Protokoll på iPad/Android, tips och idér?

Permalänk
Medlem

Protokoll på iPad/Android, tips och idér?

Tjena!

Jag arbetar på ett företag där vi utför en hel del tillsyner/rond på olika sationer. Varje gång vi gör en tillsyn eller rond så behöver man skiva ut ett eller flera papper för att ha något att kryssa i osv, för att sedan föra över detta till en dator.
För att spara miljön och extra arbetsmoment så hade jag tänkt att man skulle kunna använda en surfplatta istället för att skriva ut papper varje gång. Plus att man får alla protokoll samlade på en plats istället för i flera olika pärmar.

Har sett att det finns appar för att föra in Excel och Word dokument i surfplattor, men någon som vet hur dessa appar fungerar?

Behöver även tips på olika fodral till dessa plattor som är regn och stöt tåliga.
Någon kanske kan komma med fler bra argument till varför man skall använda surfplattor istället för papper?

Tack!

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Medlem

Någon av alla fina Sweclockers måste väl sitta med lite tankar och idéer?

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorkkis:

Någon av alla fina Sweclockers måste väl sitta med lite tankar och idéer?

När jag skrev minnesanteckningar på jobbet förut körde jag Onenote på min iPad och synkade mot datorn via ms lösning för sådana saker. Finns stöd för listor också i appen om jag inte missminner mig så att du kan skapa dem/klistra in dem i onenote på din dator och sen bara hugga med dig plattan och kryssa i/göra korta anteckningar på den.

Om jag inte minns helt fel har onenote även stöd för penna om du hellre vill anteckna på det sättet. Ska dock inte svära på det men vill minnas att appen var gratis/billig så det kan ju vara värt ett försök i varje fall.

EDIT: Kastade in ett citat så att TS kanske hittar tillbaka till mitt svar

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |