: Sedan den tog slut så har vi inte fått några nya leveranser på den. Jag byta ut produkten på den order som ni har lagt om ni så önskar, ni får då en faktura på kostnaden för det nya kortet. Vilket kort är det ni vill byta till, skicka gärna länk till produktsidan.
Du skrev: Eftersom kortet har gått upp i pris sedan jag beställde blir mellanskillnaden orimlig om vi gör som du föreslår, då är jag inte intresserad av att uppgradera:
Du skrev: http://cdon.se/hemelektronik/asus_hd7950_3gb_direct_cu_ii_top...
Du skrev: Vadå tog slut, den har väl aldrig funnits i lager? Jag vet att det har kommit in en leverans sedan jag beställde, men att det var för många som beställde före mig.
Du skrev: Jag blir lite förvånad att ni inte ens fått en hint om när nästa leverans kommer då två andra stora nätbutiker har samma kort i lager idag
CDon: Vår leverantör har inte lämnat något leveransdatum på denna, vill du att jag ska ta bort order: 31667017 eller lägga till art: 5017803259 - ATI Asus HD7950 3GB Direct CU II TOP?
Du skrev: Nej, inte med den orimliga prisskillnaden. Jag ska fundera på om jag ska beställa någon annanstans, återkommer om jag vill ta bort ordern

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

när kommer gtx680 med den kylaren?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Hmm, märkligt att de i fredags kunde svara
"Vi kommer få in Videocard-PCI-Express-ATI Asus HD7950 3GB Direct CU II i nästa vecka."
Har i vilket fall avbeställt den ordern och beställt 7970 DCII TOP för 400 kr mer...