Permalänk
Medlem

Hejsan CDON. Har precis gjort en beställning.
Skulle uppskatta om denna kunde skickas snarast möjligt.

Order nummer : 31919641

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Hej Edin! kul att ni verkar ha fått lite mer flyt på grejerna Jag skulle önska lite uppstyrning i menysystemet på hemsidan gällande

1 att man inte bara hamnar i produktkategorin hemmelktronik när man kollat på en komponent utan att man är inne i datortillbehör i alla fall.

2 Ni måste se över cpu produktgruppen tex så kan man inte hitta socket FM1 utan att söka på den i sökfältet.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Besviken

Jag köpte datorkomponenter för över 6000 kr för att bygga min egen dator hos er. I chassi-lådan fanns massa hörlurar, två routrar, minneskort osv för flera tusenlappar, istället för mitt 400kr-chassi. Ärlig och i god tro som man är så hör jag av mig och berättar att det har skickats fel och att jag genast åker till min lokala datorbutik för att inhandla ett nytt chassi, då jag självklart inte vill vänta veckor på att få den sista komponenten i mitt annars klara datorpaket. Det enda chassit butiken har som har plats för mitt stora grafikkort är deras Antec Ninehundred som kostar nästan 500 kronor mer, som jag då införskaffar i brist på andra möjligheter.

Två veckor senare så menar ni att ni kan tänka er att kompensera mig med 200 kr när jag har postat tillbaks ert paket, det räcker alltså till resan till och från affären, till posten för att posta paketet samt ett mellanmål. Jag är ordentligt besviken.

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Väntar på 14 saker från er...måste vara sveriges segaste butik att skicka.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gloremir:

Tja Cdon. tänkte höra när/om ni ska ha någon mer 15% rabbat erbjudande för oss sweclockers medlemmar. förra gången ni hade det var det väldigt mkt Nvidia på grafikkortsfronten och näst intill dött på AMD. bara en fundering.
MVH

Tja

Vi gjorde misstaget i början att erbjuda 15% på produkter som vi hade ett fåtal utav det blir tyvärr fel när vi gärna vill kunna backa upp våra bra priser
med bra lager, vilket tyvärr inte är möjligt just nu på AMD's grafikkort. Men självklart så finns det lager och det är en bra produkt så dyker den upp.

MVH Edin

Skrivet av wartech:

Hej Edin. Kan ni inte ta in lite asrock moderkort i sortimentet. Ex
asrock.com/mb/overview.asp?Model=Fatal1ty%20Z68%20Professional%20Gen3
Mvh

Hej

Just nu planerar vi inte en utökning av vårt befintliga asrock sortiment.

MVH Edin

Hej

Preliminärt fredag.

MVH Edin

Skrivet av Ten:

Hej
Är era Intel I7 3930k C1 eller C2 stepping om de har hunnit till Sverige?
Har handlat av er en heldel och har bara gott att säga om en "nya" hemelektronik.
Att RMA sker mot tillverkaren är helt ok det brukar gå fort när man har med dem att göra direkt så slipper man skicka den först till er sen vidare till firman. Fortsätt att konkurrera mot de andra firmorna marginalerna är små men det gör mycket till oss kunder i slutänden.

Hej

C1, vad jag vet så har inte C2 dykt upp ännu, men jag kan ha fel där.. undersöker....

MVH Edin

Skrivet av Lehto:

Ja det hade vart fint, och crucials m4 SSDer http://www.crucial.com/store/ssd.aspx

Hej

Det dyker upp väldigt snart.

MVH Edin

Skrivet av Sonaks:

Hejsan CDON. Har precis gjort en beställning.
Skulle uppskatta om denna kunde skickas snarast möjligt.
Order nummer : 31919641
Tack på förhand

Hej

Allt var på lager så den ska lämna oss idag om inget konstigt händer.

MVH Edin

Skrivet av MichaSWE:

Hej Edin! kul att ni verkar ha fått lite mer flyt på grejerna Jag skulle önska lite uppstyrning i menysystemet på hemsidan gällande
1 att man inte bara hamnar i produktkategorin hemmelktronik när man kollat på en komponent utan att man är inne i datortillbehör i alla fall.
2 Ni måste se över cpu produktgruppen tex så kan man inte hitta socket FM1 utan att söka på den i sökfältet.

Hej

Det här kommer att fixas väldigt väldigt snart, håll ut lite till

MVH Edin

Skrivet av OskarD90:

Jag köpte datorkomponenter för över 6000 kr för att bygga min egen dator hos er. I chassi-lådan fanns massa hörlurar, två routrar, minneskort osv för flera tusenlappar, istället för mitt 400kr-chassi. Ärlig och i god tro som man är så hör jag av mig och berättar att det har skickats fel och att jag genast åker till min lokala datorbutik för att inhandla ett nytt chassi, då jag självklart inte vill vänta veckor på att få den sista komponenten i mitt annars klara datorpaket. Det enda chassit butiken har som har plats för mitt stora grafikkort är deras Antec Ninehundred som kostar nästan 500 kronor mer, som jag då införskaffar i brist på andra möjligheter.
Två veckor senare så menar ni att ni kan tänka er att kompensera mig med 200 kr när jag har postat tillbaks ert paket, det räcker alltså till resan till och från affären, till posten för att posta paketet samt ett mellanmål. Jag är ordentligt besviken.

Hej

Låter väldigt märkligt, PM:a mig ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av BergLake:

Väntar på 14 saker från er...måste vara sveriges segaste butik att skicka.

Hej

PM:a mig Ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Nemen! Bäställde nyss ett llano/fm1 system från annan site för att cdon inte hade...
CDON har bra priser, men ska man ha något snabbt så går de bort p.g.a att det brukar ta minst ett fygn extra för dem att få iväg grejerna till skillnad mot många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Allt var på lager så den ska lämna oss idag om inget konstigt händer.

MVH Edin

Hejsan, den står fortfarande som "Varorna Packas" . Borde den inte lämnat erat lager nu om den sak hinna fram tills imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Hejsan, den står fortfarande som "Varorna Packas" . Borde den inte lämnat erat lager nu om den sak hinna fram tills imorgon?

Jag tycker nog att du ska vara nöjd att Edin öht svarade på din första post. Om alla som vill ha sin order så snabbt som möjligt ska posta i tråden blir den rätt värdelös...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Entusiast

Hejsan, ville bara tacka för eran väldigt trevliga support
Och så vill jag gnälla lite också, eran Live-support är tämligen värdelös, det tycker mina polare som testat den också, det enda de gör att att hänvisa till den vanliga supporten, eftersom de inte ha en aning om någonting och bara vimsar.
Dessutom köpte jag en mus av er, en Ace Edge 3200 T2 med musmatta, men nu har själva "beläggningen" på musen börjat flagna bort, av slitage antar jag.
Man har börjat skymta plasten under, dessutom blir jag grön i handflatan av musen numera, eftersom "lacken" är borta.
Min polare med en likadan mus har samma problem, jag antar att man kanske kan få en ny, men det lär ju vara samma problem med den ?

Dessutom är det väldigt omständigt att hitta dator-komponenter på eran hemsida, det borde ni verkligen fixa till, enda gången man faktiskt hittar något bra är när man går in via exempelvis prisjakt, och faktiskt vet vad man vill ha, om man till exempel vill se alla processorer o jämföra pris osv, är det mycket enklare att gå in på valfri annan E-handlare.
Det slutar också ofta med att man inte köper hos er

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Jag tycker nog att du ska vara nöjd att Edin öht svarade på din första post. Om alla som vill ha sin order så snabbt som möjligt ska posta i tråden blir den rätt värdelös...

Är det inte bättre och påpeka något som man tycker verkar konstigt i tid så dom får en chans och rätta till det innan det är "försent"
Om nu varorna stått som "varorna packas" sen kl 10 i morse, och dom fortfarande inte har lämnat lagret 10 timmar senare.

Och tanken med tråden är väl att få en närmare och snabbare dialog med butiken jämfört med mail.
Men klart, om folk som du ska sitta och störa sig på vad andra gör en i en tråd så blir väl tråden till slut väldigt nerspammad.

Permalänk

Hur öppnar jag era PDF filer? går in på mitt konto via er och ska öppna mitt ena KLARNA faktura och står att den är skadad, den vill sparas som .pdf[1] inte .pdf och den andra som .pdf[2], kan ändra så filtypen är .pdf istället men står endå att den är skadad, tror att det blir fel filtyp, hjälp snarast så jag kan betala räkningarna.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
99:e percentilen

Om någon vill köpa ett Sapphire Radeon HD7970 kostar det nu 4550 kr med rabattkoden SWEC1202!

http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_hd7970_3gb_pci-e_ddr5%2...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Du får vänta tills du får fakturan från klarna i brevlådan, den där ladda ner saken verkar inte fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Dessutom är det väldigt omständigt att hitta dator-komponenter på eran hemsida, det borde ni verkligen fixa till, enda gången man faktiskt hittar något bra är när man går in via exempelvis prisjakt, och faktiskt vet vad man vill ha, om man till exempel vill se alla processorer o jämföra pris osv, är det mycket enklare att gå in på valfri annan E-handlare.

elektronik-> datorer o kringutrustning. "klick"
klicka på datorkomponenter till vänster om det är vad man letar efter.

Är det någon större skillnad från andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Hejsan, ville bara tacka för eran väldigt trevliga support
Och så vill jag gnälla lite också, eran Live-support är tämligen värdelös, det tycker mina polare som testat den också, det enda de gör att att hänvisa till den vanliga supporten, eftersom de inte ha en aning om någonting och bara vimsar.
Dessutom köpte jag en mus av er, en Ace Edge 3200 T2 med musmatta, men nu har själva "beläggningen" på musen börjat flagna bort, av slitage antar jag.
Man har börjat skymta plasten under, dessutom blir jag grön i handflatan av musen numera, eftersom "lacken" är borta.
Min polare med en likadan mus har samma problem, jag antar att man kanske kan få en ny, men det lär ju vara samma problem med den ?

Skrivet av Boss302:

Jag håller helt klart med MSIOCGenie, hemsidan är svårnavigerad om man inte vet exakt vad man ska ha. Det känns som att plattformen är anpassad till just CD-skivor snarare än hemelektronik, och det är ju inte så konstigt...

Dels är kategoriseringen inte helt klockren, och dels så kan man inte sortera/filtrera på komponenttyp/innehåll, utan bara "standard"rubriker såsom pris/populärast o.s.v.

Men CDON lär vara medvetna om problemet.. Det kanske kommer en uppdatering av hela siten i samband med förädlingen av orderhanteringen som Edin talar om, vem vet...?!

Jag är för övrigt mycket nöjd med CDON!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk

Håller med om att sidan är väldigt svårnavigerad. När kommer en uppdatering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johaanpersson:

Håller med om att sidan är väldigt svårnavigerad. När kommer en uppdatering?

Kolla t.ex. post #3665.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan CDON,

Jag undrar om Ni skulle kunna kolla på denna ordern: 31929655
Har nämligen stått "Varorna packas" i över ett dygn.

MVH
Toni

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det är dåliga breadcrums !

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Hej tänkte beställa in en Corsair Force GT under veckan någon som vet om det kommer 15% rabatt snart och vad koden är?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Hej tänkte beställa in en Corsair Force GT under veckan någon som vet om det kommer 15% rabatt snart och vad koden är?

Det står ett par sidor bakåt, många som frågar det
Enligt dem som har koll så brukar det vara i slutet av varje månad, alltså ganska snart, sen är det i och för sig inte säkert att den kommer gälla just på Force GTn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Det står ett par sidor bakåt, många som frågar det
Enligt dem som har koll så brukar det vara i slutet av varje månad, alltså ganska snart, sen är det i och för sig inte säkert att den kommer gälla just på Force GTn.

okej tack för svar

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Halloj CDON.

Beställde i söndags(19:e) en SSD samt ett moderkart. Enligt orden på mitt konto (ordernummer:31924702) så har den packats sen i söndags. Hade hoppats på få den idag men den gick inte iväg igår och verkar inte gått iväg idag heller. Om jag inte minns helt fel stod det 1-3 dagars leverans.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

Garantiärende

Hej

Köpte för ca 2-3 veckor sen en ny laptop hos er men efter några dagar så började datorn krascha så jag felsökte och kom fram till att minnet var defekt, jag kontaktade kundtjänsten och dom bad mig skicka in datorn så jag skickade in den. Efter att det nästan har gått en vecka får jag till svar att dom inte kunde laga datorn och att dom ska återbetala pengarna.

Problemet är att jag inte vill ha tillbaka pengarna utan att ni ska laga den eller ge mig en motsvarande detta enligt konsumentköplagen. http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-varan/

Jag har väl rätt till en ny dator eftersom det är garanti på den och om ni inte kan fixa det så borde jag iallafall få kompensation eftersom priserna för en likadan eller likvärdig dator är nu 1500-2000kr dyrare vilket inte är så roligt för mig som är student har ont om pengar och faktiskt behöver en dator just nu.

Har även bett att få veta varför dom inte kunde laga datorn men detta har dom inte kunnat svara på.

Datorn finns inte heller längre i lager men det finns en nästan exakt likadan modell som bara har lite snabbare processor "100mhz", jag har provat och fråga om jag kunde få byta till den men det gick dom inte heller med på antagligen eftersom den var dyrare ca 1500kr.

Jag har PM:at cdon killen mitt kund och ärende nr om han vill titta på det.

Nån annan som vet om jag har rätt till att få en ny dator eller att dom ska kompensera mig?

Permalänk
Medlem

Garantiärende:

Har nu läst igenom konsumentköplagen lite mer och såg detta.

Citat:

"Skadestånd
Du har enligt konsumentköplagen rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan eller försenad leverans. Rätten till skadestånd har du oavsett om köpet hävs eller om felet har blivit åtgärdat av säljaren. Skadeståndsgrundande kostnader kan vara:

utlägg, som resor och transporter för att få felet avhjälpt,
inkomstförluster, exempelvis på grund av att du måste ta ledigt från arbetet för att vänta på en reparatör och därmed fått avdrag på lönen,
prisskillnad, det vill säga om du efter att ha hävt köpet tvingas betala mer för en motsvarande vara,
andra förluster, som exempelvis en biljett till en bilfärja som du inte kunnat utnyttja för att det blivit fel på din bil. "

Står även på deras sida.

Citat:

"8. Fel i vara

8.1 Fel vid leverans

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att CDON AB vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för CDON AB. CDON AB har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara."

Betyder inte det att jag har rätt till ersättning alternativt en ny dator?

Cdon har ej heller svarat på mitt ärende nåt mer och det har nu gått över 24 timmar sen mitt senaste svar och det står på deras sida.

Citat:

"Vi garanterar svar inom 24 timmar (vardagar)"

Jag var även inne och på deras chatt och pratade med dom och fick till svar att dom skulle svara mig i mitt ärende inom några minuter vilket dom ej har gjort, dumt nog tog jag ingen printscreen får väl göra det nästa gång jag pratar med dom.
Väntar tills imorgon och ser om dom har svarat, men jag börjar nu förlora tålamodet med cdon.

Permalänk
Medlem

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Garantiärende:

Har nu fått kontakt med dom tyvärr ville dom inte ge mig en ny men har lustig nog sänkt priset på den dator jag frågade om tidigare, så har beställt den får hoppas att den funkar så jag inte behöver krångla med dom igen. Det enda dåliga är att den har en blankt skärm istället för en matt men får väl se om det funkar ändå.

Permalänk
Medlem

Missnöjd

Vill bara dela med mig av mitt intryck av mitt enda köp på CDON.com. Beställde en SSD-disk och ett nätagg på deras till synes mycket trevliga erbjudande om 15% rabatt. Nätagget avbeställde jag bara nån timme efter köp en söndagkväll då jag fick veta av en bekant att det var betydligt mer högljutt än vad som angetts. Trots detta var det enligt CDON omöjligt för det att hindra att det skickas eftersom det redan gått till lager - trots detta tog det dock minst två dagar för dem att skicka det. Jag fick själv returnera nätagget i efterhand - de betalade dock frakten och jag instruerades att bara dra av summan för nätagget från fakturan vilket jag gjorde och betalade denna. Kände mig hyfsat nöjd även om det hela var lite trassligt.

I helgen var jag hemma på besök hos mina föräldrar och då hade Klarna (som sköter fakturering åt CDON och förövrigt enligt senaste veckans rapportering verkar vara ett lagom seriöst företag...) av någon oförklarlig anledning skickat en räkning 45kr och 57 öre till dem. Jag är inte skriven där och har inte varit på länge, fattar inte hur den hamnade där. Hursomhelst hamnade den i en korg i väntan på att jag skulle hälsa på. Exakt en månad senare dök ännu en påminnelse upp på denna räkning, denna gång på 125kr och 31 öre inklusive administrativa avgifter och förseningsavgifter, denna blev också liggande oöppnad ett bra tag innan jag fick kännedom om dem nu i helgen.

Skitsummor men med denna typ av förfarande är det väl rena slumpen att jag inte hamna hos inkasso. Jag tänker definitivt inte köpa nåt mer från CDON.com igen. Aldrig haft så mycket strul vid köp från Dustin eller dylikt och jag skulle starkt avråda andra från att handla hos CDON.

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför Cdon alltid är så sega med att skicka sakerna. Alla andra butiker jag handlat av skickar sakerna direkt men cdon väntar MINST en dag, till och med om man beställer tidigt på morgonen. Min beställning står på "varorna packas" och har gjort det i över 24 timmar nu, även om det står att det skickas inom en arbetsdag.
Bra priser men sjukt långsam leveranstid.

Permalänk
Medlem

Rätt segt företag måste jag väl säga.. Tar några extra dagar för att få paketet, ska hämta ut mitt idag hoppas det är helt.