Microsoft lanserar Windows 8 Consumer Preview

Permalänk
Medlem

även att jag inte gillat windows 8 ett dugg än så länge, så måste jag säga att jag skrek till lite av glädje när jag såg detta alltid kul att prova nya saker även om de suger

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Hur kommer jag vidare när man ska skriva in produkt koden?

Om man inte använder den lilla setupen för att bygga en installation utan laddar ner ISO:n så står nyckeln i FAQ:n
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/faq#section_1
NF32V-Q9P3W-7DR7Y-JGWRW-JFCK8

Permalänk
Medlem

Det ser väldigt lovande ut ! Jag förstår att en del inte tycker om det, för att det inte ser ut att vara någon större skillnad från Windows 7 utanför Metro menyn och det.....

Men vad skulle de göra för uppdatering från Windows 7 ? De kunde göra några grafiska ändringar och bättre prestanda, och det vet jag inte om de har eller tänker göra..... Men mycket mer kan de inte göra. Jag änvänder i stort sätt bara Internet och spel eller andra program, jag bryr mig inte om annat.... Däremot kommer jag nog använda Metro även på min stationära dator, ser ut att fungerare perfekt med mus.....

Permalänk
Medlem

Kan man ens köra detta på sin PC? Ser så otroligt farmor-noobigt ut. Sure för en telefon. Men hur ska denna överdimensionerade och otympliga design göra PC-användandet snabbare och bättre?

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk

Blir till att installera på en VMWare-burk när jag kommer hem, kul att se hur Win8 känns!

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd

Varför länkar Sweclockers till iso-filerna? Grymt onödigt att tanka hem de eftersom att de är dubbelt så stora som om man kör websetupen istället:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/download

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Precis som utlovat släpper Microsoft den första testversionen av Windows 8 avsedd för slutanvändare som en gratis nedladdning för alla nyfikna Windows-fantaster.

Läs artikeln

Windows longhorn åter igen? Alla får testa och rapportera, men i den slutliga verren har de skitit i vad alla sagt:)
Dock känns inte Windows 8 som en uppdatering mer ett servicepack med mer tablet funktioner...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

//-::[sGt. Klang]::-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WrongTarget:

Blir till att installera på en VMWare-burk när jag kommer hem, kul att se hur Win8 känns!

Microsoft rekommenderar att man kör det på en fysisk PC istället för virtuell maskin.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Bara jag som tycker att det inte verkar värt att ens byta upp sig till W8 för desktop? Verkar ju exakt som W7 fast också anpassat för mobila enheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Microsoft rekommenderar att man kör det på en fysisk PC istället för virtuell maskin.

Det är mycket möjligt att dom gör.
Fast nog borde det gå att få igång i en virtuell maskin med?
Själv tänker jag installera i Virtualbox.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Bara jag som tycker att det inte verkar värt att ens byta upp sig till W8 för desktop? Verkar ju exakt som W7 fast också anpassat för mobila enheter?

Tycker vi kan bli klara med den frågan en gång för alla.
Windows 8 har ett par nya funktioner, typ integrerad .iso-mount och bättre filöverföringar etc. Om man inte vill ha de funktionerna så kan man lika gärna ha kvar W7. Däremot om du har en surfplatta eller du ska köpa ny dator, och inte har någon Windows 7, då kan du lika gärna köpa W8. Basic behovsanalys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Det ser faktiskt väldigt bra ut i en tablet och verkar flyta oerhört bra, såhär tycker jag att Android skulle ha varit så kanske det skulle kunnat slåss mot Apple i de segmentet (pratar om flytet)

Är det bara jag som inte tycker om killen som pratar? Så otroligt stelt och läser direkt från ett papper (eller läst in) utan som helst inlevelse. Jag inväntar privatpersoner som testat det innan jag prövar!

Då är ju frågan vad du har testat för android plattor. ICS flyter riktigt bra. Kör det på min motorola xoom som har långt ifrån bra hårdvara och det flyter som smör. Innan ics skulle jag säga att det stämmer det du säger dock.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raxxor:

Det är mycket möjligt att dom gör.
Fast nog borde det gå att få igång i en virtuell maskin med?
Själv tänker jag installera i Virtualbox.

Självklart kan du det, men räkna inte med att få en rättvis bild av Windows 8. För att verkligen förstå storheten med Windows 8 ska man installera det på minst två fysiska maskiner i några månader. Då märker man hur uppkopplat Windows 8 är.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Hade varit värt uppgraderingen om man kunde ta bort den förbannade start menyn.

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Tycker vi kan bli klara med den frågan en gång för alla.
Windows 8 har ett par nya funktioner, typ integrerad .iso-mount och bättre filöverföringar etc. Om man inte vill ha de funktionerna så kan man lika gärna ha kvar W7. Däremot om du har en surfplatta eller du ska köpa ny dator, och inte har någon Windows 7, då kan du lika gärna köpa W8. Basic behovsanalys.

Okej det låter ju schysst! Det är ju nästan värt att byta upp sig pga bara det

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Microsoft rekommenderar att man kör det på en fysisk PC istället för virtuell maskin.

Det beror förstås på att en VM inte får den prestanda som en fysisk installation får. Jag kör min i en Virtualbox oavsett. När Windows 8 väl är släppt lär det t.ex. dyka upp Guest Additions till Virtualbox som ökar på prestandan.

Permalänk
Medlem

Det enda positiva jag ser med systemet är att det "bara" tar 20gb för 64-bit versionen i jämförelse med windows 7. Men är det officiella specifikationer för hur mycket det färdiga systemet kommer ta? Hur mycket tog windows 7 i början? Jag blir nästan förbannad över hur mycket plats windows 7 tar med uppdateringar. Jag trodde jag skulle klara mig på 50gb men nu tar bara systemet över 40gb och jag får sitta å frigöra plats varje dag typ. Borde inte nya uppdateringar innebära att windows automatiskt tar bort gamla? Dvs det framgår alltid hur mycket plats en uppdatering tar. Men borde inte uppdateringen kunna ta bort lika mycket gammalt skräp som den installerar?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

nein danke

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwete:
Skrivet av NoNamesWayne:

Snackas om Windows 8 släpp i höst och Windows 7 släpptes ungefär ett år efter RC. Så nog är denna i samma fas som RCN var, om inte ännu längre gången.

RC'n kom i slutet av April 2009 och butiksversionen kom i Oktober, så ett år var ju att ta i. Och om jag inte minns fel så var det i typ januari/februari som det gick ut.

Jag som mindes fel. Ursäktar men var det så sent som I april? Hade för mig att det var tidigare men det stämmer nog det du säger. I vilket fall som helst så är detta som RC:n till Windows 7. Utvecklingen är nog lika långt gången om man skulle "jämföra." så tror Consumer Preview ska vara relativt buggfritt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Inget för mig. Jag väntar på Windows 9 istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Det beror förstås på att en VM inte får den prestanda som en fysisk installation får. Jag kör min i en Virtualbox oavsett. När Windows 8 väl är släppt lär det t.ex. dyka upp Guest Additions till Virtualbox som ökar på prestandan.

Nej det beror inte bara på det. Virtualiseringprogrammen känner inte till Windows 8. Du kan få en nogrannare beskrivning här:

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2011/09/16/running-windows...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa en touchskärm då om man vill prova, det känns lite surt att byta system utan att kunna använda den funktionen och vilken är bäst/billigast i så fall?

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Do not want!
Inte på något annat en än surfplatta/mobil i alla fall..
När kommer de visa upp classic versionen av W8? Blir det någon sådan?

Tror att det är många som känner som du bara för att dom har sett några Prt Scr. Men Win8 funkar utmärkt "som ett vanligt O S" på en "vanlig dator" och med mus, ja i stort sett det som man är van vid! Det är vad jag har läst! Och gillar man inte Metro så tar man bort det!

Nya saker och nytänkande kan vara svårt att ta till sig, även så jag ibland, men jag tror faktiskt att merparten kommer att lära sig att älska Win8, även vi entusiaster! För när man läser om det så är det inte alls så dumt som det verkar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det finns ingen "Startknapp", hur får jag tillbaka den :(?
Googlat runt, men hittar inget som hjälper mig

Permalänk

En snabb fråga.. hörde ett rykte om att man kunde spela Xbox 360 spel på sin dator med Windows 8. Är det bara dösnack, eller är det någon som vet? Det kan avgöra om jag ska uppgradera eller inte.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Inaktiv

Stor tumme upp till Sweclockers, som äntligen fått till ordentlig videovisning! Flyter perfekt, och Flash är inte installerat.

Stor tumme ner till Microsoft, detta ser alldeles fruktansvärt ut. Är det ett skämt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej det beror inte bara på det. Virtualiseringprogrammen känner inte till Windows 8. Du kan få en nogrannare beskrivning här:

Virtualbox 4.1.8 har i alla fall Windows 8 32/64-bit som val av host-OS, även om det inte finns något specifikt optimeringspaket för det (som för Windows 7). Jag har redan installerat den på Virtualbox, och har inga problem även om scrollning etc inte är helt mjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Det finns ingen "Startknapp", hur får jag tillbaka den :(?
Googlat runt, men hittar inget som hjälper mig

Dra musen ner till vänstra hörnet.

Permalänk
Medlem

BF3 släng dig i väggen nu kan man lira Cut the rope på PC!
Men kul med lite nytänkande från MS hoppas det går att ändra legobitarna till något fräschare.
De flesta här kommer nog köra detta på htpc´n till att börja med kan jag tänka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

En snabb fråga.. hörde ett rykte om att man kunde spela Xbox 360 spel på sin dator med Windows 8. Är det bara dösnack, eller är det någon som vet? Det kan avgöra om jag ska uppgradera eller inte.

Nej, det kommer inte att fungera. Däremot kan jag tänka mig att många XBox Live spel görs om och släpps som "appar" på Microsoft Store senare.