Iphone 4S/Samsung galaxy S2

Permalänk

Iphone 4S/Samsung galaxy S2

Iphone 4S eller Samsung Galaxy S2?

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

iOS eller android
'nuf said ^^

Permalänk

ja du, som iphone ägare säger jag ju iphone såklart.. Följ vad hjärtat säger...

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Vet ni något ställe där man kan prova båda?

Permalänk
Medlem

Vet att mediamarkt brukar ha sina testtelefoner igång så kanske kolla där?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Iphone har imo alldeles för liten skärm för att ens vara ett vettigt val i dagens läge. Skulle kört på en samsung galaxy note om jag köpte idag

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk

S2 all the way.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Med risk för att hamna lite OffT: vart kommer storlekshysterin på skärmar från? Vad gör man som kräver större än ~fyra tum?

OnT: Både GS2 och 4S är mycket bra telefoner, beslutet landar således på om du hellre vill ha Android än iOS eller vice versa. Föreslår som andra att du försöker testa telefonerna i grundskick och ser vad du tycker. Skulle du be mig om min personliga åsikt skulle jag säga 4S då jag tyckte att GS2 var för stor för att vara telefon.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte detta blir en så där Apple VS Android tråd. Jag tror min profil bild talar för vad jag tycker ^^
<--------- (Android likes Apples) (btw jag försöker inte trolla eller nåt sånt)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Iphone 4S eller Samsung Galaxy S2?

Vad tycker ni?

Kolla om Motorola Razr är ett alternativ?

Permalänk
Medlem

Om du känner att du måste fråga så tror jag att du ska skaffa en iPhone!

Motorola telefonen dras väl med en massa buggar och är imo inget alternativ till S2

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

Iphone så klart !!!

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Beror ju som sagt på vilket OS du föredrar, har en SGS2 och är väldigt nöjd, men funderade också ett tag på Iphone, dock kan jag rätt bestämt säga , efter att jag skaffat iPad, att jag inte skulle trivts alls med iPhone. Operativsystemet känns alldeles för begränsat för mitt tycke, och är väldigt begränsat på app-fronten. Sen kör jag ju med Launcher Pro, som i stort sett ger dig ett helt nytt UI, finns även andra alternativ, men tycker lanucherpro är helt klart bäst. Är rätt säker på att något sånt inte finns för iPhone.

Men som sagt, det beror på vilket OS du trivs bäst med, och hur mycket frihet du faktiskt känner att du behöver

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Galaxy s 2

Permalänk
Medlem

stod inför samma val själv, men blir köp av s2an ikväll.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Har en sgs2 haft både iphone 3gs och 4 före det, tycker att android är överlägset ios. tycker däremot att apples appstore är bättre än android market. Det som stör mig är att ska du ha en "värsting android" så är det 4.2" skärm eller större som gäller, vilket jag personligen tycker är för stort eftersom jag ofta använder telefonen med en hand..

Permalänk

S2

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Om du känner att du måste fråga så tror jag att du ska skaffa en iPhone!

Motorola telefonen dras väl med en massa buggar och är imo inget alternativ till S2

Du gissar bara eller? Har en Razr själv och jag tycker det inte är något fel i mjukvaran på den.
Ärligt talat vem bryr sig om mindre buggar i mjukvaran som mer eller mindre alla telefoner har och fixas i uppdateringar?

Permalänk
Medlem

Jag har haft båda och är nöjd att jag sålde min iP4s och köpte en sgs2. Det eftersom jag haft iphone 3gs, iphone 4 samt iphone 4s. Det är väldigt bra mobiler. Men känns som samma telefon fast med bättre kamera.
Men appstore är enligt mig mycket bättre pga alla appar. Jag finner även skärmen på samsungen som bättre. Men retina skärmen är väldigt bra den också. Jag gillar android mer pga. att man kan ändra så mycket. Då jag tröttnar snabbt på saker och ting.
Och nu när man haft större skärm än 3.5" så känns ~4" som den optimala storleken på en skärm. Så iphone skärmen känns för liten.
Men om du inte vill ändra utseende och vissa funktioner. Så är nog iphone det bättre valet för dig. Men om du är lite sugen på att ändra osv. så rekommenderar jag android och sgs2. Är en väldigt rolig mobil när man väl lärt sig hur man rootar, byter rom, tema osv.
Men har väldigt svårt att se att du kan gå fel med någon av mobilerna. Som sagt båda är väldigt bra mobiler.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Jag har hört rykten om att samsung galaxy s3 kommer inom kort men om de är sant vet ja inte, kanske värt att vänta?

Edit: http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1575_samsung_galaxy_s3_komme...

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk

Sgs2

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Kolla om Motorola Razr är ett alternativ?

Håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hav:

Med risk för att hamna lite OffT: vart kommer storlekshysterin på skärmar från? Vad gör man som kräver större än ~fyra tum?

OnT: Både GS2 och 4S är mycket bra telefoner, beslutet landar således på om du hellre vill ha Android än iOS eller vice versa. Föreslår som andra att du försöker testa telefonerna i grundskick och ser vad du tycker. Skulle du be mig om min personliga åsikt skulle jag säga 4S då jag tyckte att GS2 var för stor för att vara telefon.

har du haft en mobil med 5.3 tum finns det ingen väg tillbaka OT: Köp Galaxy Note! Ångrar det inte en sekund. Min Xperia x10 ser ut som en leksak brevid. Att jag ens orkade surfa med den lilla skärmen...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KingCobra:

har du haft en mobil med 5.3 tum finns det ingen väg tillbaka OT: Köp Galaxy Note! Ångrar det inte en sekund. Min Xperia x10 ser ut som en leksak brevid. Att jag ens orkade surfa med den lilla skärmen...

Själv tål jag inte pentile som det är på den, det borde man också ha i åtanke.
Ofantligt osmidigt, själv är jag helt säker på att jag skulle hitta en snabb väg tillbaka, alla är vi olika

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Eller vänta tills Galaxy S3 kommer om några månader säkert samt med Iphone5

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

har du haft en mobil med 5.3 tum finns det ingen väg tillbaka OT: Köp Galaxy Note! Ångrar det inte en sekund. Min Xperia x10 ser ut som en leksak brevid. Att jag ens orkade surfa med den lilla skärmen...

Håller inte alls med. Det är en taskigt kompromiss av en mobil och en surfplatta i mina ögon. Påtok för stor för mobil men inte tillräckligt stor som surfplatta...men vi har alla olika tycke och smak

Vad gäller topic så säger jag som emahex, iOS eller Android. Det är två utmärkta mobiler, läs på vad du tror kommer passa dig bäst helt enkelt. Ingen annan kan göra det åt dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Iphone 4S eller Samsung Galaxy S2?

Vad tycker ni?

vad har du för krav på luren för den delen? är det bara ringa/smsa och sen typ surfa och liknande så skulle jag rekomendera nokia lumia 800.. en helt underbar telefon samt windows Mango är det operativet med bäst flyt och minst app kraschar till mobiler just nu...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Skall man bara ha telefonen att ha till samtal och SMSa med kan man köpa en knapptelefon. Jag använder min telefon till det mesta utom just att ringa med Ok, jag använder Viber och skype på den. Skärmen är otroligt viktig för mig eftersom jag surfar mycket på min mobil.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Åk ner till en butik & kläm och känn på dem. I stora drag är de rätt likvärdiga. Personligen vill jag inte har en smartphone med en skärm under 4", om man tänker surfa och sånt på den, dvs. jag föredrar SGS2 då.

Permalänk

Kläm och känn, skit i vad alla andra säger, samma som Windows versus Lion osv, välj själv skit i vad alla andra säger.
Jag väljer aldrig APPLEs saker pga dem segar med hårdvaru sakerna på deras datorerer, men dem kör på få saker och optimerar dem, får mer kräm ur komponenterna men tar sedan ut en skyhög summa för det = dåligt val, men vissa gillar deras OS, mobil som PC.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO