Permalänk

Första försök på custom casewindow

Tjenare SWEC!
Inhandlat en dremel för en månad sen och har graverat en del sen dess.
Men nu ska ja testa med att göra ett fönster på en kompis' chassi.

PS. Bilderna är tagen med en iPhone 3gs

Första försök på custom casewindow

Permalänk

svårt att se kanterna men det ser riktigt snyggt ut för att vara gjort med dremmel!

Permalänk

Tackar! ska låna flickvännens kamera imorgon så får jag kanshe upp några bättre bilder

Permalänk
Medlem

Lite annorlunda och förbannat snyggt faktiskt, tack för lite inspiration

Permalänk
Medlem

omg ! detta liknar ju en utav mina loggor som jag gjorde för ett tag sedan :O!

Permalänk
Medlem

Schysst! väntar med betyg tills det kommer nya bilder, funderat på att göra något liknande med mitt chassi men jag vill se hur det ser ut först med det färdiga resultatet, Btw hur fick du bort bitarna?

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Entusiast

Resultatet blev kanonfint. Men motivet känns väldigt transformers och inget jag skulle valt... bra jobb dock!

Permalänk
Skrivet av roobi:

Schysst! väntar med betyg tills det kommer nya bilder, funderat på att göra något liknande med mitt chassi men jag vill se hur det ser ut först med det färdiga resultatet, Btw hur fick du bort bitarna?

Ja tog bort tejpen på ena sidan och lyste med lampan var bitarna satt fast och kapande väldigt försiktigt bort de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warning__3:

Ja tog bort tejpen på ena sidan och lyste med lampan var bitarna satt fast och kapande väldigt försiktigt bort de

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, Schysst var det iaf, ska nog göra samma sak, fast med annat motiv ;O

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

gick det seriöst åt 58 kapskivor?! kan inte ha varit bra kvalité på dom eller så missbrukar du maskinen!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Azum:

gick det seriöst åt 58 kapskivor?! kan inte ha varit bra kvalité på dom eller så missbrukar du maskinen!

Det som han använder är inte till metall, utan till trä vilket då händer man slösar 50+ på att kapa metall. TS skulle ha köpt metall kap skivor, fungerar mycket bättre och får finnare resultat.

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

gick det seriöst åt 58 kapskivor?! kan inte ha varit bra kvalité på dom eller så missbrukar du maskinen!

Skrivet av Alle22:

Det som han använder är inte till metall, utan till trä vilket då händer man slösar 50+ på att kapa metall. TS skulle ha köpt metall kap skivor, fungerar mycket bättre och får finnare resultat.

What he said men tack för tipset iaf var jyst och köpte metal kapskivor ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

omg ! detta liknar ju en utav mina loggor som jag gjorde för ett tag sedan :O!

Lol vad det här inte passar som logga.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warning__3:

What he said men tack för tipset iaf var jyst och köpte metal kapskivor ^^

lite sent kanske?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB