Kan inte Ansluta till det trådlösa nätverket!

Permalänk
Medlem

Kan inte Ansluta till det trådlösa nätverket!

Hej!
Som rubriken lyder. Jag har ett problem att ansluta till nätverket i skolan med Windows 7.
För mobiltelefoner med Android iOS och Windows Phone 7 samt datorer med Ubuntu går det bra att ansluta med.

Det är ett WPA-Enterprise nätverk och man ska logga in med sitt användarnamn och lösenord som man har till Novell.
Har installerat Windows 7 vid sidan om skolans Windows Xp med Novell på min skollaptop och orkar inte släpa runt med en kabel i fickan.

Har varit runt och kikat i nätverksinställningar i Windows Xp för att hitta diverse inställningar som är satta men har inte hittat något.
Var inne på att man kanske måste ha ett certifikat av något slag men det fungerar bra med telefoner och med Ubuntu!

Finns det någon som har ett hum varför det inte går?!

Mvh
Erik

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem

Använd kabel människa!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad för typ av fel får du? Hittar du skolans SSID? Har de någon form av Captive Portal med inloggning när du anslutit dig?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Varför inte helt enkelt fråga nätansvarig på skolan vad som krävs !?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontonia:

Använd kabel människa!

Det är lite jobbigt att vara beroende av en nätverkskabel....

Skrivet av Kr^PacMan:

Vad för typ av fel får du? Hittar du skolans SSID? Har de någon form av Captive Portal med inloggning när du anslutit dig?

Jag hittar skolans nätverk och jag får upp en ruta som jag anger min inloggning och lösenord precis som i Ubuntu och i min telefon.

Skrivet av Waxinator:

Varför inte helt enkelt fråga nätansvarig på skolan vad som krävs !?

De har jobbat med problemet för ettorna med sina Macbooks(Dual Boot W7) i över ett halvår. Tänkte kolla om det är någon på SweC som har något liknande problem.

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem

Nu har jag löst problemet temporärt! Blev helt ok!

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.