Hur skall jag koppla basen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Men det går la nt eftersom jag måste ha ratten på aux för att högtalarna skall låta. och basen har ju bara en 3.5a skall jag koppla den till vit eller röd då?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja de klart att du måste ha ratten på aux eller vad du nu har valt.
Oavsett vilken ingångskälla du har rattat in så kommer det alltid ljud ur recout.
Ja du ska koppla basen till vit,röd kontakt dvs recout så du behöver en adapter i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boblish:

Kan du inte koppla in basen i ljudkortet och bara välja vad den ska vara inkopplad som. Typ front, rear, center/sub mm? Och då bara välja den som Front ut den också. Då har du två front ut och det fungerar ska fungera. Basen har ju eget delningsfilter osv.

Kör själv på samma vis och sätter igång min extra bas när jag känner för det.

Skall testa det, kollade igår om jag kan ändra det men nt hittade nt. Kan kolla igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Ja de klart att du måste ha ratten på aux eller vad du nu har valt.
Oavsett vilken ingångskälla du har rattat in så kommer det alltid ljud ur recout.
Ja du ska koppla basen till vit,röd kontakt dvs recout så du behöver en adapter i så fall.

Detta gick men det låter fortfarande väldigt konstigt från basen. Den typ bara "dunkar" eller vad man skall säga, själva högtalaren rör sig inte.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Detta gick men det låter fortfarande väldigt konstigt från basen. Den typ bara "dunkar" eller vad man skall säga, själva högtalaren rör sig inte.

Den kanske ska göra så eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Den kanske ska göra så eller?

Lät nt så innan. Men skiter i detta nu. Tack för hjälpen iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Golvhögtalare brukar ha rätt så bra kräm i basen. Kan det vara så att du inte ställt in eq'n rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshen_ab:

Golvhögtalare brukar ha rätt så bra kräm i basen. Kan det vara så att du inte ställt in eq'n rätt?

Skall titta på de sen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Lät nt så innan. Men skiter i detta nu. Tack för hjälpen iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

En bas ska bara "dunka", men är du säker på att den inte har gjort det innan med?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

En bas ska bara "dunka", men är du säker på att den inte har gjort det innan med?

En baslåda som bara dunkar är ingen bra baslåda.

Permalänk
Medlem

Var precis och köpte en 3.5mm splitter och det funkar utmärkt nu! Den låter mycket bättre. Men som sagt det kanske inte är världens bästa baslåda men den duger!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP