Permalänk

Obsidian - Beaten Black & Blue

Mitt första galleri men inte mitt första dator bygge. Är trött på allt de röda man ser överallt så jag beslöt mig för att göra en dator med tema i blått och svart. Men eftersom det inte finns några kort som är blåa från början så blev det att plocka fram pensel och warhammer färg och göra det själv.

En sak jag kommer fixa när jag känner för det är såklart Cross Fire bryggan, den ska bli svart.
Hoppas ni gillar den och tyck gärna till om både bra och dåliga saker.

--CPU--
3.2GHz Intel Core i7 3930K (OC till 4.0GHz för tillfället) + Corsair H100

--RAM--
16GB DDR3 Corsair Vengeance LP 4x4gb

--MB--
MSI X79A-GD65 8D

--GPU--
2st AMD Radeon HD 6990

--Chassi--
Corsair Obsidian 650D

--PSU--
Cooler Master Silent Pro 1000W

--HDD--
80GB Intel X25-M (Windows & program)
256GB Samsung 830 (Spel)
500GB Western Digital Caviar Green (Musik & övrig lagring)

Tack till FoSho för lånet av kameran och lite creative input!

Obsidian - Beaten Black & Blue

Permalänk

Ser riktigt bra ut, det där har du verkligen lyckats med, bra ordning i lådan och passande färg på sleeven!
snygga bilder med

Permalänk

Hahaha, vem får idén att ta med datorn ut i skogen och fota?

Permalänk
Medlem

Snyggt! Är det bara jag eller är 8-pin inte sleevad?

Visa signatur

i7 2600K @ 4.4Ghz :: GTX580 DirectCUII :: Force 3 120Gb :: Define R3 :: AX750

k4L

Permalänk
Skrivet av spelarn1995:

Hahaha, vem får idén att ta med datorn ut i skogen och fota?

Inspiration från den här killen kanske
http://www.minhembio.com/mr-v%C3%A4lljud/244863

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge! Det får 5p av mig. Tycker själv att det röda och svarta temat har blivit lite väl vanligt så det är roligt att se att någon vågar sig på nåt annat

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Avstängd

Grymt snyggt, trött på alla byggen med rött färgtema :). Inte funderat på att fixa snyggare kontakter till grafikkorten?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av brummm:

Nope, jag ser den också. Fast å andra sidan sår är det ju bara 24 pinnaren som är sleevad och jag tycker det ser ut som SteFFoos färdiga 24 pin.
Men riktigt snyggt i alla fall även om blått och svart inte är min favorit.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt tema men du borde sleeva mer än bara 24-pinen

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av spac3mak3r:

Ser riktigt bra ut, det där har du verkligen lyckats med, bra ordning i lådan och passande färg på sleeven!
snygga bilder med

Tackar tackar!

Skrivet av brummm:

Jo det glömde jag säga. Ska göra något åt den. Vet dock inte om jag vill ha den blå eller svart.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Tobi the Dobi:

Riktigt snyggt tema men du borde sleeva mer än bara 24-pinen

I all ärlighet så är jag inte en fan av slevade kablar. Tycker det blir så mycket och tar nästan över hela datorn. Själv klart finns det folk som har gjort det riktigt snyggt men rent allmänt är jag inte så förtjust.

Därför valde jag en PSU som har helt svarta bandkablar. Syns inte så mycket på bilden men de är mycket diskreta och är lätta att routa.

Skrivet av MulleEng:

Nope, jag ser den också. Fast å andra sidan sår är det ju bara 24 pinnaren som är sleevad och jag tycker det ser ut som SteFFoos färdiga 24 pin.
Men riktigt snyggt i alla fall även om blått och svart inte är min favorit.

Den kommer från djungelapa och är bara en förlängning. Gillar att den inte har någon krympslang på sig.

Permalänk
Medlem

Mycket smakfullt bygge

Permalänk

Mycket fint! Har själv funderat på att måla mitt grafikkort men har varit för lat än så länge, kanske är dags?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittade du datorn ute i skogen? Eller har du ställt den där?

Visa signatur

Stationär:Coolermaster Cosmos II, Corsair AX1200W, MSI X79A-GD65 8D, Intel Core i7 3930K, Corsair H100, 64GB Corsair VENGEANCE 1600Mhz, Gigabyte GTX690SLI, 256+256GB OCZ Vertex 4 Raid0.
Bärballe: MSI GT780R-231NE.

Permalänk
Hedersmedlem

Otroligt snyggt! Gillar de målade grafikkorten starkt, och håller helt med dig i att svart och rött är tråkigt!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Riktigt snyggt! Gillar det blåa och ''skogs temat'' !

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla snyggt med det blå på grafferna 5P

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Skrivet av PhenPhantom:

Mycket fint! Har själv funderat på att måla mitt grafikkort men har varit för lat än så länge, kanske är dags?

Jo det tycker jag absolut. Hadde funderat på det länge innan jag gjorde de och det är något jag helt klart kommer fortsätta med i framtiden om det behövs.

Skrivet av Rhole:

Hittade du datorn ute i skogen? Eller har du ställt den där?

Det är igentligen ett väldigt stort och udda format blåbär jag har tagit kort på.

Permalänk

Najs

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

jävlar vad snyggt, 5p

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk

Vackert!

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

Riktigt vackert!

Permalänk

Farligt snyggt!! 5/5

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem

Tycker fan det är dax att man börjar ställa datorn i snön ist.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Ultramarine blue?

Permalänk
Skrivet av Englund!:

Ultramarine blue?

Stämmer bra de. Tur att den passade perfekt i nyansen med moderkortet och sleevingen.

Och tack alla för era trevliga kommentarer. Riktigt kul att ni gillar den!

Permalänk
Medlem

Fan vad snyggt, 5p, måste dock fråga hur det blir med spelandet när man har 4 grafikkärnor, har du märkt av 'Micro stuttering' eller andra problem med skalningen? Vilka temps får du på korten under load?

Permalänk
Skrivet av Crakso:

Fan vad snyggt, 5p, måste dock fråga hur det blir med spelandet när man har 4 grafikkärnor, har du märkt av 'Micro stuttering' eller andra problem med skalningen? Vilka temps får du på korten under load?

Tack!

Byggde precis ihop datorn förra veckan så jag har ju inte hunnit köra så hämskt mycket med den än. Testade dock med lite 3DMark genomgånger och måste tyvärr säga att jag är lite besviken på skalningen när man går från ett 6990 till två. Såg som mest runt 65% ökning.

Har även kört BF3 och CoH och lite andra olika spel och allt flyter på bra. Ingen micro stutter eller något annat liknande problem. Tempraturerna är inte låga men de kommer inte upp i några farliga nivåer. Valde specifikt detta moderkort då den har korten i PCI-e 1 och 4 istället för 1 och 3 som många andra har. Detta ger de övre kortet lite mer platts att andas.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt måste jag säga!
Men vad är det för kablar som går ut ifrån chassit där bak och in i moderkortet?